Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ik ben nu 22 en ben een jaar geleden ong bij mijn vriend in getrokkeb, daarvoor niet echt idee gehad uit huis te gaan maar in eens zat ik er.. dus als beetje vanzelf gaat denk ik en je steeds meer uit interesse baar huisjes gaat kijken Renee1991 schreef:Tiggs schreef:Veel mensen zijn negatief over studentenhuizen (hier op Bokt in ieder geval..), maar ik heb daar echt een super tijd gehad!
Jup, ik ook. Super leuke mensen leren kennen en daar pas écht zelfstandig leren worden.
bijna altijd schoonmaakroosters enzo, heb maar 1x een huis gezien waar de afwas echt tot het plafond stond bij wijze van
Maar dat was dan ook een mannenhuis met bepaalde types waar ik sowieso niet zo snel bij zou gaan wonen
maar die hadden dan wél weer hele mooie kamers met hoog plafond en een belachelijk grote badkamer. De echt ranzige huizen heb ik nooit gezien... Meestal verdient het ook weer geen schoonheidsprijs maar niet dat het eten aan de muren en het plafond plakt Dreamy schreef:Bij mij thuis is er geen limiet geweest, ik woon pas sinds dit jaar samen (en dus pas voor het eerst uit huis) en ik ben 27. Pin je niet vast aan een leeftijd, dat is echt niet nodig.
Lekker doen wanneer jij daar behoefte aan hebt!
Die eerste paar jaar kwam ik nog veel weekenden naar mijn ouders, trouwens. Vanuit mijn kamer ben ik naar een kamer in een andere stad verhuisd omdat ik ergens anders ging studeren, om uiteindelijk op mijn 22e samen te gaan wonen in een 'echt' huis met mijn vriend in diezelfde stad.
Magrathea schreef:Renee1991 schreef:
Jup, ik ook. Super leuke mensen leren kennen en daar pas écht zelfstandig leren worden.![]()
![]()
Je hoeft echt niet op een hokje van 11 m2 te gaan zitten voor 500 euro om een fatsoenlijke studentenwoning te hebben hoor!
In deze flat zit je op 19 m2 met ruime keuken met 2 personen, echt prima. De 'huizen' waar ik ben geweest met meerdere mensen waren ook erg leukbijna altijd schoonmaakroosters enzo, heb maar 1x een huis gezien waar de afwas echt tot het plafond stond bij wijze van
Maar dat was dan ook een mannenhuis met bepaalde types waar ik sowieso niet zo snel bij zou gaan wonen
maar die hadden dan wél weer hele mooie kamers met hoog plafond en een belachelijk grote badkamer. De echt ranzige huizen heb ik nooit gezien... Meestal verdient het ook weer geen schoonheidsprijs maar niet dat het eten aan de muren en het plafond plakt
lekker makkelijk komt dit over om te zeggen maar ik bedoel het goed 
ik blijfde in koud Nederland
Hopeloos verliefd
Gelukkig had ik lieve schoonouders die me hielpen want ik wist niet iets...Kon niet echt koken (niveau gebakken ei), geen belastingaangifte doen, sprak de taal maar beetje...
natuurlijk, je leert snel. Maar beter is om gewoon uit huis gaan als je klaar bent! Ik was denk ik anders geweest als ik langer thuis was gebleven...Wat minder onzeker, minder afhankelijk van wat andere vinden (vooral oudere), minder 
) maar dan samen in een koophuis.

Fem schreef:Ben ik met je eens... als je thuis blijft wonen "omdat het lekker makkelijk" is, dan is dat echt een onvolwassen instelling.
Hoop niet dat ik dat vermoeden had gewekt met mijn berichtje. Want ik kook minstens 3x in de week, ik betaal kost en inwoning, help mee in het huishouden, ondersteun mijn moeder en doe boodschappen.
dus het is niet "Hotel mama"...

Mijn vriend en ik zijn 7 jaar samen. We zijn nu wel bezig met plannen om een huis te laten bouwen. Dan ben ik dus ruim 26 dat ik een keer uit huis ga.