Moet je dan altijd uit jezelf de dingen vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sannexponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 13:48

Ik zit nu in de 3e en fiets al vanaf de 1e met 1 vriendin, eerst waren we echt hele goede vriendinnen, maar dat wordt ook steeds minder.
Als ik met haar fiets is zij en de hele tijd aan het praten over alle jongens die ze kent en dat haar vriendinnen uit haar klas ZO ONTZETTEND GEWELDIG zijn.
En dan wil ik een keer wat zeggen en na 10 seconden praat zij er weer doorheen.....
Ik wordt er soms echt niet goed van :n :')
Maar sinds half vorig jaar fietst er ook een ander, jonger meisje mee waar ik wel heel goed mee kan opschieten, ook paardengek, rijdt op de zelfde manege, gaat vaak mee naar m'n verzorgponys. Echt Superleuk allemaal, als we samen fietsen is het ook hartstikke gezellig. Maar als dat andere meisje ook meefietst dan zitten wij een uur lang van, tja, en dan komen we er ook niet tussendoor....

Dus ik herken dit ook wel :j hun leven geweldig en die van ons boeit niet..
Soms heel irritant maar het is in ieder geval nooit stil :')

ElineR

Re: Moet je dan altijd uit jezelf de dingen vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:13

Dit herken in zo erg! Zwaar irritant als je geïnteresseerd naar iemand vraagt, luistert en antwoordt maar dan geen 'Hoe is het met jou?' terug krijgt. Ik bedoel, ik vraag altijd hoe het met de ander gaat.
Ik zeg echt wel eens 'Met mij gaat het ook goed. Leuk dat je het vraagt.' :=.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:16

Ik vind het juist leuk als andere mensen veel te vertellen hebben over zichzelf, dat het niet alleen ik ben. Heb nu ook geen normaal leven en ik ben met heel veel dingen gepassioneerd bezig. Dan is het leuk om ook met mensen om te gaan die ook veel te vertellen hebben.. anders is het gesprek zo snel dood. Maar dan heb ik het over nieuwe mensen die ik leer kennen.
Bij mijn vrienden is er gelukkig een vrij goede balans denk ik, ik ben vaak het luisterend oor voor bepaalde mensen maar ik kan ook altijd bij hun terecht als het nodig is
Al heb ik toch momenten gehad waarop ik meer interesse had verwacht in het geen wat ik doe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:13

Oh als mensen echt door me heen gaan praten dan zeg ik dat trouwens wel, misschien niet meteen de 1e x, kan namelijk door enthousiasme een keer gebeuren.. Maar als dit vaak gebeurt zeg ik er wat van, gewoon subtiel "Mag ik even mijn verhaal af maken?" of "Ik was toch aan het vertellen?" Dat wordt ook eigenlijk altijd wel goed opgepakt merk ik :j

En de zin "Ja met mij gaat het ook goed, thanks voor asking" die gooi ik er ook nog wel eens in :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:21

En dat laatste komt bij mij erg passief agressief over.
Ik ben geen prater en maar probeer wel altijd gewoon een gezellig gesprekje te voeren met mensen.
Als iemand zo reageert dan heb ik meer het idee dat diegene niet op een gesprek met mij zit te wachten.

Wel herken ik de gevoelens erachter, soms voel je je zo onzichtbaar.
Maar soms moet je mensen ook wat handvaten geven om met je te kletsen, gewoon wat meer informatie delen.
Dat werkt beter en bevrijdender dan alles binnen houden totdat mensen er om vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:24

minikatje schreef:
Ik ben geen prater en maar probeer wel altijd gewoon een gezellig gesprekje te voeren met mensen.
Als iemand zo reageert dan heb ik meer het idee dat diegene niet op een gesprek met mij zit te wachten.

Maar soms moet je mensen ook wat handvaten geven om met je te kletsen, gewoon wat meer informatie delen.
Dat werkt beter en bevrijdender dan alles binnen houden totdat mensen er om vragen.

Dat doe je natuurlijk ook bij iemand die je een beetje kent en meestal met een knipoog.. Is idd niet erg aardig om bij een onbekende te doen :n

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:29

minikatje schreef:

Maar iemand die geen prater is zal ook niet zo snel een ander onderbreken!

Als TS wat tegen jou verteld ben jij waarschijnlijk ook niet het type wat halverwege een zin haar afkapt.

Ik denk dat TS dat eerder ook doet en ook eerder nodig is bij mensen zoals mij.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:30

Relaxed schreef:
minikatje schreef:

Dat doe je natuurlijk ook bij iemand die je een beetje kent en meestal met een knipoog.. Is idd niet erg aardig om bij een onbekende te doen :n

Nou als die onbekende jou onderbreekt de hele tijd dan mag je dat ook best doen bij een onbekende.
Het is imo net zo niet netjes

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:41

daantjuhhh schreef:
minikatje schreef:

Maar iemand die geen prater is zal ook niet zo snel een ander onderbreken!

Als TS wat tegen jou verteld ben jij waarschijnlijk ook niet het type wat halverwege een zin haar afkapt.

Ik denk dat TS dat eerder ook doet en ook eerder nodig is bij mensen zoals mij.

Soms wel hoor :D
Dan is het enthousiasme om iets, niet om haar verhaal af te kappen :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:56

minikatje schreef:
Soms wel hoor :D
Dan is het enthousiasme om iets, niet om haar verhaal af te kappen :P

haha jup.
Hier kan ik mij ook in vinden :+
En mensen vinden dat soms erg irritant aan mij... maar dan enthousiast enzo..
en dan kan ik mensen vaak niet uit laten praten.
(probeer hier overigens wel op te letten tegenwoordig)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 18:11

Ik heb niet het hele topic gelezen dus excuus daar voor..maar het is zo herkenbaar.

Ik ben een hele goede luisteraar {zal zeg ik het zelf :-b}, ik luister, toon interesse en denk graag mee als iemand ergens mee zit.
Gevolg is alleen dat het al snel alleen om die ander draait..en ik ben ook zo, dat als ik het gevoel heb dat er geen oprechte interesse in mij is dat ik ook geen zin heb om iets te vertellen. Want het voelt anders net alsof ik tegen een muur praat.

Helaas heb ik bovenstaande ook erg met mijn vriend, die kan periodes zo druk met zichzelf zijn..dat iedere scheet geappt word maar enige interesse in mijn dag/ leven/ gevoel is er niet. Behoorlijk frustrerend moet ik zeggen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:11

Shiloh schreef:
Ik ben zo iemand die met regelmaat vergeet naar de ander te vragen. Ik vergeet verjaardagen, ik vergeet dat je me verteld hebt dat je op vakantie ging. Ik vergeet dat ik je zou terug bellen

Ik ben een vergeet achtige zeef en niet vanuit mezelf op anderen gericht. Niet omdat ik dat niet wil. Niet omdat ik niet geïnteresseerd ben.

Maar omdat mijn hersenen letterlijk gewoon niet zo in elkaar zitten dat het vanzelfsprekends om dat te doen of dat te onthouden. Ik heb autisme. Je zult het niet zo 1, 2, 3 aan me merken. Maar het zit er wel.

Ik vind het extreem moeilijk om te bedenken wat ik iemand kan vragen. Als ik iemand vraag "hoe gaat het?" En ik krijg terug... "ja goed!" Punt. Dan wordt het voor mij wel erg ingewikkeld. Vaak kom ik dan nog wel verder met "nog iets leuks gedaan?" , en als er dan niks meer terug komt dan "nee niet echt" of "niets bijzonders". Dan is dat voor mij een signaal "die wil niet vertellen" of "ze vind dat het mij niks aan gaat" en dan vraag ik dus ook niet door. Niet dat ik uberhaubt kan verzinnen wat ik in hemelsnaam verder zou moeten vragen.

Wat overigens AB-SO-LUUT níet betekend dat ik niet geïnteresseerd ben. Im just not wired that way.

Zo herkenbaar!! Mijn hersenen zijn ook een zeef, ik vergeet echt vaak dingen. En dan denk ik soms achteraf: ohja die was naar .... geweest, daar heb ik helemaal niet meer naar gevraagd! Maar dan is het al op zo'n moment dat het een beetje 'raar' is om er alsnog naar te vragen. Soms doe ik dat nog wel, maar soms ook niet. Wel erg vervelend. Zou het bijna op moeten schrijven wat mensen hebben gedaan waar ik naar terug kan vragen. :+
Maar is idd dus niet uit desinteresse.

Terwijl als anderen niet naar mij toe vragen stellen, heb ik het idee dat het ze niet boeit. Dan voelt het contact ook niet zo fijn. Gesprekken gaan dan idd alleen over de ander. En als ik iets vertel uit mijzelf dan komt er een kort antwoord op terug, zoals 'leuk!'.

Vind het vooral ook vervelend dat als ik dan niets meer zeg of geen gesprek begin dan blijft het stil. Dan verwatert het contact.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:26

Je hebt ook mensen, valt me op Facebook bijvoorbeeld wel eens op.. Die zetten er dan iets op, waaruit niet precies blijkt wat er is, dat zou je dan moeten vragen.. Das natuurlijk ook een manier om aandacht te krijgen :') Terwijl ik op zulke updates juist nooit zou reageren, zo nieuwsgierig ben ik dan ook weer niet :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:34

Relaxed schreef:
Je hebt ook mensen, valt me op Facebook bijvoorbeeld wel eens op.. Die zetten er dan iets op, waaruit niet precies blijkt wat er is, dat zou je dan moeten vragen.. Das natuurlijk ook een manier om aandacht te krijgen :') Terwijl ik op zulke updates juist nooit zou reageren, zo nieuwsgierig ben ik dan ook weer niet :+

Oh daar heb ik zn hekel aan.

Of bijvoorbeeld een of andere tekst waaruit je kunt opmaken dat iemand iets geflikt heeft maar dan niet zeggen wat of wie.
Alleen zn vage aanwijzing.

Zoiets van: zo nu weet ik wie ik niet kan vertrouwen.... bijvoorbeeld

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:36

Oh zo herkenbaar. Ik heb een vriendin en als er iets met haar aan de hand is, stuurt ze een snapchat met een zielige tekst erbij in de hoop dat iemand haar vraagt wat er aan de hand is. Prima, maar net als laatst, toen mijn pony overleed, had ik een bericht op Facebook gezet. Hier kwam toen alleen zo'n "huil-emoticon" op en verder heeft ze er niks naar gevraagd. Terwijl ze echt wel wist hoeveel die pony voor mij betekende. Dat vind ik dan jammer aangezien ik wel altijd op haar snapchats reageer met wat haar dwarszit. Nadat ze dat heeft verteld en haar hart is gelucht stopt het gesprek ook 9/10 keer.. Ik luister graag naar wat haar dwarszit, daar ben je vriendinnen voor. Ik vraag me soms wel af hoeveel zij van mij weet en wil weten.
Een andere vriendin vraagt daarentegen wel altijd hoe het met de paarden vraagt en ik doe het dan vaak ook af met goed en een kort verhaaltje maar zij vraagt dan ook altijd door hoewel ze zelf echt niks met paarden heeft. Dat vind ik dan weer super lief.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:36

Relaxed schreef:

Dit doet een vriendin van mij dus, maar dan via snapchat dus dan is het nog persoonlijk ook. VRESELIJK.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:41

jojoleinee, dat is wel erg vervelend.. Misschien jezelf afvragen of ze wel echt een vriendin is? Misschien zelf eens een tijdje wat minder van je laten horen en minder vragen.. Kijken wat er dan gebeurt?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 19:54

Relaxed schreef:
jojoleinee, dat is wel erg vervelend.. Misschien jezelf afvragen of ze wel echt een vriendin is? Misschien zelf eens een tijdje wat minder van je laten horen en minder vragen.. Kijken wat er dan gebeurt?

Af en toe vraagt ze uit zichzelf hoe het gaat maar vaak wordt het gesprek dan op één of andere manier toch weer naar haar gedraaid :')
Sommige mensen hebben hier een gave voor..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:01

Relaxed schreef:

Yep en hier gebeurde er dus niets meer. Ik heb gewacht van september tot januari. Ik was ook jarig in oktober... Geen reactie, niks. Half januari hoorde ik eens weer iets. Toen hoefde het niet meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:04

Suzanne F. schreef:
Relaxed schreef:

Yep en hier gebeurde er dus niets meer. Ik heb gewacht van september tot januari. Ik was ook jarig in oktober... Geen reactie, niks. Half januari hoorde ik eens weer iets. Toen hoefde het niet meer hoor.

Ik heb dat idd paar jaar geleden ook gedaan met een vriendin.. Kreeg alleen af en toe nog een like of reactie of Facebook.. Maar als ik een mail had gestuurd of geappt (ze was naar Engeland verhuisd) dan hoorde ik nooit wat.. Uiteindelijk ook van Facebook verwijderd, na maanden niks gehoord te hebben. En tot de dag van vandaag nooit meer iets gehoord. Gewoon doodgebloed dus :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:05

jojoleinee schreef:
Relaxed schreef:

Af en toe vraagt ze uit zichzelf hoe het gaat maar vaak wordt het gesprek dan op één of andere manier toch weer naar haar gedraaid :')
Sommige mensen hebben hier een gave voor..

Ja en dat is waarschijnlijk ook de enige reden waarom ze vraagt hoe het met je gaat :) Omdat ze eigenlijk zelf iets wil vertellen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:21

Zulke mensen schop ik tegenwoordig gewoon m'n leven uit.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:34

Wat een wijze mensen hier, kan ik nog wat van leren := :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:36

jojoleinee schreef:

Door schade en schande ;)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:44

jojoleinee schreef:

_O-

Hier ook weer op mijn bek gegaan. Vriend 1 vraagt waarom ik stil ben (whatsapp) ik zeg, gewoon mijn dag niet, hij: Ok.
Heb ik mijn dag wel dan banketstaaf hij de oren van mijn kop, als ik zelf dan wat vertel krijg ik geen antwoord |o.

En van vriend 2 mocht ik horen gisteravond dat hij alleen maar contact met mij zocht om me te pleasen en dat hij helemaal geen zin heeft om met me te praten :? die kwam ook uit de lucht vallen...