Dat is dus precies wat ik bedoelde maar niet uitgelegd kreeg.
Dat is nagenoeg gelijk aan stil staan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blue_Monday schreef:Ik snap TS niet eerlijk gezegd.
Ik wandel heel veel, het liefst in het donker. Ik loop aan de linkerkant.
Als er zowel van voor als achter een auto aankomt, dan ga ik als het mogelijk is de berm in. Als dat niet mogelijk is (een diepe plas bijvoorbeeld) dan moet de auto voor mij even wachten(soms ik ook) tot het tegemoetkomende verkeer voorbij is.
Doe ik hier iets fouts dan?
Onali schreef:Ik was allang blij dat het toeristenseizoen is afgelopen met fietsers en wadelaars overal, toen waren het de wielrenners met hun dagtouren. September was grijs, alle gepensioneerden die nog lekker even weg gingen. En nu komt het gewone volk weer te voorschijn en lopen ze links
luuntje schreef:Ts ik herken je probleem.
Vooruit kijken is leuk als een wandelaar/jogger op je af komt, maar soms kan je niet uitwijken vanwege verkeer. Dan moet je dus gaan stilstaan op de weg.
Als jogger/wandelaar rechts loopt dan kan je er rustig achter rijden, hoef je niet midden op de weg stil te staan.
Ik vind het sneu voor de jogger/wandelaar maar als ze zonodig links op de weg willen rennen zullen ze af en toe de berm in moeten als er van 2 kanten auto’s komen.
Marjoow schreef:Als je ver genoeg op de weg loopt houd je altijd een uitwijk mogelijkheid voor als je zo krap word ingehaald.
Daarbij, ga dan gewoon niet op een weg lopen waar ook auto's rijden maar op een fietspad. En dan daar wel rechts... want hier in de omgeving lopen hardlopers en wandelaars altijd links. Of ze nou op de weg of op het fietspad lopen...