Verkeersregels als je tegen verkeer inloopt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:05

Ja die 10,km per uur dat die loopt maakt echt het verschil ja. :n
Dat is dus precies wat ik bedoelde maar niet uitgelegd kreeg.
Dat is nagenoeg gelijk aan stil staan.

Magrathea

Re: Verkeersregels als je tegen verkeer inloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:13

Als er geen regels voor zijn moet je denk ik kijken per situatie wat het veiligst is.
Als er maar aan een kant een berm is om in te stappen: dan loop je daar (ongeacht welke kant dat is)
Is er geen berm om in te stappen: met het verkeer mee dan denk ik, al zou ik liever een andere route kiezen (zeker in het donker) . daar staat dan vaak ook al dat het niet toegestaan is voor voetgangers trouwens.

Ik ren hier ook wel eens over een donkere weg zonder voetpad, maar dan let ik op of er auto's aankomen en stap ik op tijd de berm in

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 16:58

Ik snap TS niet eerlijk gezegd.

Ik wandel heel veel, het liefst in het donker. Ik loop aan de linkerkant.

Als er zowel van voor als achter een auto aankomt, dan ga ik als het mogelijk is de berm in. Als dat niet mogelijk is (een diepe plas bijvoorbeeld) dan moet de auto voor mij even wachten(soms ik ook) tot het tegemoetkomende verkeer voorbij is.

Doe ik hier iets fouts dan?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:17

Blue_Monday schreef:
Ik snap TS niet eerlijk gezegd.

Ik wandel heel veel, het liefst in het donker. Ik loop aan de linkerkant.

Als er zowel van voor als achter een auto aankomt, dan ga ik als het mogelijk is de berm in. Als dat niet mogelijk is (een diepe plas bijvoorbeeld) dan moet de auto voor mij even wachten(soms ik ook) tot het tegemoetkomende verkeer voorbij is.

Doe ik hier iets fouts dan?

Nope

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:16

Maar wat bedoeld TS dan?
Wandelend of hardlopend maakt niet uit toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:39

Blue_Monday, als hardlopers aan de kant gaan of even wachten als veilig passeren niet mogelijk is, is er niets aan de hand. De meeste hardlopers zullen dat echter minder snel doen: onderbreking van het ritme, en hardlopen in een ongelijke berm is niet ideaal.

Wat mij betreft lopen ze dus liever rechts en dan kunnen ze in principe ongestoord doorlopen: je kruist dan elkaars weg niet. (Dat is ook min of meer waarom we het idee van 'met het verkeer mee' hebben uitgevonden, en waarom fietsers rechts rijden.)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:06

Onali schreef:
Ik was allang blij dat het toeristenseizoen is afgelopen met fietsers en wadelaars overal, toen waren het de wielrenners met hun dagtouren. September was grijs, alle gepensioneerden die nog lekker even weg gingen. En nu komt het gewone volk weer te voorschijn en lopen ze links :')

Wat een gedoe he! Je zou alleen op de wereld moeten zijn met je autootje, alle ruimte voor jou. Geen last van wie dan ook. Maar helaas, we zijn met velen op de weg.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:12

luuntje schreef:
Ts ik herken je probleem.
Vooruit kijken is leuk als een wandelaar/jogger op je af komt, maar soms kan je niet uitwijken vanwege verkeer. Dan moet je dus gaan stilstaan op de weg.
Als jogger/wandelaar rechts loopt dan kan je er rustig achter rijden, hoef je niet midden op de weg stil te staan.

Ik vind het sneu voor de jogger/wandelaar maar als ze zonodig links op de weg willen rennen zullen ze af en toe de berm in moeten als er van 2 kanten auto’s komen.

En als je rechts loopt lig je opeens in de berm dankzij een langs scheurende automobilist(ervaringsdeskundige) die te dicht langs je stuift.
Toch maar liever links, dan zie ik wat eraan komt en kan ik er op anticiperen voor mijn eigen veiligheid.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:51

Als je ver genoeg op de weg loopt houd je altijd een uitwijk mogelijkheid voor als je zo krap word ingehaald.

Daarbij, ga dan gewoon niet op een weg lopen waar ook auto's rijden maar op een fietspad. En dan daar wel rechts... want hier in de omgeving lopen hardlopers en wandelaars altijd links. Of ze nou op de weg of op het fietspad lopen...

jankawijnsma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:24

Ik snap TS wel, ik vind t ook irritant en ik loop altijd rechts. Ik vind het juist eng als de auto's op me af rijden, helemaal met tegenliggers.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:37

Marjoow schreef:
Als je ver genoeg op de weg loopt houd je altijd een uitwijk mogelijkheid voor als je zo krap word ingehaald.

Daarbij, ga dan gewoon niet op een weg lopen waar ook auto's rijden maar op een fietspad. En dan daar wel rechts... want hier in de omgeving lopen hardlopers en wandelaars altijd links. Of ze nou op de weg of op het fietspad lopen...

Tsja, als je pas merkt dat je ingehaald wordt als ze langs je stuiven ben je te laat met uitwijken he! Vandaar het gezonde verstand dat zegt: links van de weg, ik zie ze aankomen en kan evt. een duik de berm in nemen.
En daarbij, ga niet op een weg rijden met je auto waar geen fiets en voetpad is, dan heb je die ergenis ook niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 19:01

CharleyT schreef:
En daarbij, ga niet op een weg rijden met je auto waar geen fiets en voetpad is, dan heb je die ergenis ook niet.

Je maakt een geintje hoop ik?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:02

Haha dan kan ik de deur niet uit _O-