De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:17

FemkeVH schreef:
Florenc schreef:
Verschrikkelijk!
Ergernis nummer 1: mensen die met 70km per uur een autosnelweg oprijden. Levensgevaarlijk, en waarom? Omdat ze niet durven? Blijf dan van de autosnelweg weg...

Dit heb ik dus vaak met mijn auto uit 2001, 1 liter motor. Ik zou graag met de juiste snelheid op de snelweg invoegen, maar dat haal ik vaak gewoon niet :n

Je moet dan wat meer toeren maken op een lagere versnelling. :P Ik heb een citroen saxo koekblikje uit 1999 maar daar lukt dat prima mee, tenzij de oprit heel kort is. Flink doortrappen in zn 2 en 3 en dan lukt het wel.

In groningen stad is de max snelheid op de snelweg maar 70 trouwens, dus daar heb je dat probleem niet. :P

Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik op wegen waar je 130 mag maximaal 120 rijd trouwens, tenzij ik inhaal. :o Harder vind ik echt niet fijn in zo'n autotje, die zweeft niet lekker over de snelweg zeg maar. :') In een wat luxere auto merk je niet dat je zo hard rijdt omdat het redelijk stabiel over de weg glijdt en je binnenin geen oorverdovend lawaai hebt. Alles voelt veel stabieler. Ik voel elk hobbeltje in de weg, elk zuchtje wind en ik kan mijn radio niet meer horen. :')

Maar ik probeer wel zo min mogelijk mensen tot last te zijn dus op de rechter strook rijd ik gewoon zoveel mogelijk met het verkeer mee en als ik inhaal trap ik natuurlijk wel ff op het gas. Al was het alleen voor mijn eigen veiligheid want er jagen er genoeg met 200 km/h over de linker rijstrook en die parkeren hem rustig al telefoonkijkend in je kofferbak als je links niet doorrijdt.

Anoniem

Re: De mensen in het verkeer van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:21

Appen, bellen, geen verlichting bij fietsers en mijn grootste ergernis is bij het verlaten van een rotonde geen richting aangeven.
En dan gillen dat je als fietser niet zomaar de rotonde over mag. |o

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:23

er is een max snelheid,nergens op gewone wegen een min snelheid.

op veel gewone wegen kan je ook prima inhalen,ff wachten tot de andere kant veilig is en je haalt prima in toch.
een minuutje achter een tragere auto rijden is het einde van de wereld niet lijkt me?

in belgie is nu al een tijdje de max snelheid op heel wat gewone wegen,van 90/u naar 70/u veranderd.

prima vind ik dat,maar de mensen die in je kont duwen als je 70/u rijdt....jeetje zeg,en wat dan?dan halen ze je geërgerd in en sta je 1.5 km verder samen voor hetzelfde rode licht te wachten....

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:28

Yup... Er zijn genoeg mafkezen op de weg en de smartphones helpen daar ook niet echt bij.

Ik vind het overigens prachtig als mensen gaan bumperkleven bij mij dan he. Ik word er niet warm of koud van en degene achter mij loopt zich lekker op te fokken :'). Ik hou me overigens gewoon aan de snelheid hoor ben geen trage slak oid maar sommige mensen zijn dan van mening van wel en dat allemaal voor die paar seconden tijdswinst. Vaak kom je ze dan bij de verkeerslichten weer tegen.

Wat wel irritant is zijn fietsers die overal maar denken yolo ik steek nog ff snel over en dan mag jij in de ankers. 8)7

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:29

Ik geef toe...ik hou gewoon van doorrijden, hou niet van getrut op de weg, dus kan me mateloos ergeren aan mensen die bij een verkeerslicht op hun elfendertigste optrekken. Je hoeft van mij echt de maximum snelheid niet te overtreden, maar komop, gewoon een beetje vlot rijden is toch niet teveel gevraagd.

En ja ik heb vaak alle tijd van de wereld en toch....ik kan er blijkbaar gewoon niks aan doen :=

En zo zijn er wel meer dingen die in dit topic genoemd zijn waar ik me enorm aan kan ergeren.
Geloof dat autorijden gewoon niet echt goed voor mijn hart is :o :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:30

Van mij mogen ze die blauwe ledlampen wel gaan verbieden. Geel licht vind ik vele malen aangenamer. Verder erger ik me aan bumperklevers op de linkerrijbaan van de snelweg terwijl je al de maximale snelheid rijdt. Ik ga geen punt op mijn rijbewijs verdienen omdat degene achter me teveel haast heeft... En fietsers in de stad zijn ook heel ergerlijk, die vliegen echt alle kanten op zonder richting aan te geven.

Proudjustify ik trek nog niet zo snel op, liever wat langzamer dan dat de auto uitslaat. Maar ik ga dan ook nooit links staan op een tweebaansweg.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:37

Sinds ik een kind heb ben ik een stuk rustiger in het verkeer. Het boeit mij niet meer of ik de snelste tijd rijd, maar wel of we veilig aankomen. Ik was ooit absoluut een irritante weggebruiker, vloekend en tierend. Het zal wellicht ook te maken hebben met leeftijd en het behoorlijk aantal kilometers die ik maak.

Natuurlijk zijn er ergernissen. Verkeerd afgestelde verlichting vind ik vervelend en links blijven rijden vind ik ook vervelend. Wat ik verreweg het vervelendste vind is onverantwoord rijgedrag. Dan heb ik het niet over mensen die hard rijden, maar van die randdebielen die inhalen over de vluchtstrook. Laatst (erg stereotype, golfje, petje, zonnebrilletje, liggend in de auto) zag ik dus iemand dat tot 3x toe doen. Daar word ik gewoon woest van.
Oudere mensen gun ik het juist dat ze op hun eigen wijze mee kunnen doen aan het verkeer. We hebben het over 130 maximumsnelheid he! Dat hoeft men dus niet te rijden, of je het nou vervelend vindt of niet. Ja, ik rijd zelf ook graag flink door, maar het is nou eenmaal zo. Net als vrachtwagens die inhalen, kan je je blauw aan ergeren. Helpt niks en zij lachen zich dood als je ze 'naar rechts probeert te drukken' :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:39

Fennadev schreef:
Van mij mogen ze die blauwe ledlampen wel gaan verbieden. Geel licht vind ik vele malen aangenamer. Verder erger ik me aan bumperklevers op de linkerrijbaan van de snelweg terwijl je al de maximale snelheid rijdt. Ik ga geen punt op mijn rijbewijs verdienen omdat degene achter me teveel haast heeft... En fietsers in de stad zijn ook heel ergerlijk, die vliegen echt alle kanten op zonder richting aan te geven.

Proudjustify ik trek nog niet zo snel op, liever wat langzamer dan dat de auto uitslaat. Maar ik ga dan ook nooit links staan op een tweebaansweg.

En dan is het toch ook helemaal geen probleem :)

En ik weet ook echt wel dat het vaak aan mij ligt, ik heb nou eenmaal niet zo veel geduld in het verkeer :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:48

Er is inderdaad geen minimum snelheid, maar je kunt weldegelijk een boete krijgen voor te langzaam rijden als je hiermee ander verkeer hindert. En terecht.

Ik moet trouwens zeggen dat trekkers ed vaak even aan de kant gaan zodat je ze in kunt halen. Vind ik echt top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:54

Veel binnenwegen zijn ook tegenworodig voorzien van een inhaalverbod. Hoe vaak ik inhalen op binnenwegen fout zie gaan, men heeft geen tijd om te wachten tot het 100% veilig is. (Ik ben vaak degene die ingehaald wordt, en ik rijd dan keurig max snelheid + max 5). Evenzo op de snelweg, ben ik aan het inhalen met max+5 (en verdomme een prent ervoor :+), zit er wel continu een of andere dikke PChoofdbak achter te duwen. En dan heb ik nou niet een auto waarmee je dat uitdaagt oid hoop ik.

Van de week ook hier op de rondweg, is 70 mt inhaalverbod. Ik rij 75 op de teller. Er was een stuk afgesloten dus we moesten allemaal omrijden. Echt continu zat er een tesla in mijn bumper te duwen. Echt niet normaal. De afsluiting was ruim van te voren aangekondigd, heel het dorp wist er van. Dan vertrek je toch gewoon wat eerder van huis? Nuff said, ik heb cruisecontrol strak op 70 gezet en rustig doorgereden tot mijn afslag.

Verder zijn fietsers een enorme ergernis wegens het gebruik aan gebruik van verkeersregels. Nadat we een frontale gehad hebben met een groep fietsers ben ik er alleen maar voorzichtiger rondom geworden. 90% van de fietsers heeft geen verkeersinzicht.

En iedereen die geen richting aangeeft, fietser, scooter, auto. Beboeten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-17 09:55, in het totaal 2 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:55

Oeh dit topic is slecht voor mijn bloeddruk.. :=
Heel veel mensen lijken niet te begrijpen dat je moet MEErijden met de stroming van het verkeer. Dat jij 80 wil tuffen waar je 130 mag is wel prima, maar dan ben JIJ de grote klojo die het hele verkeer ontregelt en ongelukken veroorzaakt. Men verwacht niet dat een auto zo langzaam rijdt op de snelweg, dus die moeten op het allerlaatste moment nog keihard op de rem of zooien naar links waardoor er weer gevaarlijke situaties ontstaan.
Het interesseert niemand wat of jij alle tijd hebt, dan ga je op de parkeerplaats nog maar even lekker 5 minuutjes zitten.
Net als mensen die hun knipperlicht naar links aan doen, terwijl er links helemaal geen plek is. Bedankt voor de mini hartaanval he :roll:
Mensen die met 60 invoegen op een snelweg waar je 130 mag die mogen echt wel hun rijbewijzen kwijtraken :n Hier in Assen kom je over een heuvel dus zie je niet wie er achter je aankomen. Laatst nog een stel oudjes die met 70 invoegden, dus ik flink toeteren en tegen de tijd dat ik ze eindelijk kon inhalen, omdat de stroom auto's die in paniek naar links waren gevlogen voorbij waren, reden ze nog steeds geen 85. :n :n :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:55

Maar je kan toch 80 rijden waar je 130 mag? Een snelweg heeft meer dan 1 rijstrook. :+ En vrachtwagens mogen ook geen 130.. die rijden er ook 80. Als er een onoverzichtelijke oprit komt (dus niet te zien wie of wat er invoegt) ga i preventief gewoon even een baantje opzij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-10-17 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:56

Natuurlijk is 130 rijden geen verplichting.
Maar besluit je in te halen doe het dan wel even snel. Dat is wat ik toch ook heb geleerd vroeger.

Waar ik me aan kan ergeren bij een stoplicht wat maar kort op groen staat en mensen die dan vooraan staan en niet opletten.
Daardoor kunnen er dan maar 2 mensen door groen, letten ze wel op 6.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:58

Maar te langzaam is NIET 70 km op een 90 km weg of 100 op een snelweg van 130km. Ik hou zelf ook van vlot rijden, maar dat heeft meer te maken met de concentreren wat je aan het doen bent (autorijden, de weg en het andere verkeer in de gaten houden). En vlot rijden is niet hetzelfde als asociaal rijden.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

Zo, het valt echt op idd de laatste jaren. Wat een gestoorde acties zie ik bijna dagelijks voorbij komen. Ik heb zelf nooit schade gereden maar vrees er wel voor dat een ander een er keer in klapt.

Als ik trouwens in de auto's rij van mijn ouders (groter/duurder) dan merk ik ook een verschil. Mensen gooien dan de auto niet zomaar voor mijn neus, houden meer afstand, tonen meer respect etc.
Ik heb zelf een citroën C1 (ja I know, heb ook liever een Audi A8 :') ) en dan word ik bijna van de weg af gereden, terwijl mijn rijstijl echt niet anders is. Ik rij dan ook gewoon 130km p/u, lekker met het verkeer mee, ik gun iedereen zijn ruimte etc, maar omdat het een kleine auto is denken mensen dat ze wel over me heen kunnen of moeten me per sé inhalen om vervolgens vol in de remmen te moeten om de afslag te halen. HALLO, achter mij was er ruimte of zelfs lege rijbaan!? Meestal zijn dit de Volvo en Volkswagen rijders die zulk gedrag vertonen ;-)

edit: mijn ergernis is als mensen willen inhalen, dan snelheid terug laten zakken naar 100 en dan gaan ze weer naar rechts om weer op te trekken, pfff. Of te snel willen invoegen, denken dat ze voorrang hebben enz.
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 20-10-17 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

Volgens Rijksoverheid is 50 op 80wegen de minimum snelheid die een voertuig moet kunnen. Voor snelwegen is dat 60.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:01

Prima als je op de snelweg de minimum snelheid wil rijden, doe dat dan wel op de meest rechter rijbaan en niet ergens in het midden of links :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:01

maar ga je 60 rijden op de snelweg word je er echt vanaf geplukt. uiteraard als de weg gewoon vrij is en niet iedereen langzaam rijd :+

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:02

Jans schreef:
Maar je kan toch 80 rijden waar je 130 mag? Een snelweg heeft meer dan 1 rijstrook. :+ En vrachtwagens mogen ook geen 130.. die rijden er ook 80. Als er een onoverzichtelijke oprit komt (dus niet te zien wie of wat er invoegt) ga i preventief gewoon even een baantje opzij.

net dat idd.

130 mag je enkel op de snelweg(in belgie zelfs maar 120).
dus als jij daar 80 wil rijden op het rechter rijvak,dan hinder jij daar helemaal geen snelle auto's mee,die rijden op het 2de of 3de rijvak.
idd,vrachtwagens steken dan voorbij,maar die steken ook elkaar voorbij,dus welke hinder al die uber-gehaaste bestuurders daaraan hebben,daar heb ik het vragen naar,want ik zag nog nooit iemand 80/u rijden op het rechter rijvak van een autosnelweg.

en wie zegt dat je op een weg van 80/u perse ook mee moet met 80u?
dat maken ook al de gehaaste chauffeurs ervan,want als je 70/u zou rijden,kom je waarschijnlijk 2 minuten later aan op je bestemming en jeetje,dat zou pas drama zijn..... :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:02

Jans schreef:
Volgens Rijksoverheid is 50 op 80wegen de minimum snelheid die een voertuig moet kunnen. Voor snelwegen is dat 60.

Dus fietsers mogen niet fietsen op een 80 km weg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:04

Volgens mij gaat het alleen over motorvoertuigen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Maar fietsers mogen ze wat mij betreft instant beboeten op een 80 weg. Juist daarvoor zijn er al meerdere 80 wegen aangepast naar 60 wegen, zodat de fietsers ook veilig zijn als er geen fietspad langs loopt. Dit hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de Klootsemastraat/Horstweg in Doetinchem/Hummelo.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:05

in belgie is bv de minimumsnelheid op de autosnelweg 70/u.
prima toch?rij dan rechts,iedereen plek genoeg om je in te halen als je dat perse wil(en regelmatig kom ik zo'n auto tegen,meestal oudere mensen die op hun gemak op de snelweg tuffen)

ik ben bv zeker,als iedereen zou stoppen om zich te ergeren aan anderen en het iets rustiger aan zou doen op de weg,het aantal ongelukken drastisch zou dalen.

sinds ik wat rustiger rij,rij ik 100 tot zelfs 200 km meer met dezelfde volle tank.
enig idee wat je uitspaart op een jaar tijd?....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:07

Jans schreef:
Volgens mij gaat het alleen over motorvoertuigen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Maar fietsers mogen ze wat mij betreft instant beboeten op een 80 weg. Juist daarvoor zijn er al meerdere 80 wegen aangepast naar 60 wegen, zodat de fietsers ook veilig zijn als er geen fietspad langs loopt. Dit hebben ze bijvoorbeeld gedaan met de Klootsemastraat/Horstweg in Doetinchem/Hummelo.

Tja, hier in het buitengebied zijn nog wegen 80km... dat houdt dan in dat ze niet meer naar school kunnen fietsen....... :+ :+

Die 50 geldt voor autowegen (daar mogen geen fietsers/trekkers en brommobielen komen).

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:12

tengeltje11 schreef:
Jans schreef:

net dat idd.

130 mag je enkel op de snelweg(in belgie zelfs maar 120).
dus als jij daar 80 wil rijden op het rechter rijvak,dan hinder jij daar helemaal geen snelle auto's mee,die rijden op het 2de of 3de rijvak.
idd,vrachtwagens steken dan voorbij,maar die steken ook elkaar voorbij,dus welke hinder al die uber-gehaaste bestuurders daaraan hebben,daar heb ik het vragen naar,want ik zag nog nooit iemand 80/u rijden op het rechter rijvak van een autosnelweg.

en wie zegt dat je op een weg van 80/u perse ook mee moet met 80u?
dat maken ook al de gehaaste chauffeurs ervan,want als je 70/u zou rijden,kom je waarschijnlijk 2 minuten later aan op je bestemming en jeetje,dat zou pas drama zijn..... :+

Nou, daar hinder je dus wel snelle auto's mee. Als ik met 130 op de rechterbaan rijd (want dat hoort zo), en er rijdt een auto voor me die 80 rijdt, moet ik dus óf keihard op de rem, óf uitwijken naar links en hopen dat er daar niemand rijdt. Nogmaals omdat je niet goed kunt inschatten of een auto 80 of 130 rijdt. Van vrachtwagens WEET je dat die langzaam rijden dus kun je daar veel beter op anticiperen.

Iemand die 70 rijdt waar je 80 mag, houdt de rest van het verkeer op. Op een 2 baansweg kan je vaak niet inhalen. Wat geeft die 70 rijder het recht mij op te houden in het verkeer? Gewoon doorrijden die hap. En als je dat niet wil koop je je maar een 45 km autotje.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:15

Dat is toch echt heel slecht verkeersinzicht hebben als je daarvoor hard moet remmen of uitwijken.