Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
miccamaaike schreef:Ik verbaas me wel over iemand die zelfs de masseur en kapper een fooi geeft. Dat is volgens mij echt niet gebruikelijk. Dat zou ik dan weer nooit doen.
Ik vond het zo sneu. Je zal maar zo zijn zeg. Doodvermoeiend.
Zodra je het eten aanpakt snellen ze alweer weg en als ik dan roep dat ik nog wat voor ze heb zijn ze stomverbaasd. Is dat niet zo normaal meer ofzo? 
Lisitano schreef:Ik geef meestal 10% trouwens.
Wat me wel opvalt is dat bezorgers van restaurants geen fooi meer verwachten, hebben meer dat? Ik geef altijd 2 euro o.i.d. en krijg nauwelijks de kansZodra je het eten aanpakt snellen ze alweer weg en als ik dan roep dat ik nog wat voor ze heb zijn ze stomverbaasd. Is dat niet zo normaal meer ofzo?

BrittS schreef:Wij geven ook altijd fooi in een restaurant, ik denk meestal rond de 10%.
Hoe doen jullie dat bij bezorgers? Wij bestellen nog wel eens wat, maar dat betalen we gewoon vooraf. Ik heb eigenlijk nooit losgeld in huis, dus meestal krijgen die niets

Suzanne F. schreef:Chiave schreef:Ik geef de kapper fooi. En waarom is het wel 'normaal' om bediening die zo af en toe je bord neerzet, je bestelling opneemt en je vriendelijk toelacht, fooi te geven, maar een kapster de 2,5 uur met je haar bezig is niet?
Daar betaal je dan ook wel bijna 100 euro voor toch??
Suzanne F. schreef:Chiave schreef:Ik geef de kapper fooi. En waarom is het wel 'normaal' om bediening die zo af en toe je bord neerzet, je bestelling opneemt en je vriendelijk toelacht, fooi te geven, maar een kapster de 2,5 uur met je haar bezig is niet?

Niet bij de kapper en niet op restaurant. Anoniem schreef:Ik geef eigenlijk alleen fooi als ik contant betaal (en dat gebeurt niet zo vaak) omdat ik er met fooi 'pinnen' nooit zo zeker van ben dat het ook daadwerkelijk in die fooienpot komt.
Daarnaast ligt het ook maar net aan de bediening. Met alle respect, je geeft aan dat je knorrig wordt als een groep van 13 apart wil afrekenen, maar dat is toch hun goed recht? Dat jij dat hinderlijk vindt heeft de gast niks mee te maken.
Zelfde als de lange werktijden en weinig pauze. Ik vind het superknap dat je dat volhoudt en blijft doen, maar ik zie niet in waarom dat een fooi waard zou zijn. Ik heb dan liever dat je je scheur opentrekt naar je baas en voor je rechten opkomt.
Dus nee, hier wordt eigenlijk sporadisch fooi gegeven maar dat is puur vanwege het pinnen en omdat de service er ook wel naar moet zijn.
Suzanne F. schreef:Babsiej schreef:Dat betaal ik voor mn etentje ook wel
Waar ga je eten dan dat je 100 euro kwijt bent?![]()
Of met hoeveel personen? Ik kom daar met 3 personen pas aan.
Wendy schreef:olijf schreef:En dat ze in Amerika zo vriendelijk zijn, lijkt me logisch... als je salaris ervan afhangt. Hier niet persee en dan vind ik het heel fijn als iemand echt zijn best doet. Zo kijk ik ertegen aan.
Als je niet vriendelijk bent, dan doe je je werk niet goed.