Adventskalenders 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kategida

Re: Adventskalenders 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:41

Hoi meiden! Naar aanleiding van dit topic maak ik een adventskalender voor mijn vriend om hem te bedanken aangezien we beide een zwaar jaar hebben gehad... maar dit is dus de eerste keer dat ik meedoe aan advent/iets rondom advent doe en ik heb volgens mij een beetje een domme vraag. :')
De eerste kaars steek je aan 4 zondagen voor Kerstmis dus dat zou dan 3 december zijn? Maar de meeste adventskalenders hebben 20-25 dagen dus dan begin je wel op de eerste dag van december of op de gepaste dag zodat je het laatste cadeautje opent op Kerstdag? Of is het juist de bedoeling om het laatste open te doen bij de laatste zondag/kaars die je brandt? :?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:21

Ik doe altijd een december kraskalender :o
Heerlijk van 1 tot en met 31 december iedere dag netjes 1 vakje open krassen :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:15

Bij adventkalenders is het de bedoeling dat je van 1 tot en met 24 december elke dag een vakje open maakt. Die kaarsen heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord

Edit: ik begin nu ook te twijfelen, misschien toch ook nog met kerst? Ik heb al jaren alleen een kraskalender met 31 dagen :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 11:34

Kategida schreef:
Hoi meiden! Naar aanleiding van dit topic maak ik een adventskalender voor mijn vriend om hem te bedanken aangezien we beide een zwaar jaar hebben gehad... maar dit is dus de eerste keer dat ik meedoe aan advent/iets rondom advent doe en ik heb volgens mij een beetje een domme vraag. :')
De eerste kaars steek je aan 4 zondagen voor Kerstmis dus dat zou dan 3 december zijn? Maar de meeste adventskalenders hebben 20-25 dagen dus dan begin je wel op de eerste dag van december of op de gepaste dag zodat je het laatste cadeautje opent op Kerstdag? Of is het juist de bedoeling om het laatste open te doen bij de laatste zondag/kaars die je brandt? :?

Dat van de kaarsen klopt :j Je begint op de eerste dag van december met het eerste vakje! De meeste traditionele adventskalenders lopen van 1 tot 24 december, dat betekent dat je het laatste vakje openmaakt op de dag van kerstavond(24 dec). De adventskalender staat dus los van de kaarsen op de adventskrans :)

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:26

Tytonidae schreef:
Kategida schreef:

Dat van de kaarsen klopt :j Je begint op de eerste dag van december met het eerste vakje! De meeste traditionele adventskalenders lopen van 1 tot 24 december, dat betekent dat je het laatste vakje openmaakt op de dag van kerstavond(24 dec). De adventskalender staat dus los van de kaarsen op de adventskrans :)
Aha! :)* Dankjewel! :D
Nu weer lekker verder knutselen voor mijn vriend zijn adventskalender.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:35

Wat lief Kategida, dat je dat voor je vriend gaat doen. Veel plezier met het maken en met het geven alvast!

Ik zit nogsteeds op die Essence kalender te jagen en naar ik begreep van een Kruidvat medewerker, zou hij deze week in de schappen moeten liggen. En ook op internet te verkrijgen zijn.

Ook nog even wezen gluren naar de Rituals kalender. Gaaf en op zich wel bruikbaar, maar oh wat is dat ding freaking duur. En dan heb ik het nog maar geneens over de hele dure uitvoering -O-

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:38

Ik zag op de site van Essence dat hij 1 november uitkomt!

Ik twijfel er ook nog over, vind m erg leuk, maar ivm een mogelijke verhuizing moet ik misschien toch het geld maar even sparen... Zo moeilijk die keuzes :Y)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:43

Ik heb ook zitten kijken naar de Rituals kalender. Lijkt me wel gaaf maar aan de andere kant ben ik toch ook wel bang dat er veel dingen tussen gaan zitten die ik nooit ga gebruiken...
En dan twijfel ik ook nog welke versie het beste is.

Die van Essence is qua budget wel interessant. Maar heb toch liever wat luxere producten O:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:52

Ik heb besloten dat ik voor de adventkalender van Alsa-nature ga en daarnaast een goedkope haal bij de Action oid.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:03

Mmm ja heb de goedkopere versie van de rituals. Zit te twijfelen om de duurdere ook nog te nemen. Maar aan andere kant zitten er 2 andere dingen meer bij, en die gebruik ik eigenlijk niet denk ik. Koop dan liever gewoon een groot pakket die ik dan wel gebruik. :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:08

Er zitten toch wel meer verschillen tussen die 2 versies? De goedkopere heeft allemaal mini's en bij de duurdere zitten er ook geurkaarsen en andere items in.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:21

Temeraire schreef:
Er zitten toch wel meer verschillen tussen die 2 versies? De goedkopere heeft allemaal mini's en bij de duurdere zitten er ook geurkaarsen en andere items in.

Goedkopere versie heeft ook geurkaarsen.

Alleen de dao bodycreme en de eu de parfum zit als verschil (wat ik vergeleken heb, met de goedkopere) in de duurdere. Maar wellicht heb ik het mis.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:45

Hmm als dat het enige verschil is dan ga ik liever voor de goedkopere. Ik heb ook weer niet al te uitgebreid gezocht wat er in zit want ik wil wel nog dat het een verrassing blijft :')

Waarom twijfel je dan om allebei te nemen? Gewoon zodat je meer hebt? :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:46

Temeraire schreef:
Hmm als dat het enige verschil is dan ga ik liever voor de goedkopere. Ik heb ook weer niet al te uitgebreid gezocht wat er in zit want ik wil wel nog dat het een verrassing blijft :')

Waarom twijfel je dan om allebei te nemen? Gewoon zodat je meer hebt? :)

Mah was meer dat ik dacht dat er vele andere producten in zaten. Maar dat was niet zo,toen ik vanochtend even vergeleek vandaar.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:47

Ik ga voor die van essence als het me lukt om m te pakken te krijgen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:01

Welke heeft de Action dan?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:19

Ik denk gewoon van die goedkope met chocola erin, maar moet nog gaan kijken wat ze bij Action hebben.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:51

Ik wil toch die ene van Asos denk ik. Redelijk aan de prijs maar er zitten echt mooie producten in.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:57

Niniane schreef:
Ik wil toch die ene van Asos denk ik. Redelijk aan de prijs maar er zitten echt mooie producten in.

Er is nu 20% korting bij asos!

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:29

Wat leuk zeg al die kalenders! Ik las dat iemand er zelf ook eentje gaat maken, dat vind ik ook wel gaaf misschien ga ik dat ook doen.

Even over de essence kalender: twee jaar terug hadden ze dat ook, en die verkochte ze ook bij de kruidvat. Ik werkte daar toen en er bleven er best een aantal over. Uiteindelijk heb ik er twee gekocht, na advent voor 3,50 per stuk! Dit was al wel een maand na advent maar dat vond ik niet erg.
Je zou altijd tegen die tijd kunnen vragen of ze achter nog adventskalenders hebben liggen.

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:58

LilChar schreef:
Wat leuk zeg al die kalenders! Ik las dat iemand er zelf ook eentje gaat maken, dat vind ik ook wel gaaf misschien ga ik dat ook doen.

Even over de essence kalender: twee jaar terug hadden ze dat ook, en die verkochte ze ook bij de kruidvat. Ik werkte daar toen en er bleven er best een aantal over. Uiteindelijk heb ik er twee gekocht, na advent voor 3,50 per stuk! Dit was al wel een maand na advent maar dat vond ik niet erg.
Je zou altijd tegen die tijd kunnen vragen of ze achter nog adventskalenders hebben liggen.

Thanks voor de tip!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:00

Ik ga er 1 voor mijn vriend maken. Vorig jaar kreeg ik doe van de bodyshop en dit jaar de rituals. Ik heb bij de action een lege adventkalender gekocht
Maar de vakjes zijn vrij klein daarom ga ik letters in de vakjes doen die corresponderen met de letters op kadootjes in een mand. Bij de action hadden ze ook gave kadodoosjes dus daar heb ik er wat van gekocht. Nu nog inhoud kopen.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:42

@raket misschien een idee om zoiets te maken? Vorig jaar voor een collega gemaakt en was een groot succes!

Afbeelding

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:50

Ik wil adventskalenders als kerstcadeau geven aan mijn familie. En dan alvast aan het begin van de maand. Heb net op de duitse Amazon website gekeken voor veel keuze en nu kan ik niet kiezen. Heb een poll gemaakt op de familie facebook pagina zodat ze zelf een onderwerp kunnen kiezen, zonder dat ze weten dat het voor een adventskalender is. Budget is ongeveer €20 per persoon en heb een paar chocolade merken gekozen, maar ook bijv. die van Ikea en de goedkoopste van de Yankee Candles (de waxinelichtjes).

Dankzij dit topic veel inspratie gehad trouwens.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 20:38

LisaFaded schreef:
Niniane schreef:

Er is nu 20% korting bij asos!

Bedant voor de tip maar heb vandaag al 2 jassen besteld dus ik mag niet van mezelf. O:)