Hoe de motivatie vinden om naar school te gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Hoe de motivatie vinden om naar school te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:06

Dus jij probeert alle ballen hoog te houden, broerlief vertikt het om te werken, moeder heeft geen werk, en dan ook nog een vriendje die chaggie word wanneer hij niet elke nacht in je bed kan kruipen. Nou meid, het word tijd om prioriteiten te stellen. Ga op je strepen staan, zowel naar je broer mocht hij ook geld van je krijgen, laat hem zelf maar werken. En je vriendje, hij gaat blijkbaar alleen voor zijn plezier en kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Word hij vervelend wanneer je zegt dat hij in vervolg op vrijdag kan komen en op zondag weer moet gaan en begint hij te drammen dan wist ik het wel. En je moeder, laat ze je broer toch maar aanpakken, van duidelijkheid is nog nooit iemand slechter geworden en geeft hij een grote mond dan moet hij maar zien of hij het ergens anders beter krijgt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:18

Vervelende situatie, TS. Ik snap wel dat je van zoveel werk gewoon kapot bent en dan niet staat te springen om de dag erop naar school te gaan.

Is het niet mogelijk om met een mentor/studieadviseur/praatpersoon op je school te gaan kletsen over wat er beter kan? Want als je laat thuis ben betekent dat misschien dat je de eerste les beter niet kan halen, maar die de rest van de dag wel. Heb ik ook gemerkt, als ik echt laat slaap vanwege studiedingen ofzo dan kan ik beter iets langer slapen en dan de rest van de dag wel nuttig maken dan dat je alsnog onwijs vroeg opstaat en de hele dag niks oppikt omdat je te moe bent.

Nu kunnen wij vrij weinig zeggen over wat verstandig is in jouw specifieke situatie, maar echt, mijn ervaring is dat zo'n adviseur veel kan helpen. Wel de goeie kiezen, ik heb er ook bij gezeten dat ik echt dacht van "Hoor je wel wat ik zeg" :') maar meestal zijn er meerdere en kun je altijd wel naar een ander toe.
Bij ons hebben ze elke dag open spreekuur. Als dit bij jou ook is, kan je er misschien heen om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen, en een vervolgafspraak maken.

Enneh, laat je niet gek maken! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu gewoon flink veel hooi op je vork hebt, en iemand die je dan helpt met prioriteiten stellen, plannen en misschien bepaalde regelingen voor je kan treffen op school is dan een enorme verademing.

Heel veel succes +:)+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 17:29

Kahawa schreef:
SavannahNx schreef:
Dankjewel heel lief. Ben ik het mee eens. Huiswerk heb ik tot nu nog niet..

Albert Heijn XL in de woonplaats volgens je profiel is op zoek naar medewerkers. Wie weet is dat nog iets voor je.

Daar ben ik dus “ontslagen” naja niet ontslagen maar contract NIET verlengt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 17:31

Magrathea schreef:
Vervelende situatie, TS. Ik snap wel dat je van zoveel werk gewoon kapot bent en dan niet staat te springen om de dag erop naar school te gaan.

Is het niet mogelijk om met een mentor/studieadviseur/praatpersoon op je school te gaan kletsen over wat er beter kan? Want als je laat thuis ben betekent dat misschien dat je de eerste les beter niet kan halen, maar die de rest van de dag wel. Heb ik ook gemerkt, als ik echt laat slaap vanwege studiedingen ofzo dan kan ik beter iets langer slapen en dan de rest van de dag wel nuttig maken dan dat je alsnog onwijs vroeg opstaat en de hele dag niks oppikt omdat je te moe bent.

Nu kunnen wij vrij weinig zeggen over wat verstandig is in jouw specifieke situatie, maar echt, mijn ervaring is dat zo'n adviseur veel kan helpen. Wel de goeie kiezen, ik heb er ook bij gezeten dat ik echt dacht van "Hoor je wel wat ik zeg" :') maar meestal zijn er meerdere en kun je altijd wel naar een ander toe.
Bij ons hebben ze elke dag open spreekuur. Als dit bij jou ook is, kan je er misschien heen om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen, en een vervolgafspraak maken.

Enneh, laat je niet gek maken! Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu gewoon flink veel hooi op je vork hebt, en iemand die je dan helpt met prioriteiten stellen, plannen en misschien bepaalde regelingen voor je kan treffen op school is dan een enorme verademing.

Heel veel succes +:)+

Dankjewel voor je lieve reactie! Ik heb vandaag met mijn contactpersoon gepraat alleen kan ik helaas niet regelen dat ik zomaar later mag beginnen op school helaas. Zo makkelijk gaat dat bij ons niet :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:37

SavannahNx schreef:
Dankjewel voor je lieve reactie! Ik heb vandaag met mijn contactpersoon gepraat alleen kan ik helaas niet regelen dat ik zomaar later mag beginnen op school helaas. Zo makkelijk gaat dat bij ons niet :(

Ai dat is wel lastig! Ik weet niet zo goed hoe het op het MBO werkt, als ik hier een keer te moe ben skip ik gewoon een college om bij te slapen en neem ik de stof achteraf door. Is er verder nog iets nuttigs uit het gesprek gekomen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 18:27

Magrathea schreef:
SavannahNx schreef:

Ai dat is wel lastig! Ik weet niet zo goed hoe het op het MBO werkt, als ik hier een keer te moe ben skip ik gewoon een college om bij te slapen en neem ik de stof achteraf door. Is er verder nog iets nuttigs uit het gesprek gekomen?

Wij werken zegmaar met aanwezigheid en als je een aantal uren afwezig bent komt leerplicht even zeuren dat je er wat aan moet doen.. je mag maar 2 weken in 20 weken missen bij ons. Dus een hele week aan uren per periode.
Ja zij helpt mij alijd ontzettend goed ook met andere problematiek waar ik mee zit maar daar kan en wil ik hier niet over uitwijden.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 18:28

bigone schreef:
Dus jij probeert alle ballen hoog te houden, broerlief vertikt het om te werken, moeder heeft geen werk, en dan ook nog een vriendje die chaggie word wanneer hij niet elke nacht in je bed kan kruipen. Nou meid, het word tijd om prioriteiten te stellen. Ga op je strepen staan, zowel naar je broer mocht hij ook geld van je krijgen, laat hem zelf maar werken. En je vriendje, hij gaat blijkbaar alleen voor zijn plezier en kijkt niet verder dan zijn neus lang is. Word hij vervelend wanneer je zegt dat hij in vervolg op vrijdag kan komen en op zondag weer moet gaan en begint hij te drammen dan wist ik het wel. En je moeder, laat ze je broer toch maar aanpakken, van duidelijkheid is nog nooit iemand slechter geworden en geeft hij een grote mond dan moet hij maar zien of hij het ergens anders beter krijgt.

Dank voor je reactie ik neem het mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:08

Ts hoe is het met je?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 09:34

Amy schreef:
Ts hoe is het met je?

Nou het gaat redelijk. Ben nu een beetje kapot omdat ik om 03:00 thuis qas vannacht van het werken en nu om 10:00 weer moet beginnen bij mn supermarkt-baan. Verder ben ik wel heel de week op school geweest en op tijd en eruit gegaan dus, buiten het moe zijn om gaat het wel. Bedankt voor t vragen!! <3

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:00

Is je broer al aangepakt?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 14:35

Britta31 schreef:
Is je broer al aangepakt?

Haha helaas niet. Gaat ook nooit gebeuren dat zeg ik jullie nu alvast..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 14:58

Hoe komt hij aan zijn geld dan?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 16:31

Britta31 schreef:
Hoe komt hij aan zijn geld dan?

Aan mama vragen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:56

Kan ze dat geld kraantje dan niet dicht draaien?Ik weet jullie situatie natuurlijk niet.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:48

Britta31 schreef:
Kan ze dat geld kraantje dan niet dicht draaien?Ik weet jullie situatie natuurlijk niet.

Denk niet dat dit aan de TS is eerlijk gezegd.
Zou er als ouder niet amused over zijn dat ik verantwoordelijkheid moet afleggen bij mijn eigen kind voor dit soort keuzes.

Vriendje ook de hele week naar school geweest? En ook al met hem gesproken over het elke dag samen slapen?

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 20:53

MarliesV schreef:
Britta31 schreef:

Zou er als ouder niet amused over zijn dat ik verantwoordelijkheid moet afleggen bij mijn eigen kind voor dit soort keuzes.

Vriendje ook de hele week naar school geweest? En ook al met hem gesproken over het elke dag samen slapen?

Ja. Zowel met school als met werkdagen van mij blijft ie thuis slapen. En indd, het is aan mijn moeder maar ik ga verder niet hier over de thuissituatie uitweiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:51

MarliesV schreef:
Britta31 schreef:

Het is inderdaad niet aan TS, maar als mijn zusje alles van mijn ouders zou krijgen terwijl ik me een burn out in moet werken om een steentje bij te dragen aan het huishouden en mijn eigen levensonderhoud zou ik toch wel even aan de bel trekken hoor. Dat hoort imo gewoon niet.

Fijn dat het nu beter gaat TS, en ook fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken met je vriend over samen slapen op dagen dat je er vroeg uit moet. Ben wel benieuwd of hij alsnog in zijn bed blijft liggen of dat het voor hem ook beter is cq hij komt wel gewoon naar school.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 19:05

Als hij blijft liggen is het zijn probleem niet de mijne :Y) Ja het gaat gelukkig beter, mn andere contract is gisteren afgelopen dus dat scheelt een hoop.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:06

Fijn om te horen dat het beter gaat, keep up the good work :) Nu je ogen openhouden voor een beter baantje zou ik zeggen, en alles komt weer goed :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 14:25

TrIjNiE__ schreef:
Fijn om te horen dat het beter gaat, keep up the good work :) Nu je ogen openhouden voor een beter baantje zou ik zeggen, en alles komt weer goed :)

Ja precies! Dankjewel!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 21:27

Hey allemaal!
Ik dacht ik doe even een update.

Ik heb inmiddels een maand ongeveer 20-30 uur per week naast mn studie gewerkt en vandaag mijn ontslag ingediend.

Ik slaap doordeweeks niet meer met mn vriend en alleen in het weekend zodat in ieder geval IK optijd op school kan zijn en mn lessen kan volgen.

Ben nu aan het solliciteren voor een andere bijbaan voor max. 10 uur per week zodat ik het beter kan combineren met mn studie en niet elke avond rond 1- half 2 snachts een keer klaar ben.

Groetjes van mij!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:30

Super!! Heel goed gedaan, je bent goed bezig :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 21:49

Frummels schreef:
Super!! Heel goed gedaan, je bent goed bezig :)

Dankjewel Frum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:51

Heel goed, super bezig! Hou dat vol!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 22:06

Dankewel!