Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Exitium schreef:Dan nog zie ik niet in waarom de eigenaresse geen aangifte zou kunnen doen. Die heeft de auto aan haar zoon uitgeleend, en niet aan een vriendin van haar zoon.
bruintje123 schreef:Ik denk dat het eerlijkste is dat de eigenaar/jongen gewoon zijn verlies neemt.
Hij was bob maar kon het niet laten toch te zuipen en heeft zodoende dat meisje toch wel een soort van gedwongen te rijden.
Nee ze had geen pistool op het hoofd, maar iedereen wil naar huis en dan krijg je toch een groepsdruk.
Had hij zich gewoon aan de afspraak gehouden die van te voren was gemaakt, hij bob, was dit niet gebeurt.
Beter allemaal blij zijn dat iedereen er zonder letsel vanaf is gekomen.
Citaat:Wat ik frappant vind is dat de meningen ook bij verzekeraars/advocaten van rechtsbijstand ook niet op 1 lijn liggen.
Advocaat van meisje vind het een twijfelgeval en zegt dat het ook aan de rechter ligt hoe die erover oordeeld.
Navraag bij een verzekeringsmaatschappij gaf ook geen duidelijk beeld.
Gevraagd werd wie de schade deed betalen als bijv. de auto all risk verzekerd was. De verzekeringsmij zei dat hun de schade dan deden betalen.
Op de vraag of ze die schade dan alsnog op de bestuurster zouden proberen te verhalen, zeiden ze dat ze dat niet zouden doen. En dat terwijl een verzekering normaal gesproken alles eraan doet om maar niets te hoeven uit te keren. Dat was dus echt een opmerkelijke uitspraak, waarbij je dus weer echt het gevoel krijgt dat de eigenaar van de auto gewoon pech heeft en de schade dus eigenlijk niet op de bestuurster kan verhalen.
meggiemeg schreef:bruintje123 schreef:Ik denk dat het eerlijkste is dat de eigenaar/jongen gewoon zijn verlies neemt.
Hij was bob maar kon het niet laten toch te zuipen en heeft zodoende dat meisje toch wel een soort van gedwongen te rijden.
Nee ze had geen pistool op het hoofd, maar iedereen wil naar huis en dan krijg je toch een groepsdruk.
Had hij zich gewoon aan de afspraak gehouden die van te voren was gemaakt, hij bob, was dit niet gebeurt.
Beter allemaal blij zijn dat iedereen er zonder letsel vanaf is gekomen.
Het is inderdaad fijn dat er geen persoonlijke ongelukken zijn gebeurt.
Echter zou het die jongelui wel sieren als ze de koppen bij elkaar steken het bedrag lappen voor de auto, moeders heeft hier ook niet om gevraagd.
Isabonny schreef:Exitium schreef:Dan nog zie ik niet in waarom de eigenaresse geen aangifte zou kunnen doen. Die heeft de auto aan haar zoon uitgeleend, en niet aan een vriendin van haar zoon.
Ik ga er van uit dat alle leden van een gezin in gelijke mate mogen beslissen over de auto.
antje_vip schreef:Even los van de wet, want ik weet niet hoe dat zit: goede vriendin ben je, als je de auto van een ander total loss rijdt en vervolgens zegt dat je mooi niet gaat betalen.
Booooo schreef:antje_vip schreef:Even los van de wet, want ik weet niet hoe dat zit: goede vriendin ben je, als je de auto van een ander total loss rijdt en vervolgens zegt dat je mooi niet gaat betalen.
Tja niet iedereen kan zo een paar duizend euro ophoesten.. Plus dat daar verzekeringen voor zijn,
antje_vip schreef:Even los van de wet, want ik weet niet hoe dat zit: goede vriendin ben je, als je de auto van een ander total loss rijdt en vervolgens zegt dat je mooi niet gaat betalen.
bruintje123 schreef:antje_vip schreef:Even los van de wet, want ik weet niet hoe dat zit: goede vriendin ben je, als je de auto van een ander total loss rijdt en vervolgens zegt dat je mooi niet gaat betalen.
Waarin ze al aangaf liever niet te rijden.
Mooie vriend ben je als je de bob zou zijn maar toch zuipt en daarmee je vrienden wel laat staan.
bruintje123 schreef:Nee moeders niet, wel heeft ze een waardeloze zoon opgevoed die zich niet aan de vooraf gemaakte afspraak hield.
Wat was er gebeurt als ze allemaal hadden gedronken? Met de gedachte dat de bob vrij zou zijn van drank?
Dus laat zoontje lief maar fijn dokken. Weet hij wat de consequenties zijn aan je niet aan de afspraken houd.
bruintje123 schreef:Taxi moet iedereen het mee eens zijn.
Dat is heel duur.
En dan krijg je groepsdruk, ach je bent nuchter rij maar.
Zij sloopte het mijn inziens ook niet, ze kreeg per ongeluk een ongeval.
En ze leende de auto niet uit zichzelf.
Dat vind ik heel wat anders.
Als ik nu vraag aan de buurman, mag ik de auto lenen om zakken brok te halen vind ik het heel logisch dat ik dan schade vergoed.
In dit geval, nee niet echt.
Bob was de e.kel die zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken heeft gehouden.
Als hij zelf de bocht had gemist had hij ook kunnen betalen.
Petpa schreef:bruintje123 schreef:Taxi moet iedereen het mee eens zijn.
Dat is heel duur.
En dan krijg je groepsdruk, ach je bent nuchter rij maar.
Zij sloopte het mijn inziens ook niet, ze kreeg per ongeluk een ongeval.
En ze leende de auto niet uit zichzelf.
Dat vind ik heel wat anders.
Als ik nu vraag aan de buurman, mag ik de auto lenen om zakken brok te halen vind ik het heel logisch dat ik dan schade vergoed.
In dit geval, nee niet echt.
Bob was de e.kel die zich niet aan de vooraf gemaakte afspraken heeft gehouden.
Als hij zelf de bocht had gemist had hij ook kunnen betalen.
Ze is niet gedwongen om te gaan rijden.
En "Als hij zelf de bocht had gemist had hij ook kunnen betalen" is voor mij erg kort door de bocht
antje_vip schreef:bruintje123 schreef:Als hij zelf de bocht had gemist had hij ook kunnen betalen.
Maar hier spreek je jezelf toch tegen?Je zegt nu zelf; de veroorzaker betaalt.
bruintje123 schreef:Het gaat mij totaal niet over wie veroorzaker is. Daarom spreek ik me ook niet tegen.
Het gaat me dus echt niet om wettelijk, maar over fatsoen.
Het gaat mij er om dat zoontje lief de auto kreeg van mama omdat hij die avond bob zou zijn.
Dat was de afspraak.
Maar de zoon is geen kerel van afspraken dus zonder overleg gaat hij drinken.
Het nuchtere meisje word voor blok gezet ze heeft aangegeven niet te willen, maar doet het toch. Dan kun je best wel aannemen dat er groepsdruk was.
En ja dan gaat het helaas fout.
Dan blijf ik erbij, dropveter zoon had zelf moeten rijden.
Misschien was het dan niet gebeurt, maar zo wel had hij (moeder) ook mogen betalen.
Nu het afschuiven op het meisje dat niet wilde rijden vind ik maar een laffe daad.