Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Noppes schreef:Kiwiwitje. De hond kan ook in de achterbank vast (aan de veiligheidsgordel) hoor. Dat zelfde geldt voor de kinderwagen, ook die kan vast gezet worden. Maar ik begrijp je punt hoor!
CarinaR schreef:Wij rijden een VW Touran en kan daar makkelijk babywagen en hond in kwijt.
kiwiwitje schreef:Noppes schreef:Kiwiwitje. De hond kan ook in de achterbank vast (aan de veiligheidsgordel) hoor. Dat zelfde geldt voor de kinderwagen, ook die kan vast gezet worden. Maar ik begrijp je punt hoor!
Dat ben ik met je eens, maar uit niks in de voorgaande berichten kun je halen dat dat daadwerkelijk gedaan word. Daarom ben ik juist zo verbaasd..
Nu hebben wij o.a. voor de honden een grijs kenteken, zodat ze helemaal niet in de buurt van de kofferbak zitten..
Overigens, niet in iedere kofferbak kun je de hond daadwerkelijk met een lijn vast zetten. Om te beginnen in de meeste sedans en hatchbacks niet.
In mijn 307 hatchback zaten heel leuk bagageringen.. Maar als je dat aan een dun houten plaatje vast maakt, zal dat voor een hond nog weinig effect hebben.
C_arola schreef:Zoals iemand anders ook al schreef, een hond in combinatie met de kinderwagen en ligbak in de kofferbak betekent doorgaans een grote auto.
Je hebt speciale tuigjes waardoor honden niet zoveel kunnen bewegen maar wel veilig op de bank kunnen zitten. Je kindje zou ik dan op de passagier stoel zetten. Een hond voorin de auto vind ik geen prettig idee tenzij je de airbag uit doet.
Wij hebben een Peugeot 307 sw, het is een redelijk grote gezinsauto qua volume maar een kleine sw. Wellicht ook een optie. De trapsportbox kan hier naast de kinderwagen in de kofferbak.

die heb je ook in verschillende formaten.
met kinderwagen en hond in de kofferbak, zit de auto al aardig vol. Kan me nog een incident herinneren waarbij hond, kinderwagen en wat tassen in de kofferbak zaten. Toen ik de klep opende, kwam de hond er al uitrollen, omdat de kinderwagen verschoven was en de hond daardoor tegen de klep aangedrukt zat.
. Ook het rek met de achterbank is handig met bagage.