Wat vinden jullie verzorgd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:09

Heel lang ben ik niet bezig qua verzorging smorgens. Ik douche en poets mn tanden, aankleden dan creme en make-up en mn haren. Deo op.Denk een half uurtje. Dan beneden ontbijten etc.

Ik douche 2 keer per dag

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:10

Ik ben het met je vriendin eens, make up, en mooie kleding is niet nodig om gelukkig te zijn. En echte schoonheid zit van binnen, draag wat jij mooi vind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:11

Ik douche ook 2 keer per dag, maar 's avonds is het gewoon een beetje afspoelen.

Als ik 's morgens niet douche word ik niet wakker en voel ik me niet fris. Ik doe er ongeveer een uur over, van opstaan tot aan de voordeur. Haren wassen, fohnen, make up en ontbijten.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:27

'Verzorgd' vind ik een beetje een te vage term. Ja als je maar schoon bent (lijf, handen en haar, geen nare geurtjes) en kleding aan trekt die ook schoon is, past en fatsoenlijk genoeg is voor de gelegenheid kun je je wat mij betreft altijd overal wel vertonen.
Zelf neem ik denk ik wel heel veel tijd voor mezelf als ik het zo lees := tussen wakker worden en de deur uit gaan zit bij mij nooit minder dan 2 uur als het even kan, en dat is met alles erbij dus eten, douchen, make-up en aankleden. Vind het heerlijk om veel tijd aan uiterlijke verzorging te besteden en echt lekker even dat stukje me-time te pakken maar als iemand binnen 10 minuten de deur uit is en alleen het minimale heeft gedaan, nou, dikke prima. Zou willen dat ik het kon :')

AlwaysH

Re: Wat vinden jullie verzorgd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:38

Oh, ik ben echt een sloddervos volgens mij! :D
Volgens sommigen hier dan.

Ik douche niet elke dag. Ik was mezelf wel altijd met washandjes, en mijn gezicht was ik iedere avond als ik mijn make up er af haal.
Draag ook broeken met scheuren, crop tops en sneakers.
Borstel niet elke dag mijn haar omdat het amper tot niet klit.

Oh, wat ben ik onverzorgd zeg. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:40

Ik douche om de dag , geen makeup . Haar moet wel een borstel door , naar het werk zit het vast en anders hangt het los

Kleren heb ik weinig dus trek wat aan wat schoon is , heb altijd 2 verschillende sokken aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:42

Ik zei dat juist níet Annet_Dottie :+ Beetje krom om andere mensen de les te lezen over goed lezen wat er gezegd wordt dan.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:45

Ik denk dat het een groot verschil is tussen mensen die die me-time ook gewoon leuk vinden, en wie niet. Ik vind het leuker als ik naar mijn wekker kijk, en zie dat ik nog een uur mag blijven liggen :+

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:47

Smorgens was ik me. Doe ik haar, make-up, kleding, deo. Haar heb ik meestal opgestoken of vlecht of iets. Make-up basic, kleding waar ik mij fijn in voel. Meestal is dat een jeans (Zonder gaten of scheuren, verschrikkelijk) , een top, een blazer jasje of een ander jasje (de ene is stoerder, de andere netjes) en dan sneakers of enkellaarsjes. Ik douche 's avonds. Volgens sommige over de top qua netjes en voor sommige precies goed. Ik voel mij er lekker in en dat is belangrijk denk ik!
Spoiler:
ik ben 16. Niet dat sommige denken dat ik 50 ofzo ben met m'n jasjes :D

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:49

Verzorgd vind ik als je gewoon in schone kleren rond loopt, je haar niet vettig is of veel roos te zien boven op je hoofd, gedoucht, tanden gepoetst en vooral geen te lange echte nagels. Dat vind ik er altijd ontzettend goor uit zien van die te lange gele nagels yuk. Nepnagels daarentegen vind ik tot een bepaalde lengte wel weer ontzettend mooi en verzorgd er uit zien. Make up kan mooi lijken maar ik vind zonder make up prima.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 22:59

Emma, zeer zeker dikke prima :j als mensen zich prettig voelen door een ochtendroutine van een uur of misschien langer, zéker doen....
Ik vind t zonde van m'n slaaptijd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 23:06

LadyMadonna schreef:
Emma, zeer zeker dikke prima :j als mensen zich prettig voelen door een ochtendroutine van een uur of misschien langer, zéker doen....

Dit dus. :') Ik ben altijd gewoon schoon en leg mijn kleding de avond van tevoren klaar, daar niet van. Maar als ik vroeg op moet zie ik er zonder makeup ook gewoon goed uit. Dan lig ik liever nog wat langer op bed. :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:00

Verzorgd vind ik in de basis schoon. Ofwel gedoucht, geen vettte haren, geen neuspulkjes of snottebellen of dat je zo’n tandpasta randje of chocopasta-rand in je mondhoeken hebt :’)
Verder eigenlijk toch ook wel iets verder: of je nou geen/wel make-up gebruikt, maakt mij niet uit. Maar een snor (als vrouw zijnde) of monobrauw, nee dat vind ik toch wel onverzorgd. Wil niet zeggen dat elk haartje in je wenkbrauw perfect moet zitten overigens. Ook dikke vette uitgroei vind ik niet kunnen (en dan bedoel ik geen balayage-achtste dingen, maar zo’n 5-10 cm rand vanaf de uitgroei in de normale haarkleur)
Qua kleding, als het maar past. Zelfde met schoenen overigens (van die sandalen waar de tenen overheen hangen :’) _O-). Handen verzorgd, geen dikke rouwhanden etc.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:13

Wat is schoon? In de zorg kom ik regelmatig in contact met keurig geklede oude heertjes. Zij zien er op het eerste oog goed verzorgd uit. Helaas is hun ondergoed vaak verre van schoon...

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:20

Ik word straks 38. En weet echt niet eens hoe je make-up gebruikt. Mijn wenkbrauwen zijn nog steeds puur natuur. Ik douche 2 x dag. Heb altijd schone kleren aan. Maar ja niet altijd op zijn paasbest.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:20

Belangrijkste aan verzorgd zijn, vind ik, dat mensen vooral zichzelf moeten kunnen zijn.

niet volgens de regels, hoe anderen willen dat ze eruit zien.

teveel make up vind ik niet mooi en verzorgd, maar dat is voor iedereen verschillend.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:30

Zolang iemand niet stinkt en niet in de blote reet rondloopt vind ik het al snel prima.
Geen make up, of wel.
Niet je haren gekamt of wel.
En voor mij part loop je rond in een dwergen pakje als je dat gelukkig maakt. Leef en laat leven. De een vind paars haar prachtig, en de ander vind het afschuwelijk. Zolang je jezelf maar bent en je werk goed doet.

Bij ons in de stad werkt er iemand in een kapperszaak en die heeft regelmatig cosplay aan. Soms is ze een elf, andere keren een heks,vind het wel stoer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:38

Voor mij is schoon icm werk oid:
gedoucht of gewassen tanden gepoetst, geen lichaamsgeirtjes
Haren gewassen (iig niet vet), gekamd en evt in staart/knot oid
Schone nagels, liefst wat korter maar das afhankelijk vd functie
Schone kleding zonder vlekken/scheuren/gaten in je eigen maat, geen croptops/ziepoesnetniet rokjes/extreem laag uitgesneden tops
Afhankelijk van je functie werkkleding of net pak oid
Evt subtiele make-up, geëpileerde wenkbrauwen etc, maar dat is ook een beetje afhankelijk van hoe representatief je moet zijn en wat voor bedrijf het is.

Er zit natuurlijk verschil tussen administratief medewerker bij een advocatenkantoor of bij een autohandel oid, om maar even wat te noemen.
Ook kan ik me voorstellen dat als je bijv timmerman bent of in een fabriek werkt je iets minder kijkt naar vlekken/gaten/scheuren in je kleding.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:43

Verzorgd vind ik inderdaad ook schoon. (Geen geurtjes, schone nagels (afhankelijk van beroep, als monteur krijg je toch wel vieze nagels) en verzorgde tanden). Het is van het werk afhankelijk hoe je er verder uit dient te zien. Ik heb 2 verschillende functies, op kantoor kom ik wel vaker rechtstreeks uit de douche (nat haar kam ik niet en gebruik ook liever geen föhn) of met nog een vlecht in als ik mijn haar niet heb gewassen. Kleding is net hoe mijn bui is, makkelijk of echt gestyled. Ze kennen me echt 'rechtstreeks' uit bed tot in de puntjes aangekleed. De andere functie dien ik er verzorgd uit te zien, afhankelijk van de opdrachtgever met haar en make-up al gedaan, of juist helemaal clean en haar ook alleen gewassen en droog. Wat dat betreft wisselt de 'verzorgdheid' per baan, maar ik ben het er niet mee eens dat dit altijd tot in de puntjes gestyled moet zijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 00:49

Ik heb de mazzel dat ik pas in de middag werk. :)

's ochtends een douche van twee minuten, mascara op, tandenpoetsen, haar vast, zonnebrandcrème op en sportoutfit aan. Dan de berg op en heerlijk zweten.

Daarna een uitgebreide douche en ook haar wassen. Voor ik naar bed ga spoel ik me weer snel af, tandenpoetsen, e.d.

Ik woon in een wat warmer klimaat, mijn werk is warm en in een geurrijke omgeving.
Ik kan me niet voorstellen me een dag niet te douchen. :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 06:39

Ik werk in het zwembad.
Bij mij is verzorgd dus dat de klanten geen haar zien. Dus bikinilijn en oksels geschoren glad. En benen bijhouden.
Wenkbrauwen epileren voel ik mijzelf prettig bij, maar als ik het erg druk heb loopt dit wel eens wat achter.
Ik heb een goed passende badpak aan. Met aquasport vind ik het belangrijk een sport bh aan te hebben!
Geen make up, haren wassen heeft bijna geen zin dus doe ik na het trainen in de avond

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 07:11

Ben het met je vriendin eens
Ik heb nooit make up op, ik vind het vreselijk om te dragen. En kleding? Ach ik werk op een stal en als het koud is draag ik gewoon een warm vest wat ooit van mijn broer is geweest. Style? Mode? Boeie. Ik wil het warm hebben in de winter
Schone handen.. Tsja zoals ik zei werk ik op een stal. Ze zijn niet altijd spik en span. Mijn nagels glimmen niet. Ik douch om de dag. Elke dag douchen en ik lees zelfs tweemaal douchen per dag is gewoon een beetje to much

Doe waar je gelukkig van word

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:00

noviceh schreef:
Wat is schoon? In de zorg kom ik regelmatig in contact met keurig geklede oude heertjes. Zij zien er op het eerste oog goed verzorgd uit. Helaas is hun ondergoed vaak verre van schoon...

:r dat is in mijn ogen niet verzorgd

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:59

Resistance schreef:
LadyMadonna schreef:

Dit dus. :') Ik ben altijd gewoon schoon en leg mijn kleding de avond van tevoren klaar, daar niet van. Maar als ik vroeg op moet zie ik er zonder makeup ook gewoon goed uit. Dan lig ik liever nog wat langer op bed. :+

Ik ook. Ik sta ongeveer 40 minuten voordat ik moet beginnen met werken op. :')

Ik laat de honden uit, verzorg ze, doe douche (muv mijn haren), kleed me aan en ben klaar. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:01

Jeetje, wat een oordelen in de openingspost :') Ik voldoe dus totaal niet aan het plaatje 'verzorgd'.

Ik ben fris gewassen, tanden gepoetst, heb deo en een luchtje op, ben altijd netjes gekleed, haren zijn gekamd en ik draag nooit make-up. De enkele keer dat ik dat wel doe is wanneer ik op stap ga of als ik eens een wilde periode heb dat ik elke dag mascara op doe.

Ik vind het altijd zo jammer als mensen niet de deur uit durven zonder make-up.