Corelli schreef:Absoluut mee eens.Dit is de eerste keer dat ik hier van jou iets over lees, dus voor mij is het nieuw.
Ik heb je hele verhaal gelezen en hoewel ik me, net als mijn bovenstaanders, niet kan voorstellen dat mijzelf zoiets zou overkomen, denk ik dat het juist goed is dat je daarom je verhaal deelt. Want de subtiele afhankelijkheid die zo iemand creërt, maakt dat je steeds een stapje verder gaat en je hebt dit echt niet in de gaten als je hier zelf in zit. Dus ik denk dat iedereen dit kan overkomen! Ik vind het dan ook erg makkelijk (en ook kwetsend) wat hierboven gezegd wordt over naïviteit.
Ik vind dat je je verhaal helder omschreven hebt en dat vind ik knap, want je bent een beetje geleefd in die tijd dus dat je er zo helder een oorzaak en gevolg tijdslijn uit hebt kunnen halen vergt volgens mij de nodige zelfreflectie en flink wat uitpluiswerk. Ook dapper dat je hier je kwetsbaarheid durft neer te zetten. Dat je daar vervolgens een diagnose van Bart aanknoopt, dat stoort me niet zo, dat is jouw beeld.
Ik hoop dat het mensen kan waarschuwen die in hetzelfde schuitje zitten! Als 1 iemand er wat aan heeft, is het al mooiEn ik hoop dat dit je voldoende over jezelf geleerd heeft om ervoor je zorgen dat je dit nooit mee zover laat komen.
Dat wens ik je toe.

Het vergt echt moed om zo uitgebreid je verhaal te doen en volgens mij heeft TS zelf ook heel goed in de gaten dat ze zich langzaam maar zeker ernstig heeft laten meeslepen.
Ik vind het knap dat je naar Praag bent gegaan (misschien niet verstandig, maar oke) en fijn dat je het nu toch grotendeels af hebt kunnen sluiten.
EvelienKiss schreef:Er worden zelfs hele films en programma's over gemaakt.Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik stel voor dat wij bokkers respectvol blijven reageren. Wij zijn met ons allen verantwoordelijk voor een platform waar mensen niet worden afgebrand die hun verhaal doen. Dit soort situaties schijnen vaker voor te komen, dus blijkbaar is ts niet zo uniek. Het is een wijze les.
En ik hoop dat dit je voldoende over jezelf geleerd heeft om ervoor je zorgen dat je dit nooit mee zover laat komen.
oké hier wil ik nog wel even op reageren ter afsluiting. Ik heb inmiddels een relatie gehad van een kleine 2 jaar. Uiteindelijk niks geworden maar tis niet anders. (Ja een fysieke relatie).
)