Ergernis in de woonwijk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:09

Hier ook veel drama. Het zijn openbare plekken. Maar er zijn onderling wel afspraken gemaakt met de buren (zorginstelling). Dat het fijn is als visite hem niet voor alle huizen zet en wij niet bij hen :j

gaat nu met dezelfde auto al een aantal keer fout... en ik geloof dat de buurman er klaar mee is. Diw heeft zijn auto perfect aangesloten aan zijn voorganger.

Afbeelding

Maar meneer die is slecht ter been, ergens begrijp ik hem ook wel. Zeker als er afspraken gemaakt zijn.

Hier moet ik wel bekennen dat de gemeente ook niet meehelpt. Er komt een nieuw wijkplan, iedereen heeft parkeertekort. Voorstel uit de wijk tot 1 richtingsverkeer en dubbbele vakken. Nu krijgen we 2 richtingsverkeer en minder groen :+ verlies verlies situatie

ach, na een week in gouda te hebben gewoond kan het altijd erger. Daar is ECHT nergens plek...

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:23

Ik ben zo blij dat we vorig jaar zijn verhuisd naar een huis met oprit waar twee auto's op passsen. Vorige huis was bij tijd en wijle ook drama, vooral omdat er nogal wat mensen in de 'buurt' (ik gebruik de term losjes) woonden, die liever de auto bij ons voor zetten dan even door te rijden naar de achterkant van hun eigen blok huizen, waar speciaal voor dat blok ruim voldoende parkeerplaatsen waren. Verder lopen is beter dan verder rijden :j Eén van die gezinnen uit dat andere blok maakte het wel heel erg. Woonden met zijn tweeen. Zij had een Smart, hij een bus en een aanhanger (die hij wekelijks een paar plekjes opschoof) en voor samen nog een ander klein autootje. Ze waren vrijwel altijd allebei thuis.

Overburen die inderdaad ook naar buiten kwamen zodra het toegeigende openbare plekje voor hun (huur)huis vrij was - ze zetten er nog net geen pionnen op als ze zelf weg gingen. De mense daarnaast, op de hoek hadden voor het gemak hun eigen oprit aan de achter-/zijkant van het huis bij de tuin getrokken met een grote vaste schutting eromheen. Want dat was makkelijk. En gaf ook recht om de plek voor het eigen huis te claimen. Ofzo.

Daarbij inderdaad veel gezinnen met twee auto's (of drie: één voor meneer, één voor mevrouw en eentje voor de hobby, zeilboot fanatici - en dan vooral het type dat een boot op aanhanger op de openbare P voor het huis opknapt om later door te verkopen, en mensen die met niet eens erg grote auto's zodanig (niet) kunnen parkeren, dat er maar drie auto's in vier toch wel ruime vakken pasten. Oh, en de meneer van de andere kant van het dorp die zijn vrachtwagen (van de meubelzaak waar hij werkt) ook in onze straat meende te moeten zetten :j

Hoewel we ons nu ook blijven verbazen over de overbuurvrouw die een oprit heeft waar als je graag wilt best twee auto's op passen, toch de openbare parkeerplaats naast haar huis claimt, omdat ze niet tegen haar auto aan wil kijken, terwijl ze het prima vindt als de buurnam naast ons zijn auto op haar oprit zet als hij voor onduidelijke redenen zijn auto niet op eigen terrein wil zetten. Hoewel we hebben gehoord dat hij hem ook wel bij ons zet als we beide aan het werk zijn en daar ben ik dan weer niet zo blij mee. We hebben hem alleen nooit zelf betrapt. (Mijn moeder werkt in de thuiszorg bij onze overbuurman, die ziet dat soort dingen ;) )

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:29

Afbeelding

Zegt dit genoeg? := :') Normaal gezien passen er dus meer auto's en dan is het nog ruim genoeg voor de overburen om met motor/fiets/kinderwagen er tussendoor te gaan.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:34

Ghostattack schreef:
Zegt dit genoeg? := :') Normaal gezien passen er dus meer auto's en dan is het nog ruim genoeg voor de overburen om met motor/fiets/kinderwagen er tussendoor te gaan.

Heel herkenbaar :Y)

Goof

Re: Ergernis in de woonwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:37

Ik verbaas me hoe ontzettend veel mensen er zijn die gewoon geen enkel rekening met een ander willen houden.
Ben je dan gewoon te dom om netjes te kunnen parkeren of ben je dan gewoon vreselijk asociaal en interesseert het je gewoon geen fluit?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:37

Ergerlijk zulke mensen, de overburen van mn ouders hadden er ook een handje van. Mijn ouders wonen in een wijk waarin iedereen op zijn eigen oprit twee of drie auto's kwijt kan.
Maar als die vol was (in geval van een feestje oid) moet je dus de auto op de straat zetten. Als je hem voor het huis van de overburen zet kun je erop wachten dat ze snel naar buiten komen om te vragen of je auto niet ergens anders kan staan :')
Helaas hoort de straat niet bij hun perceel en geldt er ook geen parkeerverbod :+

Bij ons in de straat zijn ook parkeervakken voor ons huis. Hele ruime, maar helaas kunnen sommige toch niet parkeren waardoor er zo geparkeerd wordt dat er op drie vakken maar twee auto's kunnen staan :roll:

Dat is helaas het leven in een woonwijk, first world problems, maar toch irritant :D

Ik zou je auto gewoon netjes in het vak zetten en als ze komen zeuren aangeven dat iedereen even veel recht heeft op dat vak :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:39

Goof schreef:
Ik verbaas me hoe ontzettend veel mensen er zijn die gewoon geen enkel rekening met een ander willen houden.
Ben je dan gewoon te dom om netjes te kunnen parkeren of ben je dan gewoon vreselijk asociaal en interesseert het je gewoon geen fluit?

Ik vraag me het ook elke keer af... Bij ons voor zijn drie parkeervakken en het komt regelmatig voor dat de eerste die parkeert zn auto zo neerzet dat er nog maar 1 auto bij kan. Hoe onnozel ben je dan? Ik bedoel, je stapt je auto uit, en dan zie je dat je midden op twee parkeervakken staat en dan bedenk je niet even dat het handig is om je auto wat beter neer te zetten ofzo :?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:39

Goof schreef:

In ons geval beiden. Nummer 1 kan gewoon daadwerkelijk niet parkeren en nummer 2 heeft zelf gezegd dat hij geen moeite gaat doen om netjes te parkeren. Hij is er meermaals vriendelijk op aangesproken, maar het interesseert hem niks :roll:

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:50

Jennyj01 schreef:
Dit zijn mensen die van hun probleem jou probleem maken. Niet in mee gaan. Die zullen nooit tevreden zijn. Wil je een vaste plaats op de openbare weg? Dan moet je een invalide plek aanvragen.
huh dan heb ik een invalide plek altijd jaren verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat invalide plaatsen zijn voor mensen met een handicap :)* :))

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:53

Ja precies. En de ambtenaar gaat dan haarfijn uitleggen dat het niet mogelijk is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:59

Lizzyy schreef:
Jennyj01 schreef:
Dit zijn mensen die van hun probleem jou probleem maken. Niet in mee gaan. Die zullen nooit tevreden zijn. Wil je een vaste plaats op de openbare weg? Dan moet je een invalide plek aanvragen.
huh dan heb ik een invalide plek altijd jaren verkeerd geïnterpreteerd. Ik dacht dat invalide plaatsen zijn voor mensen met een handicap :)* :))

Hier hebben mensen een plek met een bord met gehandicapt en hun nummerplaat erbij, als je daar gaat staan (wat nooit iemand doet overigens) heb je zo ruim 300 euro boete aan je broek.

In het dorp staan borden met teksten als: "neem onze parkeerplek, neem dan ook onze handicap" en de BOA's liggen de hele dag op de loer om bonnen uit te delen en auto's weg te laten slepen

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:07

Als ik dit lees ben ik zo gelukkig met onze oprit :D We hebben maar 1 auto maar er passen 2. Ik hoor trouwens nooit gezeur in de straat, maar s'avonds staat het wel vol vaak.
We komen uit centrum Amsterdam zonder parkeervergunning dus parkeren op een 20 min afstand met de tram was dagelijkse kost. En als je wel eens voor de deur wilde parkeren was zeker op weekendavonden 20 min rondrijden op zoek naar plek geen uitzondering..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:22

Moet je hier eens komen wonen :+

Een station, een bakker, slager, wasserij, kruidvat, paar kroegen, een kerk en een schooltje. Allemaal binnen 200m loopafstand.

Het station heeft gratis parking, dus heel veel mensen willen hier de trein nemen. Dat werd zo erg dat geen enkele bewoner zijn auto kwijt kon.
De gemeente heeft toen blauwe zone en bewonerskaarten in het leven geroepen.

Veel bewoners weigeren een kaart te betalen en pakken nu pertinent een gratis plek in aan het station of gaan voor de deur parkeren waar de bewonerskaart niet hoeft. Bijgevolg kunnen die mensen hun auto niet meer aan hun deur kwijt.

De blauwe zone wordt nog steeds ingepalmd door kroeggangers en werknemers. Ze komen elke 2u collectief hun parkeerschijf verzetten. En is alles volzet, dan parkeren ze zich doodleuk op een plek waar het niet mag. Want politie komt niet controleren.

Gevolg: ik betaal 135/jaar aan bewonerskaart en heb alsnog 3/4 van de tijd geen parkeerplek. Niet aan huis en niet in de omliggende straten.
En de "misbruikers" lachen je echt letterlijk vierkant uit....

Onze garage gebruiken we voor de oldtimer. Er staan dagelijks zoveel mensen voor die poort geparkeerd dat we meer tijd kwijt zouden zijn met wegslepen/wachten dan verderop wandelen.
En nee, ook hier doet de politie niks mee. We moeten "tolerant" zijn zeggen ze dan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:00

Zo blij dat we een carport en grote voortuin hebben.
Kunnen 3 auto's in de tuin staan.

Wel jammer dat sommige bewoners maar 1 auto in hun tuin parkeren en de andere 3 op de openbare plekken. Pas dan je tuin aan denk ik.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:11

Je mag niet altijd je tuin zo aanpassen dat het extra parkeerplaats wordt :) zo gemakkelijk is dat dus niet

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:14

Hier hebben we geloof ik 1,5 parkeerplaats per 2 woningen, niet heel handig aangezien de meesten een auto hebben en sommigen 2.
Maar we hebben 2 grote parkeerplaatsen op loopafstand waarvan 1 amper halfvol is op drukke tijden, dus ik verwijs mijn visite daarheen mocht er hier geen plek zijn.
Overigens nooit gezeur rondom het parkeren gezien of gehoord.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:21

Lijkt me verschrikkelijk irritant als ze zichzelf niet aan hun eigen afspraken houden. Hebben ze zelf geen oprit dan?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 15:29

Ohh wat herkenbaar..

Mijn vriend en ik wonen sinds mei in ons huis. Ik heb een klein autootje en hij een bus. Het gebeurt heel vaak dat er bij ons voor geen plekken zijn, dus wordt er verderop in de straat geparkeerd.

We zijn al een paar keer aangesproken door mensen omdat ze niet willen dat die bus daar staat.. Ja sorry, als er bij ons voor plek was geweest hadden we 'm echt wel daar neer gezet.

Dan moeten we maar met onze buren gaan praten, want zij hebben bewust een huis gekocht waar geen andere huizen tegenover staan en dan willen ze al helemaal niet tegen een bus aankijken! Er is daar 1 mindervalide plek (voor hun eigen huis), maar mevrouw meent dat zij ook recht heeft op de hele overkant van de weg. Pas had ik de bus daar neergezet en moest ik die maar weghalen want ze zou visite krijgen. Uhhh, maar dit is gewoon openbare weg?

Toen ik vervolgens door wilde lopen zei ze dat we toch hadden kunnen zien met het bezichtigen dat er geen plek zou zijn voor mensen met 2 auto's. Nou nee, want wij kwamen overdag kijken en toen was de straat zo goed als leeg. :+

Daarna eiste ze dat ik ging vertellen van welk bedrijf die bus was. Uitgelegd dat dat onze eigen privé bus is, daar kon ze echt niet bij want mijn vriend is immers bouwvakker. Ja, dus?

Nou dan moest ik mijn auto maar omruilen met de bus, want dat was minder storend om naar te kijken. Dat klinkt heel leuk, maar die stond in zo'n klein stukje dat ik er nog net uit kon draaien dus daar had de bus nooit tussen gepast. :')

Vervolgens moesten wij onze voortuin maar een oprit van maken. Toen maakte ik haar even duidelijk dat het nog geen probleem oplost, want dan missen we aan de weg weer een parkeerplek en 2 auto's kunnen wij niet kwijt op een oprit.

Uiteindelijk heb ik maar geopperd dat ze in een hutje op de hei moest gaan wonen i.p.v. in een woonwijk en haar daarna een prettige dag gewenst.

Mijn vriend heeft ze pas tegen staan schreeuwen / stem verheffend praten dat die bus NU weg moest, anders zou ze de politie bellen. Hij heeft haar succes gewenst, want de politie kan hier ook niks mee. We sluiten 'm gewoon aan bij de rest (of zetten 'm zover mogelijk naar voren zodat er nog zoveel mogelijk andere auto's bij kunnen) en er is geen parkeerverbod. We proberen om 'm altijd bij ons voor neer te zetten, maar dat gaat geregeld gewoon niet...

Als ze nu boos naar buiten komt stormen of snel opstaat dan zwaaien we een keer en lopen we gewoon door, want ze blijft elke keer dezelfde discussie aangaan..

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 16:25

miccamaaike schreef:
Lijkt me verschrikkelijk irritant als ze zichzelf niet aan hun eigen afspraken houden. Hebben ze zelf geen oprit dan?

Nee ze hebben zelf geen oprit.
Alleen de hoek huizen hebben die luxe. Maar daar betaal je dan ook extra voor.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:37

Wat een heerlijk vermakelijk topic dit! Ik vind het allemaal heel herkenbaar, en vooral ook erg grappig dat eigenlijk bijna iedereen wel een verhaal heeft dat een tikje bizar is. Ik heb zelf bijna 2 jaar in hartje leiden gewoond. Parkeervergunning gekocht, maar ik denk dat ik de keren dat ik er werkelijk gebruik van heb kunnen maken op twee handen kan tellen :') maar goed, dat weet je als je in zo'n krappe, drukke stad gaat wonen.

Mijn ouders wonen in een buitenwijkje, lange oprit met plek voor gemiddeld 3 auto's, 4 met wat kunst-en-vliegwerk (net als de rest van de huizen in de straat), PLUS een garage (net als de rest van de huizen in de straat) en nog zijn er parkeerproblemen :=

Mijn vader en ik zijn beide autofanaten. Hij heeft zelf 3 auto's, ik heb er twee (ook toen ik nog thuis woonde). Mijn moeder een boodschappenwagentje... ja dan moet je een beetje rekening met elkaar houden. Mijn hobby-auto stond meestal in de garage, de hobbyauto van mijn vader onder de carpoort en met wat passen en meten pasten er dan nog net 3 auto's op de oprit. Bleef dus altijd 1 auto over die aan de straat moest staan. In de straat zijn maar 2 openbare parkeerplaatsen (logisch met zo veel ruimte op opritten). Die liggen voor twee huizen die toevallig ook beide een wat kortere oprit hebben, en waarvan de bewoners toevallig beide een grote bus rijden, dus wij hielden die parkeerplaatsen altijd vrij en zetten onze auto's langs de stoep, grenzend aan een honden-uitlaatveldje. Heeft niemand last van, zou je denken. Maar de buurman van mijn ouders dacht daar anders over, want op die manier stond mijn auto in zijn uitzicht. Keer na keer kwam hij erover klagen, dus op een gegeven moment mijn auto toch maar eens op de parkeerplaats gezet, toen stond de grote bus van de andere buurman dus ineens in zijn uitzicht :D :D :D Had 'ie niet over nagedacht denk ik, want ik heb hem daarna nooit meer gehoord.

Ook kon hij wel eens mopperen als op onze oprit door al dat geprop een van de auto's net over de rand van de oprit stond (lees: de bumper stak iets verder uit dan waar de bestrating van onze oprit over ging in een randje stoep, en ter informatie, omdat het huis in een hoek staat is de stoep op dat punt zo'n 10 à 12 m breed dus echt níemand die daar last van heeft...) Brompot. We kwamen een keer terug van een dagje weg met meerdere auto's (dus onze oprit was de hele dag leeg geweest), stond tot onze verbazing ZIJN auto [pontificaal op ONZE oprit. Niks gezegd hoor, gewoon een aantal auto's er achter gezet, en zijn auto liefdevol opgenomen in de kudde _O- Die kon dus een weekend lang niet weg _O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:41

Hahaha, woon in een oud vestingstadje, smalle straatjes, eenrichtingsverkeer weinig of geen parkeerruimte. Dus waar wel geparkeerd kan en mag worden staat alles nokkie. Met als resultaat dat als de brandweer/ambu erdoor moet dit niet gaat. Wij zitten te wachten tot het een keer echt uit de hand loopt. En dan zijn de rapen gaar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 17:27

AmyII schreef:
Oh ik vind dit zo vermakelijk :D

Geweldige zulke dingen hè! Waar mensen zich druk om kunnen maken... Get a life.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:48

Mensen kunnen zo raar doen.
Ik heb ooit een paar jaar in Zwolle gewoond.
Daar stond ineens een buurman aan de deur, met schadeformulieren en al.
Hij zei dat onze kat altijd op zijn auto zat en allemaal krasjes in de auto had gemaakt.
Dat wilde hij laten overspuiten maar dan moest ik wel even de schadeformulieren tekenen.
Dat heb ik natuurlijk nooit gedaan, we hadden toen wel een kat maar die was veel te schuw om op een auto te zitten.

Dezelfde buurman stond ooit weer eens aan de deur, dat er krasjes op zijn autodeur zaten.
Dat zou ik gedaan hebben, als ik de auto naast hun auto parkeerde.
Dan zou ik met de deur tegen hun deur stoten en zo krasjes maken.
En weer stond hij er met schade/verzekeringspapieren.
Ik heb het aangenomen, in de vuilnisbak gegooid.
En ook nooit weer iets van gehoord.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:09

Jennyj01 schreef:
Ja precies. En de ambtenaar gaat dan haarfijn uitleggen dat het niet mogelijk is.

Hrlaas is een invalide plek geen garantie. Mijn moeder heeft er 1 gekregen maar omdat meerdere buren vinden dat ze niet invalide is(ja serieus) en de plek te groot vinden die ze gekregen heeft blokkeren ze vaak de plek. Of zetten hem net in die plek zodat ze er wel in kan parkeren maar niet uit kan stappen. Ook heeft ze al allemaal deukjes in haar deur omdat de buren expres te strak parkeren en de deur hard open gooien. En niet mee te praten. Echt hebben we geprobeerd. Uitgelegd wat mijn moeder heeft. Nou niks hoor

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:10

Bij mijn vader die midden in de stad woont was het zo bizar. Het was vrij parkeren in de straat en iedereen die naar de stad ging winkelen zette de auto de hele dag in de straat. Even koffie drinken was er voor familie dus niet bij, alles vol. Toen hebben ze er betaald parkeren van gemaakt. Bewoners verzochten om een blauwe zone, dat zou voldoende ontmoedigen de hele dag te parkeren. Nee, moest betaald parkeren worden, ook op zaterdagen en koopzondag.
Dat werden korte en voordelige verjaardagen...en vlot de koffie en de hapjes achterover slaan. Daarna werd het weer deels vrij parkeren in de tussenstraatjes. Zucht...