Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Ik begrijp niet hoe je "verdrietig"kan zijn over mensen die andere prioriteiten stellen in hun leven dan jij, Karuna.
Verbazingwekkend zelfs.
dromertje2 schreef:En wat is dan de oplossing?
Maar er is dan tenminste een kans op een kind...
maar ik word verdrietig als mensen om een dergelijke reden uit elkaar gaan. Echt verdrietig in de zin van bedroeft niet de ironische versie.
ben te oud, medisch afgeraden en nog belangrijker partnerloos
. En ga grappig genoeg om met vooral mensen die geen kinderen willen of ze wel hebben maar die het huis al uitzijn.
karuna schreef:dromertje2 schreef:En wat is dan de oplossing?
Maar er is dan tenminste een kans op een kind...
Ehh ze is daar niet verdrietig om hoor.maar ik word verdrietig als mensen om een dergelijke reden uit elkaar gaan. Echt verdrietig in de zin van bedroeft niet de ironische versie.
Nee hoeft niet eens (eigen kind) te zijn. Pleegopvang van oudere kinderen bv vaker neefjes of nichtjes over de vloer enz. Kijken of er een andere invulling gedaan kan worden kinderloos om de behoefte een richting te geven enz
Hier niet van toepassing overigens.ben te oud, medisch afgeraden en nog belangrijker partnerloos
. En ga grappig genoeg om met vooral mensen die geen kinderen willen of ze wel hebben maar die het huis al uitzijn.
Ik heb vroeger veel opgepast. En ook de nodige spoken kort of langer onder hoede gehad als soort van heropvoeding net als de honden die ik nu heb
en is zeker geen vervanging van een kinderwens.
verootjoo schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat het opvangen van kinderen of wat vaker oppassen in de verste verte niet te vergelijken is met het krijgen van een eigen kind.en is zeker geen vervanging van een kinderwens.
karuna schreef:Nee zeker niet. Zou daar over gaan praten en kijken of er een oplossing voor te vinden is.
Maar dan nog word ik er verdrietig van omdat een goede relatie verbreekt om iets als dit. Waarvan je niet eens weet of je ooit een kind zou kunnen krijgen. Een goede relatie en fijne partner zijn zo belangrijk en op zich ook wel handig met kinderen. En het is de vraag of je na verbreken ervan deze nog wel vindt.
Palmera schreef:verootjoo schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat het opvangen van kinderen of wat vaker oppassen in de verste verte niet te vergelijken is met het krijgen van een eigen kind.en is zeker geen vervanging van een kinderwens.
En ik hoop dat jij begrijpt dat iedereen de dingen op eigen manier invult.
Ik ken zo'n stel hoor, ze hebben meerdere keren per week hun kinderdosis met kinderen van familie/vrienden, compleet met logeerpartijtjes, maar zelf willen ze niet.
Voor de één is een uurtje per week rijden in de manege zat, voor een ander telt 6 paarden aan huis.
Colien schreef:Klopt die kans is er zeker Karuna. Maar ik ben wat dat betreft echt een optimist die van het beste uit gaat. Voor mij is overigens de relatie helemaal niet fijn en goed als mijn partner geen kind zou willen. Ik zou me hier niet bij neer kunnen leggen en keer op keer weer de confrontatie aan gaan.
Zonder partner wil trouwens niet zeggen dat je kinderwens alsnog niet in vervulling kan gaan, enkel word het dan iets lastiger om het vorm te geven (adoptie of donor). Dus ook als je na de verbreken van de goede en fijne relatie geen partner meer kunt vinden wil het niet zeggen dat je een goede en fijne relatie verbroken hebt en alsnog niet je kinderwens vorm kunt geven.

) en ze komt iets eerder dan wij eigenlijk in de planning hadden (het lukte gewoon heel snel
) linnnh schreef:Ben ik te kort door de bocht als ik me afvraag waarom je het niet met hem bespreekt?