Problemen met ouders

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Problemen met ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:40

Als jouw mening normatief niet helemaal klopt met wat de rest van de goegemeente normaal vindt kun je dit verwachten. Moet je ook niet op deze manier reageren.

'Sorry, iets te ongenuanceerd!' kan ook een antwoord zijn.

TS heeft het al zwaar zat zonder de 'maar toen ik 17 was had ik het veel zwaarder en zeurde ik er veel minder over'. Nogmaals: referentiekader.

Laat ik het verder hierbij. Doet namelijk niet ter zake in dit topic verder.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:41

Leuk dat als jij aangevallen word je ineens kunt zeggen: "Gaan jullie lekker?" Maar als we dat aan jou vragen ben je de onschuld zelve.

Je haalt haar wel degelijk door het slijk, alsof je zelf een heilig boontje bent, hou ik niet zo van,

Citaat:
Kind? Ze is bijna 17? Ik was toen zelf ook bijna elke avond weg(paard/werk), waarom zouden de ouders dat niet mogen doen dan :+ afwassen, honden uitlaten en koken, poepoe :')

-

tjah als ik kijk naar de oh zo verantwoordelijk opgevoedde (poedersuiker)koters van nu die met de zachte hand opgevoed zijn, kan ik alleen mij conclusies trekken hoor. Nee is nee, geen grote mond. Maar goed daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld :)

-

Vergeet niet dat je maar 1 kant van t verhaal hoort, en pardon my french, klinkt TS gewoon gefrustreerd waardoor alles erger lijkt in haar beleving en het zodanig ook weergeeft.

En ja, nogmaals veel plezier bij de politie. Ik ben zeer benieuwd naar de reactie.

-

Geloof me, de politie lacht je echt keihard uit als je aangifte gat doen tegen je ouders omdat ze je telefoon afgepakt hebben omdat je een grote mond hebt gehad :')

Hier word ik persoonlijk een beetje moe van, dat neerbuigende gedrag.

edit op je laatste comment,
Citaat:
Kan het wel hebben hoor daar niet van maar kom nou.

Er zijn hier denk ik rond de 5/6 mensen die bij TS hetzelfde doen maar dan mag het wel?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:44

"voor diegenen die zo fel reageren"

Dat zijn vooral de mensen die op celiien reageren. Die zijn fel.
Ieder mag zijn mening vormen bij een tekst.
Het lijkt me niet dat alleen maar je verhaal kwijt kunnen en alleen verplicht ooohhh wat erg de norm en bedoeling is.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:48

Nee, maar t is de toon die de muziek maakt en ik reageer net zo fel/hard op Celiien als dat zij bij TS doet en dan mag t ineens niet?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:48

Kun jij mij vertellen wat voor constructief doel het dient om te zeggen dat iemand, die zich kak voelt, zich niet aan moet stellen?

Sorry bruintje, maar als jij een gekneusde pols hebt ga ik toch ook niet zeggen 'ach, niet zo zeiken, ik heb de mijne gebroken gehad'?

Ik word zo moe van de oliebol die altijd op je af komt op Bokt als je het lef hebt om iets te posten over dingen waar je mee loopt die mentaal zijn of te maken hebben met persoonlijke relaties.

Probeer je eens te verplaatsen in een ander en dan te helpen, in plaats van afschieten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:50

Zullen we weer terug naar TS gaan?
TS meldt hier dat ze zich thuis zo alleen voelt en wil hier haar verhaal kwijt en wij laten TS links liggen en focussen ons op discussies onderling.
lekker logisch....

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:50

Van mij wel. Toothless
Maar dan niet doen alsof celiien de enige is terwijl de meeste hetzelfde doen maar dat niet erkennen en denken dat ze beter zijn.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:52

Ik heb TS een pbtje gestuurd Goof. :) Leek me nuttiger. Een hart onder de riem wordt hier ondergesneeuwd.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:54

Niemand zit hier ook "ooohhh wat erg"
Te roepen oid. Maar het is voor TS best irritant als enkele (ik ga geen namen noemen :n ) gaan roepen dat ze niet moet zeuren en dat ze zich aanstelt, iedereen heeft andere problemen. TS wil gewoon haar verhaal kwijt en niet de grond in gestampt worden _-:( probeer het aub gewoon beleefd te houden, Ugh

Of ben ik nou een eigenwijze puber :oo

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:56

Celiien schreef:
Kind? Ze is bijna 17? Ik was toen zelf ook bijna elke avond weg(paard/werk), waarom zouden de ouders dat niet mogen doen dan :+ afwassen, honden uitlaten en koken, poepoe :')

Bijna zeventien, no offence hoor. Ik ben zeventien, ik werk dan wel zelf en doe ook de afwas en de hond, maar mijn ouders zorgen nog wel voor me over het algemeen.
Waarom ze dat nog niet mogen doen? Ts is nog minderjarig, ze heeft recht op regelmaat, of ze nou een jaar oud is of zeventien. Punt. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:59

Er word niets onder gesneeuwd. Ook niet in de grond gestampt dat kloppen jullie op.
Alleen niet och wat zielig geschreeuwd bij een tegenstrijdig verhaal.

ZE krijgt kleedgeld ouders hangen voor de tv. Dus zijn niet altijd weg.
Willen ook dat ze hulp haalt dus dat zal vast niet voor niets zijn. En al helemaal niet omdat ze haar niet willen helpen.
Nee nee dat kunnen alleen de Bokkers.

Ik vertrek maar uit het topic. Want de bokt psychologen weten het wel weer.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:01

Haar ouders kunnen d'r wel naar een psycholoog sturen, maar ze kunnen zelf ook met haar aan de slag gaan. Misschien komt het wel door de thuissituatie.

A12345678910

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:02

bruintje123 schreef:
Er word niets onder gesneeuwd. Ook niet in de grond gestampt dat kloppen jullie op.
Alleen niet och wat zielig geschreeuwd bij een tegenstrijdig verhaal.

ZE krijgt kleedgeld ouders hangen voor de tv. Dus zijn niet altijd weg.
Willen ook dat ze hulp haalt dus dat zal vast niet voor niets zijn. En al helemaal niet omdat ze haar niet willen helpen.
Nee nee dat kunnen alleen de Bokkers.

Ik vertrek maar uit het topic. Want de bokt psychologen weten het wel weer.

Dus jij denkt het wel beter te weten? :P

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:05

ts, je verhaal is inderdaad wat vaag en niet samenhangend. dit zorgt er voor dat NIEMAND een oordeel kan geven wat fair is of niet.

wel weten we wat het met je doet en hoe jij je erdoor voelt. dit jd erg vervelend. kun je ons specifieker vertellen wat er zich voordoet? zodat we gerichter kunnen helpen. of kun je misschien bij iemand terecht (vertrouwenspersoon, maatschappelijk werker).

succes in ieder geval.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:24

Als ik het goed begrijp (maar dan gebruik ik mijn referentie kader) dan is ts altijd alleen. Niet altijd alleen omdat ze alleen thuis is. Je mist iemand om mee te praten. Als je ouders vragen hoe is het of alles goed het gevoel hebben dat het een standaard vraag gaat, niet omdat ze oprecht geïnteresseerd zijn. Je kunt alleen zijn met 1000 mensen om je heen. Ik vermoed dat zij (aanname) net als ik niet heeft geleerd om over haar eigen gevoel te praten. Thuis is er geen ruimte om bewust te luisteren, niet te veroordelen maar te helpen. Vrienden kloppen aan en je helpt ze. Bied een luisterend oor en ze zijn je dankbaar. Vervolgens hebben ze het weer druk met hun eigen leven. Als ze je vragen hoe gaat het is het antwoord goed. Als je zegt neeh zit niet lekker in mijn vel reageren veel mensen ja dat heb ik ook want de toetsen ed zonder te luisteren. Ik heb het eens bij een leidinggevende gedaan, was dingen toen echt zat. Liep langs : Heey hoe is het. Ikkuh poedersuiker. Hij oke mooi. Eenzaam betekend niet altijd geen mensen om je heen. Het missen om echt verbonden te zijn met mensen. Mensen die oprecht in je geïnteresseerd zijn. Nog steeds plegen mensen zelfmoord en zegt iedereen goh dat had ik nou nooit van jan, piet of klaas verwacht. Nee omdat je niet de tijd hebt genomen om ECHT te luisteren, tussen de regels door.

Sterkte TS, ik denk dat je alleen maar kunt kiezen om je eigen invulling te vinden in het leven.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:26

Het gaat niet om bokt psychologen, het gaat erom dat ts zich alleen voelt in de steek gelaten. Door keihard de "waarheid" te zeggen kun je misschien wel ts net de verkeerde kant op sturen.
Het kan zijn dat ts een enorme tiener is, het kan ook zijn dat haar ouders onredelijk zijn.
Ik denk dat ts vooral even haar hart moet luchten, haar hoofd even leegmaken en daarna verder kijken. Als we haar hierin kunnen steunen, waarom niet? Van oeh en aah wordt ze inderdaad niet beter. Maar ik snap niet waarom iemand die al in de put zit, dieper te duwen wel helpt.
Ts heeft een duw in de juiste richting nodig, dat weet ze zelf ook anders maakte ze geen topic.
@ ts ga naar een therapeut of psycholoog. Het helpt echt enorm. Ze kunnen je op Veel manieren helpen.
Frustraties wegnemen en zelfs helpen als je vastzit met school enzo.
Uit ervaring weet ik ook dat je ouders ook veel baat hebben daaraan. Een psycholoog kan soms beter verwoorden wat er aan de hand is.

Ik had ongeveer hetzelfde aan de hand als jij (15 jaar, moeder was ziek en ik moest alles doen, en het was nooit genoeg. Toen ik naar de psycholoog ging werd het duidelijk dat mijn moeder vooral reageerde Door onmacht, toen ze doorhad dat ik geen stomme tiener was, maar dat ik gewoon af en toe rust wou ging het stukken beter.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:27

Celiien schreef:

Je projecteert jezelf op TS, daar heeft niemand iets aan.

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:29

Jeetje, wat kunnen mensen hard zijn. Wat kunnen mensen snel dingen invullen..

Ja, dit zou pubergedrag kunnen zijn van een gefrustreerde puber, maar bedenk je ook dat dit een schreeuw uit wanhoop kan zijn van iemand die misschien mentaal een stuk verder in de put zit dan dat uit dit verhaal op te merken is. Ik vind het nogal gevaarlijk om dan maar, zonder geschiedenis of iets van TS te wezen, te besluiten dat ze maar een schop onder haar kont nodig heeft.

Lieve TS, ik ben het eens met dat een verhaal twee kanten heeft en we allemaal vanaf een computerscherm niet kunnen inschatten in hoeverre alles klopt en welke dingen wellicht anders geinterperteerd worden.. maar ook zonder dat in acht te nemen geloof ik maar al te goed dat je je alleen voelt. Dat lijkt me een heel naar gevoel, je bent zeventien, zit in je examenjaar en hebt het vast erg druk. Tuurlijk zou het dan fijn zijn als je wat vaker gezellig en relaxed met je ouders op de bank een filmpje zou kunnen kijken. Heb je dit misschien al eens met je mentor besproken? Of een ander vertrouwenspersoon op school? Ik heb dit op mijn middelbare school destijds uiteindelijk wel gedaan, en al kunnen ze je niet 1, 2, 3 helpen, het kan fijn zijn om met een neutraal persoon te praten. Een hulpverlenen, die niet zomaar beslist dat een schop onder je hol de juiste oplossing is, maar eerst goed naar je luistert.

Sterkte met de situatie, en ik denk dat het misschien voor jou een oplossing kan zijn (weliswaar niet direct), om, zoals meer bokkers al opperden, lekker volgend jaar op kamers te gaan. Wie weet spenderen je ouders de weekenden die je naar huis gaan dan wat intenser met je. Heb je al zicht op een leuke vervolgopleiding?
Laatst bijgewerkt door Vithou op 11-09-17 22:30, in het totaal 3 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:29

MariekeB schreef:
Celiien schreef:

Je projecteert jezelf op TS, daar heeft niemand iets aan.

Inderdaad..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:33

Toothless schreef:
Leuk dat als jij aangevallen word je ineens kunt zeggen: "Gaan jullie lekker?" Maar als we dat aan jou vragen ben je de onschuld zelve.

Je haalt haar wel degelijk door het slijk, alsof je zelf een heilig boontje bent, hou ik niet zo van,

Citaat:

-

tjah als ik kijk naar de oh zo verantwoordelijk opgevoedde (poedersuiker)koters van nu die met de zachte hand opgevoed zijn, kan ik alleen mij conclusies trekken hoor. Nee is nee, geen grote mond. Maar goed daar zijn de meningen uiteraard over verdeeld :)

-

Vergeet niet dat je maar 1 kant van t verhaal hoort, en pardon my french, klinkt TS gewoon gefrustreerd waardoor alles erger lijkt in haar beleving en het zodanig ook weergeeft.

En ja, nogmaals veel plezier bij de politie. Ik ben zeer benieuwd naar de reactie.

-

Geloof me, de politie lacht je echt keihard uit als je aangifte gat doen tegen je ouders omdat ze je telefoon afgepakt hebben omdat je een grote mond hebt gehad :')

Hier word ik persoonlijk een beetje moe van, dat neerbuigende gedrag.

edit op je laatste comment,
Citaat:
Kan het wel hebben hoor daar niet van maar kom nou.

Er zijn hier denk ik rond de 5/6 mensen die bij TS hetzelfde doen maar dan mag het wel?

Toothless, Als je even goed zou lezen, en niet zomaar random quotes pakt, lees je dat die in een bepaalde context zijn geplaatst en niet op de TS zelf >;)
Geloof me, de eerste en de derde zijn als enige op TS direct gebaseerd en die zijn naar mijn mening echt niet hard. De andere zijn allemaal met een context erom heen op anderen gericht. Dus dan kan je dat leuk zeggen, maar dat slaat dus kant noch wel >;)

TS zegt dat ze altijd alleen is, maar haar ouders hangen op hun luie reet op de bank. TS zegt dat ze alles zelf moet doen en betalen, maar later krijgt ze ineens wel kleedgeld..
Just saying dat verhaal klopt dus gewoon niet.

Ik heb nergens gezegd dat ze zich aanstelt. Wat ik wel zeg is dat het allemaal wellicht kan meevallen en dat sommige dingen echt niet erg zijn als ze nu doen voorkomen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:34

Haar ouders zijn tot haar 21 zelfs nog financieel verantwoordelijk voor haar. Daarbij is ze ook nu geen 18, en dus minderjarig. Dat sommigen hier op hun 17e nergens last van hadden, hoeft natuurlijk niet over iedereen wat te zeggen. Niet iedereen van 17 gaat elke avond werken, naar stal of naar vriendinnen, omdat in sommige gevallen alledrie de mogelijkheden er niet zijn.

TS, om even concreet te zijn: Je kan niet naar de politie met de situatie omtrent je telefoon. Ze zullen je niet uitlachen, maar simpelweg niks kunnen doen omdat jouw ouders verantwoordelijk voor jou zijn, en dus ook voor jouw aankopen. Wat je misschien kunt doen, is een brief schrijven voor je ouders waarin je beschrijft hoe je je voelt. Geef ze even de kans om het te lezen en het door te laten dringen. Vraag desnoods in die brief om een gesprek. Waarschijnlijk ervaren ze jou als grote bijna volwassen dochter al als zelfstandig, en beseffen ze niet dat je ze wel nodig hebt, al is het alleen maar emotioneel.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:06

Er wordt nu steeds aangehaald dat TS wel 75 euro kleedgeld krijgt per half jaar en dat ze daarmee in haar handen kan knijpen 'want je kunt gewoon voor de rest van je geld werken.' Maar je hebt kans dat dit al een aantal jaar speelt, dus toen ts een jaar of 15 was, dat er ook geen buget was voor ts haar kleding. En probeer op je 15e maar een fatsoenlijk zakcentje te verdienen.
Daarbij heb ik trouwens nooit kleed- of zakgeld gekregen en moest ik bijna alles zelf betalen als ik wat wilde, maar als ik met mn ouders op stap ging, werd er een deel voor mij betaald, dus heb ik niets te klagen gehad.
Bij TS is het niet dat het buget er niet is, maar dat excuus wordt wel gebruikt. Er is geen geld voor TS blijkbaar. En ik snap dat dat een naar gevoel is.

Om je even in TS te verplaatsen: je hoort vaak dat ouders alles voor hun kinderen over hebben. Bij ts is dat niet het geval. Haar ouders stellen zichzelf voorop en ts heeft zich maar te redden. Ze heeft onderdak en eten, maar geen liefdevol huis. En dat vind ik eerlijk gezegd hartverscheurend. Deels ook omdat ik mij daar dus niets bij kan voorstellen. En ik denk met mij de meerderheid niet.

Want stel je nu voor. Ts zit de hele dag op school. Het is haar examenjaar op het vwo. En het vwo is niet makkelijk. En wordt ieder jaar weer moeilijker. Ts wordt op dit moment op school doodgegooid met informatie over universiteiten en vervolg opleidingen. Want rond februari/maart moet voor veel opleidingen de keuze al gemaakt zijn. Verder wordt ts voorbereid op school examens, welke lastig gaan worden. En aan het einde van het jaar zijn natuurlijk de centraal examens, welke op dit moment al eng en spannend zijn. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid huiswerk Kortom, school is stress.
Dan komt ts na een dag vol stress dus thuis. Waar bij de meeste klasgenoten een ouder thuiszit of na een tijdje (een uur of 6 vaak en niet 23/24) thuiskomt. En dan vraagt zo'n ouder vaak hoe je dag was, of je het druk hebt en of je al honger hebt voor het avond eten. Maar bij ts is er niemand thuis. Ja haar honden. Maar die zitten al sinds vanmorgen alleen, dus die moeten meteen uitgelaten worden. Afhankelijk van hoe laat ts thuiskomt, moet ze meteen beginnen met koken. En dan eet ze dus helemaal alleen, want haar ouders zijn niet thuis. En na het eten moet ts een keuze maken, ga ik het huis schoonmaken, zodat mijn ouders dus niet boos worden, of ga ik huiswerk maken zodat mijn docenten niet boos worden. En mochten haar ouders op tijd thuiskomen, gaan ze dus meteen achter de tv zitten. Wordt er niet gevraagd hoe haar dag was, wordt er niet gevraagd of ze het druk heeft en wordt er geen begrip getoond dat haar ouders snappen dat ze voor een lastige en drukke periode in haar leven staat. En dan snap ik wel dat ts na zo'n dag geïrriteerd is en dan geen zin heeft in een gesprek waarbij haar ouders niet écht luisteren, maar meteen zeggen dat ze maar in therapie moet.

En ouderen (vanaf een jaar of 25 ongeveer) hebben makkelijk praten. In de adolescentie is het brein nog niet compleet ontwikkeld. De prefrontale cortex is nog volop aan het ontwikkelen. Deze staat oa voor planning en enmotie. Hierdoor lijkt het voor een adolescent vaak alsof alsof hun leven er altijd zo uit zal zien. En is het nog lastig om écht in de toekomst te denken. Voor ts (en alle adolescenten) lijken relatief kleine problemen daardoor heel groot. Maar dat is absoluut geen reden om dit minder serieus te nemen!

Ik heb het gevoel dat sommigen hier niet snappen hoe het moet voelen om in een niet liefdevol huis te moeten zitten.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:18

ierusju schreef:
Er wordt nu steeds aangehaald dat TS wel 75 euro kleedgeld krijgt per half jaar en dat ze daarmee in haar handen kan knijpen 'want je kunt gewoon voor de rest van je geld werken.' Maar je hebt kans dat dit al een aantal jaar speelt, dus toen ts een jaar of 15 was, dat er ook geen buget was voor ts haar kleding. En probeer op je 15e maar een fatsoenlijk zakcentje te verdienen.
Daarbij heb ik trouwens nooit kleed- of zakgeld gekregen en moest ik bijna alles zelf betalen als ik wat wilde, maar als ik met mn ouders op stap ging, werd er een deel voor mij betaald, dus heb ik niets te klagen gehad.
Bij TS is het niet dat het buget er niet is, maar dat excuus wordt wel gebruikt. Er is geen geld voor TS blijkbaar. En ik snap dat dat een naar gevoel is.

Om je even in TS te verplaatsen: je hoort vaak dat ouders alles voor hun kinderen over hebben. Bij ts is dat niet het geval. Haar ouders stellen zichzelf voorop en ts heeft zich maar te redden. Ze heeft onderdak en eten, maar geen liefdevol huis. En dat vind ik eerlijk gezegd hartverscheurend. Deels ook omdat ik mij daar dus niets bij kan voorstellen. En ik denk met mij de meerderheid niet.

Want stel je nu voor. Ts zit de hele dag op school. Het is haar examenjaar op het vwo. En het vwo is niet makkelijk. En wordt ieder jaar weer moeilijker. Ts wordt op dit moment op school doodgegooid met informatie over universiteiten en vervolg opleidingen. Want rond februari/maart moet voor veel opleidingen de keuze al gemaakt zijn. Verder wordt ts voorbereid op school examens, welke lastig gaan worden. En aan het einde van het jaar zijn natuurlijk de centraal examens, welke op dit moment al eng en spannend zijn. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid huiswerk Kortom, school is stress.
Dan komt ts na een dag vol stress dus thuis. Waar bij de meeste klasgenoten een ouder thuiszit of na een tijdje (een uur of 6 vaak en niet 23/24) thuiskomt. En dan vraagt zo'n ouder vaak hoe je dag was, of je het druk hebt en of je al honger hebt voor het avond eten. Maar bij ts is er niemand thuis. Ja haar honden. Maar die zitten al sinds vanmorgen alleen, dus die moeten meteen uitgelaten worden. Afhankelijk van hoe laat ts thuiskomt, moet ze meteen beginnen met koken. En dan eet ze dus helemaal alleen, want haar ouders zijn niet thuis. En na het eten moet ts een keuze maken, ga ik het huis schoonmaken, zodat mijn ouders dus niet boos worden, of ga ik huiswerk maken zodat mijn docenten niet boos worden. En mochten haar ouders op tijd thuiskomen, gaan ze dus meteen achter de tv zitten. Wordt er niet gevraagd hoe haar dag was, wordt er niet gevraagd of ze het druk heeft en wordt er geen begrip getoond dat haar ouders snappen dat ze voor een lastige en drukke periode in haar leven staat. En dan snap ik wel dat ts na zo'n dag geïrriteerd is en dan geen zin heeft in een gesprek waarbij haar ouders niet écht luisteren, maar meteen zeggen dat ze maar in therapie moet.

En ouderen (vanaf een jaar of 25 ongeveer) hebben makkelijk praten. In de adolescentie is het brein nog niet compleet ontwikkeld. De prefrontale cortex is nog volop aan het ontwikkelen. Deze staat oa voor planning en enmotie. Hierdoor lijkt het voor een adolescent vaak alsof alsof hun leven er altijd zo uit zal zien. En is het nog lastig om écht in de toekomst te denken. Voor ts (en alle adolescenten) lijken relatief kleine problemen daardoor heel groot. Maar dat is absoluut geen reden om dit minder serieus te nemen!

Ik heb het gevoel dat sommigen hier niet snappen hoe het moet voelen om in een niet liefdevol huis te moeten zitten.

Heel mooi omschreven dit !

TS je mag me gerust een pb sture als je behoefte heb aan een leeftijd genootje waar je mee kan praten !

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:30

ierusju schreef:

Amen.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:44

TS: wat rot voor je. Wellicht is praten met een therapeut niet zo'n slecht idee. Je kunt daar ook de problemen rondom je ouders bespreken en met de therapeut overleggen over een goede oplossing. Daarnaast kan praten met een therapeut heel veel steun geven en je minder alleen laten voelen :).

Off-topic: Celiien, in veel topics zie ik jou voorbij komen en het valt me op dat je dikwijls wilt benadrukken dat jij al jong aan het werk bent gezet en je hebt wel heel snel je oordeel klaar, zonder aanvullende vragen te stellen. Logisch dat mensen dan soms persoonlijk worden naar jou toe. Ik zeg niet dat je je mening niet mag geven of mensen naar de mond moet praten, want we leven nog altijd in een vrij land, maar dit is niet het eerste topic waarin de sfeer van jouw commentaar wat grimmig is. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen kan hetzelfde dragen als jij.