Pijnlijke relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:02

Nu krijgen we alleen nog maar "mag ik ook een pb" reacties. Als je het toch al naar heel bokt stuurt kan je het ook hier online zetten. Of zet dan helemaal niks online. Of maak een schaduw account aan.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:04

_Femkeeex schreef:
Nu nog niet, later wel en dat is zo lastig... het wachten. O.a. de afstand en de afhankelijkheid omdat ik nog minderjarig ben, maar er spelen nog wat dingen.

Als je weet dat het later op te lossen is, zou ik eens lekker met hem/haar gaan praten. Minderjarigen hebben tegenwoordig echt de meest rare en stomme problemen (dat is een feit) en ik snap best dat dit frustraties opwekt.

De vraag is: zijn die problemen minder zonder hem/haar?

Szan

Re: Pijnlijke relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:25

Hier is geen touw aan vast te knopen zonder PB. Had je er niet meer aan gehad als je dit had gepost in het LZP-topic over een luisterend oor?

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 09:33

Ik snap er niet heel veel van, maar ik wil je wel succes wensen TS :(:)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:03

Billy schreef:
Het klinkt meer als een obsessie dan een gezonde relatie.....

Heb nog geen pb gehad dus ken het verhaal nog niet..
Maar dit gevoel had ik dus ook al, het lijkt alsof TS geobsedeerd is van haar vriend..
(Puur uit de reacties in het topic is dit gevoel gebaseerd)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:14

Jullie zijn 17 en 18, en je noemt de relatie "diepgaand". Ik twijfel er niet aan dat die zo voelt, maar met alle respect, op die leeftijd heeft je relatie gewoon niet de tijd gehad écht diepgaand te worden, jullie zijn nauwelijks volwassen.

Ophouden dramatische, en half mysterieuze topics te posten, en doe er wat aan.

Deze relatie is duidelijk geen hulp bij die geheimzinnige "situaties" die blijkbaar zo problematisch zijn. Maak er dan een eind aan. Er zullen nog meer en grotere crises in je leven voorbij komen, en als de boel nu al zo fragiel is dan zijn er toch geen lange termijn kansen. Waarom meer tijd verspillen?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:18

Kuggur schreef:
Jullie zijn 17 en 18, en je noemt de relatie "diepgaand". Ik twijfel er niet aan dat die zo voelt, maar met alle respect, op die leeftijd heeft je relatie gewoon niet de tijd gehad écht diepgaand te worden, jullie zijn nauwelijks volwassen.

Ophouden dramatische, en half mysterieuze topics te posten, en doe er wat aan.

Deze relatie is duidelijk geen hulp bij die geheimzinnige "situaties" die blijkbaar zo problematisch zijn. Maak er dan een eind aan. Er zullen nog meer en grotere crises in je leven voorbij komen, en als de boel nu al zo fragiel is dan zijn er toch geen lange termijn kansen. Waarom meer tijd verspillen?

Wil jij geen PB dan? :+

En ja, ik denk dat je wel gelijk hebt, hoor. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:26

Amen Kuggur.... en nee ik hoef ook geen PB :+ wat een drama en geheimzinnigheid voor een eerste puberkalverliefde :')

Mijn tip: Maak zelf je eigen keuzes, bij de juiste keuze helemaal top, bij de verkeerde: zie het als een leermoment :Y) (deze laatste komt nog veel vaker voor in het leven)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:44

Maar wat is 1,5 uur reisafstand (met de auto) nou?

Mijn (nu inmiddels) man en ik woonde op 3,5 uur vliegen van elkaar vandaan, en zagen elkaar +- 8 dagen om de +- 2/3 maanden. Ik ken die frustraties wel, maar nooit dat wij hierdoor ruzie kregen of iets dergelijks.

Als de liefde echt zo diepgaand is overleef je dat wel hoor..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 10:45

Aan ts haar vorig topic te zien, denk ik dat er eerder andere problemen spelen en dat de relatieproblemen daaruit voortvloeien. Ts, ik herhaal mijn vraag: heb je daarvoor al hulp gekregen?

Ik hoef trouwens ook geen pb, vind dat persoonlijk eerder een soort ramptoerisme.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:56

Ik heb nu geen tijd om op alle berichten te reageren, maar ik zal het zeker doen en ik stuur iedereen een pb die dat wil. Ik wil er even over nadenken om het openbaar te zetten, want dat is niet heel makkelijk. Het zou wel veel dingen duidelijker maken maja...

Een schaduwaccount was achteraf veel makkelijker geweest, daar had ik niet aan gedacht.

Ik reageer vandaag op alle pb´s en berichten.

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:02

Wat ik mij afvraag, hoe zie jij de gezamenlijke toekomst? Blijft het een " kan niet zonder, kan niet met" met alle pijn etc. Dan worden het hele zware jaren samen.
Of is er een lichtpuntje ? Vertrouwen binnen de relatie is er wel?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:13

...een schaduwaccount kan denk ik nog steeds.
Overleg even met de mods!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 11:23

Ik snap je ergens denk ik wel. Relatie met afstand is erg en erg zwaar. Ikzelf heb ook een relatie met iemand die zo'n 1100 km ver weg woont. En al een jaar samen zijn en twee jaar contact hebben.
Het vraagt veel van jezelf en van de ander. Ook omdat je soms gewoon bij elkaar wilt zijn en zulk steun wilt hebben. Ik heb ook momenten gehad dat als ik zelf in een putje zat het vreselijk zwaar is. Maar als jullie echt zoveel van elkaar houden dan is een afstand niets. Maar je moet jezelf wel belangrijk stellen want als het teveel van jezelf afneemt is houden van loslaten..

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:48

TS ik wilde je serieus advies geven voor zover dat zou kunnen, maar dit topic bestaat alleen nog maar uit berichten met mensen die een PB willen. Als je al die mensen een PB stuurt, kan je het net zo goed openbaar in je topic zetten.

Dus ik haak een beetje af in dit topic. :')

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:03

Janneke2 schreef:
...een schaduwaccount kan denk ik nog steeds.
Overleg even met de mods!

Dan is het niet meer zo schaduw want iedereen herkent TS :+

Wacht gewoon tot je 18 bent ts daarna is er geen probleem meer, zo te lezen uit je pb. Je bent nu 17 dus dat is minder dan een jaar. Zo moeilijk is dat toch niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:37

De problemen zullen niet veranderen als TS 18 is ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:51

Hoe lang zijn jullie samen ts?

Als het nu al moeizaam gaat... vertrouw je hem wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:03

Ja herkenbaar, heb een soort gelijke relatie achter de rug van 5,5 jaar. Hier ook volgens mij 2 topics over geschreven. Je mag me een pb sturen als je ervaringen wil delen of mijn advies wil weten. Heb verdere posts niet gelezen weet niet hoe oud jullie zijn hoelang samen of wat dan ook maar mijn ex en ik hadden of beter gezegd hebben het zelfde. We kunnen letterlijk niet met en niet zonder elkaar..

En wat mensen zeggen "uitmaken", zo makkelijk is dat niet....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:05

Neverland schreef:
Nu krijgen we alleen nog maar "mag ik ook een pb" reacties. Als je het toch al naar heel bokt stuurt kan je het ook hier online zetten. Of zet dan helemaal niks online. Of maak een schaduw account aan.

Eens, erg vaag verhaal dit allemaal..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:11

Goof schreef:

Nu wordt het nog vager... want TS is zelf wel van mening dat "de situatie" (whatever it may be) voorbij is wanneer zij 18 wordt, schrijft ze in één van haar posts.

TS, ik wil je in ieder geval sterkte wensen met de situatie en ik hoop dat je er goed uit komt (met of zonder hem).

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:12

Gewoon mee kappen. Als je 17 bent is niet zo moeilijk ben je nog niet volwassen. Je bent niet getrouwd gwn stoppen.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:15

Ik wacht rustig die pb af of dat het in het topic komt te staan :)
Want ik snap er niks van nogsteeds haha

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:18

Geen enkele goede en gezonde relatie is zonder respect....pijn doen in een relatie is niet gezond, respectloos binnen relatie met elkaar omgaan is geen relatie.

Bang om alleen te zijn is vaak de grootste drijfveer om samen te blijven, idem bang voor afwijzing of om alleen over te blijven...

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:45

Goof schreef:

Waar baseer je dit op?