Werk je doordeweeks of in het weekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:27

Celiien schreef:
Ik werk fulltime van ma t/m vrij. vroegah werkte ik zoveel ik kon naast school (dus een uur nadat school uit was tot sluitings tijd, aka 18.00, op de zaterdag, of als ik pas om 1 u moest beginnen, sochtends tot 12 u. Alleen zondag standaard vrij :j

Ik deed hetzelfde! :j Als ik om 13u naar school moest ging ik 's morgens bakken tot 12u.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:28

KimD schreef:
Celiien schreef:
Ik werk fulltime van ma t/m vrij. vroegah werkte ik zoveel ik kon naast school (dus een uur nadat school uit was tot sluitings tijd, aka 18.00, op de zaterdag, of als ik pas om 1 u moest beginnen, sochtends tot 12 u. Alleen zondag standaard vrij :j

Ik deed hetzelfde! :j Als ik om 13u naar school moest ging ik 's morgens bakken tot 12u.

Yup, en ik vlees snijden enzo :')
Hee, meer geld = meer leuke dinge doen toch :+

c_alsemgeest

Re: Werk je doordeweeks of in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:42

ik werkte tijdens mijn school carrière eerst bij de Gamma (dat zeg ik... :') )
Daarna als oproepkracht in de GGZ

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:44

Valt me op dat hier erg veel mensen met onregelmatige uren zijn, terwijl in mijn omgeving zowat iedereen een vaste "9-5" heeft.

Ik heb vroeger de 9-5 (met flexibele start en einduren) gewerkt. Nu 100% onregelmatig (dag, nacht, vroeges, lates, weekends, feestdagen). Ik vind het heerlijk! In het begin was het aanpassen, maar nu heb ik het gevoel meer vrije tijd te hebben. 9-5 is toch al gauw de routine (naar de winkel, eten maken, eten, even tv kijken, slapen). Nu ben ik bv met een vroege om 13u klaar. Heb ik nog ruim de tijd om een lange wandeling in de bos te maken, te gaan sporten, wat kuisen,... Zelfde als ik de nacht op ga, voelt aan als een dag verlof/vrij.

Wij hebben onze uren wel goed op tijd. Er wordt gewerkt met een soort dienstslang (over de verschillende teams), zodat je in principe een jaar op voorhand in grote lijnen weet welke shiften je wanneer werkt. 1 week op 2 zijn die 85% juist, de andere week weet je niet op voorhand. De exacte rooster hebben we meestal 1,5 tot 2 maanden op voorhand.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:50

ik werk iedere maandag avond dinsdagavond en zaterdagochtend als instructrice.
Daarnaast fotografeer ik, die werkuren vallen grotendeels op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag overdag en avonden.
Ik vind het heerlijk.. overdag tijd voor mijn zoontje, als hij straks naar school gaat kan ik in die tijd mijn paard doen en foto.s na bewerken.

Mijn man werkt ook onregelmatig dag nacht en weekenden. rijd ook fanatiek paard en loopt hard

En nee het beperkt mij niet, concoursen zijn er tegenwoordig op alle dagen van de week wel..onregelmatigheid geeft ook wel vrijheid.. denken in mogelijkheden ipv onmogelijkheden.al is het soms wel even puzzelen
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 06-09-17 09:55, in het totaal 4 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 09:51

Ik heb direct na m'n afstuderen ook een regelmatige baan kunnen vinden. Werk twee (maandag en woensdag) of drie (maandag, woensdag en donderdag) dagen van nu 08:00 tot 17:30. Over 3 maanden is dit weer van 07:15 tot 17:30 en het bevalt me prima :). Lange dagen, dat wel, maar het verdient goed en heb veel dagen vrij :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:12

c_alsemgeest schreef:
ik werkte tijdens mijn school carrière eerst bij de Gamma (dat zeg ik... :') )
Daarna als oproepkracht in de GGZ

_O-

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:14

Ik werk vast de donderdagen, weekenden en feestdagen. De andere dagen wisselen letterlijk elke week. Wel altijd vaste uren (8-half 5). En ik vind het heerlijk :D Soms werk ik heel veel, maar dan heb ik twee weken later wel 5 dagen achtereen vrij zonder een verlofdag in te zetten.
Omdat ik een vlinderfunctie heb (op mijn niet-vaste dagen inspringen voor anderen), maak ik ook regelmatig overuren, waardoor ik nog meer betaalde verlofdagen krijg.

Hoe ik dat ga doen als ik kinderen krijg, weet ik nog niet. Vooralsnog hoop ik mijn weekenden te behouden (premies :9 ), maar dan doordeweeks wel minder flexibel ivm opvang.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:15

Ik werk dinsdag, donderdag en zaterdag een hele dag (08.00 - 17.30u) 9 uur werk dus.
woensdag (13.00 - 18.30u) 5,5u en vrijdag wisselt om de week
week 1 (07.30 - 13.00u) 5,5u
week 2 (13.00 - 18.30u) 5,5u
Dus normale weken 38 uur als iemand verlof heeft draai ik gemiddeld 43/44 uur of als het druk is.
Zondag en maandag altijd vrij dus toch lekker 2 dagen weekend.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:16

Ik werk fulltime van maandag tot en met vrijdag tijdens kantooruren. In mijn werkveld is het niet echt mogelijk om andere uren/dagen te draaien. Maar ik vind de regelmaat wel prettig :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:18

Ook ik werk onregelmatig, in de zorg, dus 24/7 zijn er mensen aan het werk. We hebben vroege diensten, late diensten en slaap diensten. En deze worden ook regelmatig gecombineerd. Dan werk je een laat/ slaap/ vroege dienst achter elkaar. Werk ook veel weekenden. Ik heb er geen problemen mee. Heerlijk, doordeweeks vrij zijn als iedereen aan het werk is. Soms vind ik het wel jammer, mijn vriend werkt doordeweeks op vaste tijden, als ik dan een week veel avonden en een weekend heb, zien we elkaar die week wat minder. Maar dat overleef ik ook wel weer.
Wij krijgen ons maandrooster een paar week van tevoren. Flexibel zijn is een vereiste hier. Maar ik vind het super fijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:20

Ik werk 7/7 van 7 in de ochtend tot 7 in de avond :D

Ben stalmanager als hoofdberoep en instructeur in bijberoep :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:21

Jeetje je rooster pas een week van tevoren krijgen. Dat zou ik echt niks vinden. Wij krijgen nu een rooster voor 3 maanden aaneengesloten. Op zich fijn dat je weet wat je om je diensten heen kan plannen, maar er wordt nu wel veel vaker geruild onderling omdat er toch altijd dingen tussendoor komen. Ik heb het liefst per maand mijn rooster, en dan 1,5 maand of uiterlijk 1 maand van tevoren. Kan je makkelijker voor de maanden erop een planning maken voor bijv wedstrijden etc, die weekenden vraag ik dan vrij.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:25

Ik heb niet echt vast werkdagen, verschilt per week. Ook werk ik regelmatig weekenden en met feestdagen. Wel vaste werktijden van 8 t/m 5.
Vind het ook helemaal niet erg weekenden en feestdagen te werken. Zo heb ik ook totaal niets met feestdagen. Heb er ook een beetje zelf voor gekozen.
Bij mijn vorige baan (fabriek) werkte ik in 2 ploegen, dit was alleen doordeweeks.

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:30

Ik heb nu stom werk, maar ik hoef geen avonden of zaterdagen te werken. Het zou wel kunnen als ik dat zelf zou willen. Eerst was dit zo gekozen omdat ik anders geen opvang had voor mijn kind buiten kantoortijden (beperkt je wel echt enorm bij het vinden van laaggeschoold werk die kantoortijden), later was het voor mijn studie handig dat dit werk heel flexibel is qua tijden.

Ik vind het maar lastig om ander werk te vinden naast een studie waarbij ik een vaste dag in de week les heb met daarnaast onregelmatige vrije dagen door tentamens en stage.
Ook voor werk van 24 uur vragen ze een flexibele beschikbaarheid. Dat lukt mij niet.

Als ik straks studiegerelateerd werk ga doen, dan zou het best kunnen dat ik ook op zaterdag of in de avond ga werken.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:33

Ik werk zowel doordeweeks als in het weekend, maar wel maximaal 5 dagen per week. Ik doe momenteel magazijnwerk totdat ik iets in mijn vakgebied kan vinden. Heb niet bewust voor deze tijden gekozen maar gewoon aangegeven wanneer ik niet kan en daar word ik om heen gepland (uitzendbureau)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 10:43

SusanH schreef:
Jeetje je rooster pas een week van tevoren krijgen. Dat zou ik echt niks vinden. Wij krijgen nu een rooster voor 3 maanden aaneengesloten. Op zich fijn dat je weet wat je om je diensten heen kan plannen, maar er wordt nu wel veel vaker geruild onderling omdat er toch altijd dingen tussendoor komen. Ik heb het liefst per maand mijn rooster, en dan 1,5 maand of uiterlijk 1 maand van tevoren. Kan je makkelijker voor de maanden erop een planning maken voor bijv wedstrijden etc, die weekenden vraag ik dan vrij.

Ik heb dat nu ook rooster pas op donderdag. Dat is niet fijn.
Voorheen had ik hem ook 3 maanden van te voren, dat zouden ze overal zo moeten verplichten in de cao.
Met een week kun je niets plannen en je sociale leven gaat er aan. Maar het is niet anders.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:01

bruintje123 schreef:
SusanH schreef:

Ik heb dat nu ook rooster pas op donderdag. Dat is niet fijn.
Voorheen had ik hem ook 3 maanden van te voren, dat zouden ze overal zo moeten verplichten in de cao.
Met een week kun je niets plannen en je sociale leven gaat er aan. Maar het is niet anders.

Dat ervaar ik toch anders. Ik vind het persoonlijk erg fijn omdat mijn eigen planning (wat ga ik doen, waar heb ik zin in) verschilt van dag tot dag. En ja soms op de langere termijn is het wel eens vervelend. Maar ik heb er geen problemen mee.
Juist met 3 maanden ga ik vast lopen, want er komt altijd iets tussendoor waardoor je moet gaan ruilen.

Moet wel zeggen dat ik vrijgezel ben, geen kids en kan prima in mn eentje van alles doen. Scheelt ook weer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:04

Dat ruilen ben je niet verplicht als je dan wat besproken hebt. Komt dat niet uit komt dat niet uit.
Wil ik nu iets afspreken voor maandagochtend kan ik dat pas met zekerheid doorgeven op donderdag om 17:00
Bijvoorbeeld paardrijles. Bij iemand die het druk heeft staat er ondertussen wel iemand ingepland.
Met 3 maanden in voren kun je zeggen, ik kan dan, dan dan en dan.

op tijd weten of je met kerst moet werken is ook zoiets.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:10

Inmiddels een 9-5 baan, maar hiervoor horeca gedaan. Dus altijd weekenden en vaak ook 's avonds en 's nachts.

Eerlijk? Ik geef er niks om. Ik werk graag en werk dus gewoon buiten kantoortijden om wanneer nodig.

Met feestdagen werk ik overigens niet. Nu niet, maar in de horeca ook niet. Dat is echt quality time met vriend en familie.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:50

Ik weet gewoon dat ik eigenlijk elke zaterdag wel moet werken. Mijn vriend is dan vrij, maar we plannen dan een andere avond om wat leuks te doen.

Hoort er bij als student, bijbaantjes buiten kantoor tijden. (Vind ik)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 20:53

In principe vijf dagen van 8 tot 16.00 maar bij beurzen of afspraken loopt dat wel eens anders..

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:01

Ik werk zowel doordeweeks als in het weekend. Vaak 2 of 3 dagen doordeweek en om het weekend de zaterdag en zondag. Gemiddeld werk ik dan 32 uur. Werktijden zijn van 8.30 tot 17.30, ik werk de hele dag met clienten dus pauzes worden doorbetaald en maak ik dus 9 uur op een dag.
Ik vind het ideaal. Weekendtoeslag vind mijn bankrekening leuk en ik vind het wel chill om doordeweeks ook vrij te hebben. Enige nadeel vind ik dat ik laat thuis ben. Zou liever uur eerder beginnen en uur eerder klaar zijn.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 21:49

momenteel werk ik maandag tot en met donderdag van 7 tot half 4 en op vrijdag van 7 tot half 2.
38 uur per week dus.
Nog even en dan gaan we weer naar het winter rooster en dan werk ik van 8 tot half 5 en op vrijdag van 8 tot half 3.

Voorheen in de melkveehouderij en de paarden gewerkt en ook met regelmaat in de weekenden.
Nooit echt problemen mee gehad.

Mijn vriend heeft een melkveehouderij dus in het weekend help ik hem ook wel eens.
Voor ik deze baan had hielp ik hem fulltime.
Dat is gewoon 7 dagen in de week bikkelen. :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 22:02

Ik werk 32 uur in de week, en dan om het weekend ook in het weekend dan ben ik wel weer doordeweeks vrij ;) vind het heerlijk we werken ook nog in een 24/7 rooster dus werk ook nog verschillende tijden .