Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

maximuss schreef:@ janneke: hangt samen met de cultuur van tegenwoordig: voel je je wat down, neem een pilletje; heb je een beetje pijn, neem een pilletje; ben je een beetje ziek, neem een pilletje...
Pijn, verdriet en tegenslag horen bij het leven en daar geraak je zonder medicatie, drugs of alcohol ook wel door... Neem zelf je leven in handen en verbeter het maar nee, dat is te moeilijk en het toch altijd een ander zijn/ haar schuld... Maar het brengt goed op voor big pharma, big alcohol en co...
Luvyou schreef:Hij woont nu bij mijn ouders, mocht hij wat gebruiken, dan ligt hij in de sloot tegenover ons huis.
Met dubbele arm en beenbreuk denk ik.
bigone schreef:Ts, wat ik dus niet snap, je zegt dat het opzeggen van de woning moet via zijn bewindvoerder. Maar hij woont dus al vanaf Januari bij jullie in dus waarom nu pas?? Beetje heel vreemd want hij had dat toch gewoon veel eerder kunnen doen.
bigone schreef:En waar word hij morgen dan ingeschreven?? En hij heeft een bewindvoerder dus zal hij zeer waarschijnlijk in de schuldverlening zitten, dan heb je met deurwaarders toch weinig meer te maken?
Luvyou schreef:bigone schreef:En waar word hij morgen dan ingeschreven?? En hij heeft een bewindvoerder dus zal hij zeer waarschijnlijk in de schuldverlening zitten, dan heb je met deurwaarders toch weinig meer te maken?
Daar ga ik hier verder niet op in. Dwaalt teveel van het topic af en gaat mensen niet veel aan denk ik zo
bigone schreef:Oke, maar het wel degelijk ook met jullie toekomst te maken dat er gewoon duidelijke stappen gezet worden, want zoals hij zegt dat hij niet bij jullie ingeschreven kan/mag worden dan kun je dus nog wel even heel lang wachten voor je echt een toekomst op kunt bouwen. Je kunt wel door dik en dun van elkaar houden en ik respecteer wat je doet maar het kan toch niet zo zijn dat jij straks zijn schulden af gaat lossen om samen te kunnen zijn. Los van het hele politie en drugsverhaal.
Luvyou schreef:Nee, onzin natuurlijk. Maar hij ziet zelf in dat hij fouten heeft gemaakt.
Ik weet het, hij weet het, mijn ouders.
Dit gaat niet meer gebeuren.
Luvyou schreef:bigone schreef:Oke, maar het wel degelijk ook met jullie toekomst te maken dat er gewoon duidelijke stappen gezet worden, want zoals hij zegt dat hij niet bij jullie ingeschreven kan/mag worden dan kun je dus nog wel even heel lang wachten voor je echt een toekomst op kunt bouwen. Je kunt wel door dik en dun van elkaar houden en ik respecteer wat je doet maar het kan toch niet zo zijn dat jij straks zijn schulden af gaat lossen om samen te kunnen zijn. Los van het hele politie en drugsverhaal.
Ik kan nog zeggen dat hij waarschijnlijk alsnog bij ons wordt ingeschreven. Schulden wordt geregeld.
Nikass schreef:Als vriend (tot op heden) niet ingeschreven kan worden op het adres waar hij woont (het adres van de ouders van ts), is hij natuurlijk illegaal bezig. Nu doen meer mensen dat, uit nood, maar als je onder bewind staat kan dit volgens mij niet, want dat wordt voor de bewindvoerder lastig te verantwoorden. Tenzij die hier niet van op de hoogte is, hetgeen dan op zijn minst weer dubieus te noemen valt.
Ts je geeft aan niet op dit onderwerp verder in te gaan, maar dit vraagt toch wel om duidelijkheid lijkt me. (Ik vind dus dat Bigone een belangrijk punt heeft)
Verder ben ik benieuwd of er contact met de reclassering is (geweest)?
Mavelle schreef:Luvyou schreef:Nee, onzin natuurlijk. Maar hij ziet zelf in dat hij fouten heeft gemaakt.
Ik weet het, hij weet het, mijn ouders.
Dit gaat niet meer gebeuren.
Dit is wel heel naïef. Mocht hij een terugval krijgen dan kan jij noch je ouders dat voorkomen.
Je schildert hem af als iemand die het allemaal is overkomen en zegt "we hebben allemaal wel eens een fout gemaakt", maar deze man is 29 hé. We hebben het hier niet over een puber van 16 die de gevolgen van z'n keuzes niet kan overzien.
Ik denk dat je je vriend meer een dienst zou bewijzen door hem iets minder de hand boven het hoofd te houden.
kohtje schreef:GabberGill schreef:Ik vind dat er vrij luchtig gedaan word over een gebruiker. Een gebruiker is een gebruiker en ook een misleider.
Dat denk ik dus ook . Kan me niet voorstellen dat hij van de een op de andere dag gestopt is.
IHN schreef:Dat vind ik een goede tip (jellinek). Wanneer hij echt niet gebruikt zal hij daar ook geen bezwaar tegen hebben...aan de ene kant zeg ik ook: rennen. Aan de andere kant...zouden we allemaal zo denken zouden deze mensen er nooit meer uit komen...vaak heb je toch iemand nodig die in je gelooft en achter je blijft staan.
Wat ik me wel afvraag..heeft hij zijn bewindvoerder wel op de hoogte gesteld van het feit dat hij ergens anders verbleef?
Bienotje schreef:Alcohol beinvloed de rijvaardigheid. Drugsgebruik lijkt in eerste instantie van niet. Alhoewel het zeker wat doet met reactievermogen/ concentratie lijkt het met coordinatie en dus slingeren mee te vallen.
Ts. Ik hoop dat je weet wat je doet.
Rondom de politie. Ik zou zeggen billen bloot en eerlijk zijn/ mee werken. Op die manier komt ie er hopelijk het beste weer uit voor de toekomst.