En dan wordt je van je bed gelicht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:52

Wat ik je nog wel mee wil geven TS, houd hem goed in de gaten, dit kan wel een reden zijn om terug te vallen in oud gedrag en gebruik.

Zou dit gebeuren dan sta ik achter de mening van de mensen die zeggen dat je moet gaan rennen. Met een actieve verslaafde valt niet te leven, ook niet een beetje, ook niet voor zo af en toe. Een actieve verslaafde is heel goed in het jou zo manipuleren dat hij JOUW grens steeds een beetje oprekt tot dat je in zijn web zit en hij jou kan plaatsen waar hij wil. Dan moet je gelijk rechtsomkeert maken, ook al is het maar één biertje of één blowtje. Voor een verslaafde is één nooit genoeg en één altijd teveel!

Maar je lijkt me een verstandige en evenwichtige meid met een goed stel ouders, komt wel goed. Ik denk dat jij heel prima weet wat wel en niet past.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 20:56

Hij woont nu bij mijn ouders, mocht hij wat gebruiken, dan ligt hij in de sloot tegenover ons huis.
Met dubbele arm en beenbreuk denk ik.

Plus ik moet hem dan niet meer :+

Nee, onzin natuurlijk. Maar hij ziet zelf in dat hij fouten heeft gemaakt.
Ik weet het, hij weet het, mijn ouders.
Dit gaat niet meer gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Luvyou op 03-09-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:57

maximuss schreef:
@ janneke: hangt samen met de cultuur van tegenwoordig: voel je je wat down, neem een pilletje; heb je een beetje pijn, neem een pilletje; ben je een beetje ziek, neem een pilletje...
Pijn, verdriet en tegenslag horen bij het leven en daar geraak je zonder medicatie, drugs of alcohol ook wel door... Neem zelf je leven in handen en verbeter het maar nee, dat is te moeilijk en het toch altijd een ander zijn/ haar schuld... Maar het brengt goed op voor big pharma, big alcohol en co...

Hier heb je helemaal gelijk in, tel daarbij op dat iedereen altijd gelukkig moet zijn, goed moet presteren en moet knokken als een malle voor zijn plek in de maatschappij en het gemak waarmee allemaal pimmetjes, pommetjes en pammetjes voorgeschreven worden, en de grootste sloper of all gewoon in de supermarkt verkrijgbaar is (alcohol) Dan is het nog een godswonder dat niet iedereen verslaafd is, gezellig met een glaasje wijn op de bank, elke dag en in het weekeinde 2.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:59

Luvyou schreef:
Hij woont nu bij mijn ouders, mocht hij wat gebruiken, dan ligt hij in de sloot tegenover ons huis.
Met dubbele arm en beenbreuk denk ik.

Ik had niet anders verwacht, daarom doet hij het ook zo goed, houdt dit vast. Succes meis, en als je wat diepere vragen hebt die je niet openbaar wilt bespreken dan kan je me altijd een pb sturen.

BigOne

Re: En dan wordt je van je bed gelicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:31

Ts, wat ik dus niet snap, je zegt dat het opzeggen van de woning moet via zijn bewindvoerder. Maar hij woont dus al vanaf Januari bij jullie in dus waarom nu pas?? Beetje heel vreemd want hij had dat toch gewoon veel eerder kunnen doen.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 22:34

bigone schreef:
Ts, wat ik dus niet snap, je zegt dat het opzeggen van de woning moet via zijn bewindvoerder. Maar hij woont dus al vanaf Januari bij jullie in dus waarom nu pas?? Beetje heel vreemd want hij had dat toch gewoon veel eerder kunnen doen.

Dit heeft meerdere redenen, waaronder het feit dat meneer M natuurlijk in zijn huis intrek had genomen. Hij durfde het niet.
Plus mijn vriend heeft schulden, hij zou dan bij mij ingeschreven moeten worden. Dit wil hij niet ivm deurwaarders.
Mijn ouders willen dit overigens ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:37

En waar word hij morgen dan ingeschreven?? En hij heeft een bewindvoerder dus zal hij zeer waarschijnlijk in de schuldverlening zitten, dan heb je met deurwaarders toch weinig meer te maken?

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 22:38

Edit
Laatst bijgewerkt door Luvyou op 03-09-17 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 22:39

bigone schreef:
En waar word hij morgen dan ingeschreven?? En hij heeft een bewindvoerder dus zal hij zeer waarschijnlijk in de schuldverlening zitten, dan heb je met deurwaarders toch weinig meer te maken?

Daar ga ik hier verder niet op in. Dwaalt teveel van het topic af en gaat mensen niet veel aan denk ik zo ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:45

Luvyou schreef:
bigone schreef:

Daar ga ik hier verder niet op in. Dwaalt teveel van het topic af en gaat mensen niet veel aan denk ik zo ;)

Oke, maar het wel degelijk ook met jullie toekomst te maken dat er gewoon duidelijke stappen gezet worden, want zoals hij zegt dat hij niet bij jullie ingeschreven kan/mag worden dan kun je dus nog wel even heel lang wachten voor je echt een toekomst op kunt bouwen. Je kunt wel door dik en dun van elkaar houden en ik respecteer wat je doet maar het kan toch niet zo zijn dat jij straks zijn schulden af gaat lossen om samen te kunnen zijn. Los van het hele politie en drugsverhaal.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 22:47

bigone schreef:
Oke, maar het wel degelijk ook met jullie toekomst te maken dat er gewoon duidelijke stappen gezet worden, want zoals hij zegt dat hij niet bij jullie ingeschreven kan/mag worden dan kun je dus nog wel even heel lang wachten voor je echt een toekomst op kunt bouwen. Je kunt wel door dik en dun van elkaar houden en ik respecteer wat je doet maar het kan toch niet zo zijn dat jij straks zijn schulden af gaat lossen om samen te kunnen zijn. Los van het hele politie en drugsverhaal.

Ik kan nog zeggen dat hij waarschijnlijk alsnog bij ons wordt ingeschreven. Schulden wordt geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 22:48

Bigone, waar lees je dat TS zijn schulden gaat aflossen? Lezen wij een ander topic?
Het is ook niet dat hij niet ingeschreven kán worden, maar niemand (incl vriend zelf ivm gevolgen - beslaglegging bijvoorbeeld) wil dat. Imo juist een goede en volwassen stap.

TS, wat een bizarre situatie. Ben er gewoon sprakeloos van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:24

Als vriend (tot op heden) niet ingeschreven kan worden op het adres waar hij woont (het adres van de ouders van ts), is hij natuurlijk illegaal bezig. Nu doen meer mensen dat, uit nood, maar als je onder bewind staat kan dit volgens mij niet, want dat wordt voor de bewindvoerder lastig te verantwoorden. Tenzij die hier niet van op de hoogte is, hetgeen dan op zijn minst weer dubieus te noemen valt.

Ts je geeft aan niet op dit onderwerp verder in te gaan, maar dit vraagt toch wel om duidelijkheid lijkt me. (Ik vind dus dat Bigone een belangrijk punt heeft)

Verder ben ik benieuwd of er contact met de reclassering is (geweest)?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:51

Luvyou schreef:

Dit is wel heel naïef. Mocht hij een terugval krijgen dan kan jij noch je ouders dat voorkomen.

Je schildert hem af als iemand die het allemaal is overkomen en zegt "we hebben allemaal wel eens een fout gemaakt", maar deze man is 29 hé. We hebben het hier niet over een puber van 16 die de gevolgen van z'n keuzes niet kan overzien.

Ik denk dat je je vriend meer een dienst zou bewijzen door hem iets minder de hand boven het hoofd te houden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 01:55

Ik vind dat er vrij luchtig gedaan word over een gebruiker. Een gebruiker is een gebruiker en ook een misleider.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 06:58

GabberGill schreef:
Ik vind dat er vrij luchtig gedaan word over een gebruiker. Een gebruiker is een gebruiker en ook een misleider.

Dat denk ik dus ook . Kan me niet voorstellen dat hij van de een op de andere dag gestopt is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:09

Luvyou schreef:
bigone schreef:

Ik kan nog zeggen dat hij waarschijnlijk alsnog bij ons wordt ingeschreven. Schulden wordt geregeld.

En dan maakt hij nieuwe schulden en halen ze bij jullie het huis leeg. Je kunt niet 24/7 zijn handje vasthouden.

Allemaal al mee gemaakt in mijn omgeving zo'n klojo. Een junk stopt niet zomaar, hij verstopt het. Past allemaal in het plaatje van een pathologische leugenaar die alles aangrijpt om het warme nestje waar hij nu in zit niet te hoeven verlaten. En daar gaan ze heel ver in. Hij is wel een loser maar niet dom!

Wat jij moet doen TS, is naar een psycholoog van de Jellinek gaan samen met hem. Daar zijn het namelijk niet van die softe watjes. Op dag 1 laten ze hem eerst een drugstest doen om te kijken of hij echt niet gebruikt en dat blijven ze periodiek doen. Daarnaast helpen ze jou hoe je om moet gaan met een junk en zijn verhalen.

Heel veel kracht/succes/wijsheid/geluk (doorhalen wat niet van toepassing is) gewenst!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:31

Dat vind ik een goede tip (jellinek). Wanneer hij echt niet gebruikt zal hij daar ook geen bezwaar tegen hebben...aan de ene kant zeg ik ook: rennen. Aan de andere kant...zouden we allemaal zo denken zouden deze mensen er nooit meer uit komen...vaak heb je toch iemand nodig die in je gelooft en achter je blijft staan.
Wat ik me wel afvraag..heeft hij zijn bewindvoerder wel op de hoogte gesteld van het feit dat hij ergens anders verbleef?

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 09:02

Nikass schreef:
Als vriend (tot op heden) niet ingeschreven kan worden op het adres waar hij woont (het adres van de ouders van ts), is hij natuurlijk illegaal bezig. Nu doen meer mensen dat, uit nood, maar als je onder bewind staat kan dit volgens mij niet, want dat wordt voor de bewindvoerder lastig te verantwoorden. Tenzij die hier niet van op de hoogte is, hetgeen dan op zijn minst weer dubieus te noemen valt.

Ts je geeft aan niet op dit onderwerp verder in te gaan, maar dit vraagt toch wel om duidelijkheid lijkt me. (Ik vind dus dat Bigone een belangrijk punt heeft)

Verder ben ik benieuwd of er contact met de reclassering is (geweest)?

Illegaal is hij niet, aangezien hij nog steeds ergens ingeschreven staat. Jullie kunnen allss wel in twijfel gaan stellen, maar het is te veel en te groot om alles uit te leggen. Ik ga hier in het topic niet over verder. Via pb mogen jullie alles weten, maar er zijn mensen die kunnen meelezen.
Wat ik alleen nog kan zeggen is dat hij waarschijnlijk alsnog bij ons wordt ingeschreven, na goede afspraken.

Mavelle schreef:
Luvyou schreef:

Dit is wel heel naïef. Mocht hij een terugval krijgen dan kan jij noch je ouders dat voorkomen.

Je schildert hem af als iemand die het allemaal is overkomen en zegt "we hebben allemaal wel eens een fout gemaakt", maar deze man is 29 hé. We hebben het hier niet over een puber van 16 die de gevolgen van z'n keuzes niet kan overzien.

Ik denk dat je je vriend meer een dienst zou bewijzen door hem iets minder de hand boven het hoofd te houden.

Als hij een terugval krijgt weet hij dat hij mij kwijt is.
We zijn eigenlijk altijd samen, behalve als hij naar zijn werk ik.
Als hij zijn vrije dag heeft, is altijd mijn moeder thuis. Gebruiken zou hij niet meer kunnen doen, als je het zo bekijkt.

kohtje schreef:
GabberGill schreef:

Dat denk ik dus ook . Kan me niet voorstellen dat hij van de een op de andere dag gestopt is.

Hij is er zeker niet van de een op andere dag mee gestopt.
Nadat alles in werking is gesteld heeft hij ook hulp gehad van een wijkagent, die overigens ook wil getuigen voor hem. Heb nergens gezegd dat hij gelijk gestopt was, alleen dat hij nadat hij mij leerde kennen gestopt is. En met gelijk bedoel ik dan dat hij gelijk er aan is gaan werken.

Nog even op Janderegelaa:
Ik moet niks. Dat vind ik sowieso punt 1.
Verder, als de psycholoog/dokter hier mee komt prima.
Politie heeft een aantal adressen meegegeven waar hij terecht kan, daar is contact mee geweest. Maar daar zaten niet dit soort adressen bij. Mocht ik het niet vertrouwen kan dat altijd, hier zal hij zeker aan meewerken.

IHN schreef:
Dat vind ik een goede tip (jellinek). Wanneer hij echt niet gebruikt zal hij daar ook geen bezwaar tegen hebben...aan de ene kant zeg ik ook: rennen. Aan de andere kant...zouden we allemaal zo denken zouden deze mensen er nooit meer uit komen...vaak heb je toch iemand nodig die in je gelooft en achter je blijft staan.
Wat ik me wel afvraag..heeft hij zijn bewindvoerder wel op de hoogte gesteld van het feit dat hij ergens anders verbleef?

Zijn bewindvoerder wist inderdaad dat hij ergens anders verbleef.

Zo, dat was alles geloof ik.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:09

Ik ga je een korte uitleg geven en misschien wil je het niet, maar ik ga het toch doen.

Mijn eigen broer is 2 jaar verslaafd geweest. Wij dachten ook dat het niet kon omdat hij naar zijn werk was en verder bij ons thuis toch prima functioneerde. Helaas haalde hij gewoon rond werktijden of in zijn pauze ofzo. Hij gebruikte dan ook gewoon op zijn werk en niemand van ons merkte het. Je zou toch zeggen dat je zo iemand erg goed kent en dat je zou weten wanneer hij gebruikte of niet.

Ik vraag me af wat voor hulp jouw vriend krijgt in het verdrijven van zijn verslaving. Alleen hulp van jullie? Psychische problemen spelen over het algemeen op en deze zijn 9 van de 10 x niet te helpen met een lieve behulpzame toereikende hand.

Ik hoop dat je weet wat je doet, want de ellende die jullie met deze stappen kunnen krijgen zijn niet te overzien. Dealers aan de deur omdat hij zijn zooi niet betaalde, zijn schulden die op jullie verhaald gaan worden enz. Je komt vrij naief en blind over en lijkt totaal niet te weten waar je over praat. Je doet er zo luchtig over en dat vind ik echt vreselijk om te zien. Drugsverslaving is niet even een verkoudheidje dat met wat kleine middelen weg is. Dit vraagt om een vrij grove aanpak die dieper gaat dan onderdak en liefde.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 09:14

Tijdens zijn werktijd zou hij het niet kunnen gebruiken, zijn rijvaardigheid gaat er dan op achteruit neem ik aan en hij zit heel de dag op de weg.
Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe en/of wat hij qua hulp gehad heeft/nog krijgt.
Het gaat erom dat ik het geloof.
Dan kom ik maar naief over, maar als hij gebruikt dan zie je dat aan hem.
Zijn gezicht is compleet veranderd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:15

Je zou de kost eens moeten geven hoe gebruikers het verbloemen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:28

Alcohol beinvloed de rijvaardigheid. Drugsgebruik lijkt in eerste instantie van niet. Alhoewel het zeker wat doet met reactievermogen/ concentratie lijkt het met coordinatie en dus slingeren mee te vallen.

Ts. Ik hoop dat je weet wat je doet.

Rondom de politie. Ik zou zeggen billen bloot en eerlijk zijn/ mee werken. Op die manier komt ie er hopelijk het beste weer uit voor de toekomst.

Luvyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-17 09:32

Bienotje schreef:
Alcohol beinvloed de rijvaardigheid. Drugsgebruik lijkt in eerste instantie van niet. Alhoewel het zeker wat doet met reactievermogen/ concentratie lijkt het met coordinatie en dus slingeren mee te vallen.

Ts. Ik hoop dat je weet wat je doet.

Rondom de politie. Ik zou zeggen billen bloot en eerlijk zijn/ mee werken. Op die manier komt ie er hopelijk het beste weer uit voor de toekomst.

Eerlijk zijn doen we zeker.
En is hij ook zeker geweest.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:33

Ik vind helemaal mooi.

Snap niet dat je zo´n tunnelvisie hebt echt niet.
Ik zit in het transport. Wegvervoerders enz. Je moest eens weten met wat voor verhalen onze chauffeurs binnenkomen. Op truck parkeerplaatsen worden onderling lekkere versnaperingen uitgedeeld. Ik heb dit al zoooooooo vaak gezien.

Heb een vriendin gehad de grootste ruzie mee gehad. Zij zei dat der vriend gestopt was en ik lachte erom. Hij helemaal kwaad en haar jankend vertellen dat hij het helemaal niet meer deed en dat hij zoveel van haar hield. 4 maanden later vond ze de eerste sporen van drugsgebruik en nadat zij het uitmaakte gingen de verhalen rollen. Ze heeft haar kop tegen de muur geslagen omdat ze niet snapte dat ze het niet zag. Ze had immers al 5 jaar met hem.

Jij weet duidelijk niet waar je mee te maken hebt. Ik heb mijn woord gedaan en heb je geprobeerd te helpen om je een hoop ellende te besparen. Daarbij heb ik zelf ook cocaïne gebruikt en ben nooit verslaafd geweest, maar als ik drink heb ik altijd een soort van lekkere trek ik neem het dan niet, maar het raast wel door mijn hoofd. Als ik dat als niet verslaafde al heb hoe moet dat dan met een echte verslaafde zijn?