Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:03

Nou sorry hoor TS maar je bent 20 jaar, dan kan je zelf toch ook wel bedenken dat je de politie (en dus 112) moet (/kan) bellen?! Vind dat echt heel raar dat jij dat schijnbaar niet weet. Desnoods zoek je het op... Heel erg vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:03

dromertje2 schreef:
Door het late handelen, was er wel niets meer om te melden. Zodoende kon de politie ook niet veel doen. Om dan af te geven op de politie, vind ik dan wel wat bizar, aangezien ts zelf de reden is waarom de politie niets meer kon doen.

Of ze nu gebeld had of niet, maakte geen verschil in de uitkomst.

Het late handelen... alsof ik 3 uur later pas heb gebeld. Men schijnt zich niet te beseffen dat ik direct na het "ik heb het nummerbord genoteerd, ik ga bellen" berichtje al gebeld heb. Ze maakten al aanstalte om weg te gaan zodra die gozer zag dat ik was gaan stilstaan om te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:04

Anoniem schreef:
Nou sorry hoor TS maar je bent 20 jaar, dan kan je zelf toch ook wel bedenken dat je de politie (en dus 112) moet (/kan) bellen?! Vind dat echt heel raar dat jij dat schijnbaar niet weet. Desnoods zoek je het op... Heel erg vreemd.

Wellicht het topic lezen? :o?

Eunomia

Re: Spoed! Meisje wordt bedreigd, welk nummer bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:08

Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat je de tijd neemt om een topic te maken en hier ook nog in te reageren, maar niet even kan intypen "telefoonnummer politie". Op het moment dat ik dit in mijn zoekbalk intyp, krijg ik al meteen, nog voordat ik op enter druk, het landelijk nummer van de politie te zien. Als je dus twijfelde tussen 112 bellen of het landelijk nummer was dat de meest handige stap geweest.

Ik denk dat de meeste mensen niet vallen over het feit dat je twijfelde welk nummer je moest bellen, maar over het feit dat je hier afgeeft op de politie maar wel op je gemak een topic hebt geopend op een paardenforum. Als je had gewild dat de politie in kon grijpen had je je tijd efficienter kunnen gebruiken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:10

Resistance schreef:
Anoniem schreef:

Je kunt er wel een blonde smiley achter zetten, maar het is toch ook niet 1 van je beste momentjes geweest vandaag. Maar goed, het is gebeurd, niks aan te doen, volgende keer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:13

Resistance schreef:
[naam] schreef:

Heb ik gedaan en kwam behalve wat kinderachtige reacties van jouw kant niet veel bijzonders tegen.

Hoop voor dat meisje dat er wat gedaan kon worden voor haar. Wijze les voor volgende keer, als je iets niet vertrouwt gewoon bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:17

Het is moeilijk om niet kinderachtig te worden van alle reacties hier. :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:18

Ik snap niet dat je deze topictitel kunt typen en je daarna nog kunt afvragen of je wel de politie kunt bellen hiervoor.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:18

Telpeva schreef:
Soms is snel handelen handig, maar als je twijfelt of je weet iets niet... nouja dan gaat er nu eenmaal tijd overheen toch? Ik vind dat niet meteen een fout van ts of een fout van de politie dat er dan 'te laat' is gehandeld. Ts hééft gehandeld, en dat is imo helemaal niet zo vanzelfsprekend nog tegenwoordig, dat er iemand actie onderneemt en opstaat om te helpen. Pluim voor jou ts dat je in elk geval wou helpen, en misschien zijn ze alsnog geholpen met je telefoontje en het nummerbord.

Uiteraard een pluim voor de ts. Bij twijfel gewoon bellen.

Waar ik oa op reageerde was de opmerking dat je dus "weer" niets aan de politie hebt.

Het stel Is op een scooter weggereden. Ik neem maar aan dat dat niet in een klein dorpje Was. Wat had de politie dan moeten doen? Net zolang rondrijden tot ze de scooter plus opzittenden getraceerd hadden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:19

lieveli schreef:
Resistance schreef:

Je kunt er wel een blonde smiley achter zetten, maar het is toch ook niet 1 van je beste momentjes geweest vandaag. Maar goed, het is gebeurd, niks aan te doen, volgende keer beter.

Met deze reactie heb ook jij je dieptepunt bereikt. Wauw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:19

Resistance schreef:
Anoniem schreef:
TS, met je 'beste stuurlui staan aan wal', draai jij eens een dienst mee met de politie voordat je weer durft te zeggen 'wat heb je aan de politie.. niets dus'.

Voorlopig was het wel o.a. de politie die gister heel adequaat handelden bij een mogelijke terreurdreiging. Was het ook de politie die je in ieder geval wel te woord konden staan en zo hebben ze nog wel honderd andere taken.

Omdat jij te belabberd was om 'telefoonnummer politie' te googlen (want dat is alles wat je hoefde te doen!) krijgt de politie nu de schuld dat ze niet genoeg doen in jouw ogen, maar mogen we vooral jouw handelen niet veroordelen. Beetje zelfreflectie zou op zijn plaats zijn.

Ik snap oprecht niet waarom je überhaupt mijn handelen zou "veroordelen". Ik heb niets fout gedaan. Wellicht niet snel genoeg, en volgens velen ben ik kennelijk te dom om een telefoonnummer op te zoeken, maar ik heb gehandeld.

Je mist alleen de strekking van m'n verhaal. Gewoon compleet zegmaar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:21

Zal wel komen doordat ik zo dom ben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:21

Resistance schreef:

Dat maak je er zelf van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:23

Anoniem schreef:
Resistance schreef:

Dat maak je er zelf van.

Er zijn in dit topic genoeg implicaties te lezen om te constateren dat dat niet zo is.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:23

Szan schreef:
Ik snap niet dat je deze topictitel kunt typen en je daarna nog kunt afvragen of je wel de politie kunt bellen hiervoor.

Die logica ontgaat mij ook even.
Lijkt me ernstig genoeg om te bellen.

Maar goed, heb je vandaag weer wat geleerd. Misschien niet je meest handige zet maar dan heb je in ieder geval geleerd dat je altijd mag bellen als er wat gebeurd wat niet klopt.

Vind het trouwens ook niet netjes zo op de politie af te geven. Als jij niet meteen belt hebben zij weinig om wat mee te doen.

Ik heb laatst het 0900 nummer ook gebeld omdat er iemand over de vluchtstrook liep midden in de nacht. Idem voor een auto die ik hier niet vertrouwde. Dat kan en mag gewoon.

Je intenties waren goed en nu heb je geleerd hoe je dat om kunt zetten naar actie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:25

TS: Kan best wezen, ik heb het over jouw reactie over de politie en je zelfreflectie. Niet over de rest van het topic. Zo snap ik wel waarom men 'kinderachtig' denkt bij je manier van reageren.

Slaap er even een nachtje over, bekijk dan je eigen reacties objectief en vraag alsjeblieft of je een dagje met de politie mee mag lopen voordat je weer stelt dat je 'niks' aan de politie hebt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-17 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:31

Tip; zet het nummer gewoon in je telefoon ;)

Heb zelf ook standaard Rijkswaterstaat erin staan. Voor dingen op de weg bijv.
Volgens mij staan bepaalde dingen al voorgeprogrammeerd in je telefoon. Oa Klantenservice.

Als je alleen al politie in google invoert krijg je het nummer al.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:36

Resistance schreef:

Lekker defensief meid. En nee, je bent niet dom, maar daarom verbaast dit topic me ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:36

Onali schreef:
Tip; zet het nummer gewoon in je telefoon ;)

Heb zelf ook standaard Rijkswaterstaat erin staan. Voor dingen op de weg bijv.
Volgens mij staan bepaalde dingen al voorgeprogrammeerd in je telefoon. Oa Klantenservice.

Als je alleen al politie in google invoert krijg je het nummer al.

Goed idee! Ga ik doen! :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:37

Allemachtig, sommige reacties zijn zo hard zeg. Dus als je 20 bent moet je maar weten dat 112 ook voor dit soort situaties geldt, hoe dan ook? Beter gezegd, als je uit goede bedoelingen niet weet dat dat 'mag', dat kan niet waar wezen? Een mens mag geen fouten maken? Ofzo?

Het is wel duidelijk hoor mensen. Denk dat TS ondertussen wel begrijpt wat jullie standpunt is, leven en laten leven :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:38

lieveli schreef:
Resistance schreef:

Lekker defensief meid. En nee, je bent niet dom, maar daarom verbaast dit topic me ook.

Tja, ik kom geen topic binnenvallen met als enige boodschap dat dit niet één van de beste momentjes van de betreffende TS is, "meid".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:39

Mag wel hoor.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:40

Waar is de popcorn XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:41

lieveli schreef:
Mag wel hoor.

Kennelijk, als je grootste hobby het volledig afbranden van anderen is. Zullen de hormonen wel zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:43

Ik heb inmiddels getemd. Je hoeft een ander niet persoonlijk aan te vallen omdat het verloop van het topic je niet aanstaat Resistance. Doe je pyama aan en ga lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag en lees het dan gewoon even terug zonder je frustratie.