Hulp gezocht met een project

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:55

Celiien schreef:
en aangezien alles gerestyled is, en alle spullen van MJ allang weg zijn, ben ik bang dat nou niet heel veel mensen dat nog aantrekt :=

De hele post van Celiien is erg goed, maar ik haal even dit stukje eruit, want hier had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Hoe komen jullie aan persoonlijke bezittingen van MJ? Of willen jullie alleen spulletjes van fans tentoonstellen? Hebben jullie al contact (gezocht) met de familie Jackson zelf, hoe staan zij hierin? Misschien willen zij wel helpen of persoonlijke bezittingen doneren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:56

Ik vind het heel verdrietig dat je zo gepest bent en dat je jezelf zo omhoog gevochten hebt,

Maar je opent een topic met een absurd einddoel waarbij gewoon even heel objectief en zakelijk naar je plan (en voornamelijk het ontbreken ervan) wordt gekeken. De tip om met de eerdere initiatiefnemer te sparren over waarom het niet gelukt / niet haalbaar was vind ik een héle goede en die zou ik ook echt opvolgen. Je bent duidelijk niet de eerste met dit plan.

Wat betreft de persoonlijke dingen en nabestaanden van MJ; misschien willen ze helpen óf ze willen niks meer met Neverland te maken hebben, dat kán natuurlijk ook. Ondanks dat MJ vrijgesproken is destijds, heeft het voor velen nog een nare bijsmaak. Wat je succeskans toch wat kleiner maakt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 12:59

Victory-Boy schreef:
Celiien schreef:
en aangezien alles gerestyled is, en alle spullen van MJ allang weg zijn, ben ik bang dat nou niet heel veel mensen dat nog aantrekt :=

De hele post van Celiien is erg goed, maar ik haal even dit stukje eruit, want hier had ik zelf nog niet bij stilgestaan. Hoe komen jullie aan persoonlijke bezittingen van MJ? Of willen jullie alleen spulletjes van fans tentoonstellen? Hebben jullie al contact (gezocht) met de familie Jackson zelf, hoe staan zij hierin? Misschien willen zij wel helpen of persoonlijke bezittingen doneren.

En, na een beetje research, gevonden dat Jermaine Jackson al bezig is met een Neverland te openen, maar dan in Azië.. dan wil hij toch die spullen daar bewaren/tentoonstellen?

Overigens is er sws heel veel gedoe met de familie onderling, dus of je daar uberhaupt contact mee gaat krijgen, of dat ze het een goed idee vinden, is weer een tweede..

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:19

Oh ... dan zal Jermaine die spullen inderdaad zelf willen houden. Raar dan wel weer dat hij zoiets niet in de VS zelf wilt doen.

En tja ... de hele familie Jackson is nogal moeilijk, veel onderlinge ruzies en dergelijke, maar misschien dat Paris er wat voor voelt. Het is een hele kleine kans, maar proberen en contact opzoeken kan geen kwaad. Wie niet waagt, wie niet wint, toch? :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:21

Vooruitstrevend plan, heel benieuwd hoe het je gaat verlopen!

Wanneer staat je trip naar Amerika gepland, om daar ter plekke eens met betrokkenen te praten en de evt. mogelijk- en onmogelijkheden in kaart te bregen?

En heb je al bedacht voor 'wie' je dat plan opstelt? Voor alle fans die mogen doneren/ voor een financiele geldschieter/ investeerder of voor de amerikaanse staat om vergunningen te regelen of... Ook daar al legio mogelijkheden.

En is er al concreet gesproken met degene die het nu in bezit heeft en dus 'verkoopt'? Ik vermoed bijna dat je daar eerst concreter afspraken mee moet zien te maken, voordat je een plan kan bedenken. Weet je zeker dat het wel 'te kopen' is.

Ik denk dat een dergelijk iets begint met uitdenken en diepen van mogelijkheden en wat er af te spreken is. Eerst weten wat je doel is en hoe je dat denkt te bereiken. En dat is een andere insteek dan gewoon beginnen met geld inzamelene en dan pas zien wat je er mee kunt.

Heel veel plezier en succes met uitwerken en ik ben heel benieuwd hoe en op welke manier je/ jullie dit verder vorm gaan geven. Lijkt mij erg ambitieus iig!

0000

Re: Hulp gezocht met een project

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:32

Ik vind het best apart dat je wel reageert op mensen die zeggen dat het misschien toch wel erg veel gevraagd is en die posts gelijk helemaal op jouw persoonlijkheid betrekt en je daar helemaal tegen gaat verdedigen, maar niet reageert op een aantal heel goed opgestelde posts die duidelijk aangeven welke stappen er nodig zijn en welke praktische zaken je rekening mee moet houden. Maw de mensen die je serieus proberen inzicht te geven, te helpen en te laten zien waar je allemaal rekening mee moet houden daar wals je compleet overheen en ondertussen ga je het wel allemaal persoonlijk maken. Lijkt me niet zo'n hele handige eigenschap als je een multinational wilt gaan runnen. Er hebben al verschillende mensen gevraagd wat je nou concreet allemaal al gepland hebt/aan het doen bent/hoe het staat (zeer waarschijnlijk met de intentie om als je wat meer info geeft je weer verder te kunnen helpen en mee te kunnen denken) en daar geef je geen antwoord op. Is je goed recht hoor maar je topic heet hulp gevraagd....Alle hulp die je krijgt wijs je vervolgens alleen wel af. Zou eens goed kijken waar je prioriteiten nou eigenlijk liggen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 13:45

palousa_boy schreef:
Spijt krijg je wel als het niet lukt en de mensen willen hun geld terug en er ineens niets meer blijkt te zijn. Dat hoeft niet perse te zijn omdat er iemand mee vandoor is gegaan maar bijvoorbeeld ook omdat het geïnvesteerd is in informatie en hulp.
Vergeet niet wat geld met mensen doet, probeer daar ook rekening mee te houden.

Inderdaad.

Ts: hou hier echt rekening mee. Streef uw dromen zoveel na zo hard je wil maar zie dat je het financieel op orde hebt. Loop niet het risico dat dit je hele leven je achtervolgt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 14:04

0000 schreef:
Ik vind het best apart dat je wel reageert op mensen die zeggen dat het misschien toch wel erg veel gevraagd is en die posts gelijk helemaal op jouw persoonlijkheid betrekt en je daar helemaal tegen gaat verdedigen, maar niet reageert op een aantal heel goed opgestelde posts die duidelijk aangeven welke stappen er nodig zijn en welke praktische zaken je rekening mee moet houden. Maw de mensen die je serieus proberen inzicht te geven, te helpen en te laten zien waar je allemaal rekening mee moet houden daar wals je compleet overheen en ondertussen ga je het wel allemaal persoonlijk maken. Lijkt me niet zo'n hele handige eigenschap als je een multinational wilt gaan runnen. Er hebben al verschillende mensen gevraagd wat je nou concreet allemaal al gepland hebt/aan het doen bent/hoe het staat (zeer waarschijnlijk met de intentie om als je wat meer info geeft je weer verder te kunnen helpen en mee te kunnen denken) en daar geef je geen antwoord op. Is je goed recht hoor maar je topic heet hulp gevraagd....Alle hulp die je krijgt wijs je vervolgens alleen wel af. Zou eens goed kijken waar je prioriteiten nou eigenlijk liggen.

Ik reageer er niet op, en dat is bij meestal juist een goed teken. Want ik ben er puur mee bezig. En als ik pas ergens mee klaar ben, stuur ik het hier. Daarbij: ik heb ook hulp van iemand die er verstand van heeft nu. Zij helpt mij met de tussenstappen in een onderdeel. Zoals nu het maken van het plan. Ik ben er nog steeds mee bezig. Als ik dat klaar heb, laat ik het zien. Maar ik ben er niet mee klaar. Dat zal nog wel eventjes gaan duren.

Ik ben pas 16, en ik ben hier volop in de leer met dit. Dat kost wat extra tijd

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:39

Maar als je iets helemaal klaar hebt en je het dan hier plaatst, ga je sowieso feedback krijgen.
Volgens mij is het efficiënter ook je tussenstappen te laten. Feedback op tussenstappen kan je gelijk verwerken, feedback op het eindproduct betekent vaak veel meer aanpassen en uiteindelijk dus meer werk.

Even iets anders: Wat is jouw droombaan? Het klinkt heel offtopic, maar als jouw baan is om mensen te helpen, op welke manier dan ook, ben ik bang dat je hier niet gelukkig van gaat worden. Uiteindelijk, als het project slaagt, zal het toch jouw baan "moeten" worden, anders ga je het niet draaiend houden. Ook al besteed je het uit, je zal altijd een vinger in de pap moeten houden.

En begrijp ik nu goed dat jij in je eentje nu verder gaat met dit project en de rest van je groepje achter je laat? Of heb je dit met hun overlegt? En wie is diegene die je helpt? Helpt ze je met het plan, helpt ze met de financiering, helpt ze met de juridische kant of helpt ze contact leggen met de andere fanclubs/stichtingen?
Ook ik vraag me af of je van plan bent contact te zoeken met de familie. Stel je voor dat je al dit werk doet en zij een rechtszaak aanspannen om het plan tegen te gaan. En dan? Het is Amerika, dus ergens zou het me niets verbazen.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:46

Victory-Boy schreef:
Verder las ik ook het volgende:
" Daarna (na zijn dood in 2009) waren er plannen om van Neverland een bedevaartsoord te maken, zoals Graceland voor Elvis Presley, maar daar kwam niets van terecht door juridische problemen en gebrek aan steun."
Hebben jullie al contact opgenomen met de initiatiefnemers van dat project om te zien waarom het niet lukte/ wat de juridische problemen waren en waarom er kennelijk niet genoeg steun was voor zo'n project?

Dat is pas een flinke uitdaging, respect hoor +:)+ ik hoop dat het je lukt.
Maar inderdaad wat Victory-Boy zegt. Misschien dat de mensen van Graceland je kunnen helpen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 14:54

LoveGlove schreef:
Daarom laat ik me echt niet omlaag brengen door mensen die zeggen dat ik het niet haal :)

TS, dat zijn twee verschillende dingen.
Als iemand tegen je zegt dat het niet haalbaar is halen ze jou niet omlaag. Je moet proberen dat los te zien.
Het is volkomen realistisch dat je je doel nooit gaat bereiken, dat betekent niet dat jij er een minder persoon van wordt. Jij hebt een mooie droom voor ogen en doet er veel voor, je moet echter wel weten wanneer iets wel of niet haalbaar is.

Maar goed, vermaak je er vooral lekker mee. Ik denk dat je ouders blij zijn dat dit je hobby is en dat je niet je tijd stiekem jointjes rokend op een hoekje van de straat doorbrengt.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 15:11

Nicolien schreef:
Maar als je iets helemaal klaar hebt en je het dan hier plaatst, ga je sowieso feedback krijgen.
Volgens mij is het efficiënter ook je tussenstappen te laten. Feedback op tussenstappen kan je gelijk verwerken, feedback op het eindproduct betekent vaak veel meer aanpassen en uiteindelijk dus meer werk.

Even iets anders: Wat is jouw droombaan? Het klinkt heel offtopic, maar als jouw baan is om mensen te helpen, op welke manier dan ook, ben ik bang dat je hier niet gelukkig van gaat worden. Uiteindelijk, als het project slaagt, zal het toch jouw baan "moeten" worden, anders ga je het niet draaiend houden. Ook al besteed je het uit, je zal altijd een vinger in de pap moeten houden.

En begrijp ik nu goed dat jij in je eentje nu verder gaat met dit project en de rest van je groepje achter je laat? Of heb je dit met hun overlegt? En wie is diegene die je helpt? Helpt ze je met het plan, helpt ze met de financiering, helpt ze met de juridische kant of helpt ze contact leggen met de andere fanclubs/stichtingen?
Ook ik vraag me af of je van plan bent contact te zoeken met de familie. Stel je voor dat je al dit werk doet en zij een rechtszaak aanspannen om het plan tegen te gaan. En dan? Het is Amerika, dus ergens zou het me niets verbazen.

Daar heb ik die hulp voor. Zij ziet mijn tussenstappen, en helpt me daarbij. Zij zit ook gewoon op bokt, maar ze wil anoniem blijven, dus ik vertel niet veel over haar. Maar ze doet zelf heel veel met projecten. Dus ze heeft er zeker verstand van.

Mijn droombaan is om zangeres te worden. Op wereldniveau. Ja, weer zoiets ambitieus. Als ik daar succesvol in zou zijn, zou ik zelf heel veel geld hebben. En dat zou helpen.

Ik ben dit regelen nu even zelf aan het doen, en dan ga ik straks vragen of ze meegaan of niet. Ik ga sowieso ook opzoek naar nieuwe mensen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 15:37

Op zich vind ik het een leuk plan, maar ik denk echt dat je wat teveel hooi op je vork neemt. Als je jezelf realistische doelen stelt zullen mensen ook minder snel zeggen dat het je niet gaat lukken ;)

Wat betreft het inzamelen van €60mio; er komt zoveel bij kijken als het om zulke bedragen gaat. Globale wetgeving, lokale wetgeving, belastingen, het feit dat mensen uberhaupt gekke dingen doen als ze ineens de beschikking hebben over zoveel geld.

Citaat:
Kheb immers al genoeg ervaringen gehad waar ik iets niet heb gehaald, wat ik wel echt graag wilde, en er keihard voor heb gewerkt. Het is op kleinere schaal, maar het is vergelijkbaar. En ik ben altijd enorm teleurgesteld in mezelf als ik iets niet haal, want ik leg de schuld altijd op mezelf.

Als ik jou was zou ik dit laten gaan en iets anders zoeken waar je je op kunt storten en wat wél haalbaar is. Je ambitie siert je echt, maar je moet wel realistisch blijven en als je even een stapje terug neemt denk ik dat je zelf ook wel ziet dat uberhaupt €60 mio inzamelen geen haalbare kaart is. Als je nou een meer realistisch doel kiest dan hoef je jezelf ook niet steeds teleur te stellen.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:23

Ik vind het eerlijk gezegd vooral frappant hoe serieus er hier wordt ingegaan op vervolgstappen ná 'het kopen van Neverland', terwijl dat, laten we eerlijk zijn, met het project zoals dat er nu voor staat niet gaat gebeuren.

Wat mij betreft de beste (en enige) mogelijkheid voor jou op dit moment, TS is het zoeken van een aantal volwassenen die net zo enthousiast worden van het plan als jullie. En dan het liefst mensen met wat aanzien en praktische levenservaring. Als dat al niet lukt, zou het met een crowdfunding ook nooit wat geworden zijn, toch? Deze volwassenen zouden dan het organisatorische deel van het project van jullie over kunnen nemen. Als ik het goed begrijp was het eigenlijk ook de bedoeling van dit topic om zo iemand te vinden, dus ik denk dat je goed bezig bent hoor! Alleen is bokt waarschijnlijk niet de meest geschikte plek. Ik ben niet thuis in het fandom van Michael Jackson, maar ik weet zeker dat er wel fora of facebookgroepen voor bestaan.

Laat het maken van een uitgebreid plan of het uitpuzzelen van wetgeving voor nu lekker zitten, daar heb je mensen met verstand van zaken voor nodig. Juist de meest succesvolle en ambitieuze mensen weten precies welke dingen ze beter uit handen kunnen geven om hun doel te bereiken :)

(lieve medebokkers, laten we alsjeblieft geen zestienjarigen adviseren om de verkoper van Neverland op te zoeken op dit moment, dat is toch te absurd voor woorden)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:42

Nightingale, ik denk dat niemand hier oprecht denkt dat het TS gaat lukken, zowel het geld bij elkaar krijgen als alle andere dromen rondom Necerland. Maar door aan TS te laten zien dat óók de stappen na het kopen van Neverland niet haalbaar zijn, proberen bokkers hier wat sturing in te geven. Tenminste, zo vat ik het op.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:56

Dat zou kunnen, Tanya, maar uit de reacties van TS blijkt dat ze nu serieus bezig gaat met het uitzoeken van vergunningen en dat lijkt me niet de bedoeling.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:57

Voordat je uberhaupt verder gaat is het misschien een idee om een eind doel op te zetten. Niet qua geld, maar een fysiek model van wat je wilt bereiken. Ik zal hieronder een klein stappenplan voor dat model zetten.

• 1: Samenvatting met foto's van hoe de ranch er nu uit ziet. Wat er nog wel is en wat er niet meer is.
  • 2: Wat kan er blijven, wat wil je veranderen voor de opening, wat wil je verzamelen en plaatsen door de jaren heen/zodra het geld er is.
  • 3: Gebruik photoshop/3D modelling software om te laten zien wat jullie plan is. Mensen geven geen aandacht aan iets wat ze niet helemaal begrijpen of kunnen zien.

Zie hier een model van de Fakir in de efteling als voorbeeld. Je kunt een heel verhaal vertellen en dan zijn ze je waarschijnlijk halverwege kwijt of je kunt ze 1 foto laten zien en ze snappen het meteen.

Zodra je een volledig model/plan hebt kun je Social Media en TV shows zoals Ellen of de Late Night Show vragen om aandacht te schenken aan dit doel :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:00

Nightingale schreef:
Dat zou kunnen, Tanya, maar uit de reacties van TS blijkt dat ze nu serieus bezig gaat met het uitzoeken van vergunningen en dat lijkt me niet de bedoeling.

Ach, waarom niet?
Er is niks mis mee met bezig zijn met je doelen toch. TS kan van alles uit gaan zoeken, zolang het haar of anderen geen geld kost is er toch niks aan de hand?

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:13

De familie Jackson had dit project al lang zelf kunnen aanpakken als dat de bedoeling was geweest. Michael wilde zelf niet meer wonen op Neverland na de huiszoekingen waar hij enorm geschoffeerd is. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat de Jacksons zelf niets er mee willen doen. Zijn kinderen zijn daar ook opgegroeid en zijn kinderen zijn mans genoeg om er iets mee te willen. Er is vanuit de familie om verschillende redenen kennelijk geen animo voor. Michael woonde er al jaren niet meer, het is niet zoals toen met Elvis. Het lijkt mij prachtig om het ooit eens (in volle glorie!) te kunnen aanschouwen, want ik ben een mega Michael fan, maar het is niet reeel.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 18:57

jeannaa schreef:
De familie Jackson had dit project al lang zelf kunnen aanpakken als dat de bedoeling was geweest. Michael wilde zelf niet meer wonen op Neverland na de huiszoekingen waar hij enorm geschoffeerd is. Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft dat de Jacksons zelf niets er mee willen doen. Zijn kinderen zijn daar ook opgegroeid en zijn kinderen zijn mans genoeg om er iets mee te willen. Er is vanuit de familie om verschillende redenen kennelijk geen animo voor. Michael woonde er al jaren niet meer, het is niet zoals toen met Elvis. Het lijkt mij prachtig om het ooit eens (in volle glorie!) te kunnen aanschouwen, want ik ben een mega Michael fan, maar het is niet reeel.

Nee de Jacksons hebben daar geen rechten voor. Als ze dat zouden doen, zou dat illegaal zijn. Ze wilden ook Michael Jackson in Neverland begraven, maar omdat ze daar geen rechten voor hebben, mocht dat ook niet. Daarom reageren ze ook niet snel als ik aan kom zetten met zo'n verhaal als dit. Want ook al wilde Michael daar niet meer leven, hij heeft Neverland nooit verkocht. Alleen in 2008 een deel, en dat zal zijn omdat hij zelf geen geld had. Hij was echt hartstikke blut na al dat gedoe met dat kindermisbruik. Daarom wilde hij ook nog op z'n 50e This Is It gaan doen. En dat hem helaas fataal geworden.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:01

Als zij de rechten al niet kunnen krijgen, waarom zouden jij/jullie ze dan wel kunnen krijgen? Ik ken de Amerikaanse wet niet, maar het lijkt mij dan helemaal onmogelijk. Geld is na zijn dood geen issue meer.

Volgens mij wilde zijn moeder niet dat hij begraven werd op Neverland. Om reden dat Michael nooit terug zou willen keren. Maar goed, wie weet wat. We weten allemaal niet wat waar is en wat niet. Alles wat je leest moet je met een korrel zout nemen en als je informatiebron het internet is en zogenaamde insiders wordt het niet echt simpeler :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:14

Heel eerlijk? Ik vind dat je een beetje doorslaat. Je koopt niet zomaar even Neverland, een huis of zoiets met grond van 60 miljoen dollar.
Je zou als je het voor elkaar kan krijgen en dan vind ik het echt knap eerst met een bedrijfsplan moeten komen. Hoe ga je alles financieren? Hoe ga je überhaupt aan zo'n groot bedrag komen?
Ik denk dat je niet eens iets rond kan krijgen bij de bank.
Ik bewonder je ambities en ik hoop dat je iets voor elkaar kan krijgen maar ik denk niet dat het iets zal worden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:20

Hey TS, hoe gaat het met je plan? Ben je al wat verder gekomen met je hulp?

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:35

Als je zoveel volgers hebt, Ga ieder als living statute in een drukke hoofdstad staan verkleed als living statute, dansgroep met spandoek etc om aandacht en geld voor jullie project te vragen. Zo bereik je op een dag honderden mensen ....met wie weet jij veel welke contakten.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:51

kwita schreef:
Als je zoveel volgers hebt, Ga ieder als living statute in een drukke hoofdstad staan verkleed als living statute, dansgroep met spandoek etc om aandacht en geld voor jullie project te vragen. Zo bereik je op een dag honderden mensen ....met wie weet jij veel welke contakten.

Zit je dan niet met vergunningen? Ik neem tenminste aan dat niet iedereen dat zomaar mag doen? :=