Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jans schreef:2129 is schenking aan een ander dan je ouder toch?
Als je onder de 40 bent kan je tot 25000 euro aan je ouders belastingvrij schenken met een gebruiksbestemming naar keuze. Voor een huis etc is het meer.
Beetje normaal denkend mens gaat dat niet aangeven..BloemBloem schreef:veerledec schreef:En de Belastingdienst, want je doet dan een schenking.
Een verrader slaapt helaas nooit ......Kan hier best kwaad om worden, hoeveel mensen krijgen er wel geen uitkering die er geen recht op hebben (?) Laat ze daar lekker achteraan gaan.
Lieve TS wat ben jij in een ware nachtmerrie terecht gekomen zegIk zou wel je waardevolle bezittingen onderbrengen, gewoon doen! Je krijgt nu genoeg stront over je heen, je bent niet alleen je man ( waarvan je denk ik toch vanuit gegaan bent om oud mee te worden, anders trouw je niet ) waarschijnlijk je huis, je spullen en leven kwijt. Heel veel sterkte!
BloemBloem schreef:Nou Tiggs dat zie ik dan even heel anders als je het niet erg vindt. Haar man heeft geld van haar gepikt, situatie waar TS is zit kan ze zelf helemaal niets aan doen!
BloemBloem schreef:Ja! Wat heeft een schuldeiser aan een dier (?) TS ik bedoel dit niet beledigend, maar als je goed gelezen had Tiggs leefde ze samen van 1 salaris, van een kale kip kan je niet plukken!
Tiggs schreef:BloemBloem schreef:Ja! Wat heeft een schuldeiser aan een dier (?) TS ik bedoel dit niet beledigend, maar als je goed gelezen had Tiggs leefde ze samen van 1 salaris, van een kale kip kan je niet plukken!
Je had het over waardevolle spullen. Dan denk ik aan een duur paard of gouden sieraden bijvoorbeeld.
vilheide schreef:TS, reageert niet meer. Ik had haar een pb gestuurd en dat is nog steeds niet gelezen. Ook ik zit in een soort gelijk schuitje. Ik lig in scheiding en wij hebben een behoorlijke schuld. Ik heb gelukkig met alle schuldeisers een betalingsregeling getroffen maar ik weet niet hoe ik het na de scheiding moet gaan betalen. Dus ook voor mij zijn hier genoeg tips voorbij gekomen maar eerst moet de scheiding er door zijn voor ik verder kan kijken.
Snorlex schreef:Def je haalt het minnelijk traject (voortraject) en de schuldsanering door elkaar.
TS: kijk even op bureauwsnp.nl dat is de officiële website van de schuldsanering.
Voor het voortraject kun je, je melden bij de gemeente of een particulier kantoor/advocaat.
En laat echt die beslagvrije voet even checken als je dat nog niet hebt gedaan. De beslaglegger kan je ook vertellen welke stukken ze van je nodig hebben.
vilheide schreef:vilheide schreef:TS, reageert niet meer. Ik had haar een pb gestuurd en dat is nog steeds niet gelezen. Ook ik zit in een soort gelijk schuitje. Ik lig in scheiding en wij hebben een behoorlijke schuld. Ik heb gelukkig met alle schuldeisers een betalingsregeling getroffen maar ik weet niet hoe ik het na de scheiding moet gaan betalen. Dus ook voor mij zijn hier genoeg tips voorbij gekomen maar eerst moet de scheiding er door zijn voor ik verder kan kijken.
Tot overmaat van ramp kreeg ik vandaag een berichtje van de huurbaas dat de huur nog steeds niet is overgemaakt. Mediator gebeld en gemaild om zo snel mogelijk een voorlopige voorziening aan te vragen. Hij blijkt nu ons gezamenlijke geld aan zijn nieuwe vriendin te besteden.
Apple schreef:Snorlex schreef:Def je haalt het minnelijk traject (voortraject) en de schuldsanering door elkaar.
TS: kijk even op bureauwsnp.nl dat is de officiële website van de schuldsanering.
Voor het voortraject kun je, je melden bij de gemeente of een particulier kantoor/advocaat.
En laat echt die beslagvrije voet even checken als je dat nog niet hebt gedaan. De beslaglegger kan je ook vertellen welke stukken ze van je nodig hebben.
En ook dit klopt niet.