Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 12:55

Laat het lekker rusten. Waarom je relatie in potentieel gevaar brengen?
Zo'n goede vriend is het blijkbaar niet als je huidige partner al 2 jaar niet van zijn bestaan af weet. Als je daarbij optelt dat je bang bent dat je vriend het niet leuk gaat vinden en dat jij het, als het andersom zou zijn, ook niet leuk zou vinden. Wat is dan je incentive? Waarom wil je dan zo graag ineens afspreken met deze jongen? Op mij komt het toch echt over als nieuwsgierig naar het onbekende.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:08

Ojajoh schreef:
Lieshorses schreef:
Denk dat als mijn vriendin hier achter komt dat ze ook echt niet blij is. Nog zo'n obstakel.
Ik zit gewoon te twijfelen: niet meer gaan of tegen vriend vertellen en wel gaan?
Maar zoals ik eerder al zei, is het niet raar dat ik ineens aankom met een oude bekende waar
nog nooit ook maar 1 woord over gevallen is?

Ben ik nou de enige die denkt jezus wat een drama allemaal??

Jouw vriendin bepaald al wat jij wel en niet mag....hallo?!? Dat is geen gezonde situatie.
daarbij bepaal jij nog eens wat jouw vriend wel en niet mag.... uhh nou sorry maar hij is geen eigendom. Je vertrouwd hem of je vertrouwd hem dus niet. punt.
En jij denkt dat hij boos wordt als jij af wil spreken met een oude bekende.... oftewel hij vertrouwd jou dus ook niet?

lekkere relatie hebben jullie allemaal met elkaar :=

Ik krijg eens per 2 maanden altijd een goede vriend op de koffie, mannelijk en vaak op de avonden dat mijn man werkt. Maar mijn man kent hem wel, praten ook gewoon met elkaar en mijn man vertrouwd mij gewoon hier in. Net als mijn man gewoon wat kan gaan drinken met zijn collega's ook al zitten daar soms vrouwen bij.

Als hij iets wil flikken doet hij t toch wel, iemands leven willen beheren geeft daar echt geen positieve bijdrage aan

als ik alles door lees zeg ik : lekker stoppen met die relaties en je eigen leven weer gaan leiden.

Je bent zeker niet de enige. Vind het maar een raar verhaal zonder logica.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:12

Anoniem schreef:
Het feit dat je A. voor je vriend verbergt zegt wat mij betreft in ieder geval iets. En niet in de meest positieve zin. Iets verzwijgen is in ieder geval nooit goed voor je relatie en doe je ook niet zonder reden.

Precies dit. Eerlijk duurt het langst.
Je kan er ook voor kiezen om die jongen niet speciaal op te zoeken want volgens mij ben je toch bang dat er iets ontstaat...

Afgezien van dat je jaren geleden al had moeten doen wat je zelf wilde en je niets had moeten laten ontzeggen door anderen!
En soms kom je na jaren weer een oude bekende tegen, t is toch niet gek dat je huidige vriend die dan misschien niet kent? Die kent wss wel meer mensen uit je tijd vóór hem niet.

Maar omdat jij hier een bepaalde gedachte bij hebt ga je het zelf al invullen en raar vinden.
Ik denk als je je zou inbeelden hoe het andersom zou zijn... zo zou je zelf moeten handelen.
Alles moet omkeerbaar zijn hou ik mezelf voor in een relatie.

Mri

Re: Afspreken met andere jongen, kan dat wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 13:52

Ik heb ook vrienden van vroeger die mijn vriend niet kent.

Hoe moeilijk is het om tegen je vriend te zeggen: we zijn uitgenodigd bij A om zijn nieuwe huisje te bekijken. A is een vriend van mij van vroeger, is de broer van B.
Kwam hem tegen op de verjaardag van B.

Dat dekt toch de hele lading?

En dan tegen A zeggen: thnx, bedankt voor de uitnodiging. Wij komen binnenkort zeker een keer langs!

Als jij zelf je grenzen duidelijk hebt is dat helemaal prima en geen probleem.
Ik ga zo nu en dan een dagje met een van mn beste vrienden de stad in/ hapje eten/ naar de bios. Zonder mijn vriend erbij. Helemaal geen probleem.
Een paar maanden geleden maakte de deze jongen een paar opmerkingen die je heel verkeerd kon opvatten (zou het spannend vinden om iets te doen met een "bezette vrouw"). Voelde daarom "niet fijn" om 1 op 1 met hem af te spreken. Dat zeg ik dan tegen mn vriend (die vind dat ik mij aanstel) en dan spreken we bij ons thuis af ipv in de stad. Scheelt dat mn vriend ook goed met hem overweg kan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 17:16

Hoe kan hij je minder gaan vertrouwen als je open kaart speelt.

Zeg gewoon dat je een oude vlam tegen bent gekomen en dat het je leuk lijkt eens langs te gaan om bij te kletsen. Maar dat je het begrijpt als hij dat niet ok vind.

Als hij het dan ook niet ok vind, dan ook gewoon niet gaan. En het contact gewoon stopzetten.

Als jij gewoon eerlijk en open bent en je houdt aan wat jullie afspreken, is er voor je vriend ook geen reden om je niet te vertrouwen.

Als hij je door open kaart te spelen, minder gaat vertrouwen, dan zou ik me eens af gaan vragen of jullie relatie uberhaubt wel zo goed in elkaar zit.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:22

Het is al bijna drama voordat er überhaupt een afspraak is. Lekker niet doen dus. De afgelopen twee jaar zonder hem waren ook prima.

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:28

Ik zou ervoor kiezen om gewoon niet te gaan. Je wilt je vriendin te vriend houden en het lijkt je lastig om met je vriend te bespreken. Klinkt alsof het meer moeite kost om het wel te doen dan niet te doen en daarnaast heb je op die manier geen drama.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 13:52

Ojajoh schreef:
Ben ik nou de enige die denkt jezus wat een drama allemaal??

Nee :D

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:03

Het is toch niet zo heel gek dat jullie voordat jullie een relatie hadden ook andere mensen leuk hebben gevonden? Waarom zou je daar niet over kunnen praten met hem?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 14:12

Ik vind het raar dat je vriendin niet wilt dat jij wat met haar broer hebt :x mijn vriendinnen zouden dat vroeger juist geweldig gevonden hebben, als ik wat met hun broer zou hebben......

Is dat tegenwoordig een regel dat zoiets niet mag, net zoals niet iets beginnen met de ex van je vriendin? Ook zoiets onzinnigs!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:12

Ts, iets verzwijgen is nooit goed, het komt ooit wel een keer uit.
Gewoon over hem vertellen.
Maar anderzijds, je hebt m 2 jaar niet gesproken, misschien zijn jullie wel mega uit elkaar gegroeid en klikt het nu een stuk minder. Dus gelijk "goede vriend" noemen zou ik het ook niet noemen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 21:13

Allereerst wil ik zeggen; zolang je dingen verzwijgt voor je vriend ben je verkeerd bezig..dat is niet gezond.
Ik zou het dus eerlijk tegen hem vertellen, alles, en kijken hoe hij erop reageert.
Kan je hem desnoods niet meenemen naar A.? Dan kunnen A. en je vriend gelijk kennismaken.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:14

Ik heb in februari dit jaar mijn vriend vertelt dat er een oude crush van mij heel erg achter mij aanzit en eerlijk is eerlijk, ik heb die vlinders voor die jongen nog steeds ergens in mijn buik wonen. Dus ik heb een goed gesprek met hem gehad en hij was alleen maar blij met mijn eerlijkheid en antwoordde terug dat als hij 'mooie meisjes' zag lopen hij ook gewoon keek en hij het app-contact tussen ons beiden geen probleem vond, omdat hij mij erop vertrouwt dat ik alleen maar vriendschappelijk blijf. En dat is zo, ik zou mijn huidige vriend voor geen goud kwijt willen, er zijn zoveel jongens niet te vertrouwen, maar ik heb er nu eentje die ik wel vertrouw en waar ik ook wel een toekomst mee zou willen opbouwen. Dus ik zou het gewoon eerlijk aan hem vertellen en hem erbij uitleggen dat je nu niet goed weet wat je moet eigenlijk.

En ja ik heb hierdoor wel even over onze relatie getwijfeld, maar mijn vriend heeft me toen gewoon ruimte gegeven en toen kwam ik er toch wel achter dat hij na 2 en een half jaar toch wel een hele grote steunpaal in mijn leven is. En ook weet ik gewoon dat die andere jongen mij weer gaat teleurstellen, dus vandaar dat ik hem nu maar gewoon negeer, want hij wil echt alleen maar meer dan vrienden zijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:05

Hoe gaat t nu TS?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 10:31

Het is als vrouw of meisje zijnde toch niet verboden om vrienden van het andere geslacht te hebben als je in een relatie zit .
Als t gewoon vriendschappelijk is zou ik t gewoon zeggen tegen je vriend .
Niks achter zoeken
Ga je geheimzinnig doen dan zou ik als jou vriend zijnde Not amused zijn .

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:02

Nogmaals bedankt voor alle reacties iedereen! :)
Ik denk dat ik het ga laten varen, niet bij A. langs ga en lekker verder ga met mijn leven.
Ik weet dat deep down ik heel graag weleens even terug wil naar de tijd met A. maar
dat is ook geen realistisch denken. Dat is hoe ik en A. vroeger waren en dat is sowieso
heel anders als nu.
Bovendien heb ik ook een erg trouwe vriend en zal het me nog verbazen hoeveel geluk ik
daarmee heb.

Ik heb niet tegen mijn vriend over A. verteld omdat ik denk dat hij dat gewoon heel raar gaat
opvatten en ik heb daar momenteel niet de ballen voor :=
Als A. nogmaals gaat vragen of dat ik naar zijn nieuwe huisje kom kijken zeg ik gewoon simpelweg nee.
Ook omdat ik steeds sterker de vermoedens krijg dat A. hier meer achter zoekt. (Complimentjes etc.)
En ik kan enorm genieten van die aandacht maar het is gewoon niet goed. Ik kan dat gewoon niet maken.

Ik zal het wel moeilijk vinden als ik dan weer avonden alleen ben, maar aan de andere kant: als ik vriendinnen avondje wil en vriendlief gaat met een ex vriendin afspreken ben ik ook not amused :P

Er is misschien wel een kans dat ik ver in de toekomst ooit weer gevoelens voor A. krijg, maar momenteel leef ik denk meer in een soort dromerig wereldje :') Ik en A zijn natuurlijk in de tussentijd ook enorm veranderd, en ik weet nog van een aantal jaar terug dat A. wel heel veel meiden in een halfjaar had gehad :Y)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:45

Hoe oprecht is je liefde voor je huidige vriend?
Het komt een beetje over alsof je niet alleen wil zijn en dat je maar blijft want 'hij is trouw, dus daar heb ik wel geluk mee'.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:46

Mijn liefde is zeker oprecht want ik ben altijd erg blij als ik met hem ben, ik heb alleen best vaak irritaties en dan word ik er gewoon even heel moe van. Maar over het algemeen is mijn liefde heel oprecht voor mijn vriend. Anders was ik allang weggegaan.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:04

Maar.. is dat wel echt zo? Correct me if I'm wrong, maar uit je voorgaande posts heb ik opgemaakt dat je het vervelend/moeilijk vindt om alleen te zijn.

Ik vind het in ieder geval goed van je dat je een keuze hebt gemaakt wat betreft A, maar om nog even terug te komen op het wel/niet vertellen aan partner; mijn partner en ik spreken wel over ex-liefjes en mede door dit soort gesprekken is bij ons het vertrouwen in elkaar gegroeid.
Dus mocht je toch weer in een dergelijke situatie terecht komen, praat erover met je partner, echt! Als door erover praten het vertrouwen beschaamd wordt, dan zou ik ook even achter de oren krabben wat jou partner betreft namelijk.

Communicatie is de sleutel.. Tot alles. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:09

Mijn vriend heeft dit gedaan, alleen dan dus bij een vriendin langs geweest. Zij heeft mij vrij lang gepest op school waardoor het absoluut geen vriendin van mij was. Hij heeft het niet gezegd dat hij naar haar toe gegaan is, dit heb ik via via gehoord. Dat hij daar heen gaat prima, het is een vriendin van hem, niet van mij en ik ga en wil hem niks verbieden. Maar dat hij dat verzwegen heeft maakte het voor mij duizend keer erger. Ik ben nog nooit zo kwaad geweest. Als je iets verzwijgt is het erger dan wanneer je het gewoon zegt. Vertel het je vriend alsjeblieft als je je nog tevreden voelt in je relatie, als je er heen gaat want het heeft mij bijna mijn relatie gekost. Heeft tevens ook erg lang geduurd voor ik hem weer goed begon te vertrouwen.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:19

PureSG schreef:
Maar.. is dat wel echt zo? Correct me if I'm wrong, maar uit je voorgaande posts heb ik opgemaakt dat je het vervelend/moeilijk vindt om alleen te zijn.

Ik vind het in ieder geval goed van je dat je een keuze hebt gemaakt wat betreft A, maar om nog even terug te komen op het wel/niet vertellen aan partner; mijn partner en ik spreken wel over ex-liefjes en mede door dit soort gesprekken is bij ons het vertrouwen in elkaar gegroeid.
Dus mocht je toch weer in een dergelijke situatie terecht komen, praat erover met je partner, echt! Als door erover praten het vertrouwen beschaamd wordt, dan zou ik ook even achter de oren krabben wat jou partner betreft namelijk.

Communicatie is de sleutel.. Tot alles. :)

Hier kan ik alleen maar in meegaan :j

Ook met een aantal vorige posts. Eigenlijk kan ik uit jouw OP al opmaken dat jij A nog steeds niet als "een" vriend ziet. Anders zou je er waarschijnlijk niet zo krampachtig over doen.

Ik denk dat het probleem hier ligt bij:

1. Je hebt een klote avond als je vriend er niet is en dat moet je eigenlijk oplossen, dat is namelijk niet gezond;
2. Er zit volgens mij nog iets voor A in jou.

Ik denk dat je met deze twijfels over afspreken met A eerder naar een symptoombestrijding zit te kijken dan naar de oorzaak van hoe je je hierover voelt. Tenminste, zo komt het op mij over.

Het lijkt er een beetje op alsof je A nog niet helemaal achter je hebt gelaten.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:26

Is dat zo erg, dat er mogelijk nog een vonkje voor A. zit? Gebeurt wel meer he, een oude liefde die niet helemaal roest. Alleen zij kan uitmaken of ze van haar vriend houdt of niet. Ik geloof er persoonlijk wel in dat dat kan.

Zolang ts er verstandig mee omgaat, valt daar weinig over kwalijk te nemen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 23:19

Ik heb dat ook voor mijn ex-scharrel E. maar hij heeft me ooit eens laten staan voor een date bij de bios, dus hij is gewoon simpelweg niet te vertrouwen. En mijn huidige vriend zit allang zo diep in mijn hart dat ik hem niet ga verlaten voor een oude scharrel. Ik zou ook gewoon het contact minimaliseren met A. als ik ts was geweest. Gelukkig is het met E. alweer dik een half jaar geleden dat we contact hadden via de app, maar ik maak hem wel heel duidelijk dat ik puur vriendschappelijk wil zijn. Ik had me vergist in het jaartal vorige post, het was in 2016, dus toen ik ongeveer een dik jaar met mijn huidige vriend heb. Maar toen kwam ik er na een paar dagen achter dat ik hem toch echt niet wilde missen in mijn leven, tot nu toe een goede beslissing geweest.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 23:59

Ik denk inderdaad dat er waarschijnlijk ergens nog enig gevoel zit bij A. Of dat ooit over gaat weet ik ook niet. Ik heb best wel veel sh*t doorstaan betreft A.
Ten eerste is het altijd ontzettend Kl.ote geweest dat ik nooit hem leuk 'mocht' vinden in de tijd dat wij iets voor elkaar voelden. Ik was ook nog maar erg jong dus mijn mond opentrekken durfde ik toen niet. Ik was ontzettend bang mijn vriendin kwijt te raken. Dus dat was maar tandenknarsen en (destijds) de jongen van mijn dromen laten gaan na wat met hem te hebben aangeklooid.
Gedurende dat heeft A. ook zeker een aantal keer mijn vertrouwen beschadigd, hij wist volgensmij dat ik helemaal gek op hem was, en heeft daar dan ook een paar keer misbruik van gemaakt; na een stiekeme date hadden we dan eindelijk gezoend en daarna was hij in een keer verdwenen :+ Hij heeft zo ook weleens echt mij bijna gedwongen mee te gaan naar zijn slaapkamer. Not Done. Ik heb hem toen een klap gegeven en ben weggelopen. En zo zijn er nog tig dingen. Niet allemaal zo heftig hoor, na die ene keer wist hij dat hij echt wat respectvoller met me om mocht gaan.
Maargoed, we zijn dus ook gewoon op een punt gekomen dat we beide wat volwassener werden en gewoon dolgraag wat serieus wouden maar het dus niet kon. Dat was weliswaar het moment dat ik het zat was en gewoon maar verder ben gaan kijken. Toen nog een keer op een andere jongen erg verliefd geweest en daarna kwam mijn vriend.
Het is niet dat we totaal geen contact hadden, iedere keer als ik bij mijn vriendin was en A. was er vond ik het erg fijn om hem te zien. Wat eigenlijk ook niet raar is toch? We hebben lang een zwak voor elkaar gehad en hebben het uiteindelijk maar afgesloten, maar niet omdat we dat zelf zo graag wilden.
Afijn, ik heb gewoon een besluit gemaakt en dat is om te gaan voor mijn vriend. Zeker niet stiekem af te spreken, want dat is gewoon niet gezond om te doen. Ik zie dat echt niet meer zitten.

Wat misschien wel ongezond is is dat ik een avond alleen zijn zo moeilijk vind. Ik heb het gevoel dat sinds ik een relatie heb mijn cirkel gewoon is gekrompen en dat vind ik erg moeilijk.
Vandaar dat ik op die momenten ook naar de tijden met A. hunker.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:10

Lieshorses schreef:
Wat misschien wel ongezond is is dat ik een avond alleen zijn zo moeilijk vind. Ik heb het gevoel dat sinds ik een relatie heb mijn cirkel gewoon is gekrompen en dat vind ik erg moeilijk.
Vandaar dat ik op die momenten ook naar de tijden met A. hunker.

Dit herken ik wel hoor TS, toen ik bij mijn vriend introk, buiten de plaats, is mijn vriendencirkel onwijs gekrompen, nu ben ik een behoorlijke einzelgänger dus ik heb er niet zo'n last van zelf, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt.
Als je je eenzaam voelt is het verleidelijk om terug te vallen op iets wat je in het verleden een fijn gevoel heeft gegeven als je je alleen voelde, maar gelukkig zie je zelf ook in dat dit niet de juiste weg is om dit op te lossen.

Heb je er wel eens met je vriend over gepraat dat je je eenzaam voelt als je alleen bent? Of er met vrienden over gesproken die je sinds je relatie minder ziet/spreekt?