Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:07

Ik snap het niet helemaal TS.

Die ex collega flirt met jouw vent.
Jouw vent reageert er eigenlijk niet op EN geeft aan de vrouw in kwestie aan dat jij zijn nummer 1 bent en blijft. Omdat hij, ondanks al die jaren flirtgedrag van die vrouw, nooit naast de pot gepiest heeft, snapt jouw vriend de ophef vermoedelijk niet.

Voor iemand in een open relatie Is flirten met anderen geen probleem.

Dat jij je daar door gekwetst voelt Is uiteraard vervelend. Maar jij zult die ander nooit kunnen veranderen. Jouw vriend Is jou kennelijk al die jaren trouw gebleven en die ziet niet in waarom hij dan maar moet veranderen.

Als die vrouw geen gevaar oplevert voor de liefde van jouw vriend naar jou, zie dan in wat doe vrouw Is. Iemand die met flirten haar aandacht krijgt. Van jouw vriend en met hem kennelijk nog anderen. Leg het naast je neer. Is zo'n miep jouw verknalde weekend waard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:07

linnnh schreef:

Zij moet niks, ze leeft haar eigen leven, danwel niet volgens jouw normen. Dat jij een probleem hebt met haar open relatie is heel jammer voor je. Haar flirtgedrag is absoluut niet fout. Heel hard, dat jij je gekwetst voelt is jouw probleem.[/quote]

Hoezo is het niet fout dat zij met mijn vriend flirt? Zij heeft net zo goed te respecteren dat anderen geen open relatie hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:09

Rocamor schreef:
Ik snap het niet helemaal TS.

Die ex collega flirt met jouw vent.
Jouw vent reageert er eigenlijk niet op EN geeft aan de vrouw in kwestie aan dat jij zijn nummer 1 bent en blijft. Omdat hij, ondanks al die jaren flirtgedrag van die vrouw, nooit naast de pot gepiest heeft, snapt jouw vriend de ophef vermoedelijk niet.

Voor iemand in een open relatie Is flirten met anderen geen probleem.

Dat jij je daar door gekwetst voelt Is uiteraard vervelend. Maar jij zult die ander nooit kunnen veranderen. Jouw vriend Is jou kennelijk al die jaren trouw gebleven en die ziet niet in waarom hij dan maar moet veranderen.

Als die vrouw geen gevaar oplevert voor de liefde van jouw vriend naar jou, zie dan in wat doe vrouw Is. Iemand die met flirten haar aandacht krijgt. Van jouw vriend en met hem kennelijk nog anderen. Leg het naast je neer. Is zo'n miep jouw verknalde weekend waard?

Eigenlijk niet.
Bedankt voor je bericht trouwens, had het op die manier nog niet bekeken. Denk dat jou antwoord wel de reden is waarom ik dit topic opende.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:10

SVRL schreef:
Mijn probleem? Dat zij moet stoppen met flirten. Zij heeft een vrij open relatie waar dat in kan, ik niet. Ik wil dat ze toegeeft dat haar flirtgedrag fout is, dat ze mij daarmee kwetst en dat niet ik het probleem ben, maar dat zij dat is.

Het gedrag is fout voor jou, je vriend kapt het elke keer af en had een slip of the tongue.
Voor haar is flirten een spelletje,niet eens om je vriend in te pakken.

Leven en laten leven, je hebt je mening gegeven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:15

minikatje schreef:
SVRL schreef:
Mijn probleem? Dat zij moet stoppen met flirten. Zij heeft een vrij open relatie waar dat in kan, ik niet. Ik wil dat ze toegeeft dat haar flirtgedrag fout is, dat ze mij daarmee kwetst en dat niet ik het probleem ben, maar dat zij dat is.

Het gedrag is fout voor jou, je vriend kapt het elke keer af en had een slip of the tongue.
Voor haar is flirten een spelletje,niet eens om je vriend in te pakken.

Leven en laten leven, je hebt je mening gegeven :)

Bedankt voor je antwoord, al wilde ik afgelopen weekend wel wat meer doen als mijn mening geven. Was zo kwaad toen ik zag dat ze geheime chat voorstelde.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:20

SVRL schreef:
linnnh schreef:

Zij moet niks, ze leeft haar eigen leven, danwel niet volgens jouw normen. Dat jij een probleem hebt met haar open relatie is heel jammer voor je. Haar flirtgedrag is absoluut niet fout. Heel hard, dat jij je gekwetst voelt is jouw probleem.

Hoezo is het niet fout dat zij met mijn vriend flirt? Zij heeft net zo goed te respecteren dat anderen geen open relatie hebben.

Mee eens.

Nou ben ik echt niet tegen een charmante flirt, mijn man kan dat heel goed, maar zit ik in deze situatie, met een vriendin van partner die alles lijkt af te willen lebberen, wat ze verder ook helemaal zelf moet weten, dat zou ik het denk ik ook wat minder prettig vinden.

TS, het heeft geen zin om kwaad te worden op haar, dit is hoe ze is. Alleen jammer dat ze geen rekening wil houden met jouw gevoelens, terwijl ze dus toch echt wel gezegd heeft dat te willen doen. ;) Dat zegt meer over haar dan over jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:27

@ Jis_ Ik sprak aanvankelijk zelfs met haar af, deed leuke dingen met haar en heb mezelf helemaal bloot gegeven. Ik heb haar toen duidelijk mijn grenzen aangegeven, die zij zou respecteren. Maar toch overschreed ze die en nu zegt ze tegen mijn vriend dat ik haar nooit aanvaard of vertrouwd heb. Gelukkig weet hij wel dat de vork anders in de steel zit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:33

SVRL schreef:
@ Jis_ Ik sprak aanvankelijk zelfs met haar af, deed leuke dingen met haar en heb mezelf helemaal bloot gegeven. Ik heb haar toen duidelijk mijn grenzen aangegeven, die zij zou respecteren. Maar toch overschreed ze die en nu zegt ze tegen mijn vriend dat ik haar nooit aanvaard of vertrouwd heb. Gelukkig weet hij wel dat de vork anders in de steel zit.

Genoeg vissen in de vijver en toch wil zij perse het gene wat niet de afspraak is. Ik denk dat je een fijne vriend hebt, alleen snap ik het niet zo goed dat hij haar nog een kans wil geven terwijl ze aangeeft dat zonder geflirt die vriendschap niet meer hoeft voor haar.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:35

SVRL schreef:
linnnh schreef:

Zij moet niks, ze leeft haar eigen leven, danwel niet volgens jouw normen. Dat jij een probleem hebt met haar open relatie is heel jammer voor je. Haar flirtgedrag is absoluut niet fout. Heel hard, dat jij je gekwetst voelt is jouw probleem.

Het kan écht aan mijn manier van denken liggen, maar ik snap niet wat er zo erg is aan dit flirtgedrag. Het is dan toch aan jouw vriend om daar op te reageren (óf juist niet). Jij hebt hier toch bar weinig in te doen.

Nogmaals, neem me niet kwalijk, maar ik zie het probleem niet.

edit; ik lees nu dat jullie (jij+zij) ook met elkaar afspraken en het over grenzen gehad hebben. Dan begrijp ik wel dat je teleurgesteld bent.

Probeer bij jezelf te blijven, je kunt de dame in kwestie niet veranderen, hoogstens aangeven wat het met je doet. Als zij daar dan niets mee doet zegt het meer over jou dan over haar. Loslaten in dat geval :)
Laatst bijgewerkt door linnnh op 31-07-17 12:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:37

Er is niks mis met geflirt maar ook niks mis met respect hebben voor andermans grenzen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:38

Het probleem is dat TS het contact tussen die vrouw en haar vriend niet fijn vind, en haar vriend het contact met die vrouw belangrijker lijkt te vinden dan het gevoel hierover van TS

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:45

linnnh schreef:
SVRL schreef:

Het kan écht aan mijn manier van denken liggen, maar ik snap niet wat er zo erg is aan dit flirtgedrag. Het is dan toch aan jouw vriend om daar op te reageren (óf juist niet). Jij hebt hier toch bar weinig in te doen.

Nogmaals, neem me niet kwalijk, maar ik zie het probleem niet.

Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze allemaal rekening met je houden. Mijn collega Is moslim, die geef ik (overdag) tijdens ramadan geen taartje met mijn verjaardag. Hij mag het later opeten als hij weer mag en wil. Maar ik eet overdag gewoon wat ik wil. Net als dat ik mijn verjaardag vier waar mijn niet-verjaardag-vierende-collega die Jehova getuige Is bijzit.

En ik zal mijn vegetarisch etende vriendin niks met vlees voorzetten, maar eet het zelf wel.

Kijk even dieper naar jezelf wat jou hierin zo triggert. Ja je hebt nare ervaringen met vreemdgangers. Maar je huidige vriend Is kennelijk erg trouw aan jou. Maar wil een manisch depressieve vriendin niet "zomaar" afvallen.

Voel je je door haar verraden, dat je jouw weekend en het weekend van je vriend erdoor laat verzieken. Zoveel invloed geef je haar dus.

Anoniem

Re: Ex collega vriend, flirt met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:55

Ik vind de meeste er wel heel makkelijk over praten zeg... Persoonlijk zou dat hele flirten voor mij in dit geval het punt niet meer zijn, maar wel mijn vriend die het contact met haar verkiest boven mijn gevoel van 'dat niet fijn vinden'.
En daar gaat in mijn ogen iets mis als je een relatie hebt. Dat hij dat belangrijker vind dat wat ik vind/voel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:55

SVRL schreef:

Maar binnen haar referentiekader is ze dat niet dus hoe kan je dat dan eisen. ( want open relatie) Je kan aan geven dat jou dat kwetst maar ik krijg niet het ide dat jullie dikke vriendinnen zijn dus zij kan daar 'vrede' mee hebben. Het is aan jouw vriend om zijn grens duidelijker te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:16

Heb net mijn vriend aan de lijn gehad. Hij gaat haar een bericht sturen dat hij op dit moment al het contact met haar verbreekt en dat de breuk definitief zal zijn als zij het flirten in de toekomst niet kan laten. Hij wil zich focussen op onze relatie en zal haar niet meer toelaten dat ze me kwetst.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:18

Fijn dat hij het zo oplost! Hopelijk blijft de rust er :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:19

Wat heeft hem doen komen tot deze beslissing ts?

Fijn dat hij dit voor je wil doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:20

Hele fijne uitkomst!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:24

Anoniem schreef:
Ik vind de meeste er wel heel makkelijk over praten zeg... Persoonlijk zou dat hele flirten voor mij in dit geval het punt niet meer zijn, maar wel mijn vriend die het contact met haar verkiest boven mijn gevoel van 'dat niet fijn vinden'.
En daar gaat in mijn ogen iets mis als je een relatie hebt. Dat hij dat belangrijker vind dat wat ik vind/voel.

Precies dit. Lees inmiddels ook de oplossing en dat vind ik heel fijn maar dat duurde wel even zeg. En dat dan voor mensen die volwassen zijn, kom op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:26

Hij zegt dat haar gedrag voor te veel onrust in zijn hoofd zorgt en dat hij ook ziet hoe diep het mij kwetst. Hij wil die onrust niet en hij wil me niet zo gekwetst zien (ging dat ook zo aan haar over brengen). Hij gaf ook aan dat ik hem wakker geschud heb en dat hij nu wel eindelijk eens volwassen moet worden. Blijkbaar vindt hij wat wij hebben, dan toch belangrijker als zijn contact met haar.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:28

Daar doet hij heel verstandig aan. Wat hij deed is gewoon de kat op het spek binden en uiteindelijk gaat dat meestal toch een keer fout.
Hij heeft gewoon steeds de grens opgezocht tussen wat nog net ging en wat eigenlijk toch net over de grens was. Door toch aandacht te schenken aan het geflirt en er mee in te gaan zoals haar instoppen en een nachtzoen te geven, geeft hij haar wel hoop/aandacht.

Zij is er eerlijk in dat zij alleen contact wilt als ze met hem kan blijven flirten. Nu is hij duidelijk door nog eenmaal aan te geven dat hij voor nu geen contact wilt en dat het in de toekomst alleen nog maar zou kunnen zonder geflirt.
Ik hoop dat hij duidelijk richting haar blijft, want dan zal snel duidelijk zijn of het haar om de vriendschap te doen is of meer om de aandacht en het spannende.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:34

SVRL schreef:
Blijkbaar vindt hij wat wij hebben, dan toch belangrijker als zijn contact met haar.

En dat was alles wat je wou toch? :)
Heel fijn opgelost zo!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:36

TS, is dit dezelfde vent waar je 2 jaar geleden al over schreef dat hij op het randje balanceerde om vreemd te gaan? Want dan kan ik me je gevoel best voorstellen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:36

Waarschijnlijk zat tot nu toe de belofte aan de moeder bij je vriend erg diep, kan me voorstellen dat jouw vriend eigenlijk een doetje is die niemand op de tenen wil staan. Maar ik vraag me tegelijkertijd ook af in wat voor kringen jullie verkeren als de dame op gezamenlijke feestjes iedereen vol op de mond vliegt?? Ik was snel weg, manisch of niet, die kwam er bij mij absoluut niet meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 13:45

Cayenne schreef:
TS, is dit dezelfde vent waar je 2 jaar geleden al over schreef dat hij op het randje balanceerde om vreemd te gaan? Want dan kan ik me je gevoel best voorstellen..

We hebben 2 jaar geleden wel een hele moeilijke periode gehad, beiden zaten we er toen onderdoor omdat we gedwongen waren om te verhuizen, hij zat toen zonder werk en ik ben die periode mijn grootvader verloren. We waren toen naast mekaar aan het leven, probeerden mekaar niet lastig te vallen met onze gevoelens en waren van mekaar aan het vervreemden. Uiteindelijk hebben we toen samen gezeten en lang gepraat of we wel of niet samen gingen blijven. Toen was het vrij snel duidelijk dat we niet zonder mekaar kunnen. Mijn vriend zei nog dat voor hem onze relatie hechter als ooit is en dat hij alleen een toekomst met mij wil.