(Gemiauw?) in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 22:57

Ja heb net weer een tijd bij het rooster gezeten. Brokjes geschud, katten miauw filmpjes afgespeeld maar er komt gewoon echt geen enkele reactie op.
Net ook bij 1 buurvrouw aangebeld, helaas is ze erg slechthorend. Maar ze gaf aan geen geluid of iets in huis te horen. Maar gezien ze slechthorend is hoort ze het misschien gewoon wel niet.

Zo frustrerend dit allemaal. Als er nou gewoon iemand hier was nu die kon vertellen wat die denkt dat het is. Zit hier in mijn eentje om het geluid te beoordelen en laat mezelf elke keer zo twijfelen wat het nu moet zijn. Als het een poes is die er levend uit komt en geen baasje heeft heb ik wel besloten dat die hier mag blijven. Maar ga er uiteraard vanuit dat stel het is een kat, dat die een lief en heel bezorgd baasje heeft.

Eilish

Re: (Gemiauw?) in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 22:59

Mag je misschien even luisteren bij de buurvrouw?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:01

Bij ons in de buurt is een huis half afgebroken om een kat te redden die tussen de spouw zat. Eerst de brandweer om de kat te lokaliseren en daarna met een aannemer de boel open gebroken. Ik zou even bellen naar dieren ambu en brandweer om te vragen bij wie je in de regio moet zijn.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 01-08-17 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:01

Gewoon bellen voor overleg, heb je in ieder geval een melding gemaakt :)
Niet alle katten zijn mensen gewend en komen naar ze toe.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:05

Als het een kat is, dan is het wel erg zielig, zo lang opgesloten zitten. Hoe lang kan een kat overleven?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:07

Poeh, zo op het filmpje klinkt het wel echt als een kat.. hopelijk wordt er morgen actie ondernomen!
Hoor je het snachts ook trouwens?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:07

De dierenambulance mag niet slopen en breken in elk geval.

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:08

Wij hebben laatst ook een keer heel laat gebeld om een beestje op te halen. Ik zou gewoon zeggen dat je al 4 dagen een kat hoort, hopelijk komen ze dan even kijken! Bellen kan idd altijd!

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 23:08

Donderdagavond heb ik het geluid voor het eerst gehoord. Kan een kat überhaupt wel zo lang zonder water overleven ?

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:10

Misschien de brandweer proberen? Of overleggen met de dierenambulance.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:17

Ik heb het mijn vriend even laten luisteren en die denkt dat het een kat is. Hij heeft een keer t zelfde meegemaakt en heeft toen de brandweer gebeld.

Ik zou wel vanavond nog actie ondernemen.. Zij hebben het vast vaker meegemaakt en je kan beter voor niks bellen dan dat het straks een kat is en hij het niet overleefd..

Vanaf donderdag is al erg lang maar zeker wel mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:21

Ik zou ook zeker weten bellen. Ze kunnen dan zelf beoordelen of ze komen of niet, en met je meedenken! Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze niet willen komen.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 23:23

Welk nummer moet ik dan bellen? Bij brandweer denk ik meteen aan 112. Ik heb echt een grote bel angst en val aan de telefoon helemaal stil. Dus voordat ik een poging doe wil ik wel graag zeker weten welk nummer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:25

Even googlen op
"Brandweer *jouw woonplaats"
Maar ik zou voor de dierenambu kiezen eerlijk gezegd. Brandweer kan hier weinig mee ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:27

Ik verbaas me er ook ecr over hoe hard het geluid is op je filmpje. Hij zou toch dichtbij moeten zitten zou je denken.
En Is er niemand die bij je kan zijn? Een vriendin ofzo?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:27

he getsie zeg..stel je toch eens voor dat het idd een kat is.. in dit soort gevallen bij twijfel idd altijd actie ondernemen.
Je zou het landelijke politienr kunnen bellen, geloof dat dat 8844 is..zij kunnen je dan wel adviseren wat te doen?
en anders idd de dierenambulance?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:41

Eilish schreef:
Als het een kat is, dan is het wel erg zielig, zo lang opgesloten zitten. Hoe lang kan een kat overleven?

Die van ons was ooit weg en bleek bij de overburen op zolder opgesloten te zitten. Na 12 dagen begon ze pas te miauwen en hoorden ze haar. Ze had erge honger en was een kilootje afgevallen, maar was er na een paar uur weer helemaal bovenop. Ze had dus 12 dagen zonder eten en drinken gezeten. Ik ben toen gaan googlen en las dat ze dat nog wel langer vol konden houden. Water wordt op een gegeven moment het moeilijkst.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 00:41

Ik vind het ook sterk als een kat klinken op het filmpje! Weet je al iets meer ts?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 01:33

He gatverdarrie, straks is het wél een kat... zo klinkt het wel, al heb ik een enorme ruis in de audio van het filmpje. Ik zou dag 1 al actie ondernomen hebben, snap niet dat er weer zo lang overheen moet gaan. Liever gelijk actie ondernemen en er achter komen dat het een rare squeek in het ventilatorsysteem is, dan straks een vermagerde, angstige kat vinden die je dagenlang aan z'n lot hebt overgelaten -O- Ik zou niet eens kunnen gaan slapen voordat ik zekerheid had.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 01:38

Je zou denken dat de dierenambulance normaal gesproken voor minder komt...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 07:07

Klinkt indd als een kat!
Die van ons zijn we ook 11 dagen kwijt geweest en bleven hem zoeken in de buurt tot me pa hem riep en hij miauwde eindelijk terug,hij zat al 11 dagen in de schuur van de buren opgesloten die op vakantie waren.
Dus ja ze kunnen lang overleven zonder water:
Ik zou denk ik indd de brandweer bellen en vertellen hoe en wat als hun niet ervoor komen kunnen ze je vast wel vertellen wie wel.
Afwachten zou ik zeker niet meer doen want stel dat het er wel 1 is en gaat dood dan blijft jou toko wel een aardige tijd stinken! En als je dan wel wat onderneemt kan je je zelf denk ik wel voor je kop slaan.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:19

Nogmaals de dierenambulance komt hier echt niet voor. TS weet niet een waar het geluid exact vandaan komt. Wat verwachten jullie dat de medewerkers doen dan? Slopen mogen ze niet ze mogen uiteindelijk enkel de brandweer assisteren als dat nodig blijkt te zijn. Daarbij geloof ik echt niet dat het een kat is. Een kat in nood blijft miauwen, niet om de 10 minuten, dagen niet en dan ineens wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:24

Precies wat ik ook al zei.
Mogen ze alleen om dan de hulpdienst te assisteren en het dier mee te nemen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:49

TS heb je ondertussen al gebeld ?
Je zou ook het dierenpolitie nummer kunnen bellen om te vragen wat de beste optie is.
Dat vinden ze geen enkel probleem en als het een kat is dan is dit ook een noodsituatie.
Zij kunnen aangeven waar je wel moet zijn als ze niks voor je kunnen betekenen.

Ik zou iig wel echt actie gaan ondernemen want als het wel een kat is duurt t echt lang voor het beestje. Wie weet zit het vast en kan het geen kant op.
Is het een geluid van iets anders wat zo vaak en zo lang af gaat dan moet daar ook iets mee gebeuren toch.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 08:50

zonnebloem18 schreef:
Nogmaals de dierenambulance komt hier echt niet voor. TS weet niet een waar het geluid exact vandaan komt. Wat verwachten jullie dat de medewerkers doen dan? Slopen mogen ze niet ze mogen uiteindelijk enkel de brandweer assisteren als dat nodig blijkt te zijn. Daarbij geloof ik echt niet dat het een kat is. Een kat in nood blijft miauwen, niet om de 10 minuten, dagen niet en dan ineens wel weer.

Het kan natuurlijk wel zijn dat hij door het systeem wandelt en dat je hem dus niet altijd hoort.
Die exacte tijd is wel gek. Hoewel ik begreep dat het nu steeds korter op elkaar is.