Indestal schreef:Ja joh, ze pakken zelfs je boodschappen voor je in..moet je hier eens meemaken...
Ik zou me daar persoonlijk hoogst onprettig bij voelen...
Ik ben in Duitsland op uitwisseling geweest. Wat betreft de jongeren waren er veel meer 'groepjes' met hun eigen stijl. Je had echt nog alto's/gothics etc etc, terwijl dat bij ons op school niet echt meer bestond. Ook waren ze wat afwachtender, ze kijken eerst en handelen daarna pas.
Boodschappen inpakken heb ik ook nog nooit meegemaakt, juist dat ik als een idioot moet inpakken, met die spansnelheid van ze. En maar zuchten en moeilijk kijken als het niet snel genoeg gaat...
. En dat is in wel meer regio´s zo, zou best kunnen dat TS daar in het oosten ook nog wat van meekrijgt
Dus dan zeggen ze liever maar helemaal niks, misschien omdat ze ervan uitgaan dat ik geen Duits kan ofzo?
En jup, ook dat klinkt weer herkenbaar
Enige wat nog redelijk in de buurt komt is Hallo, want dat is daar hetzelfde. Maar ook Hallo wordt minder gebruikt dan een Goedendag / Gutentag. Net als dat men Auf Wiedersehen zegt ipv een een doei.
Gronings = moi, Noord-Duits is Moin of Moinmoin.
en misschien zijn ze daar alleen vriendelijk vanwege de grote Nederlandse klandizie?