Sybelle schreef:Ik ben een beetje verrast door wat ik hier lees. Het is in de gehandicapten zorg dus bijna niet mogelijk om 32 uur of fulltime te werken?
Ik ben met een jobcoach aan het kijken naar omscholing en daarbij kwam persoonlijk begeleider langs als iets om te onderzoeken. Had ik zelf nou nooit aan gedacht want werken op woongroepen is mijn ding niet. Maar zij kwam met je kan ook dagbesteding of thuisbegeleider worden. Dat lijkt me wel weer leuk en passend bij mijn profiel.
Ik heb een beetje het gevoel dat ze wat rooskleurig is in hoe makkelijk het is om in die hoek terecht te komen? En buiten dat zit je dus met dat je niet zoveel uren kan draaien?
Nee hoor. Er zijn zat plekken met wel 8 uurs diensten of gecombineerde laat/slaap diensten. Dan pak je ineens 14 uur, dan hen je zo aan je uren
En ook binnen dagbesteding of ambulant werken kan dat zat. Wel is het zo dat de meeste vacatures binnen wonen zijn omdat daar nu eenmaal meer personeel nodig is.
Ik wil dat beeld van die korte diensten toch wel even uit de wereld helpen want dat verschilt echt per organisatie en locatie.
En dat sjoemelen is echt schandalig, ik werk met hbo diploma in de zorg, weet je hoe erg ik dat in het begin vond als ik met een collega zonder papier stond die ook medicatie mocht delen? Maar ook dit verschilt per organisatie. Wij hebben ook mensen zonder papieren maar die staan altijd boventallig en gaan na een maand of 2 als bbl leerling aan de slag, en halen zo dus hun papieren.