Trouwpak geschikt als gast?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Trouwpak geschikt als gast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:09

Het gaat me niet om een eventueel gebrek aan keuze, want er zijn inderdaad kleuren zat. Het gaat me om dat idee van "deze kleur mogen wij alleen." En dat dan op je uitnodiging zetten. Iets voor controlfreakerige bridezilla's.

Ik had ooit een bruiloft waar het thema "wit" was. Had ik weinig keus qua kleur. :+ Maar daar had ik dus geen probleem mee. Was trouwens een prachtfeest en het thema droeg daar zeker aan bij. Maar als bruidspaar als enige een bepaalde kleur voor jezelf willen....no offence, maar ik vind het dus op het infantiele af als je dat op je uitnodiging gaat schrijven. 8)7

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 18:13

safina schreef:
Het gaat me niet om een eventueel gebrek aan keuze, want er zijn inderdaad kleuren zat. Het gaat me om dat idee van "deze kleur mogen wij alleen." En dat dan op je uitnodiging zetten. Iets voor controlfreakerige bridezilla's.

Ik had ooit een bruiloft waar het thema "wit" was. Had ik weinig keus qua kleur. :+ Maar daar had ik dus geen probleem mee. Was trouwens een prachtfeest en het thema droeg daar zeker aan bij. Maar als bruidspaar als enige een bepaalde kleur voor jezelf willen....no offence, maar ik vind het dus op het infantiele af als je dat op je uitnodiging gaat schrijven. 8)7

Poeh ben blij dat jij geen gast op mijn bruiloft zal zijn. Als je dat al teveel moeite is zeg...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:01

Ik vind het niet meer dan normaal dat een bruidspaar een bepaalde kleur voor zichzelf reserveert. Helemaal niets mis mee, hun dag, hun voorkeuren, hun kleur en als gast pas ik me daar beleefd op aan.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:03

Ik vind het ook niet erg dat het bruidspaar een kleur 'voor zichzelf reserveert', het is immers hun dag? Er zijn inderdaad zat andere keuzes, zo'n groote moeite is dat toch niet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:05

safina schreef:
Ayasha schreef:
Mensen die moeite hebben met bepaalde kleuren kunnen dat vaak ook prima verwerken in de uitnodiging in de zin van: *kleur* is vandaag enkel voor het bruidspaar!

Ieuw, vreselijk, zo'n tekst. Ik vind een thema best leuk en daar doe ik ook altijd wel mijn best voor, mits binnen het redelijke. Maar een bruidspaar dat een bepaalde kleur voor zichzelf wil en dat op de uitnodiging gaat schrijven: neh, komt op mij een beetje obsessief en zeikerig over.

Maar ieder zn meug natuurlijk....

Het is een uitnodiging, geen verplichting. Dan maak je gebruik van je recht om thuis te blijven/ ergens heen te gaan dat wel je meug is.. :)

Edit: geinig dat het blijkbaar niet zeikerig is volgens jou om iedereen een kleur op te leggen maar wél om eentje voor het koppel te bewaren..
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-07-17 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:05

safina schreef:

Maar het is toch veel makkelijker om 1 kleur niet te dragen dan bijvoorbeeld alles in het wit? Dus snap niet waarom je met het ene wel een probleem hebt en met het andere wel?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 05:51

Ik snap zowizo al dat gezeik met bruiloften niet. Maar goed pas me altijd wel netjes aan. Ik hebzelf altijd zoiets van zolang ik degene ben die trouwt en mijn vent mee naar huis mag nemen vind ik het prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:50

safina schreef:

Dan zul je mij ook wel een bridezilla vinden. Wij hadden op de uitnodiging staan dat kinderen niet welkom waren :+
(Uiteraard wel in een andere bewoording :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:07

Cayenne schreef:
safina schreef:

Dan zul je mij ook wel een bridezilla vinden. Wij hadden op de uitnodiging staan dat kinderen niet welkom waren :+
(Uiteraard wel in een andere bewoording :D )

Nee, absoluut niet. Ik snap heel goed als je dat om praktische of feestbevorderende redenen niet wilt. Maar een eigen kleurtje willen....ik vind het zo banaal en kinderachtig... :')

wemkelover schreef:
Ik snap zowizo al dat gezeik met bruiloften niet. Maar goed pas me altijd wel netjes aan. Ik hebzelf altijd zoiets van zolang ik degene ben die trouwt en mijn vent mee naar huis mag nemen vind ik het prima.

Ah, dus daarom willen bruidsparen een eigen kleur! Zodat je niet per ongeluk de verkeerde mee naar huis neemt. 8)7

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 08:22

Mij maakt het echt niet uit. Ik vind het wel een beetje apart dat je er zo defensief in staat, heb je er slechte ervaringen mee?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:00

Ik heb dat gedoe nooit gesnapt....
In België zie je dat toch een stuk minder die dresscodes op huwelijken.
Ook al draagt iedereen wit,wat maakt dat uit?
Iedereen op je feest weet toch dat jij trouwt dan?
Jij doet de openingsdans,jij snijdt de taart,....
Wat maakt het dan uit als iemand anders een witte jurk of een broek draagt die niet past in je idee?

Nooit gesnapt en zal het ook nooit snappen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:08

Ik zou het het als bruid echt op prijs kunnen stellen als mensen een beetje hun best deden om netjes op mijn bruiloft te verschijnen. Of dat nu een nette spijkerbroek is of een jurkje maakt niet uit, maar ik heb wel eens mensen op een bruiloft zien lopen met t-shirts met doodshoofden en afgetrapte spijkerbroeken. Misschien ben ik een zeikwijf maar dat vind ik echt niet gepast.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:10

Vooropgesteld dat ik niet getrouwd ben of ga trouwen, maar waarom zou je je niet een beetje aanpassen aan de wensen van de bruid/bruidegom. Iedereen heeft toch plaatjes is z'n hoofd van z'n ideale huis, wedstrijdoutfit en zeker van z'n trouwdag. Als je aan zo'n dag dan lang voorbereiding hebt, en soms veel geld aan uitgeeft, dan is het toch niet zo gek dat je je wensen kenbaar maakt aan de mensen die mensen die je uitnodigt. Ik ga over het algemeen alleen naar bruiloften van mensen die ik heel lief vind, dus dan doe ik graag een stapje extra om het hun naar de zin te maken. En als ik daarvoor één dagje een paarse jurk aan moet, vind ik dat niet zo erg. Het is toch leuk om bij te dragen aan hoe het bruidspaar het graag zou willen. Gewoon omdat het kan :)

Waarom daar zo l*llig over doen, zeker als het over iets makkelijks gaat als een kleur. Als ze nou vroegen af alle mannen in een kilt en alle vrouwen in een burka konden komen :roll:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 09:13

Grappig dat topics over trouwkledij altijd dezelfde wendingen nemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:27

lieveli schreef:
Mij maakt het echt niet uit. Ik vind het wel een beetje apart dat je er zo defensief in staat, heb je er slechte ervaringen mee?

Nee, gelukkig niet. Zou in mn vriendenkring ook niet zo snel gebeuren, denk ik. Maar daar is trouwen toch al niet zo in zwang en traditionele bruiloften al helemaal niet. Die zouden zich bescheuren als ik op de uitnodiging zou zetten dat ik een kleur voor mezelf wil reserveren. :D

Ik heb wel ooit een bruiloft van een studiegenootje laten schieten omdat de mannen in pak moesten en de vrouwen in mantelpak. Daar pas ik voor. Maar dat was toch al zo'n stijve tuttebel, dus dat werd bij voorbaat geen knalfeest dat je nooit had willen missen. :P

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:52

Onlangs getrouwd, wij hadden ook geen dresscode. Wij vonden, mensen moeten dragen wat zij willen! Niet wat wij ze verplichten.

Daarbij hebben veel mannen (vooral vriendengroep) ook hun trouwpak aangehad. Snap niet waarom het niet zou mogen eigenlijk :+
Ik zou indd wel het gilletje uit doen. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:38

Tieneke schreef:
Grappig dat topics over trouwkledij altijd dezelfde wendingen nemen :+

Zeg dat wel :+
Ik dacht eens te kijken hoe het nou uiteindelijk had uitgepakt (kleding keus vs wat de bruidegom nu aan had), maar kom ineens in een hele andere discussie terecht. _O-
Gelukkig had je de benodigde feedback al.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:43

Volgens mij is het wel iets van de laatste tijd met die thema's. Toen wij 17 jaar geleden trouwde hebben we een koets geregeld, kaarten, fotograaf, taart, band (zie je ook nooit meer helaas) en zaal.
Iedereen gewoon lekker komen waar je je goed bij voelt.

Stel dat ik nu uitgenodigd wordt voor een trouwerij met thema rood..... Tja, dan moet ik gaan shoppen en iets kopen wat ik verder niet meer zal dragen....

Waarom je gasten op kosten jagen?

Mijn man draagt zijn trouwpak nog regelmatig. Nooit in z'n geheel, maar of z'n colbert of z'n broek... Geen probleem lijkt me...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:52

Banaal, kinderachtig, infantiel, bridezilla... :roll:

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:53

LadyMadonna,
Ik heb inderdaad ook het idee dat een dresscode of kleurencode iets is van de laatste jaren.
Bij ons was dat toen ook niet. En kende ook niemand die dat deed, terwijl toen nog bijna iedereen trouwde.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 10:57

Ik gok dat dat net als zoveel dingen wat over gekomen is van Amerika, daar doen ze dat veel meer toch?
Het enige waar ik hier altijd mee op gegroeid ben is geen wit op een bruiloft. Dat was beduidend simpeler dan veel van die thema's die ik hier op bokt zie voorbij komen tegenwoordig. :')
Nu moet ik zeggen, de bruiloften waar ik tot nu toe gegaan ben waren allemaal zonder "dresscode".
Misschien is het nog niet helemaal tot in België? Of ik ken toevallig koppels die er niet aan doen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:40

Ik vind het een teken van respect om niet dezelfde kleur te dragen als het bruidspaar. Dan moet je, zoals eerder gezegd, wel weten wat ze dragen. Het bruidspaar betaald zich scheel voor hun feest. Wie betaald, bepaalt. En als iemand dat infantiel of idioot vind, moet hij/zij gewoon niet komen. Het leven kan echt zo simpel zijn.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 24-07-17 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:43

Nabster schreef:
Ik vind het een teken van respect oom niet dezelfde kleur te dragen als het bruidspaar. Dan moet je, zoals eerder gezegd, wel weten wat ze dragen. Het bruidspaar betaald zich scheel voor hun feest. Wie betaald, bepaalt. En als iemand dat infantiel of idioot vind, moet hij/zij gewoon niet komen. Het leven kan echt zo simpel zijn.

Maar... is het niet gewoon leuk als mensen komen om jouw dag met jou te vieren? Zonder veroordeeld te worden?
Zo simpel...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:53

Wendy schreef:
Nabster schreef:
Ik vind het een teken van respect oom niet dezelfde kleur te dragen als het bruidspaar. Dan moet je, zoals eerder gezegd, wel weten wat ze dragen. Het bruidspaar betaald zich scheel voor hun feest. Wie betaald, bepaalt. En als iemand dat infantiel of idioot vind, moet hij/zij gewoon niet komen. Het leven kan echt zo simpel zijn.

Maar... is het niet gewoon leuk als mensen komen om jouw dag met jou te vieren? Zonder veroordeeld te worden?
Zo simpel...

Of aan de andere kant, is het zoveel moeite om het bruidspaar tegemoet te komen op die ene dag?

Maar inderdaad, dit soort topics lopen altijd hetzelfde.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:00

Wendy schreef:
Nabster schreef:

Zo simpel...

Veroordeeld? Is dat niet wat overdreven? Ik zou het niet leuk vinden als ik rood zou dragen en nog twee andere dames komen in rood aan. Is dat zo vreemd?