Nies_ schreef:Ik snap je ook heel goed. Je wil waarschijnlijk ook gewoon weten wat het nou allemaal precies is, want iedereen doet iets wat jij nooit ervaren hebt en dus misschien ook niet helemaal goed begrijpt. Persoonlijk vind ik zo'n strikte regel van tot je 18e niks en daarna zoek je het maar uit ook niet heel verantwoord, precies om de punten die je zelf aangeeft.
Dit! En wat mij betreft gaan veel mensen ook voorbij aan het feit dat je op die leeftijd onderzoekend bent en op zoek gaat naar grenzen. De wereld om je heen leer je zo kennen. En een keer op je bek gaan hoort daar ook bij.
Principiële afspraken maken met een puber is dan ook riskant. Ouders verliezen al snel het zicht op hun kind. De verleiding om 'stiekem' te gaan doen (drinken in dit geval) is enorm!
TS ik vind dat je al flink stevig in je schoenen staat hoor. Ondanks alles nog altijd je afspraak gehouden.
Ik zou als je dat durft en kan ook open zijn naar je ouders. En vragen of je een keer in hun bijzijn (verjaardag ofzo) mag proeven.
Als ouder zou ik heel blij zijn als mijn kind zijn/haar twijfels en struggles deelt.