Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Micha_ schreef:Sowieso voel ik nooit agressie naar mijn vriend, zou ook niet goed zijn denk ikik kan hem wel heel stom vinden maar niet dat ik hem zou willen slaan.
Vind het ook altijd heel aso als mensen ruzie maken en schelden op iemand daar los je toch niets mee op en maak je ook niet duidelijk wat je punt is.
Natuurlijk zegt het wel wat als hij met kanker schelt en hij weet dat zijn vriendin dat niet oké vind.
Schelden heeft niets met veel karakter of temperament te maken. Mensen zeggen wel eens dat ik van binnen een Italiaanse benen ik kan ook als een wervelwind te keer gaan, maar daar komt geen schelden, met dingen gooien of echt schreeuwen bij kijken.
Kaus schreef:Nee absoluut niet... ik vraag me ook af in wat voor context dat gebeurt?
Schreeuwt ie dat naar je? Schreeuwen jullie naar elkaar? Zijn jullie rustig in discussie en noemt hij je zo?
Schreeuwen zou ik sowieso al eng vinden. Dat is voor mij een begin van controle verliezen. Hooguit loop je weg, gooi je de deur achter je dicht oid en roep je er even een 'klootzak' achteraan.
In een rustige discussie zou ik schelden ook niet oké vinden. Dan is dat kennelijk dus echt hoe hij over jou denkt. Je partner egoïstisch noemen kan ik in komen, dat kan iemand ook gewoon zijn. Maar een egoïstisch poedersuiker vind ik niet oké.
listiglistje schreef:_Micha_ schreef:Sowieso voel ik nooit agressie naar mijn vriend, zou ook niet goed zijn denk ikik kan hem wel heel stom vinden maar niet dat ik hem zou willen slaan.
Vind het ook altijd heel aso als mensen ruzie maken en schelden op iemand daar los je toch niets mee op en maak je ook niet duidelijk wat je punt is.
Natuurlijk zegt het wel wat als hij met kanker schelt en hij weet dat zijn vriendin dat niet oké vind.
Schelden heeft niets met veel karakter of temperament te maken. Mensen zeggen wel eens dat ik van binnen een Italiaanse benen ik kan ook als een wervelwind te keer gaan, maar daar komt geen schelden, met dingen gooien of echt schreeuwen bij kijken.
Dit dus....Ik vraag me af.....diegene welke schelden "normaal" vinden, uit wat voor milieu men dan komt en wat de opvoeding geweest is![]()
![]()
Schelden is mi echt ordinair gedrag, mopperen en stem verheffen oké, dat kan best uit emotie,
maar iemand voor van alles en nog wat uitmaken kan mi echt niet!
PureSG schreef:Idem Annet_Dottie. Ik vind het onderwerp van de ruzie behoorlijk.. 'laag' (ik weet even geen beter woord te verzinnen), daarbij vind ik elkaar in een ruzie uitschelden echt not done.
Mijn vriend en ik hebben ook wel eens ruzie, maar zodra dat dreigt uit te lopen in naar elkaar schreeuwen, loopt één van ons altijd even de kamer uit, tot we gekalmeerd zijn en we het rustig kunnen uitpraten.
Maar tijdens serieuze gesprekken zal ook dat woord niet vallen.Nottinghill schreef:Ik vind dat hij mij egoïst noemt nou ook niets ergs, nou was het in deze situatie naar mijn mening niet zo, maar het zou natuurlijk kunnen dat hij dat anders voelt.
Maar in het kort, het ging erover dat ik deze zomervakantie een tripje naar Londen wil plannen met een vriendin, en dit wil ik eigenlijk zsm geregeld hebben. Maar de vakantie met mijn vriend moet ik ook nog regelen en hij vindt het niet fijn als ik al een periode 'inpik' om het tripje naar Londen in te plannen. Nou kunnen we voor onze vakantie niets leuks vinden, maar ik wil dus wel het tripje naar Londen geregeld hebben. Ik was dus egoïstisch, omdat ik zijn gevoelens over het regelen van de vakantie niet in acht nam omdat ik toch Londen al wil boeken en ik door 'dramde'.