Stagelopen op een poloclub in Oxford

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Stagelopen op een poloclub in Oxford

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:10

Leuk om zo mee te lezen, je avonturen met de polo paarden en de wereld erom heen...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 21:42

Wat leuk!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 22:51

Wat super leuk zeg!! Fijn dat je dan ook lekker op paard kunt :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:52

Leuk om zo mee te lezen

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 18:33

De foto's van het polo ponykamp van vorige week heb ik ook eindelijk af qua bewerken dus hierbij een kleine indruk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag
---
Vandaag regende het super hard, en de hele dag. Dus ik kreeg in de ochtend een berichtje dat ik thuis mocht werken overdag aan mijn verslag en aan de website, om 5 uur was er een privé les van 2 uur en de klant had gevraagd of er foto's gemaakt konden worden van de les. Die taak kreeg ik op me, dus ik moest om half 5 pas aanwezig te zijn op de stal. De rest van de dag heb ik aan mijn verslag gezeten, heb ik nog een stukje gefietst en ben ik met de man waarbij ik in huis woon wat wezen drinken in het toeristische dorpje Woodstock.

Om 4 uur ging ik richting de stal fietsen, door de stromende regen |( . We moesten 4 paarden klaarmaken, tijdens polo lessen rijdt de instructeur namelijk zelf ook op een paard, en aangezien een paard maar 1 uur mag lopen hadden ze twee paarden persoon nodig. Paarden waren klaar en we hadden de auto bij het veld gezet zodat we droog naar de les konden kijken. Toen kwam er een dure Audi aan rijden met daarin een meneer met een tulband en een zoon van ongeveer 17 denk ik, ik weet niet wat zijn afkomst precies was. Wat bleek, ze wonen normaal in Italië en waren dit weekend even over gevlogen zodat zijn zoon hier een polo les kon nemen...................... :$ :$ Nou ik heb wat foto's gemaakt van de les, alleen het regende zo hard dat de foto's helaas niet heel prachtig zijn geworden, ik hoop in ieder geval dat ze er blij mee zijn. Hierna de paarden afgezadeld en in de wei gezet. Toen nog met z'n alle film gekeken op stal en daarna hebben ze me gelukkig thuis gebracht dus hoefde ik niet door de regen te fietsen <3

Foto's van de les:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zondag:
---
Vandaag zouden er eigenlijk twee wedstrijden zijn in de avond, deze waren helaas afgelast want het was te glad op het polo veld door de regen dus het zou te gevaarlijk worden. Dus toen hadden we alleen 2 lessen vandaag, een privéles om 11 uur en een groepsles om 12 uur. Dus we moesten 10 paarden opzadelen en klaar maken. De paarden moesten natuurlijk ook naar het polo veld gereden worden. Op de locatie waar Oxford Polo zit zijn namelijk maar liefst 7 verschillende polovelden, stel je loopt van pologround 1 naar 7 ben je minimaal 45 minuten onderweg aan het lopen. Daarom worden de paarden gereden naar de polovelden, je gaat op 1 paard zitten en de rest heb je in je handen. Nou had ik vrijdag met 1 extra paard gereden, dus vandaag gingen we het ietsje uitbereiden naar 2 paarden. Dus ik zat op 1 paard en had twee andere paarden in mijn handen, gelukkig luisteren de paarden erg goed en rennen ze niet weg en lopen ze gewoon netjes naast je. Hierna bij de les gekeken, er was een jong stel uit Amerika (eind 20) waren allebei dokter en waren hier nu voor een weekje om polo lessen en wedstrijden te spelen. Na de les de paarden weer terug gereden, afgezadeld en in de weide gezet. Morgen heb ik een dagje vrij, helaas gaat het heel hard regenen, ik denk dat ik met de bus naar Oxford ga en dan misschien naar de bioscoop in m'n eentje, maar als iemand nog leuke ideeën heeft hoor ik het graag.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:08

Leuk verslag weer! Ik volg trouwens al even :)

Wel altijd kromme vingers van de bandages. En dan helemaal als ik dat meisje zie bandageren. Als ze het niet kan, waarom laten ze dat dan toe? Zit er totaal verkeerd omheen.

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 19:11

PanamaD schreef:
Leuk verslag weer! Ik volg trouwens al even :)

Wel altijd kromme vingers van de bandages. En dan helemaal als ik dat meisje zie bandageren. Als ze het niet kan, waarom laten ze dat dan toe? Zit er totaal verkeerd omheen.

Haha ja alle polo paarden moeten bandages om, is soms best een werk als je 10 paarden klaar moet maken. Deze foto was van het polo ponykamp, hier moesten wij ze leren hoe de bandages om moesten, dit hebben ze ook heel vaak opnieuw moeten doen :') Normaal doen alleen de grooms de paarden op en afzadelen, maar tijdens het polo ponykamp was het juist de bedoeling dat de kinderen zelf leerde hoe het moest.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 19:22

A kijk! Bedankt voor de uitleg. :)

Heb je het zelf nog naar je zin? Geen heimwee?

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 19:30

PanamaD schreef:
A kijk! Bedankt voor de uitleg. :)

Heb je het zelf nog naar je zin? Geen heimwee?

Lief dat je het vraagt! Heb het heel erg naar mijn zin en begin het telkens leuker te vinden omdat ik steeds meer mag doen (en omdat ik mag rijden nu haha). Ik ben hier helaas nog maar twee weken, aan de andere kant over twee weken zie ik wel mijn vriend weer, want die mis ik wel. Zolang ik drukke dagen heb vermaak ik me prima, maar dagen zoals gister als ik de hele dag thuis zit dan wordt het soms wel lastig, ook omdat ik echt in een uitgestorven dorpje zit hier dus je kan ook niet erop uit om wat te doen. Toch probeer ik zoveel mogelijk te doen als ik vrij heb, want als ik bezig blijf is het ook het leukst voor mezelf. Maar op mijn stage heb ik het in ieder geval heel erg naar me zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 23:26

Hoe gaat het ts?
Alweer richting NL, of nog een paar dagen daar? :)