Normen en waarden... bestaan ze nog...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:49

Och hemel, wat een wereldproblemen zeg... Zo'n festival is denk ik 1x per jaar? Natuurlijk is het vervelend die overlast, maar jee wat een hoog zuurpruim gehalte hier! Dit soort dingen zijn van alle tijden.

Nies_

Re: Normen en waarden... bestaan ze nog...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 17:58

Echt he! Hier zijn er een paar per jaar, maar ohh wat een drama. Heb er geen last van. Dit jaar maar gewoon besloten om naar 2 ervan heen te gaan, de herrie heb ik toch dus dan kan ik net zo goed gewoon gezellig mee doen.

Van de dorpsfeesten met tenenkrommende bands waarvoor heel het centrum wordt afgezet heb ik meer last, maar dat hoort er dan weer gewoon bij ofzo. :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:04

DatBenIkNou schreef:
Och hemel, wat een wereldproblemen zeg... Zo'n festival is denk ik 1x per jaar? Natuurlijk is het vervelend die overlast, maar jee wat een hoog zuurpruim gehalte hier! Dit soort dingen zijn van alle tijden.

Er zijn niet zo veel mensen die er last van hebben waarschijnlijk en dan meteen zo'n reactie geven, juist dat dekt de lading. Wanneer het steeds meer toegaat naar deze manier van denken dan kun je beter een bordje neerzetten bij je huis, vrouwen links in de zandbak plassen en mannen rechts tegen onze keukenmuur aan. Jij woont natuurlijk op een plek waarbij je er nooit last van zal krijgen maar dan hoef je nog niet zo denigrerend te doen. En weet je wel wat kapot gemaaide blikjes aan kunnen richten in kuil of hooi?? Blijkbaar niet.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:05

Ayasha schreef:
Kleine opmerking: ruiken aan zakjes waarvan je vermoed dat er drugs in gezeten heeft is niet heel slim. De meeste hebben weinig geur (voor onze zintuigen iig) maar kunnen wel opgenomen worden via de vliezen in je neus. De enige die echt ruikt is wiet en dat is nauwelijks een verdovend middel,.
Nu of je het al dan niet kan ruiken maakt in weze niks uit... Het blijft onverstandig.

Nog nooit een leeg zakje geroken waar speed in heeft gezeten zeker? ;)

Niet echt slim idd om aan zakjes te gaan ruiken...

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:10

Ik zou jou reactie wel eens willen zien als iemand in jou voortuin/erf staat te pissen... Denk niet dat je gaat zeggen ga lekker je gang joh het is maar 1x per jaar he!

Rotzooi en overlast, ja dat is iets wat je erbij kan nemen. Rotzooi wordt (normaal gezien) door de gemeente opgeruimd na een festival, dus daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar als ik iemand betrap die hier op mijn erf zijn blaas staat te legen die kan een antwoord verwachten.
Dat je moet is prima maar doe het dan in een bosje en niet in iemands voortuin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:12

CarinaR schreef:
... op de gok hier geplaatst, sorry modjes als het verkeerd staat.

Dit weekend is er hier in de buurt een muziekevenement gaande.
Wij wonen aan een N weg, waar veel bezoekers overheen moeten om op desbetreffende locatie te komen.
Geen probleem zou je zeggen...
Helaas voor de zoveelste keer, alleen bij dit evenement (alle anderen, en dat zijn er veel, geen overlast)weer overlast.
Zakjes met verdovende middelen (leeg maar geur doet genoeg vermoeden), blikjes energiedrank, plasticflesjes langs de weg gedumpt.
Normaal ligt er ook wel wat, maar het spant nu de kroon.

En met wel t toppunt het plassen in onze tuin. En nee, niet zomaar langs de weg, maar echt ons erf op.
Laaiend was ik, gatverdegatver.
Het was echt geen probleem geweest als even gevraagd hadden of ze binnen even mochten plassen. We waren gewoon thuis.
Ik snap best dat als je nodig moet, je desnoods gaat wildplassen, maar niet bij iemand op t erf!

Wat vind bokt...
Ik vind de normen en waarden hierbij ver te zoeken.
Excuses werd er niet aangeboden, luid giechelend de auto in gesprongen en snel weggereden.

bewegingsmelder aansluiten op een waterkanon!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:13

Stond laatst een (dronken) man in mijn voortuin naar binnen te kijken , word ik niet blij van := . Wil niet weten of hij zijn gulp nog geopend heeft :r

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:17

_mexx_lady_ schreef:
Ik zou jou reactie wel eens willen zien als iemand in jou voortuin/erf staat te pissen... Denk niet dat je gaat zeggen ga lekker je gang joh het is maar 1x per jaar he!

Rotzooi en overlast, ja dat is iets wat je erbij kan nemen. Rotzooi wordt (normaal gezien) door de gemeente opgeruimd na een festival, dus daar zou ik nog mee kunnen leven. Maar als ik iemand betrap die hier op mijn erf zijn blaas staat te legen die kan een antwoord verwachten.
Dat je moet is prima maar doe het dan in een bosje en niet in iemands voortuin!

Natuurlijk ben ik daar niet blij mee en als ik het zie zeg ik er wat van. Maar kom op zeg, mensen in dit topic hebben het over "een keer twee jaar geleden". Doe gewoon normaal.

Je bent nu eenmaal elkaar wel eens tot last als je niet alleen op de wereld bent.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:20

DatBenIkNou schreef:

Het zal vast van alle tijden zijn maar ik word inderdaad een zuurpruim als ze bij een dorpsfeest het nodig vinden de weide poort open te zetten en de flessen wijn in de wei te flikkeren.
Staan plassen zal er vast ook wel zijn gebeurt maar dat is ver genoeg van onze woning om er last van te hebben.
Maar eerder genoemde word ik toch niet blij mee. Gelukkig stonden de paarden niet in die wei maar dat weten die "lolbroeken" niet.
En het is gewoon onnodig.
Blijf gewoon op het erf van het feest ipv van bij andere op erf.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:21

Daar komen dus die waarden en normen in het spel. Wildplassen is nu eenmaal een norm die door de maatschappij niet gewaardeerd wordt. Voor mij is het ook gewoon een waarde van respect.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:22

Niet alleen pissers of schijters.. maar ook gewoon volk is soms niet te gezellig.
Idd.. winkelwagentjes... of drammen aan de kassa.
Ouders en kinderen zijn ook leuk.
Wij hebben n verskoeling waar alleen personeel bij mag komen. Dit staat ook met koeienletters vermeld en personeel is daar óók duidelijk in.
Kindje trekt zo de koeling los en grijp richting een open salade (om op te scheppen) ik.vlug.. zou je dat niet willen doen? Want dat mag niet'
Weet ik wel zegt t vierjarige smurfje... waarop ik droog vraag... "waarom doe je het dan?"
Krijgt ze een woedeaanval op haar moeder en moeder troost haar... ik stond écht van... krijg nou wat..??
En ouderen die geen dankjewel kunnen zeggen.... zeg ik vrolijk "alstublieft! Fijne dag"
Grote mondem van alle leeftijden.
Peuken overal.
Fietsbelloze fietsers....
En tackelende stoklopers... heel fijn.
En ook bewust pootje haken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:52

Niet dus..
Soms verbaas ik me echt, laatst kreeg ik van een kind van 5 een grote mond hier achter op het veld.
En duidelijk voordringen met het wachten bij de ijsboer, en moeders stond erbij en keek er naar. -O-
Ik dacht echt: whut?
Qua ov vind ik het ook bizar, een volle bus en een oude dame met stok kwam binnen gestrompeld.
Nou denk maar niet dat er iemand reactie toonde of vroeg of ze op moesten staan.
Nu mankeer ik zelf best wat, maar ik heb gewoon gevraagd of ik op moest staan en ze op mijn plek wilde zitten.
Maar ik was bewust aan het bestuderen of mensen reageerden, niet dus.
Ik vond het wel erg onbeschoft, net of ze de vrouw niet wilden zien, zo van dan kan ik gewoon blijven zitten.
Qua evenementen, ach ze stonden hier om 3 uur s'nachts herrie te maken na een tuinfeest, echt dat ik dacht: why?
Heb je dan niet door dat je zo'n herrie maakt?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 19:04

hipkippie schreef:
Ayasha schreef:
Kleine opmerking: ruiken aan zakjes waarvan je vermoed dat er drugs in gezeten heeft is niet heel slim. De meeste hebben weinig geur (voor onze zintuigen iig) maar kunnen wel opgenomen worden via de vliezen in je neus. De enige die echt ruikt is wiet en dat is nauwelijks een verdovend middel,.
Nu of je het al dan niet kan ruiken maakt in weze niks uit... Het blijft onverstandig.

Nog nooit een leeg zakje geroken waar speed in heeft gezeten zeker? ;)

Niet echt slim idd om aan zakjes te gaan ruiken...

Nogmaals, ik heb t niet opgepakt, ik kon t zo wel ruiken

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:25

Ik zou standaard met een sproeier in de berm gaan werken met zulke festivals. Dat gezeik doen ze maar ergens anders...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 19:31

De reacties van, het is maar eenmaal in het jaar. Klopt Defqon is 1x per jaar. Verder is er zowat om t weekend wel een evenement hier bij Walibi.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:36

Ja. Je plast niet in iemands tuin. Maar je staat bij Defqon wel verekkes lang te wachten in de file tot je de camping op mag, zonder een wc in de buurt. Ik snap wel dat als je moet, je moet. Ik plas ook wel eens in de bosjes.

En ja, 90% heeft drugs op op Defqon, maar daar heeft helemaal niemand last van. Ik ben liever met 10 mensen die XTC op hebben dan 10 zatlappen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:42

Maar waarom zou je de zakjes op de grond gooien?
Drugs moet iedereen zelf weten, maar een zakje of een met drugs besmette hoop stront is giftig voor bijvoorbeeld honden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:43

CarinaR schreef:
De reacties van, het is maar eenmaal in het jaar. Klopt Defqon is 1x per jaar. Verder is er zowat om t weekend wel een evenement hier bij Walibi.

Tijd voor een andere woonplaats?? :o

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:46

sureido schreef:
Ja. Je plast niet in iemands tuin. Maar je staat bij Defqon wel verekkes lang te wachten in de file tot je de camping op mag, zonder een wc in de buurt. Ik snap wel dat als je moet, je moet. Ik plas ook wel eens in de bosjes.

En ja, 90% heeft drugs op op Defqon, maar daar heeft helemaal niemand last van. Ik ben liever met 10 mensen die XTC op hebben dan 10 zatlappen.

Misschien kun je de mensen die de XTC gebruiken wel beter hebben ja.
Maar hebben we het over normen en waarden, voor het maken van die vuile XTC komt er veel afval vrij.
En waar wordt die weer gedumpt?
Juist ja in het buitengebied in de bermen de bossen.
Alleen maar omdat mensen niet meer kunnen feesten zonder rotzooi te gebruiken.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:47

Ik ben in ieder geval blij als Defqon straks afgelopen is.
Zelfs onder de douche hoor ik het gedreun nog. :+

Er zijn bij Walibi inderdaad heel erg vaak evenementen.
Maar er zijn er maar enkele wat zo hard gaat.

Daarom geen andere woonplaats, die enkele dagen per jaar dat je er last van hebt, daar valt nog wel mee te leven. :D

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:41

Drank en drugs neemt alle remmingen weg. Zo blijkt maar weer.

Ik vind uberhaupt tegenwoordig dat er veel drank en drugs in he topenbaar wordt gebruikt.
Op dance-/hardcore feesten en festivals. Zuipen zoiezo wanneer er men ook maar denkt dat er iets gevierd kan worden.
Jongeren zuipen zo jong mogelijk, groepsdruk, met carnaval hier in gelderland gaat het eigenlijk nooit om het feest maar vooral om 4 dagen nonstop zuipen, drugs en seks. Dit is ook te zien in de optochten. Zelden mooi gebouwde wagens en alleen maar van die herriebakken.

Mijn moeder is dit weekend bij een harley bijeenkomst geweest in Utrecht en daar kwamen alle groepen/bendes... Hells angels, red devils, alles. En het viel haar op hoe ontzettend respectvol er met elkaar werd omgegaan. Kinderen, vrouwen, mannen alles was aanwezig. Ze zei dat er helemaal niets op de grond te vinden was, alles werd netjes (ondanks de regen) in de prullenbakken gegooit, ook de kinderen maar ook de bikers.. Op het eind waren de lootjes weggewaait en die lagen op de grond. Maar de bikers gingen mee staan oprapen. Dat viel haar op. Dus op sommige festivals zijn zeker nog normen en waarden te vinden. Maar ik denk dat het me name gaat om stoer doen, veel drank en drugs, remmingen weg, snel volwassen willen zijn, groepsdruk.

Misschien een idee om voor volgens jaar een afzetting te plaatsen? met schrikdraad:) leuk als ze er tegen aan plassen ^^

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 21:43

ja maar het is natuurlijk hartstikke stoer om drank en drugs te gebruiken.. ( sarcastisch he )...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 22:03

Ik zit hier verder hartstikke prima.
En wat ik al eerder aangaf, moet je, dan moet je, maar niet bij iemand in zn tuin!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:14

Je kunt ook gewoon wat minder drinken. het is wetenschappelijk bewezen dat je van bier meer gaat plassen.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:30

Ook van water/cola zal je af en toe moeten, ook als er geen toilet in de buurt is :+
Zou gewoon netjes zijn als de organisatie daar ook aan denkt, paar dixies langs de aanrijd routes