Hoe moet dat nou? Op jezelf gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Hoe moet dat nou? Op jezelf gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:14

Hebben jullie al bericht gehad?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-17 15:15

Het zag er echt enorm goed uit! Ik ben echt helemaal verliefd en ik hoop het zo!! Ik heb er zelfs 's nachts al over gedroomd hoe ik het zou gaan inrichten. De duimen draaien hier!

We hebben dus gekeken en het klikte goed met de huurders. Ze heeft vandaag nog een kijker en dan zal ze een keuze moeten maken. Ik hoop zo dat de keuze op ons valt! Ik ben helemaal klaar met het zoeken en alle teleurstellingen. :(

Ik moet zo een bewijs van de studioinkomsten sturen. Weten jullie hoe ik dit het beste kan doen. Letterlijk een screenshot van mijn duo? Of kan ik dit nog anders officieel aanvragen? Die screen laat alleen de lening zien, en bijv niet de uitwonende beurs. Ook staat er bij de prestatiebeurs alleen 'maximaal' en niet hoeveel. :P

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:26

Een uitdraai bij de bank opvragen van een afschrift? Daar staat op vermeld hoeveel studiefinanciering jullie allebei ontvangen volgens mij! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 16:44

Die uitdraai kun je ook zelf maken via internetbankieren joh, lekker makkelijk :D

Succes TS!!!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 16:16

Uiteindelijk met duo gebeld en zo het bewijs kunnen krijgen. :)

Net bericht gehad dat ze voor de andere kijkers is gegaan.. :'( pff. De reden was omdat zij een hoger inkomen had (expat) en omdat ze alleen was. Ik krijg dan wel allemaal vragen; als je iemand alleen wil, waarom nodig je dan een stel uit? En ik snap dat een hoger inkomen handig is, maar waarom iemand met zo'n hoog inkomen een goedkoop appartement aanwijzen? Daarnaast vind ik ons inkomen voor 2 studenten toch goed te doen. Nouja :o Het is zo.

Super balen, ik had er best op gehoopt. (En al 3x over gedroomd hoe ik het ging inrichten. :') ) Ik was gister uit eten met mijn vriend en toen hadden we het erover hoe veel zin we hier in hadden. Dan loop je door woonwinkels en wordt je gewoon exited om bijvoorbeeld servies te kopen. Nadat je emotioneel dan zo op 1 lijn zit is het best wel een klap. Maar goed, we moeten verder zoeken. De verhuurder heeft ons wel aangeboden om een makelaar door te sturen, dus dat aanbod hebben we uiteraard aangenomen. Misschien dat daar wat uitkomt.

Daarnaast heb ik nu een gezocht advertentie op MP gezet. Ook ga ik nu maar een FB bericht er uit gooien. Dit wou ik eigenlijk niet ivm veel veroordelende mensen in mijn kring wat betreft samenwonen + ik zet niet graag dit soort dingen op FB. Maar de tijd begint echt te dringen. 4 september begint school en ik wil liever niet onder een brug slapen. We hebben beide wel een onderkomen mocht het te laat zijn. Maar dat is tijdelijk.

In ieder geval iedereen heel erg bedankt voor de reacties met steun en hulp!

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:19

Wat balen, veel sterkte en succes met een nieuw plekje zoeken.. Gekke verhuurders af en toe :(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:23

Dit is ook exact de reden waarom ik mezelf heb afgeleerd me ergens op te verheugen of enthousiast te zijn.
Ik herken je frustratie hoor, dat mensen met een hoger inkomen de goedkopere huizen krijgen. Ik ben wel verbaasd dat hij dit keer naar een persoon alleen ging - in mijn ervaring worden het meestal stelletjes. Ik zit zelf al 4 jaar te zoeken in de omgeving Amsterdam en er is gewoon niks betaalbaars, en als het wel betaalbaar is wordt het standaard iemand met meer geld :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:17

De huurprijzen zijn in deze tijd echt dramatisch hoog. Ook wij zijn op zoek naar een huurhuis, maar wij werken allebei. Dat scheelt wel. Je zou je kunnen inschrijven bij SSHxl. Zij verhuren ook goedkopere appartementen. Succes met je zoektocht! Het valt tegenwoordig niet mee om een huisje te vinden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:20

Sheran schreef:
Dit is ook exact de reden waarom ik mezelf heb afgeleerd me ergens op te verheugen of enthousiast te zijn.
Ik herken je frustratie hoor, dat mensen met een hoger inkomen de goedkopere huizen krijgen. Ik ben wel verbaasd dat hij dit keer naar een persoon alleen ging - in mijn ervaring worden het meestal stelletjes. Ik zit zelf al 4 jaar te zoeken in de omgeving Amsterdam en er is gewoon niks betaalbaars, en als het wel betaalbaar is wordt het standaard iemand met meer geld :+

Is toch logisch! :D
Als ik wat mocht verhuren en ik kon kiezen uit iemand die 2500 en iemand die 1700 krijgt. Dan kies ik voor de eerste! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:23

Haha, ik weet het. Maar het voelt oneerlijk :+ Ben je al single, kun je ook nog eens geen huis krijgen. Dubbel genaaid :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 21:22

TS, ik zou je toch echt aanraden om je in te schrijven bij Duwo (met een W dus :+ ). Die is voor studenten gewoon het beste. En je wachttijd begint dan al te tellen, mocht je dan met minder genoegen moeten nemen kun je later nog doorverhuizen. Ik snap dat je geen zin hebt in betalen voor een website maar het is nu eenmaal niet gratis. Ik heb het destijds wel gedaan en heb er jaren later nog steeds profijt van (nu ik door wil verhuizen ivm vervelende huisgenoot en samenwonen :+ )

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:36

Hoi! Ik leef nog en heb inmiddels wat updates! Ik wou niets vertellen tot het allemaal officieel was. (Iets met teleurstelling voorkomen.) Maar afgelopen week hebben we een contract getekend! Een appartement in Hilversum van +-60m2. Aparte slaapkamer, badkamer, woonkamer met open keuken (+ ingebouwde vaatwasser en koelkast) en 2 halletjes.

Deze mensen hadden op mijn gezocht advertentie gereageerd. Uiteraard hadden we toegehapt en zijn we wezen kijken. Enorm aardige mensen en het klikte enorm goed. Ze hadden nog een andere kijker gehad, maar ze hadden liever ons. Enorm leuke mensen en alles gaat in overleg. Zo laten ze de bank en de wasmachine voor ons staan, zo fijn!

Het is goed te betalen voor 2 personen en vrij normaal voor die buurt. We zitten in het centrum. Maandag 1 november halen we de sleutel. Het contract zag er goed uit en deze hebben we nog na laten kijken door een kennis die daar in zit.

Goed, al met al hebben we enorm geluk gehad. Ik ben er ook enorm blij mee. Maar jeetje, wat was dit een moeilijk en stressvol avontuur. En wat ben ik blij dat het over is. Huisvesting als student is echt enorm moeilijk te vinden. Zeker als je opzoek bent naar een appartement ben je als leen-student echt niet aantrekkelijk.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:37

Wauw, TS, gefeliciteerd! *\o/* Ben eeeeerg benieuwd waar ongeveer, misschien worden we wel buurtjes <<)
Misschien een beetje onbeleefd om te vragen, maar mag ik weten hoeveel je hiervoor gaat betalen? Zoals gezegd, mijn vriend en ik zoeken ook nog altijd in die omgeving, dus altijd goed om te zien of zoiets ook voor ons haalbaar zou zijn.
Wilde je trouwens nog een PB sturen omdat onze onderburen gaan verhuizen :') Maar dat is dus niet meer nodig, hahaha.