Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 23:18

Ik ga zeker mijn best doen daarvoor!! Maandag weer naar de hulpverlener, en misschien doe ik mijn vader nog wel een berichtje, misschien krijg ik bij hem dit keer wel meer ingang dan bij mijn moeder. En eerst mezelf weer op het goede pas krijgen voor ik überhaupt aan een volgende relatie ga beginnen als dat al gebeurd haha

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:04

Wat goed, lekker stappen maken! Goed bezig! Gaat het met je enkel al beter?

Griffonia Simplicifolia, dit is trouwens het supplement waar ik laatst niet op kon komen.

Mossel

Re: Gevoel zegt wat anders dan gedachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 00:07

Enkel gaat iets beter ja, kan al weer een stukje verder met de hond strompelen. Dankje.

Ooh super dankje ik ga het gelijk even opzoeken!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 00:38

Fijn!

Het is wel combinatie van de supplementen waarvan ik weet dat het goed werkt. Kan er verder geen ervaringen met je over delen. Er bestaat ook een andere variant van die ik hierboven zei namelijk 5htp, die raad ik af. De Griffonia is moeilijker aan te komen maar de samenstelling van 5htp is zo dat je veel meer moet nemen om aan dezelfde hoeveelheden moet komen en uit mijn omgeving heb ik klachten gehoord over 5htp.

Je moet altijd zelf kiezen en ervaren wat werkt maar zeg altijd toch graag wat mijn ervaringen zijn!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 00:44

Dankje, vindt het ook fijn om ervaring te lezen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 06:42

Ik heb er de hele nacht over nagedacht... en ik denk dat ik het er vooral moeilijk mee heb omdat ik eigenlijk een jaar voor heb gezorgd en hij me dus zo aan de kant flikkerd alsof het niks is. Ik zit ook continu te denken hoe ik hem onderuit kan halen en zn leven een hel te maken, maar
Ik moet me niet verlagen tot zijn niveau... ik ga proberen het allemaal uit mijn hoofd te zetten, mij te focussen op mijn eigen leven en geluk, fiets iedereen die geen respect op kan brengen voor mij!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:41

Een hele moeilijke situatie TS .

Wat mij altijd goed helpen kan is opschrijven waarom ik een keuze maak die met verstand zo oké is
Maar met gevoel echt lastig .
En muziek luisteren .
Helpt me ook echt om
Verstand en gevoel op een lijn te krijgen .

I Will survive van Enrique Iglesias was er zo een !
Verder het album van Bon Jovi ,!Burning bridges
Heb ik persoonlijk veel aangehad
Wie weet helpt muziek jou ook om te relativeren

Ik hoop dat je een ingang vindt bij je ouders .
En je therapie snel mag starten
Want als je naar je paard kunt gaan zal je ook helpen
Focus je daar maar op
Dat je paard je wel nodig heeft en op je staat te wachten
En die vent , moet gaan rotten in hell
Een zoals die is het niet waard om van te houden , echt niet !!!

Succes

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 07:45

Mossel schreef:
Ik heb er de hele nacht over nagedacht... en ik denk dat ik het er vooral moeilijk mee heb omdat ik eigenlijk een jaar voor heb gezorgd en hij me dus zo aan de kant flikkerd alsof het niks is. Ik zit ook continu te denken hoe ik hem onderuit kan halen en zn leven een hel te maken, maar
Ik moet me niet verlagen tot zijn niveau... ik ga proberen het allemaal uit mijn hoofd te zetten, mij te focussen op mijn eigen leven en geluk, fiets iedereen die geen respect op kan brengen voor mij!

Heb je niks aan.
Jij hebt zelf gekozen voor die positie waarin jij voor hem gezorgd heb. Leer ervan, zie het als een leerproces, en zorg dat je in een volgende relatie niet in zo'n positie terecht komt.
Daarbij, geen man is het waard om achteraf nog energie aan te verspillen. Het is voorbij, klaar, richt je energie op de toekomst.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:02

Wel knap dat je zulke stappen maakt in relatief korte tijd! Zo te horen ben je al hard bezig met je mindset te veranderen! :)

Al maakt het dat het gebeurd is niet minder rot. Helaas steken sommige mensen zo rot in elkaar. Maar wees blij dat jij daar boven kan staan en je eerlijke ik gewoon kan zijn en blijven. Hij komt zichzelf nog wel een keer tegen en een leven met positieve mensen om je heen is veel meer waard!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 12:44

Nouja de stappen in theorie "zetten" is makkelijker dan ze in de praktijk uitvoeren natuurlijk, voel me nog steeds k.ut. Heb wel alles tegen Mn ouders verteld in een berichtje dus ben nu al helemaal gestressd haha, maar aan de andere kant voelt het ook wel weer goed

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:57

Je gevoel kan je ook niet zomaar uitzetten al zegt je verstand dat je dat wel moet doen, maar in dit geval wel verstandig je verstand te volgen en niet je gevoel, zeker gezien dat hij van de week alweer vrolijk met nieuw vriendinnetje aan de haal ging.

Kan je ook niet optimistisch vertellen dat het morgen ineens niet meer k.ut is, aangezien het voorlopig wel k.ut zal blijven. Maar uiteindleijk gaat het wel beter voelen, maar helaas gaat dat eerst boel tijd kosten en waarschijnlijk ook nog hard werk..

Je hebt het je ouders verteld, nu duimen dat die daardoor begrip voor je kunnen opbrengen, ondanks het verleden, je blijft toch hun dochter....

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 15:03

Zal indd tijd gaan kosten, maar stappen in de goede richting zijn in iedergeval een begin.

Wbt mijn ouders heb ik toch niets te verliezen, contact is er toch al niet dus erger kan niet. We zullen zien wat het zal brengen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:22

Elke stap is er een... Stay positive!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 21:43

Nou dat was ook een bericht voor niks, ik snap dat hun vertrouwen in mij beschadigd is, ik snap dat dat weer moet groeien en dar ik moet laten zien dat ik te vertrouwen ben, maar ze willen geen contact en ze willen mij niet zien. Dus ik kan ze ook niet laten zien dat ik eerlijk ben...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 22:30

Wat lastig. Hebben ze aangegeven waarom ze dat niet willen?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 22:39

Ze willen eerst dat ik aan mezelf werk en dat ik laat zien dat ik te vertrouwen ben, maar hoe kan ik dat laten zien als hun geen contact willen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:19

Zou je iets kunnen doen waardoor je dat kan bewijzen? Of iig laten zien dat je er dit keer voor gaat. Ook al is het iets kleins, een lieve kaart sturen of een bosje bloemen oid.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 11:44

Ik zou niet weten hoe ik iets moet bewijzen als er geen enkele vorm van contact gaat zijn, en hun er dus imo niet voor open staan. Ze willen misschien pas een gesprek als ze het idee hebben dat ik te vertrouwen ben, maar hoe kan je dat nou weten als je iemand nooit ziet en spreekt

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:50

Iets opsturen is ook geen mogelijkheid? Misschien een kaart of brief waarin je opschrijft wat je gevoelens zijn en dat je hopelijk de relatie met je ouders weer kan verbeteren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:21

Een brief schrijven zou al wel een goede stap kunnen zijn. Dan laat je zien dat jr er aan werkt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 15:20

Dat is het m nou juist ik heb een open en eerlijk bericht gestuurd en dit is de uitkomst

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:44

Ik ken de situatie niet maar in een situatie als deze klinkt het alsof je de komende tijd veel zal moeten geven en weinig nemen... Schrijf bijvoorbeeld per week en per dag op waarom je denkt dat je verbeterd bent en wat je eraan doet. Dat kan je vervolgens aan je ouders sturen zodat ze zien hoe hard je eraan werkt. Je kan niet verwachten dat alles na 1 poging slaagt, helaas werkt het voor niemand zo.

En probeer in oplossingen te denken, niet in problemen. Dat is lastig maar wel een vereiste om je mindset positief te veranderen!

Situatie: je hebt slecht contact met je ouders. Ze een bericht gestuurd maar hier kwam geen respons op, of niet de gehoopte. Doel: het contact terug!

Daar tussen zit een hoop werk en een hele weg maar die weg kan alleen JIJ bewandelen. Wij kunnen dat niet voor je doen. Jij hebt een doel voor ogen dus ga ervoor! Het zal niet komen aanwaaien maar hoe harder je ergens voor werkt hoe groter de voldoening als het lukt. Alles is mogelijk met hard werken!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 16:05

Ik verwacht ook niet dat alles na 1 poging slaagt, het feit is alleen dat hun willen dat ik door het stof ga en op hun voorwaarden alles ga doen, en dat is een ding wat ik zelf en mijn hulpverlener niet willen aangezien de scheve verstandhouding dan blijft en dat is nooit een basis van een goede relatie

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 17:18

Dan ga je lekker zelf je ding doen op je eigen manier. Zou ze wel op de hoogte houden en dan merk je vanzelf of het goed genoeg is of niet.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-17 17:29

Ik doe ook wel mijn eigen ding. Maar iedereen wil toch normaal contact met zn ouders? Zonder daarvoor door het stof te moeten, en ondanks dat je al jaren niet meer thuis woont volgens hun regels moet leven