Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Eerder deed ik Retour Afzender, Vertrokken per ../../.., Adres Onbekend. Tegenwoordig trek ik elke envelop open en bel ik de instantie achterna dat ze mijn adres uit het systeem halen en hun deurwaarder lekker thuis laten en er anders stappen volgen. Vooral Nuon is daar strontirritant in, maar de meeste bedrijven bieden direct excuses aan en van hen ontvang ik dan geen brieven meer.
Misschien onaardig of te direct, maar ik hoef echt niet nog een keer een deurwaarder op m'n stoep na 20x een brief geretourneerd te hebben. rainbow8 schreef:Waarom mag je de post van een ander niet open maken??
BrittS schreef:Wij krijgen na 4 jaar ook nog steeds bijna wekelijks post voor de oude bewoners. Na alles al heel vaak retour te hebben gestuurd gooien we het nu maar weg.
magda_90 schreef:purny schreef:Je mag een ander z'n post niet openmaken
Dan hadden wij deurwaarders aan de deur staan. Door ze in te lichten hebben wij iig geen ongewenst bezoek gehad.
Ook het waterslot is zodoende snel weer opgeheven. Mag dus niet mogen maar daardoor konden wij wel snel handelen.
Als die aan de deur staat en je kan via je identiteitsbewijs/paspoort oid bewijzen dat jij niet degene met de schulden bent, mogen ze niets meenemen

Zou het banketstaaf vinden als hij al die tijd niet kan pinnen omdat zijn pas maar niet aankomt
Floriske schreef:Rechtenstudent incoming![]()
Art. 13 lid 1 Grondwet: het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
Dus alleen als in een wet staat en de rechter het goedkeurt, mag de post geopend worden. Dat dit briefgeheim stopt zodra de brief is aangekomen op het adres dat hij moest bereiken klopt niet, pas zodra het de geadresseerde (persoon dus) bereikt stopt het.
Maar een deurwaarder komt niet zomaar je huis leeghalen hoorAls die aan de deur staat en je kan via je identiteitsbewijs/paspoort oid bewijzen dat jij niet degene met de schulden bent, mogen ze niets meenemen
Weissjee schreef:Leeghalen mag inderdaad niet maar lijkt mij dat dat wel kan gebeuren. Als de post ongeopend blijft weet je niet wanneer de deurwaarder komt. Als je er dan elke keer niet bent kan de deurwaarder met behulp van een slotenmaker binnenkomen en het huis leeghalen.
Olga89 schreef:Ik heb ook jarenlang post retour afzenden gestuurd en overal achteraan gebeld, na een tijdje was ik het at ging ik ook soms post openmaken om meer gegevens te vinden (klantnummer etc) om ons adres uit het systeem te krijgen.
Wel 1x een super leuke verrassing gehad na 3 jaar. Mevrouw had schijnbaar kaartjes gewonnen voor de musical tarzan en die werden bij ons bezorgd. Tsja ik wist echt niet waar ze heen was gegaan en ook niet achter kunnen komen. Dus toen zijn we lekker naar tarzan geweest en zaten 1e rangs. Bedankt mevrouw
geniaal dit, beter dan deurwaarders
Macs schreef:Ik gooide eerst de post van de oud bewoner altijd weg, hij kreeg steeds afschriften maar woont niet meer in NL.
Tot er vorige week zelfs een bankpas hier belandde heb ik toch de post even op gemaakt en het nr gebeld of ze hem willen bellen voor het goede adresZou het banketstaaf vinden als hij al die tijd niet kan pinnen omdat zijn pas maar niet aankomt
Jans schreef:En dat terwijl gemeente en belastingdienst dus je adres uit het GBA halen
)
sindsdien veel minder post van hun. Floriske schreef:Rechtenstudent incoming![]()
Art. 13 lid 1 Grondwet: het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
Dus alleen als in een wet staat en de rechter het goedkeurt, mag de post geopend worden. Dat dit briefgeheim stopt zodra de brief is aangekomen op het adres dat hij moest bereiken klopt niet, pas zodra het de geadresseerde (persoon dus) bereikt stopt het.
Maar een deurwaarder komt niet zomaar je huis leeghalen hoorAls die aan de deur staat en je kan via je identiteitsbewijs/paspoort oid bewijzen dat jij niet degene met de schulden bent, mogen ze niets meenemen
en je spullen verbeurd verklaard