Dagelijks nog post van oud bewoners...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:12

briefgeheim geldt voor transport (en overheid) en eindigt zodra het is ontvangen op het adres dat erop staat. je mag de post dus gewoon openen. ook als dat van een ex is bijv. je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van je nieuwe adres als je verhuisd, doe je dat niet dan loop je het risico dat een ander je post leest of weggooit.

Chiave

Re: Dagelijks nog post van oud bewoners...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 08:22

Ik zit in dezelfde situatie. Wij hebben een huis dat tijdelijk verhuurd werd gekocht. De huurders waren puur crimineel met behoorlijke schulden. Ze hebben zich niet uitgeschreven, dus Belastingdienst, incasso's etc blijven binnenkomen. Ik heb hun deurwaarder al op de stoep gehad. :+ Eerder deed ik Retour Afzender, Vertrokken per ../../.., Adres Onbekend. Tegenwoordig trek ik elke envelop open en bel ik de instantie achterna dat ze mijn adres uit het systeem halen en hun deurwaarder lekker thuis laten en er anders stappen volgen. Vooral Nuon is daar strontirritant in, maar de meeste bedrijven bieden direct excuses aan en van hen ontvang ik dan geen brieven meer. :) Misschien onaardig of te direct, maar ik hoef echt niet nog een keer een deurwaarder op m'n stoep na 20x een brief geretourneerd te hebben.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 10:49

Ik heb ook jarenlang post retour afzenden gestuurd en overal achteraan gebeld, na een tijdje was ik het at ging ik ook soms post openmaken om meer gegevens te vinden (klantnummer etc) om ons adres uit het systeem te krijgen.

Wel 1x een super leuke verrassing gehad na 3 jaar. Mevrouw had schijnbaar kaartjes gewonnen voor de musical tarzan en die werden bij ons bezorgd. Tsja ik wist echt niet waar ze heen was gegaan en ook niet achter kunnen komen. Dus toen zijn we lekker naar tarzan geweest en zaten 1e rangs. Bedankt mevrouw

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:14

rainbow8 schreef:
Waarom mag je de post van een ander niet open maken??

https://nl.wikipedia.org/wiki/Briefgeheim_(juridisch)

BrittS schreef:
Wij krijgen na 4 jaar ook nog steeds bijna wekelijks post voor de oude bewoners. Na alles al heel vaak retour te hebben gestuurd gooien we het nu maar weg.

Ik kan je in dat geval echt aanraden om te gaan mailen naar de bedrijven die versturen. Heeft hier het overgrote deel opgelost, krijg nu sporadisch (1x per 1-2 maanden) nog iets binnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:31

magda_90 schreef:
purny schreef:
Je mag een ander z'n post niet openmaken

Dan hadden wij deurwaarders aan de deur staan. Door ze in te lichten hebben wij iig geen ongewenst bezoek gehad.
Ook het waterslot is zodoende snel weer opgeheven. Mag dus niet mogen maar daardoor konden wij wel snel handelen. ;)

Checkt de deurwaarder de GBA niet dan?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:49

Rechtenstudent incoming :Y)

Art. 13 lid 1 Grondwet: het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.

Dus alleen als in een wet staat en de rechter het goedkeurt, mag de post geopend worden. Dat dit briefgeheim stopt zodra de brief is aangekomen op het adres dat hij moest bereiken klopt niet, pas zodra het de geadresseerde (persoon dus) bereikt stopt het.

Maar een deurwaarder komt niet zomaar je huis leeghalen hoor :Y) Als die aan de deur staat en je kan via je identiteitsbewijs/paspoort oid bewijzen dat jij niet degene met de schulden bent, mogen ze niets meenemen :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:50

Blijkbaar niet.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 16:59

Leeghalen mag inderdaad niet maar lijkt mij dat dat wel kan gebeuren. Als de post ongeopend blijft weet je niet wanneer de deurwaarder komt. Als je er dan elke keer niet bent kan de deurwaarder met behulp van een slotenmaker binnenkomen en het huis leeghalen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:00

Daarom dat de enveloppen mooi open gaan. Vriend en ik werken beiden fulltime je zou maar niet thuis zijn...

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:08

Wij krijgen ook nog steeds post van de oude bewoonster. Wij hebben nu een jaar de sleutel van ons huis. We zijn in het begin een paar keer langs het huis gereden waar zij toen verbleef en alles daar in de bus gegooid. Ik heb het nog een keer aan mijn collega gegeven, zodat die het weer aan zijn vriend (de zoon van) kon geven. Nog gemeld dat er een stapel post op haar lag te wachten en dat ze het op kon komen halen. Nooit meer geweest dus nu gaat alles direct te prullenbak in. Er komt meer post van haar binnen dan van onzelf. Blijven niet bezig...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:16

En ik pik het gewoon niet dat ik moet aantonen dat ik eigenaar ben van mijn eigen huis omdat twee doorgesnoven gekken het verrekken om hun verantwoording te nemen. Elke keer die deurwaarders op de stoep. Ajuu.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:17

Ik heb alles online gemeld. En waar het niet kon ben ik gaan bellen.

Daarna zo goed als geen post meer gehad. De rest gooien we weg.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 17:21

Ik gooide eerst de post van de oud bewoner altijd weg, hij kreeg steeds afschriften maar woont niet meer in NL.
Tot er vorige week zelfs een bankpas hier belandde heb ik toch de post even op gemaakt en het nr gebeld of ze hem willen bellen voor het goede adres := Zou het banketstaaf vinden als hij al die tijd niet kan pinnen omdat zijn pas maar niet aankomt :+

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 19:43

Floriske schreef:

Art. 13 lid 1 Grondwet: het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.

Dus alleen als in een wet staat en de rechter het goedkeurt, mag de post geopend worden. Dat dit briefgeheim stopt zodra de brief is aangekomen op het adres dat hij moest bereiken klopt niet, pas zodra het de geadresseerde (persoon dus) bereikt stopt het.

Maar een deurwaarder komt niet zomaar je huis leeghalen hoor :Y) Als die aan de deur staat en je kan via je identiteitsbewijs/paspoort oid bewijzen dat jij niet degene met de schulden bent, mogen ze niets meenemen :+

nice try. maar altijd jurisprudentie en strafrecht erop naslaan. briefgeheim geldt voor vervoerder en bijbehorende middelen (je mag geen post uit een brievenbus bedoeld voor verzending jatten en openen). de postwet bepaald dat: een postvervoerbedrijf (pvb) zorgt ervoor dat bij de uitvoering van postvervoerdiensten het grondwettelijk briefgeheim niet wordt geschonden. <- dat impliceert dat, indien geadresseerde als naam beschouwd wordt, het pvb verantwoordelijk is voor het checken van gba (van elke envelop...).

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:38

Weissjee schreef:
Leeghalen mag inderdaad niet maar lijkt mij dat dat wel kan gebeuren. Als de post ongeopend blijft weet je niet wanneer de deurwaarder komt. Als je er dan elke keer niet bent kan de deurwaarder met behulp van een slotenmaker binnenkomen en het huis leeghalen.

Yep bijna meegemaakt. ik was 6 weken op vakantie, kwam terug en de slotenmaker wilde net beginnen. Vorige bewoners waren al 2 jaar weg, ging notabene om een schuld van de gemeentelijke belastingen. Eén dag later en mijn huis was leeg gehaald. Hier ging dus ook alle post open vanaf dat moment. Uiteindelijk een excuusbrief gekregen en een bos bloemen.... Ex-bewoners moesten gedwongen verkopen en er was ooit een plantage op de zolder.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:00

Olga89 schreef:
Ik heb ook jarenlang post retour afzenden gestuurd en overal achteraan gebeld, na een tijdje was ik het at ging ik ook soms post openmaken om meer gegevens te vinden (klantnummer etc) om ons adres uit het systeem te krijgen.

Wel 1x een super leuke verrassing gehad na 3 jaar. Mevrouw had schijnbaar kaartjes gewonnen voor de musical tarzan en die werden bij ons bezorgd. Tsja ik wist echt niet waar ze heen was gegaan en ook niet achter kunnen komen. Dus toen zijn we lekker naar tarzan geweest en zaten 1e rangs. Bedankt mevrouw

_O- geniaal dit, beter dan deurwaarders :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:09

Macs schreef:
Ik gooide eerst de post van de oud bewoner altijd weg, hij kreeg steeds afschriften maar woont niet meer in NL.
Tot er vorige week zelfs een bankpas hier belandde heb ik toch de post even op gemaakt en het nr gebeld of ze hem willen bellen voor het goede adres := Zou het banketstaaf vinden als hij al die tijd niet kan pinnen omdat zijn pas maar niet aankomt :+

Aan de andere kant, als hij niet kan pinnen, leert hij misschien dat hij zijn administratie goed op orde moet hebben.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:26

Als je geen post meer wilt ontvangen van bijvoorbeeld de postcode loterij, kun je jezelf aanmelden op onderstaande website.
https://www.postfilter.nl/
Ze mogen je dan geen post meer sturen! Werkt echt super. Ik krijg geen ongeadreseerde (aan de bewoners van) troep meer! en een NEE NEE sticker is niet nodig.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 05:19

Jans schreef:
En dat terwijl gemeente en belastingdienst dus je adres uit het GBA halen :+

En zelfs als je daar uitgeschreven wordt, weten ze je te vinden hoor! Wij krijgen alle post van de Belastingdienst keurig bezorgd hier in Australie :+

Ik heb een tijd lang post ontvangen voor mijn ex die toen al niet meer bij mij woonde. Eerst netjes naar hem doorgestuurd/overhandigd maar op den duur werd ik het ook zat, dus 'RETOUR AFZENDER - VERTROKKEN' op de enveloppen en teruggestuurd.
Toen dat ook niet hielp, heb ik een aantal hardnekkige bedrijven gebeld, ben hysterisch gaan huilen aan de telefoon dat ik door hen steeds weer met hem geconfronteerd werd en niet door kon gaan met mijn leven en hoe dramatisch het allemaal was. Dat hielp wel! Daarna was het met de meesten snel over _O-
(er was overigens niks van waar, we waren op een redelijke manier uit elkaar gegaan, maar hij is nogal laks en ik was het gewoon beu :+ )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:18

Hier ook veel post van oude bewoners, vriend heeft heel zielig gezegd dat er elke keer meer post voor hun was dan voor ons. Toen kregen we een doos merci met de post met sorry er op en dat deze wel voor ons was :') sindsdien veel minder post van hun.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 10:26

Floriske schreef:

En als ze komen als je niet thuis bent :+
Heb ook ergens gewoond waar ik veel post kreeg van niet vorige bewoners, maar die ervoor nog. Aantal altijd in dezelfde blanco envelop zonder tekst of afzender erop, maar wel duidelijk dezelfde envelope, toen ik er daar steeds meer van kreeg er toch 1 opengetrokken.
(andere dingen retour gestuurd, maar ging hier dus niet mee)
Bleek beste man niet beetje schuld te hebben, maar hele grote schulden als in, daar kan je appartement van kopen, instantie was ook al voornemens gezellig langs te komen om haar geld eens te halen. Ze checken blijkbaar niet echt bij de gemeente wie waar woont.
Brieven zijn gestopt na mijn belletje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:31

Wij krijgen ook nog steeds post voor de vorige bewoners, die staat blijkbaar ook nog steeds op ons adres ingeschreven, we wonen hier al 4 jaar :=

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:43

Shanna schreef:
Wij krijgen ook nog steeds post voor de vorige bewoners, die staat blijkbaar ook nog steeds op ons adres ingeschreven, we wonen hier al 4 jaar :=

Bij de gemeente? Rap zorgen day je die persoon uitschrijft! Voordat je gelazer krijgt.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 09:50

Zo zat ik koud en wel een maandje op mijn nieuwe huurhuisje ooit en kreeg ook steeds post van vorige bewoner...netjes dicht gelaten wachtende op ophaal...kende niet adres oude bewoner., brief zag er officieel uit.

Toenmalig vriendje maakte open omdat hij het niet vertrouwde.....wat een geluk...zou die ochtend vroeg de deurwaarder met sleutelsmid krijgen voor in beslagname goederen...sta je toch raar te kijken als je thuis komt van je werk en de inboedel is weg :\ en je spullen verbeurd verklaard :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:17

Postfilter.nl stuurt 1x per 5 jaar een herinnering met het verzoek of de blokkade gehandhaafd moet blijven?
Jazeker.
En mensen het werkt.

Wat betreft de deurwaarder. Als jij in het GBA als bewoner staat en niet de vorige huurders, heeft ie een gigantisch probleem. Maar het kan geen kwaad om op die datum thuis te zijn.
Er zijn er natuurlijk ook die gewoon beginnen hoor.