Gingers / Redheads verzamelen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:40

Hier nog een rooie.
Ik plaats liever geen foto maar voor de echt nieuwsgierige valt er nog wel iets te regelen ;)

Gelukkig nooit echt mee gepest. Maar of ik echt heel erg gelukkig ben met mn haarkleur...
Meestal laat ik het meer richting bruin verven :')

Ik heb geen kinderen, maar ik zou het niet erg vinden als ik later kinderen krijg met rood haar.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 18:56

ik kreeg overigens altijd bij de kapper de opmerkingen van andere dames daar: Ik wil de zelfde haarkleur als zij! :+

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 21:30

Ik vind mijn kleur echt leuk. Vaak zit er wat diepte in. Blij mee! En wij worden later grijs.

Daniella_88

Berichten: 249
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:08

Ik kom eindelijk onder de mee-lees-steen vandaan. Hier nog een rasechte Ginger! Vond het vroeger echt verschrikkelijk, maar nu prachtig.

Wat ik me wel eens afvraag: ik heb zelf altijd het idee dat mensen naar me kijken omdat ik rood haar heb; ervaren jullie dat ook? Merk zelf ook wel dat mijn aandacht naar andere roodharigen getrokken wordt, maar weet niet of dat is door herkenning of omdat toch omdat het 'anders' is.

Lijkt me overigens heel erg leuk om naar de roodharigendag te gaan. Ik heb het al een aantal jaren op het to-do-lijstje staan, maar het komt er niet van. Lijkt me ook wel heel overweldigend met alle andere roodharigen...

Afbeelding

Woodwick

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:22

:wave:
Afbeelding

jojoleinee

Berichten: 2710
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:25

Daniella_88 schreef:
Ik kom eindelijk onder de mee-lees-steen vandaan. Hier nog een rasechte Ginger! Vond het vroeger echt verschrikkelijk, maar nu prachtig.

Wat ik me wel eens afvraag: ik heb zelf altijd het idee dat mensen naar me kijken omdat ik rood haar heb; ervaren jullie dat ook? Merk zelf ook wel dat mijn aandacht naar andere roodharigen getrokken wordt, maar weet niet of dat is door herkenning of omdat toch omdat het 'anders' is.

Lijkt me overigens heel erg leuk om naar de roodharigendag te gaan. Ik heb het al een aantal jaren op het to-do-lijstje staan, maar het komt er niet van. Lijkt me ook wel heel overweldigend met alle andere roodharigen...

[ [url=m/m52hTW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dit heb ik precies zo, dat ik het idee heb dat mensen kijken. Ik heb ook het idee dat mensen mij daardoor snel herkennen (en dan voel ik me stom omdat ik hun niet herken). Ook heb ik dat mijn aandacht eerder naar mede-roodharigen wordt getrokken. Zo'n dag waar je héél veel andere roodharigen tegenkomt is erg bijzonder, een paar jaar geleden ben ik met een niet-roodharige vriendin geweest en die voelde zich buitengesloten :')
Weten zij ook eens hoe het voelt ;)

JodieR
Berichten: 2290
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:02


Melisding

Berichten: 1893
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:15

Dat bekeken voelen, ken ik ja.
Net alsof je met een snotneus rond loopt...

Leuk om te zien dat er nog zo veel op bokt zitten (of ouders van mooie rooies)

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:36

Dat bekeken voelen herken ik ook wel idd. Mensen ' kennen' mij vaak al terwijl ik hun niet ken

Misschien een idee om een topic voor roodharigedag dag te openen voor geïnteresseerden? Dan kunnen we daar overzichtelijk houden wie er gaat en eventueel met elkaar afspreken

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:58

Weet je wat ik nog het meest frappante vind? Dat ze verwonderd zijn dat het niet geverfd is. Krijgen jullie vaak de vraag of het jouw natuurlijke kleur is? Misschien is het dat ik bruine wenkbrauwen heb.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:12

Ja absoluut. Verder ben ik vrij herkenbaar met 1m84 en rood haar dus mensen vergeten mij idd niet snel :D

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:37

Inderdaad altijd de vraag of het je eigen kleur is.

Daarnaast heb ik bruine ogen in plaats van blauw en kuiltjes in mijn wangen. Vroeger werd ik altijd helemaal gek van al die 'oude' vrouwen die in mijn wangen wilden knijpen hahaha.

Ramiro

Berichten: 797
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:41

in Nederland krijg ik eigenlijk nooit die vraag, maar in het buitenland wel. Met name Jamaica, Kenia etc waren ze nogal gefascineerd door mijn haarkleur, waar ik het gekocht had :') en hoe t heette. Sowieso vonden ze mijn hele witte huid erg interessant.

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:42

Verbranden jullie ook zo snel om vervolgens weer terug naar wit te verkleuren? :')

jojoleinee

Berichten: 2710
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:47

Ja, de vraag of het echt is krijg ik 9/10 keer dat iemand er iets over zegt haha. Vroeger toen ik klein was, als ik met het gezin bij Kinderdijk was wilden al die Aziaten met mij en mijn zus (ook roodharige) op de foto :')
Verbranden doe ik gelukkig niet (zo snel), dit dank ik denk ik aan mijn oma/vader. Zij komen uit Indonesie, hierdoor heb ik van mijzelf al een donkerdere huid en bruine ogen. Ik denk dat dit de reden is dat ik niet zo verbrand. Dat verbaast ook iedereen die ernaar vraagt.

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:48

Ik meld me! :D

Afbeelding

Ben er inmiddels ook tevreden mee.

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:51

Geweldige foto's, ben zelf geen ginger maar heb het laatst bruin geverfd maar door de zon is dat verkleurd naar rood/oranje :Y)
ik ben wel heel benieuwd, ik hoorde laatst dat roodharigen met bruine ogen wel bruin worden van de zon maar roodharigen met blauwe ogen worden niet bruin maar verbranden juist heel snel. Klopt dat? zijn er ervaringen? :D

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:52

Haha, op mijn benen wel ja :') Mijn armen en gezicht/nek hebben inmiddels zo veel zon gezien dat het bruine wel een klein beetje blijft plakken :D (al zijn het op mijn armen vooral de sproeten die aan elkaar groeien :') ).

Ik heb inderdaad ook al heel vaak de vraag gehad of het mijn eigen kleur is - of zelfs waar ik die haarverf had laten doen. Vooral ook omdat ik twee tinten heb, vooraan ben ik veel blonder. Een natuurlijke coupe soleil, zeg maar :D

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:58

diedepol14 schreef:
Geweldige foto's, ben zelf geen ginger maar heb het laatst bruin geverfd maar door de zon is dat verkleurd naar rood/oranje :Y)
ik ben wel heel benieuwd, ik hoorde laatst dat roodharigen met bruine ogen wel bruin worden van de zon maar roodharigen met blauwe ogen worden niet bruin maar verbranden juist heel snel. Klopt dat? zijn er ervaringen? :D


Haha ik heb rood haar en bruine ogen maar word toch echt niet bruin. Mijn broer daarentegen wel met zelfde kleur ogen en haar :+

Manadeluca

Berichten: 1128
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:02

Iedereen in ons gezin bruint erg goed en makkelijk, ik ben het witte spook ertussen, niet fijn.

Bruinen doe ik wel in geringe mate, maar ik moet er veel moeite voor doen, en ik zon niet graag ook omdat ik bang ben voor zonnebrand. Mijn gezicht krijgt een bruine tint vanwege de vele sproeten. :-)

Zelf heb ik groenbruine ogen.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:03

Mijn zusje heeft inderdaad bruine ogen en wordt poepie bruin in de zomer.
Toen ze klein was en we in Frankrijk op vakantie waren , was haar rug bijna zwart, terwijl de rest van de familie alleen maar verbrand.
Van wie ze dat heeft in de familie weet ik ook niet.

Ik moet zeggen dat ik niet zoveel meer verbrand, heb inmiddels een enorme laag kleine sproetjes op mijn armen en die verbranden niet, reuze makkelijk.

Oja, mijn broertje had /heeft reuze sproeten en in de zomer waren zijn jukbeenderen gewoon 1 vol plakkaat van sproeten :D

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:07

Wat mij is opgevallen overigens is dat de mensen met bruine ogen donkerder rood haar hebben, en de mensen met blauwe ogen wat meer peentjes rood.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:11

Ik heb groene ogen :D
Was vroeger gewoon rood, mijn broertje was meer peentjes rood en mijn zoon ook.

Ketly

Berichten: 5937
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:11

Mijn ogen zijn wat groen/bruin/grijs!

JoyceLa

Berichten: 2125
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Alphen aan de Rijn

Re: Gingers / Redheads verzamelen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:16

Lijkt me ook wel mooie combinatie! Rood haar en groene ogen!