Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:18

Ik ga eens per jaar naar de kapper Haha!
Voor diegene die niet door hun haar kunnen borstelen, probeer eens een druppeltje arganolie er in te doen! Ik kan echt zo erdoor heen kammen met die olie er in! Wel echt een druppeltje, anders is het al snel vet!

Ik kan niet zo'n mooie strakke staart in omdat ik heel veel van die korte haartjes heb, die steken overal uit! Draag het wel vaak in een staart, maar dan een losse zodat het niet opvalt als de helft er uit steekt haha.
Los is het mooist, maar vaak ook het minst praktisch!

Ik heb geen krullen, vroeger had ik veel slag er in, nu bijna niets meer. Met een krultang krullen er in zetten werkt niet, zakken er meteen weer uit omdat het te zwaar is!

Nonnie89

Re: Het leed dat lang, mooi en dik haar hebben heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:22

volgens de kapper heb ik dun maar veel haar en dus is het ook best wel dik. met het haar wassen heb ik niet zo veel problemen maar moet wel altijd anti klit gebruiken.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:22

Mijn haar was mij altijd heilig! Ik was er super trots op maar ik had het toch wel vaak in een knot omdat het anders warm en zwaar was. Dus een paar maanden geleden 35 cm gedoneerd aan stichting haarwensen! Nu heb ik dik en zwaar maar kort haar!! Ben er heel blij mee!! (Het valt nog steeds over mijn schouders)
Afbeelding
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:24

Hier ook een flinke bos haar. Gebruik altijd Tigi shampoo en bestel dat per literfles bij haarproducten op internet. Stuk goedkoper dan bij de kapper en werkt stukken zuiniger en beter dan alles van de drogist bij mij

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:25

Oh, ik ken deze struggle.
Heb geen krullen maar het is zoooo dik en zwaar, kan er eigenlijk niets meer mee doen behalve een staart omdat het allemaal uitzakt.
En in de winter dan gaat het bovenop helemaal kroezen |o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:34

Heel herkenbaar.

ik heb het weliswaar niet zolang, zoals jij het hebt, maar ik heb ook moeite om er goed doorheen te kammen.

wat ik doe, als mn haren handdoekdroog zijn, is er (kokos) olie insmeren, dan borstelt het wel fijner

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:46

Ik heb zelf ook enorm lang en veel/dik haar.

Heb vanmezelf slag maar vind dat mn haar hier nog dikker door lijkt en op aanraden van mn kapster de loreal steampod gekocht. Als ik deze gebruik wordt mn haar super zacht n blijft het meestal een paar dageb mooi stijl en klitten zijn er vaak zo uit te borstelen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:00

Ik was even een foto aan het zoeken. Toen zag ik dat mijn haar de laatste tijd veel stijler zit on vergelijking met bijvoorbeeld 2 jaar terug! Fijn Haha!

Hier zie je wat ook zo naar is, het effect van sneeuw op mijn haar haha (paar jaar geleden wel)

Afbeelding

En hier een paar weken geleden na een dagje paardrijden in de duinen :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:15

Ik heb ook veel en dik haar met een slag er in.
Zelf geef ik de voorkeur aan een middenlengte of net op mijn schouders.
Langer is gewoon niet te doen!

Shampoo heb ik al vanalles gebruikt en helaas werken siliconen toch het beste voor mij -O-
Dus ik gebruik nu mijn oude, vertrouwde Ghul shampoo en conditioner.

Syoss zie ik hier regelmatig voorbij komen, maar man, dat was echt verschrikkelijk bij mij.
Dood, droog, uitvallen, klitten, geen borstel door te krijgen... nope, nooit weer!
Maar een vriendin van mij, ook gezegend met een mega bos haar, zweert er bij.
Dus blijkt maar weer, dat shampoo heel persoonlijk is :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:15

Mijn haar is vroeger door mijn ouders afgeknipt, omdat het zo verschrikkelijk is. Ook kappers zijn verbaasd over mijn hoeveelheid haar en de dikte ervan. De krullen hebben de eigenschap om in elkaar te draaien. Alles doorkammen en dan het eerste stukje nog steeds uit de klit als je klaar bent, is onmogelijk.

Ik vind mijn haar in de zomer leuk, in de winter een drama. Vandaag heb ik mijn haar los en ik kwam om half 7 onder de douche uit, je hoeft niet te denken dat het nu al droog zou zijn. En dan is mijn haar nog maar net tot mijn bh bandje.

Mijn haar is enorm verbeterd sinds ik een goede (iets duurdere) kapper heb gevonden. Ik wil ook niet meer ergens anders. Deze kapper knipt mijn haar op de juiste manier in laagjes, waardoor het redelijk valt. Icm siliconen en parabenen vrije shampoo en veel kammen houd ik het redelijk vol.

Ik heb alleen zo'n hekel aan de koude kop als ik in de winter heb gedoucht en dan de deur uit moet. Ik laat het waarschijnlijk voor de winter dus weer wat korter knippen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:47

Ik hoor hier ook veel andrelon als gebruikte shampoo. Dat kan ik een weekje volhouden dan wordt het oud heel slap/zwaar of droog en pluizig. Ik gebruik nu een aantal jaar de shampoo en conditioner van biosilk (silk therapy)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:52

Koper schreef:
pmarena schreef:
Hier dik en krullend haar, en super kort vergeleken met wat er hier langs komt....maar nog steek ik de moord van dat kussen van hete lucht vasthoudend haar om mijn hoofd, als het een beetje een warme dag is en ik druk bezig ben. Worden jullie daar niet gek van met die ontzettend lange bossen...?

Ik moet echt met een haarband of hoofddoekje ofzo dat haar langs mijn gezicht en nek weg houden om me een beetje comfortabel te voelen, dat de frisse lucht er langs kan :D

Het geheime wapen heet vlecht. Werkt bij paarden én bij mensen.

Hier nog iemand met lang en dik (en steil) haar. Maar tegenwoordig gelukkig niet heel veel meer. Sinds ik de 35 gepasseerd ben is het wat dunner geworden. Niet per haar maar wel het aantal haren per vierkante centimeter. Gewoon vanzelf, hoef ik niks voor te doen :) Met als gevolg dat een knot niet meteen uitzakt en haarpijn is ook verleden tijd. Lengte is nog oké, ongeveer heuplengte. Dus de voordelen van lang en dik maar niet meer het nadeel van zwaar. Ik ben er blij mee :)

Qua wassen: 2x per week. Géén cremespoeling, wat een rotspul is dat. Wel een maskertje er in, zo'n spul wat je niet uit hoeft te spoelen want anders duurt het drogen wel erg lang. En de enige shampoo die ik langer dan 2x achter elkaar kan gebruiken zonder jeuk te krijgen is een biologische shampoo. Kost een tientje maar ik doe wel bijna een jaar met een fles (grote fles, dunne shampoo dus weinig per keer van nodig).

Punt 1 staat een vlecht echt ab-so-luut niet bij mij en punt 2 is het al te kort voor een vlecht, maar màn ik verga nog van de hitte tussen die bos krullen :oo Hier nu 37 en 2 jaar geleden een kind gehad, ik had gehoopt dat het dan dunner zou worden (dat zegt iedereen altijd :P ) maar nee hoor....

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:53

Afbeelding

Hier zie je het wel een beetje. Mijn haar is enorm lang(tot aan mijn kont), dik en dan krult het ook nog :')
Ik ben 3x gezegend en 3x vervloekt haha.

In tegenstelling tot wat jij in je OP beschrijft gebruik ik totaal geen dure shampoo's, maar juist de goedkope van de duitse supermarkt haha.

Wel kilo's anti klit en olie erin, maar dat is om het pluizen tegen te houden.
Verder 90% van de tijd in een vlecht, alleen los voor het "mooie" en dat kan dan niet als het vochtig weer is lol.

Edit: ik was mijn haar maximaal 3x per week, maar dat is omdat er nu nog kleur inzit. Zodra dit eruit gegroeird is wil ik weer terug naar 1 á 2x per week wassen, en uiteindelijk zelfs terug naar Conditioner only wassen(is ook een topic van op bokt). Dit had erg veel effect op de dikte van mijn haar. Ik merk dat mijn haar nu erg dun is geworden in tegenstelling tot wat het was.
Laatst bijgewerkt door Equisync op 12-06-17 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:53

Vlechten...
Super leuk en het zit heerlijk, maar... ik krijg het gewoon bij mezelf echt niet voor elkaar op een manier waarop ik denk: "Ja, hier ga ik de deur mee uit!"

:')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:56

Ik heb ook een lange bos krullend haar. Wassen probeer ik om de 5 dagen te doen. Ik heb zarqua en dermolin als shampoo die ik om en om gebruik. Dat gaat het beste ivm gevoeligheid.
Het zit bij mij eigenlijk altijd wel in een staart of knot 1. vanwege mijn werk en 2 het is zoveel gemakkelijker, minder klitten e.d. kammen hoef ik zo maar eens in de paar dagen. Hoe minder ik er mee doe hoe makkelijker mijn haar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:57

Ik gebruik de shampoo's van Loving Blends. Het zal misschien niet zo goed zijn maar ach, het werkt perfect en het ruikt zo lekker. :')

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:57

Ik was nn haar max 1 keer per week met shampoo, coditioner en masker vab loreal

Dan smeer ik er super veel argan olie in en probeer ik het rustig ut te kammen.

Verdeel mn haar in 2 en vlecht dit.

Laat het meestal zo drogen en als ik tijd heb sla ik het vlechten over en fohn ik het droog en stijl en ga ik daarna met mn steampod + bijhorende producten mn haar behandelen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 11:10

Bij mij gaat het ontzettend pluizen als ik het föhn..

Dit is trouwens een foto van dit jaar!
Afbeelding

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:18

Hier ook dik haar.
Ik laat het regelmatig uitdunnen en zeker niet in laagjes knippen want dan wordt het alleen erger.
Ik probeer het maar 1 keer per week te wassen. Dan kan ik het een dag of 4 los dragen en dan gaat het in een staart of dot of vlecht. Is soms wel wat plannen met belangrijke afspraken of feestjes, maar werkt wel het beste.
Ik gebruik geen crèmespoeling meer, maar wel elke keer een masker en dan na het wassen een niet uitspoelbare antiklit.

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:22

Bij mij pluist het ook als ik het föhn. Vandaar dat ik het met de steampod behandel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:33

LoveUggs schreef:

[ [url=m/aFqrzp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel eerlijk, ik zou het afknippen. Ik vind het op een of andere manier erg onverzorgd ogen. En ik denk dat als er een stuk af is je gezicht ook meer tot leven komt. En ik snap dat een stuk eraf echt rot is. Maar denk echt dat het je uitstraling echt ten goede doet. Gewoon een stuk koeter, lagen en een model erin. En ik denk dat het dan veel behandelbaarder is.

Ik ken gelukkig al die problemen niet. Ik ben gezegend met mijn niet te dikke niet te dunne niet klittende haar waar ik alles mee kan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:38

xSCWx schreef:
Ik heb dun, futloos haar en herken al je punten hoor. Duurt mega lang voorsat het droog is (in de winter zo 3/4 uir), klit snel en heftig. Zonder crème spoeling is het sowieso al drama om te borstelen, zelfs zonder klitten. Kom er dan gewoon nauwelijks doorheen.
Ik heb mijn haar ook haast nooit los omdat het dan altijd aan mijn gezicht gaat plakken/irriteren.
Dus eigenlijk alles wat jij ook hebt zonder de complimenten ;)

Dat was voor mij kort, hier duurde het nl gerust 8-12 uur voordat het droog was en dan moest ik het niet vast hebben want dan duurde het gerust 16-20 uur. -O-
Ik was mijn lange haar uiteindelijk zo zat dat ik het ineens kort heb laten knippen en wat een opluchting:
veeeeel minder klitten
sneller droog
makkelijker te hanteren
minder hoofdpijn
stuk frisser om m'n hoofd
nergens meer achter/tussen blijven hangen
niet meer wakker worden met een 'kort' kapsel omdat er 's nachts een kat heeft zitten kneden
geen bataljon aan antiklit, cremespoeling etcetc meer nodig en een mega-voorraad aan elastiekjes enzo
geen striemen meer in m'n nek omdat er weer een elastiekje knapte en precies met het ijzertje tegen m'n nek schoot
Niet meer met fikse tegenwind haar happen

Maar ondanks de vele voordelen mis ik het soms toch, het was immers ook erg mooi. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:43

Leuk topic :)
Ik heb mijn haar niet zo lang als een aantal hier (net onder het BH-bandje), maar dat van mij is dan weer super makkelijk. Ik heb veel haar, maar de haren zelf zijn redelijk dun.
Het is in lagen geknipt en sindsdien ook snel droog. Na het wassen kam ik het door met een borstel met varkenshaar, beetje losmaken van de vingers en klaar :) Ik draag het op mijn werk ook meestal los :j

De structuur van mijn haar is zo rond mijn 30e veranderd, als kind had ik juist heel stijl, zwaar en dik haar. Nu is het nog wel stijl, maar niet meer zo zwaar....
Ik weet niet of ik er ook zoveel voor over zou hebben als een aantal hier, echt een uitdaging om het dan een beetje praktisch te houden zeg!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:49

Lau schreef:
LoveUggs schreef:

[ [url=m/aFqrzp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel eerlijk, ik zou het afknippen. Ik vind het op een of andere manier erg onverzorgd ogen. En ik denk dat als er een stuk af is je gezicht ook meer tot leven komt. En ik snap dat een stuk eraf echt rot is. Maar denk echt dat het je uitstraling echt ten goede doet. Gewoon een stuk koeter, lagen en een model erin. En ik denk dat het dan veel behandelbaarder is.

Ik ken gelukkig al die problemen niet. Ik ben gezegend met mijn niet te dikke niet te dunne niet klittende haar waar ik alles mee kan.

Ik denk dat als je hier lagen inknipt dat je dan echt een piramidevorm krijgt...

*kruipt weer terug onder de meeleessteen, opzoek naar tips*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:52

Ik heb ook een hele dikke bos, superstijl haar. Ik heb het al jaren kort :)
Is het bij de dames met al dat hele lange haar niet gewoon zo dat ze denken dat wanneer er een stukje afgeknipt wordt, ze gelijk denken dat het dan kort is? Ik vind het altijd zo jammer dat hele lange haar waar helemaal geen model in zit. Vooral als het recht afgeknipt is (sorry ladies)