Asexueel,hoe zit dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:03

Nou ja, in zo'n geval ga ik er toch vanuit dat je eerst gewoon sex hebt met elkaar (echter misschien vanuit iemands kant met minder zin) en dat zodra het "naampje" bekent is of hij/zij zichzelf daarin gevonden heeft het uitgesproken wordt, en vanaf dat moment dus geen sex meer wilt hebben met zijn/haar partner. Dat lijkt mij toch als partner best een schok, hetzelfde als wanneer je partner ineens verteld dat hij/zij op het andere geslacht valt. Niks mis mee, maar om dat van je partner te horen lijkt mij best heftig, zo ook met asexueel.

Het is voor mij allemaal puur interesse hoor en vind het een heel interessant onderwerp! Maar ik ben gewoon benieuwd of het vanaf "jullie" kant ook inderdaad begrepen wordt hoe het voor iemand is die dus wel gewoon sex wilt in een relatie :)

Maar iemand moet ook niet zoiets zeggen en het ander doen natuurlijk, wees dan gewoon eerlijk en zegt dat een relatie zonder sex niet gaat werken voor jou.

Nala

Re: Asexueel,hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:06

Dreamer, dat het een schok is kan ik me inderdaad uiteraard voorstellen. Bij mij was het altijd al duidelijk dat ik alles verder dan simpel kort zoenen walgelijk en tijdverspilling vond(Niet om mensen voor de kop te stoten, mocht ik dat per ongeluk doen, gewoon ter illustratie), dus maakte het geen verschil in mijn relaties behalve het 'labeltje'.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:15

In Mijn eerste relatie wist ik inderdaad ook niet dat ik aseksueel was hoor, had gewoon sex toen met mijn vriend, maar het was ontzettend naar en met veel tegenzin, dacht toen altijd dat ik het gewoon nog moest "leren" in de relatie met veel experimenteren ben ik er achter gekomen dat ik het echt gewoon niks vind.
Omdat ik het toen nog niet goed begreep deed ik wel vaak water bij de wijn, ondanks de tegenzin toch wel zo'n 1 keer per maand/2 maanden deelden we nog het bed. Of ik dat weer zou kunnen weet ik niet, maar een aseksuele jongen vinden die ook nog is leuk is is lastig en alleen blijven vind ik ook een nare gedachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:20

Ja ik begrijp jullie ook zeker hoor! En merk inderdaad dat jullie ook wel begrijpen hoe het voor de ander is, of je daar in ieder geval in kan inleven.

Ik bedoel er ook niks naars mee, zoals ik geen relatie zonder sex wil kan ik zeker geloven en inbeelden dan een ander dat misschien juist wel wil :)

Ik vind ook niet dat je als partner van iemand die asexueel is dat kan/moet vragen, maar dat vind ik andersom net zo. Iemand die asexueel is kan van een partner natuurlijk ook niet zomaar verlangen dat hij/zij daarmee kan leven.
Kies er dan voor opzoek te gaan naar een partner die er net zo in staat als jij, hoe gek je verder ook op elkaar bent, uiteindelijk zal je beid enige gelukkig worden in zo'n relatie denk ik...

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:40

CalipsoLover schreef:
Ja, hij dacht niet echt aan zichzelf alleen maar had er gewoon echt geen zin in (waren ook 1,5 jaar samen) en soms was het ook heel goede seks maar ik had echt een periode dat het echt minder was en ik er ook totaal geen zin in had, deed het meestal dan ook gewoon omdat het voelde alsof ik het hem verschuldigd was. Maar oh hoe vaak ik dacht 'get it over with' :')

ik begrijp je volkomen, dit had ik ook heel vaak en ging dan zelfs smoesjes verzinnen, ja sorry nu even niet ben ongesteld dus doe maar niet, (op een gegeven moment was ik elke keer ongesteld XD) had er ook echt geen plezier in met hem, deed het ook maar omdat het een soort van 'moest' zoals je zegt het hoort erbij maar was blij als het klaar was en ik gewoon kon slapen bij wijze van spreken.

Nu had ik dit met hem het ergst hoor, mijn vriend nu is wel erg begripvol als ik een keer niet wil of iets dus als het er nu wel van komt vind ik dat minder erg.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:51

Ik heb lang nagedacht, maar ik ga toch reageren. Jullie zijn allemaal zo open en ik vind dat ik dat ook moet zijn.

Ik herken me heel erg in alle reacties. Ik walg van het idee om seks te hebben. Al sinds de eerste keer vond ik er helemaal niks aan, maar dacht ik dat het kwam doordat ik het nog moest "leren". Elke keer als ik seks had met mijn vriend dan werd ik steeds chagerijniger en begon ik bot te doen om zegmaar zijn stemming een soort van te verpesten. Ik kan het niet goed uitleggen en dit heeft me ook een tijdje geduurt voordat ik het toe heb kunnen geven.

Het probleem is dat ik seks gewoon echt heel vreselijk vindt. Ik wil het gewoon niet en tongzoenen vind ik eigenlijk ook helemaal niks. Ik vind het vies en heb er totaal geen behoefte aan. Knuffelen en normaal zoenen/kusjes geven daarintegen vind ik fijn. Of gewoon samen op de bank tegen elkaar aanzitten terwijl we een film kijken vind ik ook fijn.

Ik vind het heel moeilijk om hiermee om te gaan omdat de mensen om mij heen het niet begrijpen. "Je moet niet zeuren, iedereen vindt seks geweldig." "Seks is het beste ter wereld, het is heel normaal om meerdere keren in de week seks te hebben." "Het is gewoon een fase, je moet je er niet tegen verzetten." Etc. Zijn opmerkingen die ik vaak te horen krijg. Ik heb het gevoel alsof ik met niemand erover kan praten omdat ze mij toch niet begrijpen. Mijn vriend zegt dat hij het begrijpt maar vervolgens zegt hij dat we het gewoon vaker moeten doen omdat ik het dan wel leuk ga vinden en wordt hij een beetje boos als ik excuses verzin zoals: ongesteld, moe, etc. Ik denk altijd bij mezelf: ik heb nog liever drie uur lang Franse mondelingen dan dat ik seks heb.

Ik heb altijd het idee dat er iets mis met mij is en dat vind ik steeds vervelender worden, daardoor voel ik me soms ook erg onzeker en "alleen".

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:54

_mjwb schreef:
Ik heb lang nagedacht, maar ik ga toch reageren. Jullie zijn allemaal zo open en ik vind dat ik dat ook moet zijn.

Ik herken me heel erg in alle reacties. Ik walg van het idee om seks te hebben. Al sinds de eerste keer vond ik er helemaal niks aan, maar dacht ik dat het kwam doordat ik het nog moest "leren". Elke keer als ik seks had met mijn vriend dan werd ik steeds chagerijniger en begon ik bot te doen om zegmaar zijn stemming een soort van te verpesten. Ik kan het niet goed uitleggen en dit heeft me ook een tijdje geduurt voordat ik het toe heb kunnen geven.

Het probleem is dat ik seks gewoon echt heel vreselijk vindt. Ik wil het gewoon niet en tongzoenen vind ik eigenlijk ook helemaal niks. Ik vind het vies en heb er totaal geen behoefte aan. Knuffelen en normaal zoenen/kusjes geven daarintegen vind ik fijn. Of gewoon samen op de bank tegen elkaar aanzitten terwijl we een film kijken vind ik ook fijn.

Ik vind het heel moeilijk om hiermee om te gaan omdat de mensen om mij heen het niet begrijpen. "Je moet niet zeuren, iedereen vindt seks geweldig." "Seks is het beste ter wereld, het is heel normaal om meerdere keren in de week seks te hebben." "Het is gewoon een fase, je moet je er niet tegen verzetten." Etc. Zijn opmerkingen die ik vaak te horen krijg. Ik heb het gevoel alsof ik met niemand erover kan praten omdat ze mij toch niet begrijpen. Mijn vriend zegt dat hij het begrijpt maar vervolgens zegt hij dat we het gewoon vaker moeten doen omdat ik het dan wel leuk ga vinden en wordt hij een beetje boos als ik excuses verzin zoals: ongesteld, moe, etc. Ik denk altijd bij mezelf: ik heb nog liever drie uur lang Franse mondelingen dan dat ik seks heb.

Ik heb altijd het idee dat er iets mis met mij is en dat vind ik steeds vervelender worden, daardoor voel ik me soms ook erg onzeker en "alleen".

kan mij helemaal in jou verhaal vinden! Voor mij is en voelt dit precies zo.
Moet zeggend at ik het er met vrienden ook gewoon niet meer over heb, als het over sex of vriendjes gaat en ze vragen iets aan mij lach ik het weg, begrijpen zullen ze het toch niet.
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 09-06-17 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 22:59

_mjwb schreef:

Je hebt pb!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:14

Het is trouwens vandaag (10-06) de 'asexual pride day' in de pride-month.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:20

Ik ben niet aseksueel maar dat mensen seks nodig zijn, spontaan zin in hebben, zichzelf moeten helpen, niet zonder kunnen enzovoorts.. Daar begrijp ik echt helemaal niets van. Kan gerust de rest van mijn leven zonder en dan word ik niet ongelukkig. Zit ik er dan tussenin? :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:25

Ergens zal er vast wel een labeltje voor zijn _O-.
Het is laat dus correct me if I'm wrong maar misschien 'grey asexual/greysexual'? Meen zoiets eens gehoord te hebben.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:31

Een klasgenootje van mij heeft vorig jaar voor de opleiding journalistiek een tijde geblogd over aseksualiteit. Inmiddels is de blog niet meer actief, maar er eorden eel veel vragen op beantwoord en er staan een paar mooie interviews op.

Www.lievercake.wordpress.com

Deeskuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:46

Ik had hier werkelijk nog nooit van gehoord, maar er gaat een wereld voor mij open.. Ik 'deed' het altijd omdat het zo hoorde en weet het later aan een zeer laag libido. Maar nu ik dit lees, denk ik: Verrek.. Mijn account is echter niet helemaal prive, dus ik zal niet teveel details bespreken hier. Ik twijfel ook of het zo is, maar er zijn veel overeenkomsten. Pb staat altijd open in elk geval :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:43

Ik vraag me af vooral bij mensen die dit later hebben ontwikkeld in hor verre er niet een problemen is in de hormoon huishouding of dat er een onderliggend probleem is? Door heel veel onopgemerkte dingen kan je libido echt op nul liggen. sexdrift is echt iets oerlijks wat ieder zoogdier meekrijgt voor overleving en ik denken niet dat wij als mensen hier boven staan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 08:48

Unihorses, ik heb geen idee. Bij mij was het altijd al zo. En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het bijna als een belediging opvat, dat wij dan 'kapot' zouden zijn oid.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:11

Wist echt niet Dat dit bestond, een kennis van mij heeft wel dat ze geen seks kan hebben (ben de naam even kwijt) maar er kan zeg maar niks in.

Even een vraagje, misschien een beetje een stomme vraag maar oke. Als jullie dan toch seks hebben om bijvoorbeeld je vriend tegemoet te komen, hoe gaat dit dan? Hahah nee ik hoef niet de details maar als ik bijvoorbeeld een keer geen zin heb in seks maar het toch maar doe om manlief te plezieren dan ben ik zo droog als een kurk.
Jullie hebben nooit zin eigenlijk, dus kan je dan wel nat worden?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:31

Daar kan ik helaas geen antwoord op geven haha. Misschien dat een van de andere aces je vraag dadelijk nog leest.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:34

unihorses schreef:
Ik vraag me af vooral bij mensen die dit later hebben ontwikkeld in hor verre er niet een problemen is in de hormoon huishouding of dat er een onderliggend probleem is? Door heel veel onopgemerkte dingen kan je libido echt op nul liggen. sexdrift is echt iets oerlijks wat ieder zoogdier meekrijgt voor overleving en ik denken niet dat wij als mensen hier boven staan.

Maar dan heeft homo/lesbisch zijn dus ook een onderliggend probleem? Voortplanten is het hele doel van seks voor bijna alle zoogdieren en dat gaat niet met 2 mannetjes.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:18

ilayda schreef:
als ik bijvoorbeeld een keer geen zin heb in seks maar het toch maar doe om manlief te plezieren dan ben ik zo droog als een kurk.

In mijn geval kan ik wel nat worden alleen komt t meestal niet op de juiste momenten :+ heb soms t idee dat opgewonden zijn en nat zijn bij mij niet samen horen :P Wij gebruiken gewoon glijmiddel. Mijn vriend weet niet beter dan dat ik dat nodig heb Haha :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:19

Nu ik zie dat mensen er heel open in zijn durf ik ook wel te zeggen dat ik aseksueel ben. :o

Ik ben er sinds een jaar achter dat ik aseksueel ben. Toen ik net een relatie kreeg heb ik wel seks gehad voor mijn vriend. Maar ik voel er gewoon niks bij. Ik heb nu al een hele tijd geen seks gehad en mijn vriend had er best veel moeite mee. Ik vind het heel jammer voor hem maar heb meerdere keren gezegd dat als hij het echt mist hij het maar met iemand anders moet doen. Daar zou ik dan totaal geen moeite mee hebben.
Ik weet niet of ik opeens aseksueel ben geworden maar mijn misbruik in het verleden heeft denk ik wel meegeteld.
Knuffelen en zoenen vind ik erg fijn maar zodra hij verder wilt blokkeer ik en raak ik een beetje in paniek. Dan weet hij hoelaat het is en stopt hij gelukkig.

@unihorses
Ik merk er hormonaal niks van. Voel me net zo vrouw als alle andere vrouwen :)

@_mjwb jou verhaal kan ik mij dus ecxact in vinden. Alsof ik het geschreven zou hebben :)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:23

Primavera schreef:
ilayda schreef:
als ik bijvoorbeeld een keer geen zin heb in seks maar het toch maar doe om manlief te plezieren dan ben ik zo droog als een kurk.

In mijn geval kan ik wel nat worden alleen komt t meestal niet op de juiste momenten :+ heb soms t idee dat opgewonden zijn en nat zijn bij mij niet samen horen :P Wij gebruiken gewoon glijmiddel. Mijn vriend weet niet beter dan dat ik dat nodig heb Haha :=

Haha oke dankjewel voor het zo open zijn

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 10:42

Jildau schreef:
unihorses schreef:

Maar dan heeft homo/lesbisch zijn dus ook een onderliggend probleem? Voortplanten is het hele doel van seks voor bijna alle zoogdieren en dat gaat niet met 2 mannetjes.

Als homoseksueel heb je wel degelijk een libido, dat is anders dan als asexueel geen seks willen/het niet prettig vinden. Ik val dan wel op vrouwen, maar heb wel degelijk een seksuele behoefte, alleen dan met vrouwen. Het gaat hierboven natuurlijk om seksdrift, niet voortplanten.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:03

Mijn vriend en ik gebruiken glijmiddel omdat het anders niet lukt. Klaarkomen dat is bij mij nog nooit gebeurd.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:04

_mjwb schreef:
Mijn vriend en ik gebruiken glijmiddel omdat het anders niet lukt. Klaarkomen dat is bij mij nog nooit gebeurd.

Nieuwsgierige meelezer met een vraag: is er dan wel een bepaalde nieuwsgierigheid naar een orgasme in de zin dat je nog probeert of word je van dat idee ook niet warm of koud?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 11:11

Asvinia schreef:
Als homoseksueel heb je wel degelijk een libido, dat is anders dan als asexueel geen seks willen/het niet prettig vinden. Ik val dan wel op vrouwen, maar heb wel degelijk een seksuele behoefte, alleen dan met vrouwen. Het gaat hierboven natuurlijk om seksdrift, niet voortplanten.

Dat begrijp ik.. Maar waarom hebben zoogdieren een seksdrift? Niet omdat ze seks een leuke hobby vinden. Wij mensen en op 1 hand te tellen andere diersoorten doen het voor het plezier maar meer dan 99% van de soorten heeft seks om zich voort te planten, dat is het doel.

Als dus gesteld wordt dat aseksualiteit een onderliggend probleem heeft omdat dat niet natuurlijk zou zijn, is homoseksualiteit toch ook niet natuurlijk? Twee hengsten doen het niet met elkaar want dat heeft geen nut.