Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:43

orkaan

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:47

IK noem mijn Teva's altijd met liefde mijn nike air jesus :-).

No offense maar mijn teva's zien er 0,0 sexy uit alleen ze lopen goddelijk. En wat is er nu fijner als op vakantie lekker lopen. Ze zijn al in Egypte geweest, mexico guatamala, honduras, tunesie, vietnam, cambodja, india nepal......... Vele kms zitten er op de teller.

Ik heb nog nooit andere sandalen gevonden waarmee je echt de hele dag kunt lopen.....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:48

Ik heb deze gekocht dit jaar: https://www.schuurman-schoenen.nl/slipp ... _9511.html. Lopen lekkerder als teva nog vind ik, door de zool die mee veert. Daar moet je wel van houden. Moet op mijn werk veel lopen, mensen helpen met douchen etc en daar zijn deze echt ideaal voor. Maar super charmant zijn ze niet.

Vind van Birkenstock de Mayari fijner als de Gizeh. Nadeel van de Gizeh vind ik dat dat stukje tussen je tenen zo hard is.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:50

Studiemiep welk model heb je dan? Ik vind de zool van teva zo vlak en hard dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar 15+km op kan lopen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 10:53

ik vind zo'n ding tussen je tenen de hele dag irritant!

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:05

Jolien87 schreef:
Bij Birckenstocks heb ik altijd het gevoel dat mijn grote teen en de teen daarnaast volledig doorscheuren. :=
Ik zweer bij mijn Teva slippers. Het enige 'nadeel' bij deze slippers is dat het in mijn geval precies lijkt alsof ze veel te smal zijn voor mijn voeten waardoor mijn kleine tenen naar binnen worden geduwd, maar die zitten van zichzelf zo scheef. :')
[ Afbeelding ]

Voorheen had ik teenslippers van Reeve maar die ik nu heb zijn minstens zo fijn en hebben toch een beetje een sandaal-idee.

Die heb ik toevallig gisteren besteld! Ik ben benieuwd hoe ze zitten :)

Deze heb ik ook besteld, die vond ik ook erg leuk:

https://www.outdoorxl.nl/teva-azure-2-s ... gIm_PD_BwE

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:13

benangelique schreef:
Zolang je je voeten goed verzorgd, kan eigenlijk ieder sandaaltje wel. Maar als je het eelt met bijbehorende kloven laat staan en schimmelnagels hebt, dan staat niks

Het gaat er niet om of je voeten wel/niet mooi genoeg zijn voor de sandaal, maar of de sandalen comfortabel genoeg zijn en (in mijn geval) de juiste steun bieden.

Ik ben bijvoorbeeld hypermobiel, waardoor mijn voeten doorzakken. Met als gevolg zere knieën, last van mijn heupen, onderrug en krijgen van x-benen. Dus een goed voetbed is heel belangrijk anders ben ik na 1 uur al afgeschreven :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:20

Ik heb ecco, teva en sketchers. Lopen allemaal goed. Schoenen met hakken en slecht voetbed is niks voor mij. En heel eerlijk, spuuglelijk is maar net hoe je het bekijkt en ik loop liever fijn dan mooi voor een ander te zijn.!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:21

Annikoe schreef:
benangelique schreef:
Zolang je je voeten goed verzorgd, kan eigenlijk ieder sandaaltje wel. Maar als je het eelt met bijbehorende kloven laat staan en schimmelnagels hebt, dan staat niks

Het gaat er niet om of je voeten wel/niet mooi genoeg zijn voor de sandaal, maar of de sandalen comfortabel genoeg zijn en (in mijn geval) de juiste steun bieden.

Ik ben bijvoorbeeld hypermobiel, waardoor mijn voeten doorzakken. Met als gevolg zere knieën, last van mijn heupen, onderrug en krijgen van x-benen. Dus een goed voetbed is heel belangrijk anders ben ik na 1 uur al afgeschreven :)

Een voet hoeft niet mooi te zijn, maar wel verzorgd.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:26

Dankzij dit topic even naar Panama Jack zitten kijken en daar zitten best wel wat leuke modellen tussen! Maar wat een geld voor een sandaaltje :o

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:35

Ik zweer ook bij de Teva slippers! Het zijn dan wel geen sandalen, maar ze zijn zo enorm comfortabel. In Rome heb ik er heel wat km op afgelegd paar zomers geleden. Werkelijk nog nooit last van gehad!

Ik gebruik ze zelfs als waterschoenen in de zee :') Vandaar dat ze zo vies en dof zijn. Ik heb twee paar met verschillende kleuren bandjes. Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:38

Als je er geen 20 km op hoeft te lopen, hebben Unisa en Viavai ook leuke sandaaltjes. De ene comfortabeler dan de ander! Unisa is mij te smal, maar van ViaVai heb ik hele leuke met hak waar ik prima een middagje op kan struinen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:50

Ik zou op geen enkele sandaal trouwens verre afstanden gaan lopen :'). Als we op vakantie een flink stuk gaan wandelen, trek ik bij voorkeur een paar sneakers aan.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 11:55

Ik zie wel een aantal acceptabele voorbij komen. Echt sierlijke niet, maar als ik met 30 graden plus een stuk wil wandelen dan heb ik liever fijne sandalen dan blaren.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:10

Ik trek wel mijn all stars aan. Die teva's enzo trek ik echt niet onder een jurkje aan :n en anders neem ik 2 paar mee en wissel ik af gedurende de dag. Werkt ook _O_ een ja, ik ben hypermobiel, heb een mega kapotte enkel, maar ik weiger lelijke sandalen. En nee, daarmee ben ik echt geen goed voorbeeld voor mijn patiënten, maar ook van hen verlang ik dat niet :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:22

Afbeelding
Hier ook teva's

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:35

asjemenou schreef:
[ [url=m/xHgvf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook teva's

Heb je een linkje? Vind deze wel erg leuk!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:41

Als je teva olowahu intypt zie je heel veel linkjes!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:46

bigone schreef:
Teva is op het moment hartstikke hip :D :D maar iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij/zij op loopt. Ik heb liever dat mijn sandalen er als 50+ uitzien dan dat ze aanvoelen als 100+ door slechte schoenen.

Teva en hip? :') Heel modieus zijn ze niet. Maar dat is ook bijna niet een sandaal. Bij de Manfield zag ik laatst ook nog wel modieuze sandalen met een voetbed. En tja de lekker lopende sandalen zien er eigenlijk ook gewoon niet modieus uit helaas.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:47

asjemenou schreef:
[ [url=m/xHgvf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook teva's

Dit zijn de leren, of niet? Zijn die bandjes niet erg stug?

Dizzy, Teva heeft tegenwoordig ook wel meer dan de originele Jezusslippers.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:49

Als ik Teva's met schuimrubberen zolen ga dragen dan weet je dat er iets mis is met me.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:50

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:54

Even een stipje, binnenkort ook eens op zoek naar wat anders dan de Birkenstocks

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 12:56

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 13:00

Mavelle schreef:
http://www.sarenza.nl/pikolinos-alcudia ... #ectrans=1

Kent iemand dit merk? Vind deze nog wel oke eruit zien namelijk!

Ja.
Pikolinos zitten heerlijk. Ik heb er ballerina's van. Kan er een dag mee lopen zonder dat het pijn doet.
Ik wist niet dat ze ook sandalen hadden.