Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maaikemuis schreef:Ik zeg ook niet dat ze die dan moet kopen. Ik probeer alleen te zeggen dat de camera feitelijk totalloss is. De reparatiekosten wegen niet meer op tegen de waarde van de camera. Daarnaast kun je de shutter repareren, maar met een half miljoen clicks weet je daarnaast ook niet wat voor ellende je er nog meer mee gaat krijgen
Mijn advies, en ik besef hoe zuur het is, is om deze camera als verloren te beschouwen.
maaikemuis schreef:Ik ga even een knuppel in het hoenderhok gooien... is hij het nog waard? Want je koopt voor 900-1000 euro koop je dezelfde cameraop marktplaats op dit moment. Waarom bijna 700 euro verspijkeren aan een camera die stuk is en uit 2007 komt.
maaikemuis schreef:Een camera bestaat uit meer dan alleen een shutter. De serieuze problemen die ik gehad heb met camera's waren voornamelijk elektronisch. En die elektronica is in jouw geval (in het slechtste scenario) 10 jaar oud. Ik vond het destijds al een te duur geprijsde camera.
Het zal mij verder niet uitmaken. Maar mijn advies is om bij een goede tweedehands te zoeken bij een camerazaak. Met garantie, met een gecontroleerd product.
Zeker voor zulke bedragen. Je hebt hier zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Een dure les maar volgende keer weet je waar je op moet letten. Tazzey schreef:Een beetje fotograaf checkt toch als eerste het aantal clicks?Zeker voor zulke bedragen. Je hebt hier zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Een dure les maar volgende keer weet je waar je op moet letten.