Opgelicht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Opgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:23

Dit is onder ander de reden waarom ik nooit spullen van een bekende/familie/vrienden koop of aan een bekende/familie/virenden verkoop.
Je kan simpelweg niet in iets kijken en je weet niet hoe een ander er mee omgaat of wat er in dit geval in een jaar mee is gedaan/gebeurt.
Je kan het hem voorleggen wat er nu aan de hand is, maar als hij niet thuis geeft houdt het denk ik op.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 10:25

maaikemuis schreef:
Ik zeg ook niet dat ze die dan moet kopen. Ik probeer alleen te zeggen dat de camera feitelijk totalloss is. De reparatiekosten wegen niet meer op tegen de waarde van de camera. Daarnaast kun je de shutter repareren, maar met een half miljoen clicks weet je daarnaast ook niet wat voor ellende je er nog meer mee gaat krijgen

Mijn advies, en ik besef hoe zuur het is, is om deze camera als verloren te beschouwen.

Lijkt me niet. Je zet er een nieuwe shutter in en hij staat weer garant voor 300.000 clicks. Verder is er niks mis met de camera, en heb ik nooit problemen gehad met de ouderdom of iets dergelijks.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 10:27

maaikemuis schreef:
Ik ga even een knuppel in het hoenderhok gooien... is hij het nog waard? Want je koopt voor 900-1000 euro koop je dezelfde cameraop marktplaats op dit moment. Waarom bijna 700 euro verspijkeren aan een camera die stuk is en uit 2007 komt.

Vind ik niet heel slim na wat ik nu heb meegemaakt. Koop ik weer een camera die over de half miljoen clicks zit, kan ik volgend jaar weer een nieuwe kopen. Nee, ik repareer m liever nu voor de kosten die het zijn, en dat ik er vervolgens weer 300.000 clicks mee door kan. Kan altijd kapot gaan nog aan iets anders inderdaad, maar ben duurder uit als ik nu op marktplaats dezelfde fout ga maken.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:34

Een camera bestaat uit meer dan alleen een shutter. De serieuze problemen die ik gehad heb met camera's waren voornamelijk elektronisch. En die elektronica is in jouw geval (in het slechtste scenario) 10 jaar oud. Ik vond het destijds al een te duur geprijsde camera.

Het zal mij verder niet uitmaken. Maar mijn advies is om bij een goede tweedehands te zoeken bij een camerazaak. Met garantie, met een gecontroleerd product.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-17 11:31

maaikemuis schreef:
Een camera bestaat uit meer dan alleen een shutter. De serieuze problemen die ik gehad heb met camera's waren voornamelijk elektronisch. En die elektronica is in jouw geval (in het slechtste scenario) 10 jaar oud. Ik vond het destijds al een te duur geprijsde camera.

Het zal mij verder niet uitmaken. Maar mijn advies is om bij een goede tweedehands te zoeken bij een camerazaak. Met garantie, met een gecontroleerd product.

Zal me bezig gaan houden met het bonnetje van hem, kan het altijd vragen. Geloof namelijk niet dat de camera tweedehands overgekocht is toen al, maar hey alles kan dus ffe checken is nooit weg. Nog steeds blijft het gissen om te zeggen dat ie 10 jaar oud is, want dat weet je ook niet.

Deze camera met deze kwaliteit zal ik niet snel meer vinden in een camerazaak , al is het tweedehands. Ik ben in dit jaar gewend geraakt aan luxe, dat is ook een puntje. Ben de foto's die deze camera maakt nu gewend. Ik heb laatst met een 7D en een 1D M2 gewerkt (vervangende modellen) en die konden beiden niet tippen aan de kwaliteit die ik gewend was. Of ik moet een godsvermogen gaan betalen voor een goede camera, of onder mijn standaard kwaliteit gaan werken. Overigens heb ik het factuur van de reparatie al betaald, die keuze heb ik al gemaakt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:49

Een beetje fotograaf checkt toch als eerste het aantal clicks? :? Zeker voor zulke bedragen. Je hebt hier zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Een dure les maar volgende keer weet je waar je op moet letten.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:53

Tazzey schreef:
Een beetje fotograaf checkt toch als eerste het aantal clicks? :? Zeker voor zulke bedragen. Je hebt hier zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan. Een dure les maar volgende keer weet je waar je op moet letten.

Ik ga hier wel in mee, als je zulke uitgaves gaat doen wil je toch alles weten. Je hebt je keuze al gemaakt, persoonlijk had ik het misschien niet gedaan, maar dat is natuurlijk eigen afweging.

Ik zou het er bij laten, leer er wat van en volgende keer naar een goede fotozaak voor een occasion met garantie :)