Oftewel: Ik krijg er echt de kriebels van hoe je mensen continu het zwijgen op probeert te leggen.
Ik hoop oprecht dat je deze week wat dingen op een rijtje krijgt voor jezelf, en het lukt om samen met je vriend een oplossing te vinden!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nirvana_ schreef:OP en topic gelezen, maar zal mijn advies voor me houden, want je relatie is verder leuk genoeg en voor de rest mogen er alleen dingen worden gezegd die letterlijk in de OP staan
Oftewel: Ik krijg er echt de kriebels van hoe je mensen continu het zwijgen op probeert te leggen.
Ik hoop oprecht dat je deze week wat dingen op een rijtje krijgt voor jezelf, en het lukt om samen met je vriend een oplossing te vinden!

verootjoo schreef:Lijkt me erg vermoeiend zo'n relatie waarin slecht gecommuniceerd wordt![]()
Waarom wil je eigenlijk nog in deze relatie blijven?
En hoe zie je zo een ruziënde relatie voor je als er later eventueel ooit kinderen komen in je relatie? (Tenzij je die niet wilt natuurlijk)
Ik denk dat we dat stukje allebei kwijt zijn wanneer die communicatie skills weer ergens er uit geslopen zijn, maar dan is de vraag wat doe je er aan en hoe krijg je het terug, en ook heel belangrijk, lukt het nog om dat weer terug te krijgen. Want dat is wat ik wel heel graag zou willen. Dat jaar waarin we eigenlijk geen ruzie hadden enkel wat discussies was het wel echt heel duidelijk dat de communicatie beter was dan ooit. En het antwoord op de vraag hoe kan het dat dat zo veranderd is en hoe krijg je dat terug weten denk ik alleen wij 2..
) maar ik heb ook al gezegd dat als het zo door gaat tussen ons in dit tempo (met dus echt regelmatig ruzie) dat je dan nog eerder overlijd aan de stress (bij wijze van spreken natuurlijk) Annet_Dottie schreef:Even een vraagje in het algemeen, niet iets heel belangrijks maar even iets wat ik me af vraag hoe andere mensen tegen zoiets aan kijken. Stel je voor, jij bent dus een vrouw en diep van binnen zou je graag willen trouwen, mooie sprookjes bruiloft (kleine meisjes dromen enzo?), je hebt een relatie met iemand bent jaren samen en op een gegeven moment komt trouwen, kinderen, samenwonen al dat soort dingen ter sprake. Je bent lekker aan het fantaseren over de toekomst met een serieuze ondertoon er tussendoor geeft je man/vriend/partner aan niks met trouwen te hebben en dat van hem niet zo hoeft.
Zou je dat een issue vinden op het moment dat jij wel graag wil trouwen maar je vriend/man/partner wil dat niet?
Kijk ik ben Disney fan van kleins af aan dusja meestal droom je dan zelf ook wel van een sprookje met mooie bruiloft, koets, prachtige jurk etc. Misschien niet realistisch maar goed dromen mag toch. En inderdaad mijn vriend heeft daar helemaal niks mee, vind trouwen niks toevoegen aan de relatie hoeft van hem gewoon niet (lekker nuchter). Ik vind dit geen probleem. Ik vind gelukkig zijn en samen zijn veel belangrijker dan een ring om mijn vinger en zijn achternaam ofzo.
Annet_Dottie schreef:verootjoo schreef:Lijkt me erg vermoeiend zo'n relatie waarin slecht gecommuniceerd wordt![]()
Waarom wil je eigenlijk nog in deze relatie blijven?
En hoe zie je zo een ruziënde relatie voor je als er later eventueel ooit kinderen komen in je relatie? (Tenzij je die niet wilt natuurlijk)
Omdat ik zielsveel van hem hou (en weet dat we ook heel veel leuke momenten hebben, en heb gezien dat we het dus wel kunnen, het geen ruzie maken langer dan 2 week).. De communicatie is inderdaad niet om over naar huis te schrijven, maar is dus wel bijna een jaar heel goed geweest, precies zoals het hoort/hoorde eigenlijk. Dat is denk ik een stukje wat we kwijt zijn ? Alleen ik ben dus kwijt wanneer we dat stukje kwijt geraakt zijn, zo begrijp je het nogIk denk dat we dat stukje allebei kwijt zijn wanneer die communicatie skills weer ergens er uit geslopen zijn, maar dan is de vraag wat doe je er aan en hoe krijg je het terug, en ook heel belangrijk, lukt het nog om dat weer terug te krijgen. Want dat is wat ik wel heel graag zou willen. Dat jaar waarin we eigenlijk geen ruzie hadden enkel wat discussies was het wel echt heel duidelijk dat de communicatie beter was dan ooit. En het antwoord op de vraag hoe kan het dat dat zo veranderd is en hoe krijg je dat terug weten denk ik alleen wij 2..
Nog even ter toevoeging, het is inderdaad dood vermoeiend zoals het gaat, niet eens perse het slechte communiceren wat zo vermoeiend is maar kijk maar eens wat stress telkens doet met je lichaam (en geest). Dus daar gaat het voor mij de gezonde situatie voorbij dus of dat moet stoppen of er moet een oplossing voor komen, een tijdje terug zag ik bij rtl late night iets over dat je door de stress en weet ik het kan overlijden aan een gebroken hart (niet alles gezien vond het een beetje onzin) maar ik heb ook al gezegd dat als het zo door gaat tussen ons in dit tempo (met dus echt regelmatig ruzie) dat je dan nog eerder overlijd aan de stress (bij wijze van spreken natuurlijk)
(helemaal niet in deze situatie)

(ik hoop dat je het nog begrijpt haha)
Dus wat ik bedoel is dat ik wel droom, maar dat dat niet zodanig realistisch is. Een droom van mij is kinderen krijgen, en dat is ook echt een droom die ik niet zal laten schieten, als mijn vriend dat niet had gewild of wil dan zou ik geen toekomst met hem hebben dat is heel simpel. Maar ipv die bruiloft spaar ik dan liever door voor een andere droom (wat realistischer is en wat we beide willen) en dat is ons eigen huisje kopen, als idee "hutje op de hei", met het liefst een eigen paardje bij huis, diertjes, huisje boompje beestje. Dan staat trouwen voor mij onderop het lijstje van wat ik perse wil. En dat zeg ik echt niet omdat hij dat dan niet wil, als het voor mij echt zo belangrijk was geweest had ik daar in echt voor mezelf gekozen daar ben ik wel heel kort in en dat weet hij ook.

Ayasha schreef:Eerlijk gezegd, als je een topic over je relatie op bokt moet maken is die IMO gedoemd te mislukken. Dat wil je niet horen, dat is me al duidelijk. Maar als je het moet overleggen met een stel vreemden op het internet zegt dat gewoon heel veel over jullie onderlinge communicatie
Gwahir schreef:Ayasha schreef:Eerlijk gezegd, als je een topic over je relatie op bokt moet maken is die IMO gedoemd te mislukken. Dat wil je niet horen, dat is me al duidelijk. Maar als je het moet overleggen met een stel vreemden op het internet zegt dat gewoon heel veel over jullie onderlinge communicatie
Dit doet me denken aan iets wat ik op Viva forum las, waar zich de volgende "wet" had ontwikkeld: hoe langer de openingspost, hoe meer kans dat de betreffende relatie zou eindigen.
bigone schreef:Ts, jij hebt dromen van kids, trouwen, dieren aan huis, prachtig maar wat wil je vriend. Niet trouwen weten we nu maar de rest, hoe ziet hij de toekomst MET jou, daar al eens serieus over gepraat. Je bent nu vijf jaar samen, wilt waarschijnlijk wel een keer kinderen en het zou nogal banketstaaf zijn wanneer je er over een jaar over praat en hij ook geen kinderen wil. Dan laat je het zoals zoveel vrouwen nog een jaar aanmodderen en besluit dan toch er mee te kappen, ben je wel dertig en beginnen de jaren te tellen. Dus serieus, ondanks dat je geen vastomlijnde plannen hebt, zet voor jezelf op papier hoe jij je toekomst ziet en kijk of je vriend hier aan kan/wil voldoen.
Annet_Dottie schreef:Omdat ik zielsveel van hem hou (en weet dat we ook heel veel leuke momenten hebben, en heb gezien dat we het dus wel kunnen, het geen ruzie maken langer dan 2 week)..
Goof schreef:Annet_Dottie schreef:Omdat ik zielsveel van hem hou (en weet dat we ook heel veel leuke momenten hebben, en heb gezien dat we het dus wel kunnen, het geen ruzie maken langer dan 2 week)..
Ik hield ook van mijn ex, we hadden leuke momenten en wij hadden nooit ruzie, maar soms is enkel 'houden van' niet genoeg. 'Houden van' staat niet gelijk aan 'gelukkig zijn' TS. Er is meer nodig om gelukkig te zijn.
Ben je serieus trots op het feit dat jullie soms langer dan 2 weken geen ruzie kunnen maken?
Een relatie hoort leuk te zijn, een toevoeging, het hoort als vanzelf te gaan omdat jullie bij elkaar passen. Iedere dag vechten om aan je relatie te werken en constant ruzie hebben is geen goede relatie.
Neem een paar weken afstand en ga eens bedenken hoe jouw ideale relatie eruit ziet. Wat zou jij nou willen de rest van je leven?
)

maar hij is ook echt mijn beste maatje, ik weet dat het allemaal lijkt (en dat snap ik) alsof we alleen maar ruzie maken maar ik kan met niemand zo lachen als met hem. Van Donderdag middag heb ik nog selfies dat ik naar hem toe liep, hij met zijn rug naar mij toe stond even naar buiten te kijken zich vervolgens uitrekte en ik de volume knop (dan maakt ie foto's achter elkaar door) ingedrukt hield, hierna ging hij achter me staan en pakte hij me vast en zei hij hou die knop eens ingedrukt en liet hij zich ineens achterover (op de bank) vallen en trok mij dus mee, nou hilarische foto's, en hoe boos we 's avonds ook op elkaar waren als ik die foto's nu zie of het uberhaupt vertel krijg ik wel een lach op m'n gezicht, dat zijn van die maffe momentjes, lijkt misschien iets heel kleins of simpels en dat is natuurlijk niet het enige moment dat we het leuk hebben samen, we hebben ook heel veel dezelfde interesses, zitten zelfs op een lijn over het huishouden en de inrichting van het huis bijvoorbeeld, we vulden elkaar perfect aan tijdens zijn verhuizing als hij het even niet wist zei ik ik zou het zo en zo doen en dat gaf hem weer helderheid, dan speculeerden we er soms over verder en zo kwamen we (zonder ruzie) tot hoe het dan moest worden, dus het is voor mij echt een soort van afwegen, wil ik het doen met die leuke momenten, die we ook echt veel hebben maar daarnaast wel al die ruzies, of kunnen we er nog wat aan doen, of is het niet meer te redden (bij wijze van spreken..).
De eerste jaren in onze relatie hadden we met vlagen ruzie, maar altijd te veel, toen hebben we besloten er mee te stoppen, vorig jaar januari zijn we weer bij elkaar gekomen en sindsdien hebben we een keer echt knallende ruzie gehad dus in een jaar inderdaad 1 keer écht ruzie, als ik terug zou kunnen naar die periode (inderdaad zo'n half jaar geleden) zou ik absoluut niet twijfelen nee. Het is voor mij heel erg onzeker waar het precies mis gegaan is, ik denk ergens tijdens de verhuizing, maar niet letterlijk door de verhuizing, we gingen zelfs daar nog wonderbaarlijk goed mee om, alle tegenslagen, weinig slaap, veel wat er moest gebeuren, veel wat gekocht moest worden, beslissingen die genomen moesten worden zijn nooit echt de dingen geweest waardoor de ruzies echt zijn ontstaan eigenlijk, het is er tussendoor in geslopen dus ik denk dan meer door dat we niet goed hebben gecommuniceerd, misschien tijdens de verhuizing dat we veel gecommuniceerd hebben over wat er moest gebeuren etc (de verhuizing zelf allemaal dus), maar daar buitenom niet meer.. Ik denk dat dat het eerder is.