Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 18:18

Varekaj schreef:
Ik vind onze afspraken niet voelen als regels, ook al hebben we dus best wel bewust gepland "die en die dag is voor ons". Het geeft net een hoop duidelijkheid voor beiden. Op deze manier kunnen we beiden intensief sporten zonder dat we er last van hebben zeg maar :)
En het is voor mijn instructice ook gewoon ontzettend handig om vaste lesmomenten te hebben, kan ze andere klanten daar omheen plannen.

"Onze" tijd is niet alleen samen gezellig wezen maar ook het huishouden doen. Daarin is er maar 1 vaste taak voor mij, dat is de strijk. De rest doen we tussendoor als de ander er niet is, of samen.

Annet: ik vind de opmerking van je moeder best bijzonder. Als je wil gaan samenwonen later, dan ben je toch ook elke dag bij hem?
Ik zou echter niet verwachten dat hij alle tijd dat je daar bent, ook effectief met jou doorbrengt. Dat doen wij ook niet. We wonen wel samen maar hebben tussendoor ook nog ons eigen ding om te doen. is het geen optie om bijvoorbeeld van donderdagavond tot zondagavond daar te zijn, en de rest thuis? Laat hem in de namiddag knutselen en kruip 's avonds gezellig op de bank, ga wat drinken met vrienden, doe boodschappen samen...
Je kan niet verwachten dat als je daar bent, dat hij dan altijd alle uren van de dag met jou bezig is. Mijn vriend kijkt ook vaak tv terwijl ik zit te lezen of op de laptop bezig ben bijvoorbeeld.

Tuurlijk als we gaan samenwonen zijn we elke dag samen, maar samenwonen is zeker voorlopig nog niet aan de orde. Het is heel lastig uit te leggen, helemaal via een toetsenbord en een computer schermpje. Voorheen woonde mijn vriend in een studio dus kon ik op de bank zitten lezen en hij achter de computer met koptelefoon op maar dan nog zat er misschien een meter aan afstand tussen ons. Nu als hij gaat computeren zit hij boven, ik kan dan kiezen, erbij gaan zitten en (ook) gaan gamen of niet. Maar als ik het niet doe zit ik dus alleen beneden, dan kan ik gaan lezen, daar heb ik ook niet altijd zin in. Tv kijken doe ik dan nog het vaakst maar thuis kijk ik noooit tv, ik hou daar gewoon niet van. Normaal was het dan zat ik op de bank en hij achter de pc maar konden we ondertussen kletsen, tussendoor konden we lekker stoeien en kletsen al ging het nergens over.
Natuurlijk als je samen woont doe je ook niet alles samen, maar wij wonen niet samen, mijn spullen liggen daar niet dus ik kan niet zo makkelijk mijn eigen ding doen omdat ik niet standaard al mijn spullen kan mee nemen, ik verwacht ook niet dat hij 24/7 bij mij is dat weet hij zelf ook, maar dat was ik wel gewend, 3 jaar lang, dus de omschakeling is voor mij erg groot.
Kwa afspreken etc die tip onthou ik even, ik zie hem nu sowieso een week niet dus iets voorstellen word hem even niet, verder het laat hem 's middags knutselen, dat heb ik niet in de hand. Gisteren zei hij ook ik ga even met mijn drone bezig dan gaan we nog even wat doen. Uiteindelijk is ie de halve middag bezig geweest, om vervolgens vlak voor het eten te zeggen ik leg alvast dit ff klaar dan kan ik zo verder, waarop ik wel zei uh je zou toch eventjes bezig, zullen we ook nog even wat samen nu gaan doen.. Dus afgesproken samen iets te gaan doen maar toen was het na het eten ineens helemaal mis waardoor we alsnog de hele avond apart van elkaar hebben gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:40

Kan je niet bij 'm gaan zitten lezen als hij aan het gamen is? Of kan hij gamen op de laptop naast je op de bank?
Ik kijk nooit tv, die staat zelden tot nooit aan als mijn vriend er niet is. Hij kijkt echter wel graag. Ik pak dan makkelijk een boek of de laptop erbij. Ook hierin hebben we een tussenweg gevonden. We hebben een serie uitgezocht die we allebei leuk vinden, namelijk Dexter. Die is 8 seizoenen lang, ik geloof 8 afleveringen/seizoen (kunnen er meer zijn) en elke aflevering duurt 50min. Wanneer we samen op de bank zitten, dan kijken we 1 of 2 afleveringen samen.
Idem met films. We gaan 1x/jaar naar Londen, en dan plunderen we de winkel His Masters Voice. Dit jaar ook weer een flinke stapel films gekocht, en die kijken we dan samen, op een uitzondering na misschien.

@Century: ik zie mijn vriend gemiddeld 6 maanden/jaar niet, hij werkt in de offshore. Hij is gemiddeld 6 weken thuis en 6 weken weg, aan boord. Het enige contact dat we dan hebben is 1 telefoontje/week en elke dag een mailtje. Ik stuur dat vlak voor ik ga slapen, hij leest dat dan na zijn shift, antwoord, en ik lees dat dus elke ochtend als ik nog wakker zit te worden in bed :)
Hij had het er heel erg moeilijk mee dat ik niet stond te springen om van mijn routine af te wijken als hij thuis was. Mijn paarden staan in eigen beheer, ik werk deeltijds, ik rij wedstrijden. Je kan niet zeggen "nu rij ik 6 weken intensief" om ze dan 6 weken vakantie te geven en slechts 3x/week even snel langs hooi en water aanvullen en een aai over de bol. Hij vond ook dat ik het huishouden volledig moest doen "want hij had 6 weken 7/7 en 12u/dag gewerkt". Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar zo zijn wij op onze regeling uitgekomen en dit is echt waar perfect. Niemand heeft het gevoel dat ie moet opofferen, integendeel. We hebben allebei net het idee dat we meer tijd dan ooit tevoren samen kunnen doorbrengen.

Een les die wij geleerd hebben is ten eerste altijd goed, duidelijk en eerlijk communiceren. Jezelf in de ander verplaatsen. En bovenal, niet kijken naar wat je mist, wel naar wat je als extra kan winnen waar je beide voordeel bij hebt.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:46

Zijn ondernemersgeest :Y) hoewel ik die kant ook heel erg waardeer.

Alles draait in meer of mindere mate al-tijd om het bedrijf. Ik word soms helemaal hysterisch van het feit dat er eigenlijk niets te plannen valt. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:47

Varekaj schreef:
Kan je niet bij 'm gaan zitten lezen als hij aan het gamen is? Of kan hij gamen op de laptop naast je op de bank?
Ik kijk nooit tv, die staat zelden tot nooit aan als mijn vriend er niet is. Hij kijkt echter wel graag. Ik pak dan makkelijk een boek of de laptop erbij. Ook hierin hebben we een tussenweg gevonden. We hebben een serie uitgezocht die we allebei leuk vinden, namelijk Dexter. Die is 8 seizoenen lang, ik geloof 8 afleveringen/seizoen (kunnen er meer zijn) en elke aflevering duurt 50min. Wanneer we samen op de bank zitten, dan kijken we 1 of 2 afleveringen samen.
Idem met films. We gaan 1x/jaar naar Londen, en dan plunderen we de winkel His Masters Voice. Dit jaar ook weer een flinke stapel films gekocht, en die kijken we dan samen, op een uitzondering na misschien.

@Century: ik zie mijn vriend gemiddeld 6 maanden/jaar niet, hij werkt in de offshore. Hij is gemiddeld 6 weken thuis en 6 weken weg, aan boord. Het enige contact dat we dan hebben is 1 telefoontje/week en elke dag een mailtje. Ik stuur dat vlak voor ik ga slapen, hij leest dat dan na zijn shift, antwoord, en ik lees dat dus elke ochtend als ik nog wakker zit te worden in bed :)
Hij had het er heel erg moeilijk mee dat ik niet stond te springen om van mijn routine af te wijken als hij thuis was. Mijn paarden staan in eigen beheer, ik werk deeltijds, ik rij wedstrijden. Je kan niet zeggen "nu rij ik 6 weken intensief" om ze dan 6 weken vakantie te geven en slechts 3x/week even snel langs hooi en water aanvullen en een aai over de bol. Hij vond ook dat ik het huishouden volledig moest doen "want hij had 6 weken 7/7 en 12u/dag gewerkt". Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar zo zijn wij op onze regeling uitgekomen en dit is echt waar perfect. Niemand heeft het gevoel dat ie moet opofferen, integendeel. We hebben allebei net het idee dat we meer tijd dan ooit tevoren samen kunnen doorbrengen.

Een les die wij geleerd hebben is ten eerste altijd goed, duidelijk en eerlijk communiceren. Jezelf in de ander verplaatsen. En bovenal, niet kijken naar wat je mist, wel naar wat je als extra kan winnen waar je beide voordeel bij hebt.

Ik zou evt wel bij hem kunnen gaan zitten lezen, of zelf ook gaan gamen. Alleen is het denk ik ook een beetje zodra hij wil gamen ben ik dus bijna verplicht om te gaan lezen of gamen of tv kijken, en dat zijn dingen die ik normaal wel graag doe, maar gewoon wanneer ik zelf zin heb, en niet omdat ik anders uit mijn neus zit te eten als je begrijpt wat ik bedoel :')
Hij heeft een desktop super de luxe pc dus kan niet op de bank zitten gamen helaas :D
Het enige wat wij kwa tv nog wel eens actief doen is 's ochtends (vaak in het weekend) discovery kijken, zoals gisteren hebben we wel even live koningsdag gekeken samen, verder films kijken maar de laatste keer dat we dat hebben gedaan kan ik me ook even niet meer herinneren dat is ook zo'n 5 week geleden denk ik wel.. Niet omdat we het niet willen maar we zijn een beetje van we zien wel wat we gaan doen, we kunnen 's middags zeggen film kijken vanavond? Maar als we dan laat eten, moe zijn en meer zin hebben in gamen doen we dat gewoon.
We hebben beide ook wel een beetje concentratie problemen, vooral ik. Dus ik vind gewoon ook boven gaan zitten en dan lezen een heel goed idee alleen kan ik het beste lezen in alle rust zonder iemand naast me die loopt te schelden tegen z'n computer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:04

Ik weet niet wat je speelt, maar 1 van mijn exen speelde Unreal Tournament 4. Hij was er heel erg ervaren in, ik was al blij als ik een keertje raak kon schieten :') Wij hadden er echter wel een hoop lol in om tegen elkaar te spelen, capture the flag bijvoorbeeld.

Hij kan je misschien leren vliegen met de drone? Of voorstellen, als je een keer een middagje gaat wandelen dat hij 'm meeneemt en buiten kan vliegeren? Moet je wel kijken of het mag op die plek, of je vergunning nodig hebt etc.
Je kan ook een keer opzoeken of er ergens een beurs of evenement met drones is, en vragen of ie samen wil gaan. Je bent samen weg, en hij kan toch met zijn hobby bezig zijn. Ik begrijp niks van basket, mijn vriend niet van paardrijden. Toch ga ik bijna elke wedstrijd kijken als hij speelt, en hij doet zijn best om ook te komen kijken als ik rij. Zeker nu ik naast dressuur ook jumping ga starten want "daar begrijp ik tenminste iets van" zegt hij :))

Door overal mogelijkheden in te gaan zien zijn het geen dingen meer die je "voor lief moet nemen" maar waar je als koppel plezier aan beleefd.

Tenzij dus luidruchtig snurken, daar ga ik nooit blij mee zijn :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:22

Varekaj schreef:

Mijn antwoord was in het algemeen bedoeld :) Ik zie dat ik jou gequote heb, weet niet meer precies waarom. :P Sorry voor de verwarring. Snap in jouw geval ook heel goed dat je het zo ingericht hebt. Lijkt me een lastige situatie, 6 weken bij elkaar en 6 weken niet.
Lijkt me helemaal mooi als je een manier hebt gevonden die voor beiden werkt! Daar gaat het om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:28

Varekaj schreef:
Ik weet niet wat je speelt, maar 1 van mijn exen speelde Unreal Tournament 4. Hij was er heel erg ervaren in, ik was al blij als ik een keertje raak kon schieten :') Wij hadden er echter wel een hoop lol in om tegen elkaar te spelen, capture the flag bijvoorbeeld.

Hij kan je misschien leren vliegen met de drone? Of voorstellen, als je een keer een middagje gaat wandelen dat hij 'm meeneemt en buiten kan vliegeren? Moet je wel kijken of het mag op die plek, of je vergunning nodig hebt etc.
Je kan ook een keer opzoeken of er ergens een beurs of evenement met drones is, en vragen of ie samen wil gaan. Je bent samen weg, en hij kan toch met zijn hobby bezig zijn. Ik begrijp niks van basket, mijn vriend niet van paardrijden. Toch ga ik bijna elke wedstrijd kijken als hij speelt, en hij doet zijn best om ook te komen kijken als ik rij. Zeker nu ik naast dressuur ook jumping ga starten want "daar begrijp ik tenminste iets van" zegt hij :))

Door overal mogelijkheden in te gaan zien zijn het geen dingen meer die je "voor lief moet nemen" maar waar je als koppel plezier aan beleefd.

Tenzij dus luidruchtig snurken, daar ga ik nooit blij mee zijn :')

Ik ben zelf geen heeel actieve gamer, speel op het moment als ik wat speel Blur of Farming simulator, lekker spannend :P M'n vriend speelt van alles naar mijn weten, ene moment farming simulator, dan weer doom (ofzo) en dan weer blur.
Ik heb zijn oude drone gekregen, dus toen hij verhuisd was en daar achter een voetbal/speel veldje bleek te zijn zijn we samen gaan vliegen, maar vervolgens crashte mijn (simpele) drone en is er dus iets heel belangrijks gebroken (weet even niet meer wat :P ) hij wou het wel een keer fixen, die van hem heeft ie helemaal zelf gebouwd dus hij weet hoe het zit maar heeft het momenteel zo druk dat daar nog niet echt tijd voor geweest is. Dus dat is wel erg jammer. Ik ga vaak wel mee als hij gaat vliegen en mag als ik wil ook altijd wel even proberen, ik ben alleen heeel voorzichtig omdat hij dus helemaal handmade is vind ik het altijd een beetje eng ben ik bang dat ik hem laat crashen etc.
Maar ik begrijp je idee en neem het zeker mee! Thanks :D

Haha luidruchtig snurken doet ie niet aan, een beetje misschien als ie teveel gezopen heeft (zelden dus :P ) , ik ben degene die snurkt en praat in haar slaap :x

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:50

Dat snurken is echt een ding hoor.
Het was bij mijn ex zoiezo al heel irritant omdat hij echt heel hard snurkte.
Maar als we bijvoorbeeld ruzie hadden in de avond en ik was moe en wilde gewoon lekker slapen.
Lag hij naast me heerlijk ontspannen te slapen met dat gebrul van hem. Ik uren wakker liggen. Boos van de ruzie en het feit dat ik ook nog eens door hem niet kon slapen. Echt poedersuiker!
Gelukkig ben ik daar vanaf en ben ik een single lady met een goede nachtrust! :)

Toothless

Re: Wat zou je voor lief nemen in een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:54

Mijn vriend is aan het afkicken, er is 4 maanden geleden depressie bij hem vastgesteld en ADD. Dit neem ik voor lief omdat ik weet dat hij een lang herstel heeft en ik het not done vind om hem te verlaten als het even tegenzit. Ook neem ik voor lief dat hij in een eenpersoonsbed altijd diagonaal slaapt en ik in een soort hoekje gedrukt word :Y) Maar daar tegenover staat dat ik weer heel veel beweeg als we in mijn tweepersoonsbed slapen dus een beetje geven en nemen mag wel!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:51

Ik neem voor lief dat hij een ochtend mens is, terwijl ik een avond mens ben. Sochtends irriteert ie me dood omdat hij zo vrolijk en wakker is, savonds irriteert ie me omdat hij vroeg wil slapen terwijl ik nog niet moe ben :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:16

Zijn scheetjes. en het feit dat hij een binnenvetter is (maar gelukkig wel kan praten als ik het gesprek begin), het feit dat hij het woord 'sorry' echt NIET over zijn lippen krijgt maar zich in ALLE bochten wringt om het niet te zeggen.
Gelukkig ben ik een echte prater en ook opgeleid om te praten en informatie uit mensen te krijgen. En ik weet precies wanneer er 'sorry' op zijn voorhoofd staat en hij zich in elke bocht wringt. Dan geeft ik dat aan en dan is het lang stil met een glimlach. dan weet ik genoeg en kan ik het ook van me afzetten.

Die scheetjes zijn nog wel ff een ding. We hebben de afspraak dat het op het toilet, buiten of in de badkamer mag, maar dat lukt neit altijd. Helaas....

Ik denk dat mijn vriend bij mij voor lief neemt dat ik echt een gruwelijke draak ben in mijn slaap. Voer hele gesprekken, doe de lampen aan, begin te brabbelen, aan hem te plukken, of laat hem schrikken. Laatst heb ik hem op zijn oog gestoten met mijn elleboog per ongeluk en ik reageerde echt belachelijk gaf hij aan. Ik weet er werkelijk niks van, geloofde het niet. tot het oog geel werd van de blauwe plek nog.