Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
verootjoo schreef:Ik verbaas me wel over de reacties hier... het was toch niet meer aan met die vriendin en B toen dit gebeurde? Al een jaar uit.
En ja, tactisch is misschien anders, maar dit gebeurde nu eenmaal. Vind het wel erg overdreven van die vriendin.
'Exen van je vriendin zijn een nogo' heb ik echt nog nooit van gehoordsinds wanneer heb je het alleenrecht op een jongen als het allang uit is
Jessix schreef:In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
Dan mag ze daar sowieso eerst zelf mee beginnen als dat een regel is.
En natuurlijk je kan het niemand verbieden, maar ik kan me voorstellen dat je vriendschap dus niet zo veel waard is... Anders had je het er niet voor over gehad.
Ik denk echt dat ze boos is omdat ze die avond buiten spel is gezet, maar ik verwacht niet dat ze boos zal blijven omdat jij nu verliefd bent op haar ex. Voor die avond mag je dus je excuses aanbieden (en dan doet zij dat misschien ook wel, omdat zij zich natuurlijk ook niet erg volwassen heeft gedragen) en ik verwacht dat het daarna weer goedkomt tussen jullie. Jessix schreef:In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
En natuurlijk je kan het niemand verbieden, maar ik kan me voorstellen dat je vriendschap dus niet zo veel waard is... Anders had je het er niet voor over gehad.
amado7 schreef:Jessix schreef:In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
Dan mag ze daar sowieso eerst zelf mee beginnen, als dat zo is.
Cheytjuh schreef:Jessix schreef:In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
Ik vind dit dus persoonlijk één van de meest egoïstische afspraken ooit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden. Waarom zou een ander niet gelukkig mogen/kunnen worden met de ex ? Wat nou als toevallig die ex de levenspartner van je vriendin schijnt te zijn, dan kun je nog zoveel visjes in de zee hebben, maar die echte klik die zoek je niet even ergens anders uit.
Ik heb het dan niet over stiekem verliefd worden enzovoorts, maar gewoon wanneer het toch uit is why the hell not ? Je hebt geen 'recht' op een persoon omdat je er toevallig een relatie mee hebt gehad
Jessix schreef:[naam] schreef:
In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
Dan mag ze daar sowieso eerst zelf mee beginnen, als dat zo is.
Littera schreef:Wat ik denk, is dat ze kwaad is omdat jullie met drieën aan het stappen waren en jij en B zo in elkaar opgingen dat zij er volledig buiten viel. Dat is een behoorlijk ongemakkelijke situatie en ik vind het ook niet netjes van je dat je je vriendin in die situatie hebt gebracht.
Wat ik zou doen, is wachten. Een week, twee weken, misschien een maand. En dan met haar afspreken op een neutrale plaats, bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, en je excuses aanbieden voor die avond. Ik denk dat de kans groot is dat het dan weer goedkomt, als zij de kans krijgt om even rustig na te denken ziet ze ook wel in dat het geen wereldramp is dat jij nu met haar ex datet.Ik denk echt dat ze boos is omdat ze die avond buiten spel is gezet, maar ik verwacht niet dat ze boos zal blijven omdat jij nu verliefd bent op haar ex. Voor die avond mag je dus je excuses aanbieden (en dan doet zij dat misschien ook wel, omdat zij zich natuurlijk ook niet erg volwassen heeft gedragen) en ik verwacht dat het daarna weer goedkomt tussen jullie.