Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:09

Maar waarom vinden mensen reactie van vriendin 'te heftig'? Wie weet heeft zij nog wel ergens gevoelens voor B, vind zij het sowieso kwetsend dat je beste vriendin voor jou ex kiest. En de manier waarop..
Kijk ik kan verder niet in jullie gedachtes en gevoelens kijken maar ik vind de reactie van je vriendin zeker niet belachelijk. Kun je het je voorstellen?
Stel het je desnoods voor met B, dat het over bijv 2 jaar uitgaat en je beste vriendin komt hem nog even overnemen..

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:09

Wat mij een beetje verbaast is dat de ex in kwestie hier geen rol speelt? Het is een soort verborgen vrouwenverbond dat je niet met de ex van een ander mag?
Kom op zeg dit gaat tussen twee mensen die elkaar zien zitten en nu gelukkig met elkaar zijn.
Het is al een jaar over, een jaar!
Dat je het als ex vriendin niet leuk vindt kan ik hier dan ook niet begrijpen en heeft vooral met de vriendin zelf te maken. Dat je dan iemand zo achterlaat midden in de nacht bij een club vind ik ook op geen enkele manier goed te praten.
Wat een puinzooi.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:10

Ben ik de enige die het niet zo raar vind? Het is al een jaar uit, en zij heeft het zelf uitgemaakt. Als het nou een paar maandjes was.. Verliefdheid overkomt je toch? Natuurlijk kan je kiezen wat je daarmee doet maar ik vind dat je best verliefd kan worden op een leuke jongen die al een jaar dr ex is.

Hier ook zo, misschien iets andere situatie maar goed. Ik vond iemand ontzettend leuk, appte ik mee etc en een maand later bleek dat hij met mijn vriendin ging. Natuurlijk ben je dan boos en teleurgesteld, maar hij vind haar nu eenmaal leuk en ik gun het haar van harte.

Ik zie niet zo heel veel verschil dat jij een relatie met hem heb of een andere (misschien) bekende. Hij is alweer een jaar vrijgezel en ze heeft het zelf uitgemaakt. De liefde hoeft niet over te zijn maar ze weet als ze het uitmaakt dat hij dan weer vrijgezel is en dus weer een relatie kan krijgen.

dromertje2

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:15

Ts is geen 14 jaar he. Ze is een volwassen vrouw. Ze is zelf verantwoordelijk voor hetgeen ze doet. En ook hetgeen wat daar uit voorkomt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:15

Het was uit. Al een jaar.

Wat is het probleem? Mijn beste vriendin is getrouwd met een ex van een goede vriendin en ze passen super bij elkaar. Had ze echte liefde moeten laten lopen omdat hij voorheen wat had gehad met haar vriendin. Wat een onzin

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:17

Het gaat er helemaal niet om wat wij bokkers van jouw actie en haar reactie vinden. Je hebt je vriendin blijkbaar erg gekwetst door met haar ex te zoenen. Door een relatie met deze jongen aan te gaan maak je de situatie alleen maar erger. Ik vraag mij af hoeveel jullie vriendschap betekent, als jij je vriendin haar gevoelens aan de kant zet en een relatie met haar ex boven jullie vriendschap verkiest.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 23-04-17 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:17

Het eerste wat er in me opkwam toen ik je verhaal las was, one woman's trash, another woman's treasure.

Oftewel zij heeft het met hem uitgemaakt, om welke reden dan ook en jij hebt voor jouw gevoel de jackpot getroffen. Verdient het de schoonheidsprijs op de wijze hoe het gegaan is, misschien niet, maar dat geldt wel voor beide kanten. Komop zeg, niemand heeft het alleenrecht op iemand. Dingen gebeuren en liefde laat zich nou eenmaal niet sturen. Moet jij, misschien wel je "grote liefde" laten gaan, omdat zij hem niet als zodanig zag en hem aan de kant zette, onder het mom van een ongeschreven regel? Lekkere vriendschap dan.

Ik ben getrouwd met de ex van een collega/vriendin en wij gaan nog gewoon met haar om, sterker nog ze komt regelmatig even een bakkie halen en af en toe een hapje bij ons eten. Ik vind enige volwassenheid wel op zijn plaats.

Ik kan me voorstellen dat dit even schrikken is geweest voor je vriendin en ze daarom waarschijnlijk impulsief heeft gereageerd. Nu jullie relatie een feit is en ze er even over heeft kunnen nadenken, mag je toch verwachten dat ze in ieder geval weer open staat voor een gesprek, want wat stelde jullie vriendschap dan voor? Ik weet niet hoe vers het allemaal is, maar misschien even de storm laten overwaaien en dan nog een poging doen. Zit ze dan nog vol (onterechte) wrok, dikke doei voor d'r!

Laat het geen bom onder je relatie leggen meid!
Laatst bijgewerkt door MissDD op 23-04-17 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:19

verootjoo schreef:
Ik verbaas me wel over de reacties hier... het was toch niet meer aan met die vriendin en B toen dit gebeurde? Al een jaar uit.
En ja, tactisch is misschien anders, maar dit gebeurde nu eenmaal. Vind het wel erg overdreven van die vriendin.

'Exen van je vriendin zijn een nogo' heb ik echt nog nooit van gehoord := sinds wanneer heb je het alleenrecht op een jongen als het allang uit is :?

Dit dus. Zelf ook meegemaakt dat een vriendin verliefd is geworden op mijn ex en ze zijn gelukkig getrouwd nu samen. Snap echt niet waarom er zo moeilijk over gedaan moet worden.

Zelf heb ik toendertijd gewoon gevraagd hoe het zat, vriendin kwam er mee en volwassen gewoon samen het er over gehad. Vond het alleen maar fijn ze zo gelukkig te zien

En helemaal eens met wat MissDD zegt :j

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:20

Soms denk je dat je goede vriendinnen bent, maar dat ben je niet.

Ik zou de brief niet sturen.

Je hebt je gevoelens op papier gezet, voor jou afgerond, streep er onder en kan je je in je verliefdheid met b gooien.

Je kan alles zeggen tegen je goede vriendin, maar ze wil horen wat zij graag wil horen, en de band is nu verziekt.

En waarom de verliefdheid met b, nu niet gaan doen?

De goedkeuring van die "goede" vriendin krijg je toch niet. En waarom zou je zoiets willen?

En jou verhaal komt toch niet aAn bij die "goede " vriendin.

En voor mij komt t er op neer, dat je dan en je "goede " vriendin kwijt bent en nu ook nog je evt relatie voor de toekomst laat lopen?

Wie doe je dan te kort! JEZELF!

Gewoon leven in je eigen wereld, doe de dingen die jij graag wilt, en goede vriendinnen en vrienden, die zijn er dan automatisch!

Succes

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:21

Ik vind de reactie van je vriendin echt onnodig overdreven en ik zou niet eens moeite doen om je excuses aan te bieden. Het is al een jaar uit en zij mag blijkbaar wel met zijn vrienden naar bed? Het was handiger geweest om het voor die zoen al met je vriendin over je gevoelens voor hem te hebben, maar je om half 5 's nachts aan je lot overlaten is kinderachtig en dom. Met zo iemand zou ik geen vrienden willen zijn in ieder geval.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:24

In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!

En natuurlijk je kan het niemand verbieden, maar ik kan me voorstellen dat je vriendschap dus niet zo veel waard is... Anders had je het er niet voor over gehad.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:25

Jessix schreef:
In mijn vriendenkring is de onuitgesproken regel dat je van elkaars (ex)vriendjes of (ex)mannen afblijft. Er zijn genoeg kerels op de wereld dus waarom een kiezen die je vriendin al heeft gehad. Wie het ook uit heeft gemaakt maakt i.m.o. niet uit. Je bent uit elkaar om een reden en wil meestal dan ook niet meer met elkaar verbonden zijn. Dat je beste vriendin dat vervolgens met die vent op de proppen komt maakt het meestal niet makkelijker!
Dan mag ze daar sowieso eerst zelf mee beginnen als dat een regel is.
En natuurlijk je kan het niemand verbieden, maar ik kan me voorstellen dat je vriendschap dus niet zo veel waard is... Anders had je het er niet voor over gehad.

Dan mag ze daar sowieso eerst zelf mee beginnen, als dat zo is.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:26

Wat ik denk, is dat ze kwaad is omdat jullie met drieën aan het stappen waren en jij en B zo in elkaar opgingen dat zij er volledig buiten viel. Dat is een behoorlijk ongemakkelijke situatie en ik vind het ook niet netjes van je dat je je vriendin in die situatie hebt gebracht.

Wat ik zou doen, is wachten. Een week, twee weken, misschien een maand. En dan met haar afspreken op een neutrale plaats, bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, en je excuses aanbieden voor die avond. Ik denk dat de kans groot is dat het dan weer goedkomt, als zij de kans krijgt om even rustig na te denken ziet ze ook wel in dat het geen wereldramp is dat jij nu met haar ex datet. :) Ik denk echt dat ze boos is omdat ze die avond buiten spel is gezet, maar ik verwacht niet dat ze boos zal blijven omdat jij nu verliefd bent op haar ex. Voor die avond mag je dus je excuses aanbieden (en dan doet zij dat misschien ook wel, omdat zij zich natuurlijk ook niet erg volwassen heeft gedragen) en ik verwacht dat het daarna weer goedkomt tussen jullie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:27

Nou als mijn vrouw toevallig een ex was van een van mijn vriendinnen was dat heel vervelend geweest maar het zij zo.
Wij passen echt perfect bij elkaar en maken elkaar heel gelukkig en dat verdienen we.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:28

Jessix schreef:

Ik vind dit dus persoonlijk één van de meest egoïstische afspraken ooit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden. Waarom zou een ander niet gelukkig mogen/kunnen worden met de ex ? Wat nou als toevallig die ex de levenspartner van je vriendin schijnt te zijn, dan kun je nog zoveel visjes in de zee hebben, maar die echte klik die zoek je niet even ergens anders uit.

Ik heb het dan niet over stiekem verliefd worden enzovoorts, maar gewoon wanneer het toch uit is why the hell not ? Je hebt geen 'recht' op een persoon omdat je er toevallig een relatie mee hebt gehad

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:29

Ik ben blij dat ik niet zulke regels heb met vriendinnen.

Mijn vroegere beste vriendin kreeg echter een relatie met mijn toenmalige vriendje en daar ben ik wel heel erg pissed om geweest maar inmiddels ben ik haar alleen maar dankbaar dat ze me van die eikel afgeholpen heeft. Heeft wel een paar maanden geduurd hoor en van de vriendschap was toen weinig over.
Maar als het al een jaar uit is, kom op zeg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:31

amado7 schreef:
Jessix schreef:

???

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 12:32

Dank allemaal voor de reacties! Ik probeer zo duidelijk mogelijk te reageren, maar het zijn inmiddels al zoveel reacties dat ik wat dingen over het hoofd kan zien :=

@zonnetje81 B had zeker nog een connectie met haar, ze waren nog vrienden en gingen geregeld samen uit.

@lieveli Ik heb dit topic zeker niet geopend om mijn schuldgevoel te verminderen. Dit is er en zal niet minder worden vanwege reacties. Ik heb het met name geopend om van me af te schrijven en meningen van anderen te horen. Ook zit ik met mezelf in de knoei hoe ik dit nu verder aan wil pakken. Laten rusten, die brief sturen of over een tijdje op een andere manier met haar in contact proberen te komen.

@Tigra_ Ik begrijp haar reactie inderdaad ook volledig. De manier hoe ik het heb aangepakt is inderdaad heel erg respectloos en had het dan ook graag terug willen draaien. Dus ik vind het zeker niet gek dat ze kwaad is. Dit hele gedoe is nu bijna 2 maanden geleden. Ik vraag mij inderdaad af of we überhaupt nog wel vriendinnen kunnen zijn. Met dat laatste heb je inderdaad een goed punt. Ik denk dat ik mij vooral heel erg schuldig voel en dat knaagt.

Om nog even het een en ander te verduidelijken:
Die vriendin en ik hebben 3 jaar geleden al eerder ruzie gehad. We hebben toen bijna 2 jaar geen contact meer gehad. Uiteindelijk hebben we weer contact gekregen. Onze vriendschap was dus misschien inderdaad niet zo sterk als ik dacht.
De manier waarop was van mij inderdaad erg respectloos. Zoals ik al had vermeld was ik best wel dronken (niet een excuus, maar het maakt je vaak toch wat losser en minder bewust). Het gebeurde gewoon. Ik kan dat moment ook bijna niet omschrijven, maar het was er gewoon. Ik was opeens zo verliefd op die jongen. En nu nog steeds. Ik ben er ergens wel van overtuigd dat dit zomaar eens mijn "ware" liefde zou kunnen zijn en dan moet je kiezen... Ik wil mijn eigen geluk niet in de weg laten staan, maar anderzijds wil ik ook niet egoïstisch zijn.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:33

Cheytjuh schreef:
Jessix schreef:

Ik vind dit dus persoonlijk één van de meest egoïstische afspraken ooit, maar blijkbaar wordt het normaal gevonden. Waarom zou een ander niet gelukkig mogen/kunnen worden met de ex ? Wat nou als toevallig die ex de levenspartner van je vriendin schijnt te zijn, dan kun je nog zoveel visjes in de zee hebben, maar die echte klik die zoek je niet even ergens anders uit.

Ik heb het dan niet over stiekem verliefd worden enzovoorts, maar gewoon wanneer het toch uit is why the hell not ? Je hebt geen 'recht' op een persoon omdat je er toevallig een relatie mee hebt gehad

Ja ik zou mezelf dan weer egoistisch vinden als ik met de ex-man van mijn vriendin aan zou pappen. Dus het is maar net wat je normaal vind. :)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:33

Ik vroeg me al even af of ik nou zo'n vent was dat ik het probleem niet zie. Gelukkig zijn er meer vrouwen die er hetzelfde over denken. Dat hun relatie kennelijk geen succes was staat toch los van mogelijke toekomstige relaties? Ik vind het erg zuur en niet getuigen van een volwassen instelling, jullie zitten toch niet meer op de middelbare school... lekker laten gaan, en veel plezier met je nieuwe relatie!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:34

Globaal gelezen.
Maar hoezo heeft de ts wat verkeerd gedaan?

Het is een jaar uit. Een jaar een ex. Geen partner.
Waarom zou ze daar niet mee mogen daten.
Als de vriendin nog graag de x had gehad had ze daar werk van moeten maken.

Ts veel plezier met je verliefdheid.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:34

De enige persoon die egoïstisch is in dit verhaal is je vriendin met haar gedrag, zij zou jou als vriendin juist het geluk moeten gunnen.
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 23-04-17 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:35

Jessix schreef:
[naam] schreef:

???[/quote]
Ze gaat zelf ook met vrienden van haar ex.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:37

amado7 schreef:
Ze gaat zelf ook met vrienden van haar ex.

Oh dat had ik even gemist! :')

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 12:38

Littera schreef:
Wat ik denk, is dat ze kwaad is omdat jullie met drieën aan het stappen waren en jij en B zo in elkaar opgingen dat zij er volledig buiten viel. Dat is een behoorlijk ongemakkelijke situatie en ik vind het ook niet netjes van je dat je je vriendin in die situatie hebt gebracht.

Wat ik zou doen, is wachten. Een week, twee weken, misschien een maand. En dan met haar afspreken op een neutrale plaats, bijvoorbeeld ergens wat gaan drinken, en je excuses aanbieden voor die avond. Ik denk dat de kans groot is dat het dan weer goedkomt, als zij de kans krijgt om even rustig na te denken ziet ze ook wel in dat het geen wereldramp is dat jij nu met haar ex datet. :) Ik denk echt dat ze boos is omdat ze die avond buiten spel is gezet, maar ik verwacht niet dat ze boos zal blijven omdat jij nu verliefd bent op haar ex. Voor die avond mag je dus je excuses aanbieden (en dan doet zij dat misschien ook wel, omdat zij zich natuurlijk ook niet erg volwassen heeft gedragen) en ik verwacht dat het daarna weer goedkomt tussen jullie.

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Ze zat zelf ook aan te pappen met een andere jongen...
Het is inmiddels bijna 2 maanden geleden en ze wil nog steeds geen contact