Bedrag vrijgezellenfeest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:53

Hier ook vrijgezellenfeesten gehad van 150,00 pp. Zelfs een keer 2 in 1,5 maand tijd, zowel ik als mijn man .... 600,00 dus totaal :oo. Ondanks dat wij het financieel konden missen, vond ik het toch belachelijk veel geld. Het is dat het erg goede vrienden zijn, anders waren we niet meegegaan.

Ik vind zelf tot 100,00 incl. eten en uitgaan nog enigszins acceptabele bedragen, al blijft het erg veel geld. Ik vind 85,00 excl. stappen en voor hetgeen jullie gaan doen best heel veel geld.

Wij hebben ook een paar vrijgezellenfeesten gehad waarbij we 60,00 - 70,00 kwijt waren incl. eten en stappen.
Bij één hebben we via via een bakfiets geleend voor de aanstaande bruid en zelf op eigen fiets (wel afgewisseld). Bakfiets vol met drinken en lekkere dingen en een fotopuzzeltocht gedaan. Onderweg gestopt voor picknick en hier en daar wat leuke opdrachten. Daarna bij de chinees buffet gegeten en erna naar een schuurfeest in de buurt (vast bedrag en onbeperkt fris, wijn en bier :D )

Ook een keer een huifkartocht gemaakt met zelf meegenomen picknick, thuis bij iemand in een gezellig aangeklede schuur gegourmet en daarna op de fiets naar het schuurfeest in de buurt.

Een duurdere was buggyrijden in het bos (toch ook wel erg leuk) en daarna een warm en koud buffet op lokatie en eindigen in een discotheek.

Het ligt vooral veel aan de activiteiten en wat je zelf maakt/regelt of wat je allemaal uitbesteed.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:57

Een dag op pad met eten en drinken en de vrijgezel vrij houden kost gauw een kleine 100 euro. Alle vrijgezellen dagen of vriendinnendag en kostte me tussen de 75 a 100 euro. En bij bruiloften nemen we vaak ook nog een hotel op de huwelijks locatie.
Wij zijn wel allemaal afgestudeerd. Maar ook pas allemaal getrouwd na de studie.

Als het voor jou prijzig is moet jezelf een eigen financiële afweging maken.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 22:00

wij komen hier ook op 100 euro p.p excl stappen. en dat 2 keer deze zomer

x_Jeanine_x

Re: Bedrag vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:14

Tuurlijk is het een flinke hap die in 1x betaald moet worden, zeker als bevriend stel. Sommige maanden komen alleen niet handig uit!
Zeker als de WOZ, vakantie etc etc betaald moet worden. Maar anderzijds weet je het niet een dag van te voren :+

Jurkje heb ik een tijdje terug bij de HEMA gekocht voor 2 tientjes, schoenen op sneakers omdat ik geen hakken kan dragen met mn gebroken rug. Vriend gaat gewoon in spijkerbroek :o

Kijk maar bij verschillende bedrijven die een compleet programma aanbieden, dan heb je zeker wel €75,- pp nodig :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:18

Ik vind het een redelijk normaal bedrag voor zo'n speciale dag, maar ik heb zelf de ervaring dat zo'n dag ook echt een enorme flop kan zijn en ze de plank volledig mis slaan..

Wat ik ook niet snap ik dat je niet van tevoren even inventariseert wie wat kan missen..

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:23

Wij hebben van de zomer ook een vrijgezellendag en moeten rekening houden met 125,- p.p. Ik vind dit ook nog steeds een absurd hoog bedrag, al lijkt de rest het normaal te vinden. Dit bedrag is ook nog exclusief het stappen als we dat gaan doen.

Tinklinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:28

Ik heb in de afgelopen maand 2 vrijgezellenfeesten gehad.

De eerste was 55 euro incl drankjes excl. uitgaan.
Hierbij zat een cocktail workshop en een thuis gourmet.

De tweede was 90 euro incl. 6 consumpties, escape room en tapas diner.
Excl. uitgaan.
Hoewel het heel duur is kom je natuurlijk al snel op zo een bedrag.
Je moet overigens ook met zijn allen voor de bruid to be betalen.

Voor beide bruiloften ook dag gast.
Gelukkig is het iets wat je van te voren al wel weet dus voor kan sparen. :+ :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:34

Vorig jaar voor mijn schoonzusje vrijgezellen feest georganiseerd. 2 activiteiten en aansluitend een 2,5 uur bbq buffet inclusief drank. Waren 50 op kwijt
Aansluitend nog drankjes gedaan bij mij thuis.

Mijn andere schoonzusje gaat dit jaar trouwen. Maar heb besloten niet mee te gaan met vrijgezellen feest. Buiten dat het niet zo klikt tussen ons vind ik een vrijgezellenfeest van dik 100 Euro (wat haar vriendinnen plannen) voor iemand die gratis gaat trouwen op woensdag ochtend en vervolgens een tuinfeestje geeft, echt te gek worden.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 08:35

Donna89 schreef:
Vorig jaar voor mijn schoonzusje vrijgezellen feest georganiseerd. 2 activiteiten en aansluitend een 2,5 uur bbq buffet inclusief drank. Waren 50 op kwijt
Aansluitend nog drankjes gedaan bij mij thuis.

Mijn andere schoonzusje gaat dit jaar trouwen. Maar heb besloten niet mee te gaan met vrijgezellen feest. Buiten dat het niet zo klikt tussen ons vind ik een vrijgezellenfeest van dik 100 Europa (wat haar vriendinnen plannen) voor iemand die gratis gaat trouwen op woensdag ochtend en vervolgens een tuinfeestje geeft, echt te gek worden.

Hahaha die ironie ook :')

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:19

Ik heb deze zaterdag een vrijgezellen. We betalen 85 per persoon. Is efteling inbegrepen, all you can eat. Kleding zit er ook bij. En we houden de bruid vrij. We hebben ruim geteld dus hebben misschien nog over voor een fotoboek ofzo. En de rest wordt terug gegeven . Ik vind het een heel redelijk budget. Maar hier in België zit je makkelijk over de 100. We hebben nog een paar studenten en hadden korting op de efteling dus een beetje budgetvriendelijk gemaakt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:21

Mijn vrijgezellenfeest was vorige week en ik denk dat iedereen ongeveer € 70 kwijt was exclusief drankjes. Ik kreeg van iedereen een klein cadeautje, we hadden lekkere lactosevrije koekjes en tucjes enzo, de workshop was € 30 (maar daar hielden ze dan ook een tof memobord aan over) en daarna zijn we gaan eten. Drankjes bij het eten hebben ze zelf afgerekend. Voor het diner was er een aangepaste menukaart (zelfgemaakt, zonder de prijzen erbij), zodat niemand iets peperduurs zou bestellen en het gemiddelde dus aardig zou kloppen.

En ik heb een fantastische dag gehad :D

Bij mijn schoonzus was het € 120 en werd er flink gedronken. Ik drink zelf amper en mijn schoonzusje ook, dus dat was even slikken. Maar goed, ze trouwen maar één keer en ze heeft een fantastische dag gehad :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 11:37

Bij het vrijgezellenfeest van mijn beste vriendin zaten we gemakkelijk aan €250/300 pp. Maar dat was ook duidelijk overeengekomen met onze vriendinnengroep (we zijn met 6 in totaal). De vriendin in kwestie trouwde met een Amerikaan en is daarna geïmmigreerd, dus we wouden haar een prachtig weekend geven. We hebben privé-wellness gedaan, uit eten, uitgaan, overnachting in een hotel en ontbijt. Helemaal geen spijt van, maar het is ook geen bedrag dat ik zomaar voor iedereen zou uitgeven. Voor haar was het deels ook een afscheid van haar.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:32

Tja als je wat leuks wil doen wat je niet helemaal zelf moet organiseren dan ben je het al gauw kwijt. Reken maar eens een etentje + een workshop van ongeveer 30 euro. Dan zit je al snel aan 60 euro en dan nog wat aankleding + de bruid vrijhouden.

Ik ben straks in mei 100 euro kwijt en had met een mijn beste vriendin het zelf georganiseerd en was toen ongeveer 90 euro kwijt. Enige wat ik wel raar vind is dat ze niet van te voren even informeren naar het budget van iedereen. Niet iedereen kan het zomaar even missen natuurlijk :)
Iets doen in de vorm van een workshop ofzo is nou eenmaal gewoon flink prijzig.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:59

Blij dit topic te lezen. Ik heb er 2 binnenkort en van de 1e is het 'startbedrag' bekend en ik vond 't belachelijk duur. Die activiteit is middagvullend, echt helemaal 100% de aanstaande bruid, maar kost dus serieus €99,- p.p.! :oo
Daarna uit eten, dat is ook al snel minimaal €40,- en erna iig ff terrasje en wie weet nog op stap.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:03

Vorig jaar zou ik naar een vrijgezellenfeest gaan (helaas kwam dat familiegebeuren tussen) waarbij we een zelfgemaakte high teah, escape room en moorddiner hadden georganiseerd en dat kostte €65,- p.p. Dan heb ik het nog niet over het vervoer ernaartoe en eventueel drankje achteraf, maar het hoeft echt niet allemaal zo duur te zijn.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:14

Wat een waanzinnige bedragen. :oo Ben ik blij dat ik samenwoon.
Het doet me denken aan het trakteren wat kinderen op school doen voor hun verjaardag. Op veel scholen is trakteren inmiddels afgeschaft omdat ouders met de traktaties tegen elkaar op liepen te bieden. Steeds groter en duurder.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:18

Wij gingen met mijn schoonzus opdrachten doen in het dorp, boogschieten , uiteten en daarna gezellig met zn allen thuis een drankje doen bij een familielid.
Voor ons was het 60,- en dat vond ik prima te doen als student. Hoger had ik ook niet gegaan.
Wij waren ook gewoon van 12 tot diep in de avond zoet en het was ontzettend leuk en gezellig! Is wel excl. vervoer, maar we hadden gewoon mensen die reden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:27

friendly schreef:
Heel eerlijk vind ik het het niet waard dat programma. €85,- p.p. Even serieus, eten jullie dan kaviaar? :wow:

Haha, dat vind ik nou ook.

Het moet wel leuk blijven voor iedereen, ook voor degenen met een kleine beurs.

Ik had gewoon bedankt hoor, gewoon omdat ik het een flauwekul vind, kom op zeg!
Het is en blijft een hoop geld.

Ik heb een paar vrijgezellenavonden meegemaakt en dat was altijd leuk en gezellig en lang niet zo duur, want er werd rekening gehouden met iedereen.

Tegenwoordig moet alles groter en duurder enzo. Dus dan haak ik gewoon af, want ik kan wel veel leukers bedenken wat ik met het geld kan gaan doen. Goede vrienden of niet en familie of geen familie, ik vind het een hoop geld en heb dat er niet voor over en ik vind het zonde, klaar.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-04-17 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:35

Ach deze bedragen vallen nog wel mee. Vriend van ons gaat naar Vegas en de bruidegom wordt vrijgehouden. Dat is pas duur :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:16

Vriendin van me gaat binnenkort trouwen en ik help mee met haar vrijgezellenfeest organiseren. Nu was door haar zusje en haar getuige al bepaald wat we gingen doen, dus het gaat meer om de praktische invulling. Komt nu neer op iig 130 euro p.p. Pfoeh ik vind het echt zo veel geld voor een dag... Maar goed iedereen heeft een baan en t is wel een beetje een bekakt groepje, dus ik ga niet moeilijk doen. We gaan die dag in een VW bus rondtouren (dat kost al wel 350 euro voor een dag) en 's avonds een kookworkshop waar we een 4 gangen diner gaan bereiden. Kookworkshop kost 65 euro incl drank gelukkig. Maar ik had zelf echt iets anders uitgekozen geloof ik.. Ik zou dus juichen bij 85 euro :')

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:44

Selka schreef:
Ach deze bedragen vallen nog wel mee. Vriend van ons gaat naar Vegas en de bruidegom wordt vrijgehouden. Dat is pas duur :P

Naar Vegas?! Voor een vrijgezellenfeest?

Ik heb het idee dat vrijgezellenfeesten steeds duurder worden. Bij mijn vrijgezellenfeest hebben we bubblesoccer gedaan en gepowerkited op Hoek van Holland en daarna met z'n allen thuis gebbq't. Dat vond ik helemaal prima. (totaal waren ze €60,- kwijt geloof ik) Het ging er voor mij om dat ik een leuke dag met vriendinnen had. Maar boven de €60,- vind ik ook duur hoor! Ik zou niet voor een vrijgezellenfeest €100,- of meer betalen...(en ik zou ook niet willen als bruid zijnde dat mijn vriendinnen zo'n bedrag zouden moeten neertellen)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:47

Jep echt waar.. Vriend was maar wat blij dat hij niet uitgenodigd is.
Dat wordt 1 grote puinzooi daar met die kerels :+

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:59

Ik heb nu drie vrijgezellenfeesten gehad die allemaal rond de €100,- excl. stappen uitkwamen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:01

Yonker schreef:
. Enige wat ik wel raar vind is dat ze niet van te voren even informeren naar het budget van iedereen. Niet iedereen kan het zomaar even missen natuurlijk :)

Heb ik ook niet gedaan als organisatie, informeren naar het budget en ieders wensen. Doel was een leuke dag voor de bruid, en zij had van tevoren een heel klein beetje aangegeven wat voor dingen ze leuk zou vinden (sportactiviteiten) en dat is nu eenmaal prijzig als je iets leuks wil doen. (wij hadden wandklimmen en SUPpen)

Als ik dan iets moet organiseren en iemand heeft een budget van 25 euro dan lukt dat dus al niet. En maak ik het duurder heb je een hok vol herrie want dan voelt degene met het kleine budget zich gepasseerd. Ik organiseerde een dag voor 12 vrouwen, als je dan elke stap gaat overleggen dan hadden we nu nog geen feest gehad terwijl mijn vriendin intussen 3 jaar getrouwd is :')

Hetzelfde met eten, de een is vegan, de ander heeft en glutenallergie, de derde weer lactose intolerantie... Allemaal heel fijn maar daar ga ik allemaal geen rekening mee houden.

Toen het programma rond was heb ik dat helemaal uitgeschreven + verantwoording voor de kosten en gelukkig hadden wij niemand die moeilijk deed. Heb ook echt mijn best gedaan om hier en daar korting te regelen omdat we met een grotere groep waren maar aan het eind van de dag kwamen we toch op 100 euro pp uit. En eigenlijk vond ik dat behoorlijk meevallen als je ziet dat daar een lunch, diner, drank, stappen, 2 sportactiviteiten, vervoer, en een cocktailworkshop voor de bruid bij in zat.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:10

Mars schreef:
Yonker schreef:
. Enige wat ik wel raar vind is dat ze niet van te voren even informeren naar het budget van iedereen. Niet iedereen kan het zomaar even missen natuurlijk :)

Heb ik ook niet gedaan als organisatie, informeren naar het budget en ieders wensen. Doel was een leuke dag voor de bruid, en zij had van tevoren een heel klein beetje aangegeven wat voor dingen ze leuk zou vinden (sportactiviteiten) en dat is nu eenmaal prijzig als je iets leuks wil doen. (wij hadden wandklimmen en SUPpen)

Als ik dan iets moet organiseren en iemand heeft een budget van 25 euro dan lukt dat dus al niet. En maak ik het duurder heb je een hok vol herrie want dan voelt degene met het kleine budget zich gepasseerd. Ik organiseerde een dag voor 12 vrouwen, als je dan elke stap gaat overleggen dan hadden we nu nog geen feest gehad terwijl mijn vriendin intussen 3 jaar getrouwd is :')

Hetzelfde met eten, de een is vegan, de ander heeft en glutenallergie, de derde weer lactose intolerantie... Allemaal heel fijn maar daar ga ik allemaal geen rekening mee houden.

Toen het programma rond was heb ik dat helemaal uitgeschreven + verantwoording voor de kosten en gelukkig hadden wij niemand die moeilijk deed. Heb ook echt mijn best gedaan om hier en daar korting te regelen omdat we met een grotere groep waren maar aan het eind van de dag kwamen we toch op 100 euro pp uit. En eigenlijk vond ik dat behoorlijk meevallen als je ziet dat daar een lunch, diner, drank, stappen, 2 sportactiviteiten, vervoer, en een cocktailworkshop voor de bruid bij in zat.

Voor al die activiteiten is 100 niet veel nee. Maar dat je geen rekening houdt met budget en eten vind ik wel raar. Daar zou ik als bruid ook niet blij mee zijn.