Ouder dan dat je je voelt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Donna89

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:13

Nou ik ben nog wel 30- (word in juli 28)
Ik heb wel al huisje boompje beestje. Dus ja koophuis, vast contract en een kind
Maar ook ik ga gerust nog stappen tot de vroege uurtjes. Flink aangeschoten om 5 uur thuis komen
Helaas is nu wel het nadeel dat er dan om 7 uur een kind begint te jengelen om mama. Dus dan voel ik me oud. hahahah

Maar op de dagen dat ik huismoeder speel voel ik me ouder
Op de dagen dat ik lekker met de paarden bezig ben of ga stappen met vriendinnen (tussen de 21 en 30) voel ik me jong en helemaal geen mama.

Je bent zo jong als je jezelf voelt dus, en zoals je jezelf gedraagt. Maar het een sluit het ander niet uit dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:18

Dat herken ik wel Donna, de dagen als huisvrouw voel je je ouder.
Maar als je met vriendinnen te paard uren in het bos gek gaat doen dan vergeet je gewoon dat je mama bent en ben je weer 16 :p

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 19:36

Ja heerlijk.
Ik heb het ook echt nodig hoor die momenten voor mijzelf om een leuke mama te zijn, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:20

Ik ook :j

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:27

Ik herken het ook! Ik ben nu 25 maar wil helemaal geen 25 zijn haha. Mensen om mij heen gaan samenwonen, trouwen of krijgen kinderen. En then there is me; single, woont nog thuis, net afgestudeerd. Mensen schatten mij vaak ook nog 18 :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:05

Vanmorgen stond op het labeltje van mijn theezakje de vraag: welke leeftijd zou jij voor altijd willen hebben. Nou dat is niet moeilijk, laat mij maar 28 zijn :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:17

Goof schreef:
Ik heb dat zo niet ervaren hoor, ik vond 30+ nog steeds hetzelfde als 30-. Hoezo moet je je van de ene op de andere dag serieuzer gedragen?'
Ik ben ook echt niet ineens over kinderen na gaan denken. Die wens had ik al niet en dan ga ik er echt niet ineens over nadenken 'omdat ik een bepaalde leeftijd heb bereikt'.

Nee maar als je die wens hebt moet je er wel een keer over na gaan denken :')
want hoe jong je je ook voelt, je lijf gaat gewoon door hoor... :j

Ik ben heeeel lang op 28 blijven steken en nu een beetje doorgeschoven naar de begin 30 ofzo.. Maar het feit blijft dat ik over 8 jaar 50 ben. En dat vind ik toch wel shocking hoor... -O-

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:07

nadine_yvana schreef:
Ik heb ook niet t idee van ik moet nu alles doen alhoewel ik wel veel wensen had die nog niet allemaal verwezenlijkt zijn. Als kind dacht ik altijd wel dat ik op m'n 30e gesetteld zou zijn en kinderen zou hebben maar nu ik de 30 gepasseerd ben heb ik daar eigenlijk ook nog niet veel behoefte aan.

Dat heb ik ooit altijd gezegd toen ik jong was. Op mijn 28ste wil ik zijn getrouwd én heb ik kinderen. Nu heb ik die behoefte totaal nog niet.

The_Cat schreef:
Ik heb soms ook moeite gewoon met het feit dat ik ondertussen 25 ben, maar 'niks bereikt' heb voor de rest van de buitenwereld.

Langs de ene kant ben ik best blij met mijn leven, langs de andere kant voelt het alsof er meer moet zijn...

Ik ben nu 27 jaar en weer opnieuw single. Voor mijn laatste relatie was ik totaal nog niet bezig met het ´volwassen´ leven. Ik genoot van de stapavonden met mijn single vriendinnen, een baan waarbij ik het gewoon naar mijn zin had en leuk flirten met mannen.

Een half jaar nadat ik een relatie had gekregen schrok ik opeens van de tijd die zo snel ging. Ik was tenslotte alweer 26. Op dat moment kreeg ik opeens heel veel behoefte aan een burgerlijk leven en vond ik dat ik carrière moest gaan maken. Ik had tenslotte gestudeerd en ik wilde samen een huis kopen met mijn vriend. Opeens vond ik het heel belangrijk om te laten zien wat ik allemaal had bereikt voor de buitenwereld.

En dat heeft mij en mijn relatie mede de das om gedaan. Ik begon opeens heel erg te trekken aan mijn vriend dat ik stappen wilde gaan maken en vond ik dat we al een te lange tijd ´stil stonden´. Tot laat in de kroeg hangen betekent ook dat we op zaterdagochtend niet op tijd op konden staan om het huis te poetsen en klusjes te doen. Ik werd op dat moment gelukkiger van op de bank zitten en mijn to do lijst af te strepen. Terwijl ik er eigenlijk van baalde als vrienden weer een leuke avond in de kroeg hadden gezeten.

Ik kwam dan ook in een dip te zitten toen ik mijn relatie had verbroken. Ik stond nu niet alleen stil, maar ik moet nu ook weer helemaal opnieuw beginnen. Geen relatie, geen eigen (koop)huis en mijn carrière stond ook stil. Inmiddels kan ik zegen dat ik mij weer iets minder aan trek van de buitenwereld en dat mijn leven volwassen zou moeten zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 18:44

Babootje schreef:
ik kan me herinneren dat ik ook het meeste moeite had met 30. Veel meer dan met 40 of 50. Het "afscheid van mn jeugd", zo voelde het. Vanaf die dag moest ik mij serieuzer gaan gedragen, door je leeftijd word je gedwongen over kinderen krijgen na te denken.

Goof schreef:
Ik heb dat zo niet ervaren hoor, ik vond 30+ nog steeds hetzelfde als 30-. Hoezo moet je je van de ene op de andere dag serieuzer gedragen?'
Ik ben ook echt niet ineens over kinderen na gaan denken. Die wens had ik al niet en dan ga ik er echt niet ineens over nadenken 'omdat ik een bepaalde leeftijd heb bereikt'.

Nou moeten is een groot wordt. Maar dat voelde gewoon zo. En wat kinderen betreft tja. Veel ouder dan 35 is niet zo verstandig meer met het oog op complicaties.
Ik had ook niet zo'n moederdrang. Maar ik heb er zeker wel over nagedacht.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 23:55

fiets

Kom kom er nu achter dat ik al dik 25 jaar veel ouder ben dan dat ik me voel...
(50 minner stort nu in.... -O- -O- )

Maar hè
Ben nog steeds een pony"meisje" :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 12:15

:(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:06

Haha, broekies allemaal! Ik begon zelf pas te denken: euhhhh... het gaat nu toch wel opschieten, toen ik "opeens" al tegen de 55 liep. Dat was wel even schrikken, want ik had eerder nog nóóit bij m'n leeftijd stilgestaan.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:31

Ik heb het net andersom, hahaha.
24, bijna 25, maar .. vaste relatie, koophuis, leuke baan met vast contract..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:46

ik voel me al jaren 17.. maar volgende week wordt ik 42 SLIK ;(

Ik voel me ook absoluut niet volwassen.. maar misschien komt dat ook omdat ik kindvrij ben en dus een levensfase over heb geslagen of zo.

Ik kwam laatst ook 2 gezellige dames tegen waarvan ik dacht dat de ene ongeveer mijn leeftijd had. Blijkt de ander dus gewoon haar bijna volwassen (gokje) dochter te zijn.. mijn kin viel nog net niet van verbazing op de grond. Daar kan ik me dus echt geen voorstelling bij maken :-)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:57

Haha mijn dochter (ik mag geen dochter -tje) meer zeggen is nu 10 jaar en ze begint al een beetje pubertrekjes te krijgen. Ze vindt vaak dat ik zo 'raar' doe. :D Dan doe ik gekke stemmetjes of ga op het foute uur op Q music helemaal los op Scooter en DJ Paul Elstak. Dan doe ik een poging om wat 'hakkuh' moves eruit te gooien. :') *\o/*
*Verveeld stemmetje*: Mam, doe nou toch eens effe normaal, dat is echt niet chill hoor. :roll:

Silver_Fox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:25

Sabini schreef:
Maar wat is je volwassen voelen dan precies?

Pff volwassenheid is een mythe, ik denk dat veel mensen die jij ziet als volwassen, zich helemaal niet per se volwassen voelen :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:17

ohhhh
Deze hou ik er in:

"Volwassenheid is een mythe"
*\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:52

I second! Ik heb vorig jaar een huis gekocht... Wahahaha nou, vanaf nu voel ik me echt heul volwassen! (not) :')

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:13

Weet je wat pas erg is als je je bedenkt dat je no way geen 25 meer zou willen zijn -O- Dan ben je dus echt oud (en hopelijk tevreden)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:13

En ook dat is waar!!!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:16

Sleeper schreef:
Weet je wat pas erg is als je je bedenkt dat je no way geen 25 meer zou willen zijn -O- Dan ben je dus echt oud (en hopelijk tevreden)

Waar ik vooral erg blij mee ben is dat ik veel meer zelfvertrouwen heb gekregen nu ik ouder ben. Ik laat niet meer zomaar het kaas van mijn brood eten en ben als professional de afgelopen jaren erg gegroeid. Dat heeft levenservaring toch?! ;) Ik vind dat erg prettig van ouder worden! :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:23

Sleeper schreef:

Ik zou graag weer 25 zijn :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:54

Punz schreef:
fiets

Kom kom er nu achter dat ik al dik 25 jaar veel ouder ben dan dat ik me voel...
(50 minner stort nu in.... -O- -O- )

Maar hè
Ben nog steeds een pony"meisje" :D

Au besef je dat nu pas _O-

Maar aan de ene kant zou ik best weer 25 willen zijn. Maar dan met de levenservaringen en zelfvertrouwen dat ik nu heb. :D zit lekker in mijn vel. Ontwikkel me nu iedere dag weer verder. Doe nieuwe dingen de laatste maanden/laatste jaar. Net als toen. Hihi skieen, buiten europa op vakantie (leuk help :P )afgelopen twee jaar best veel naar festivals gegaan, pretparken, heb zowaar een drankje dat ik lust na jaren en jaren van alles proeven en vies vinden. :')
En voel me echt geen 49. Scheelt geen kinderen dus mogelijk ook indrdaad een fase overgeslagen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:13

Ik ben 51 en zo voel ik mij ook want dat is mijn leeftijd.
Ook ik krijg vaak te horen dat ze mij niet ouder dan 45 schatten maar of ik daar nou blijer van wordt hahahaha laatst werd ik 37 geschat. Die persoon heb ik vriendelijk aangegeven dat het tijd is om naar pearle te gaan.
Ik zie er nog goed uit voor mijn leeftijd.
Laten we het daar maar gewoon op houden

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:15

Sleeper schreef:

Nou met de kennis van nu ..... wil ik best weer 25 zijn hoor