Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:00

xLoki schreef:
Corelli schreef:
Ik heb eens gesolliciteerd op een baan als spellingschecker en las in mijn afwijzing dat ik een spelfout in mijn brief had gemaakt :o
En het was nog waar ook, ik voelde me echt een dombo toen hahaha :')

Ik wil niet vervelend zijn, maar het is spellingchecker in plaats van spellingschecker... :') _O-

extra bewijs dat het maar goed is dat ik die baan niet heb gekregen haha :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:01

Glossy227 schreef:
Oja en bij de Ikea als kassa medwerkster omdat de Ikea een familiebedrijf was en ik niet de juiste Ikea spirit bezat >;) (uhm hallo het gaat om een kassa functie he)

Je moet Zweeds spreken en elke dag alleen maar Ikea gehaktballetjes eten :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-17 22:06

Magrathea schreef:
Glossy227 schreef:
Oja en bij de Ikea als kassa medwerkster omdat de Ikea een familiebedrijf was en ik niet de juiste Ikea spirit bezat >;) (uhm hallo het gaat om een kassa functie he)

Je moet Zweeds spreken en elke dag alleen maar Ikea gehaktballetjes eten :Y)

jag är en kuksugare

Kinke

Re: Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:36

Mijn meest vreemde afwijzing kwam na 4 weken werken (laatste dag van proefperiode). Iedere week een gesprek gehad, veren in m'n reet dat ik alles zo snel oppakte, helemaal geweldig etc.etc. Nou hing er wel een vreemde sfeer tussen degene die mij aan het inwerken was en de dame die al tig jaar bij dat bedrijf werkte en zich nogal belangrijk voelde. Ik werkte iedere dag tot kwart over 12. Werd ik op die bewuste laatste dag van proefperiode weer voor een gesprek met de leidinggevende geroepen en toen werd mij gezegd dat ze toch niet verder met me gingen omdat ze toch niet zeker wisten of ik alles wel snel genoeg kon doen??? Vol verbazing en dus ook vol woede kon ik aftaaien. Ik had nog wel contact met degene die mij moest inwerken en toen bleek dat er een kennis van de dame die daar al tig jaar zat was aangenomen. Meest bijzondere was dat zij geen enkele ervaring had op financieel administratief gebied.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 23:42

Mijn contract is ooit eens niet verlengd omdat de nieuwe vriendin van de baas bang was dat hij met mij ging rotzooien :').

Contract bij een ander bedrijf ook niet verlengd omdat de eigenaresse in financiële problemen zat. Ze was in de 3 maanden daarvoor naar italië geweest voor 2 weken, 1 week wintersport, 1,5 maand Canada, 2 paarden gekocht met tuig waar je U tegen zegt, een gloednieuwe mini en een oldtimer en had ook nog eens de gewoonte om 3 flessen rode wijn per dag weg te drinken van 20 euro per stuk. Ik kon haar wel wat want door die actie kon ik mooi mijn opleiding stoppen.

Andersom ook wel eens bij ons in de brasserie een jongen gehad die ons even kwam vertellen dat hij aangenomen moest worden voor stage. Zijn exacte woorden: "Hoi, ik ben *** en jullie gaan mij aannemen want ik ga jullie even laten zien hoe een restaurant gerund wordt." Gozertje was 16... := Als recentie had hij de snackbar om de hoek die nog geen week open was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:14

Ik heb ook iets grappigs! Ik ben verhuist en zocht zo snel mogelijk een bijbaan. Gesolliciteerd bij dezelfde organisatie maar twee verschillende filialen. Bij de ene meteen aangenomen. Ik kreeg toen van het andere filiaal een bericht dat ik op gesprek mocht komen. Netjes terug gemaild dat ik al bij die andere was aangenomen. Krijg ik paar dagen later een mail dat ik helaas niet voor een gesprek word uitgenodigd. :+

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:31

M'n aller eerste echte stage ooit was op een antroposofisch kinderdagverblijf. Waarbij dus al het speelgoed is gemaakt van natuurlijk materiaal, er was maar erg weinig speelgoed, al het eten biologisch is en waar de aller kleinste al moesten helpen met huishoudelijke taakjes zoals de was opvouwen etc. Toen ik daar binnen kwam werd mij verteld dat ik de volgende dag een rok aan moest zodat de kinderen aan mijn rok konden hangen....Dat vond ik toen al vreemd.
Verder werd er die dag amper tegen mij gepraat. Tijdens de lunch vroegen ze aan mij wat ik er tot nu toe van vond.
Waarop ik eerlijk antwoordde dat ik nog even moest wennen.
Toen werd er gezegd:"voor jou 10 andere!" En ik kon vertrekken....
Eenmaal thuis school gebeld, bleek dat dat kinderdagverblijf vaker dat soort rare fratsen uithaalde, ze hadden mij daar geplaatst met het idee dat is een rustig meisje misschien gaat het bij haar wel goed...Nou niet dus! Ze werden vanaf toen ook van de lijst gehaald om stagiaires daar te plaatsen.
Kreeg na 3 weken een nieuwe stage plek maar heeft wel even geduurd voor ik daar mijn mening durfde te geven als ze ergens naar vroegen.