De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 03:29

Het is dat ik geen kinderwens heb, anders wist ik het wel!

Bull bars, en daarboven van die brede koeienhoorns. Een vlammenwerper aan elke zijkant, en als themesong 'Mutter' van Rammstein. :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:10

Haha ik hoor duidelijk bij de kinderwagen maffia! _O-
Supermarkt valt mee maar bijv het kv is een ramp dat soort winkels probeer ik echt vermijden als ik de kinderen mee moet nemen want die smalle paadjes waar dozen en displays staan,verschrikkelijk.
Dan heb je de mensen die lekker zonder kinderen staan te kletsen en je aankijken terwijl je aankomt....meestal probeer ik een andere kant op te gaan maar soms gaat dat niet.
Dan vraag ik netjes of ik er langs mag....het verplaatst zich dan een paar cm en kijkt je geirriteerd aan.....blijkbaar vinden ze dat ik genoeg ruimte heb,dan rijd ik door tegen hielen of over tenen,geen probleem!maar ik zeg wel sorry,tja tis ook zo smal ~~}>
Kinderwagen voor een auto zou ik nooit doen,ook niet bij mensen die niet snappen dat ze voorrang moeten verlenen dat is echt vd gekke.
Dus ben maar een halve kinderwagen maffia :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:12

lieveli schreef:
Ik denk dat niemand die in de spits rijdt dat voor z'n plezier doet. Kinderwagen of niet.

Je gaat sowieso niet voor je lol met je kind boodschappen doen... Ellende zeg. :\
ierusju schreef:
Ik kom mensen met kinderwagens echt alleen tegen op plekken waar ze écht in de weg staan. Zoals in de spits in de trein, de metro of de tram. Leuk dat jij en je kind samen aan de wandel zijn, maar je snapt toch hopelijk toch wel dat in een vervoersmiddel waar je normaal gesproken al als sardientjes wordt vervoerd, geen ruimte is voor zo'n voertuig? Maar dat lijkt niet altijd aan te komen blijkt, want na veel proppen komt die wagen toch echt nog in de tram/trein/metro...

Oh en de dierentuin. Kleintjes zijn nog gratis volgens mij, dus die worden dan maar meegenomen. Ik kan het niet altijd op prijs stellen als er dan 5 kinderen rond hun wagens rennen, 3 er nog krijsend in hun wagen zitten omdat ze nog niet kunnen lopen of dat ze de tijgers niet mogen aaien en hun ouders ergens nog kinderen aan het vangen zijn. En dat anderen dan van 10 meter afstand moeten kijken, omdat er drie rijen dik aan wagens staan.

Verder kom ik ze eigenlijk niet tegen.

Want mensen met kinderwagens mogen geen OV gebruiken :?

En de dierentuin is toch juist speciaal voor kinderen? Ik ben er iig alleen in m'n kindertijd geweest, als volwassene nooit. Maar als m'n kind groot genoeg is ga ik ee weer heen :Y) met wagen ja :j

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:27

verootjoo schreef:
ierusju schreef:
Ik kom mensen met kinderwagens echt alleen tegen op plekken waar ze écht in de weg staan. Zoals in de spits in de trein, de metro of de tram. Leuk dat jij en je kind samen aan de wandel zijn, maar je snapt toch hopelijk toch wel dat in een vervoersmiddel waar je normaal gesproken al als sardientjes wordt vervoerd, geen ruimte is voor zo'n voertuig? Maar dat lijkt niet altijd aan te komen blijkt, want na veel proppen komt die wagen toch echt nog in de tram/trein/metro...

Oh en de dierentuin. Kleintjes zijn nog gratis volgens mij, dus die worden dan maar meegenomen. Ik kan het niet altijd op prijs stellen als er dan 5 kinderen rond hun wagens rennen, 3 er nog krijsend in hun wagen zitten omdat ze nog niet kunnen lopen of dat ze de tijgers niet mogen aaien en hun ouders ergens nog kinderen aan het vangen zijn. En dat anderen dan van 10 meter afstand moeten kijken, omdat er drie rijen dik aan wagens staan.

Verder kom ik ze eigenlijk niet tegen.

En de dierentuin is toch juist speciaal voor kinderen? Ik ben er iig alleen in m'n kindertijd geweest, als volwassene nooit. Maar als m'n kind groot genoeg is ga ik ee weer heen :Y) met wagen ja :j

Mensen met kinderwagens mogen zeker wel van het ov gebruik maken. Alleen mag je in de metro's tussen 7.00-9.00 en 16.30-18.00 geen fietsen meer meenemen. Dat zal een reden hebben. Als je tussen die tijden probeert om een grote kinderwagen mee te nemen, dan kan niemand aan de kant, dus ben ik er een stuk minder van gediend.

In de dierentuin neem je je kind idd mee als die groot genoeg is. Wanneer die snappen dat je op de kinderboerderij de dieren mag aaien en in de dierentuin met je ogen mag kijken, lijkt het me voor die kinderen een stuk leuker. Als je een bende kinderen meeneemt die de 1 nog niet eens halen, denk ik niet dat die zich vermaken.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:28

Wat een sneu topic.Jeetje overal kom je mensen tegen die niet precies leven zoals jij dat graag wil.Het leven is nu eenmaal geven en nemen en respect voor de ander hebben.
Ooh wat verschrikkelijk kinderwagens in het ov.Kinderen hebben daar niks te zoeken ophokken tot hun 18e, dan zijn ze niemand tot last
En jeetje hoe halen ouders het in hun hoofd, naar de dierentuin hoe kom je erop.Dat is alleen voor mensen die in stilte langs de flora en fauna willen schreiden zodat zij de dieren met respect en uiterste preciezie kunnen bestuderen.Ze zouden een bord bij de ingang moeten hangen als er kinderen zijn toegelaten: pas op uw tere zieltje kan beschadigd worden.

Ouders die de weg blokkeren gewoon vragen om opzij te gaan zodat je kan passeren.Wat is dat toch dat men dat al te veel moeite vind.
En heb je zo'n last van kinderen, door de weeks zijn die er amper dan ga je dan toch ipv op een overvolle zaterdag

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:35

Je in de dierentuin ergeren aan kinderwagens :') :') _O-
Die is echt supergrappig....

En inderdaad, ieder normaal mens reist niet voor de lol in de spits met de trein....ZEKER NIET met een kinderwagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:36

ierusju schreef:
verootjoo schreef:

Mensen met kinderwagens mogen zeker wel van het ov gebruik maken. Alleen mag je in de metro's tussen 7.00-9.00 en 16.30-18.00 geen fietsen meer meenemen. Dat zal een reden hebben. Als je tussen die tijden probeert om een grote kinderwagen mee te nemen, dan kan niemand aan de kant, dus ben ik er een stuk minder van gediend.

In de dierentuin neem je je kind idd mee als die groot genoeg is. Wanneer die snappen dat je op de kinderboerderij de dieren mag aaien en in de dierentuin met je ogen mag kijken, lijkt het me voor die kinderen een stuk leuker. Als je een bende kinderen meeneemt die de 1 nog niet eens halen, denk ik niet dat die zich vermaken.

Een kinderwagen is geen fiets, moet je je kind dan op het perron laten ofzo. Soms moet je gewoon rond die tijd ergens zijn, je werk ofzo :Y) en je kind meenemen naar het KDV.

Als je meerdere kinderen hebt en de oudste is oud genoeg voor de dierentuin kan het maar zo zijn dat je de jongsten ook meeneemt omdat je ze niet alleen thuis wil laten :)
Overigens is twee/drie jaar wel een dierentuin leeftijd en dan zitten ze ook nog in een wagen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:37

NatasjavE schreef:
Je in de dierentuin ergeren aan kinderwagens :') :') _O-
Die is echt supergrappig....

En inderdaad, ieder normaal mens reist niet voor de lol in de spits met de trein....ZEKER NIET met een kinderwagen.

Oh shoot... ik ging er serieus op in, niet gemerkt dat het waarschijnlijk idd een grapje zal zijn om je te ergeren aan wagens in een dierentuin :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:48

Kinderwagen in de spits in het openbaar vervoer, misschien was moeders ook gewoon aan het werk, heeft haar kind aan het einde van de dag opgehaald en gaat nu ook naar huis (net zo moe als ieder ander alleen kan zij zich niet met een wijntje op de bank storten).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:54

Ach TS, jij hebt het over kinderwagens die over tenen rijden, ergens tegenaan botsen of die in de weg staan. Weet je ook hoeveel mensen zónder kinderwagen asociaal blijven staan als jij er zo fatsoenlijk mogelijk langs probeert te lopen, je aankijken en gewoon doorkleppen, waardoor je vaak niet anders meer kan dan er tegenaan te rijden? En ja, ik heb wel gevraagd of ik erlangs mocht, maar geen respons.

En verder is het ook geen makkie om met kinderwagen en een winkelwagentje door de (soms echt wat smalle) kinderwagen te manouvreren.

En last but not least; gun de moeder ook wat frisse lucht en sociale contacten. Je wereldje kan soms ineens heel klein en beperkt worden als je (net) moeder bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:55

verootjoo schreef:

nope
Citaat:
terrein waar allerlei (vreemde) dieren te bezichtigen zijn

Staat geen leeftijd bij... ook voor volwassenen. :+

Anoniem schreef:
En last but not least; gun de moeder ook wat frisse lucht en sociale contacten. Je wereldje kan soms ineens heel klein en beperkt worden als je (net) moeder bent.

Volgens mij ging het de TS (met een knipoog) om het feit dat moeders echt uitgangen blokkeren terwijl ze aan het kakelen zijn. Hier bij de supermarkt hebben we er ook altijd een paar staan. Midden tussen de schuifdeuren. Trekken wel de kinderwagen iets opzij wanneer er mensen langs lopen... maar de "poort" sluit zich weer direct wanneer iemand gepasseerd is. :+
En als je met twee zware tassen loopt is dat afremmen voor de mama-poort inderdaad irritant. En het mooie is... ze staan er echt úren :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:58

theadora99 schreef:
Bij ons mensen met rolstoel ook vaak in de winkel, wacht altijd rustig en roep een kassa bij als het te druk word, maar dat doe ik net zo goed met gewone mensen haha. Enige is dat ik soms aardig probeer te zijn en vraag of ik moet helpen als ze ergens niet bij kunnen op de bovenste plank en ik meteen ongelooflijk afgesnauwd word, sorry hoor ik probeer ook alleen aardig te zijn..

Wow in een rolstoel ben je niet gewoon....

Verder zit ik vol verbazing te lezen dat je niet met kinderen naar de dierentuin ma bijzonder en oh ja ook niet met openbaar vervoer..
Bedenken jullie wel dat deze kinderen later voor jullie AOW gaan zorgen dus een beetje compassie is wel op zijn plaats, zeker als je bedenkt dat 9 van de 10 moeders ook fulltime werken en alles daaromheen nog in moeten plannen..

En oma's zoals ik die hun kleinkind mee nemen naar de dierentuin, waarom niet omdat het moet puur omdat het kan...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:59

Tiffany schreef:
Ik had werkelijkwaar geen idee dat je in de supermarkt (of ervoor, of op de stoep) niet meer mag praten met de medemens omdat ik anders andere mensen frustreer :))

In de supermarkt doe je boodschappen. Praten mag eventueel best, maar alleen als dat al boodschappendoend lukt en het boodschappendoen van anderen niet enorm hindert. Voor de mensen die dat niet begrepen hebben, hebben ze in veel supermarkten al een koffiehoek ingericht, maar die is blijkbaar ontzettend moeilijk te vinden.

vonneke schreef:
Had je mij eens moeten zien gaan met een huge tweelingwandelwagen...
Rijen meters breed achter me.
Toch niet zo een met de kinderen dubbelbreed naast elkaar hoop ik? Kijk, een tweeling krijgen, daar kan iemand niets aan doen, maar er bestaan ook gewoon dubbele kinderwagens waar de kinderen achter elkaar zitten en waarmee je niet ineens de hele wereld achter je blokkeert.

Die tweelingwagens in de breedte, die zouden ze gewoon moeten verbieden. Je gaat toch ook niet je paard vervoeren in een trailer die je náást je auto hangt? Je ziet toch ook geen grote vrachtwagens met de laadbak er in de breedte op gemonteerd?

Gillbo schreef:
Ooh wat verschrikkelijk kinderwagens in het ov.Kinderen hebben daar niks te zoeken ophokken tot hun 18e, dan zijn ze niemand tot last.

Ophokken hoeft niet direct, zolang ze maar afgericht zijn. 'Niet rennen door de supermarkt', 'nergens aanzitten' en 'niet ineens alles bij elkaar gaan schreeuwen' lijkt mij geen onredelijk begin?
Mocht het dat wel zijn, en zijn zelfs die drie simpele regels te hoog gegrepen, dan is toch maar ophokken niet zo'n gek idee.
Laatst bijgewerkt door oomens op 29-03-17 08:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:00

Jongens naam dit topic toch niet zo serieus :Y) Het zijn grapjes, relax.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:01

Achja, het werkt natuurlijk twee kanten op he. Ouders met kinderwagens hebben inmiddels zo'n slechte reputatie gekregen dat mensen op voorhand al vinden dat ze asociaal zijn, om vervolgens demonstratief te laten zien hoe anti-kinderwagen ze zijn. Ook weer niet helemaal keurig natuurlijk.
En dan heb ik het niet over de ouders die kinderwagens gebruiken als koevoet of stormram, maar die mensen maken het wel lastig voor de ouders die met alle goede wil van de wereld rekening proberen te houden met hun omstanders.

Maar ja, ik erger me evengoed aan mensen die midden in een deuropening het weekend staan te bespreken of de mensen die al slingerend voor je lopen en een stap naar links zetten zodra jij ze links wil inhalen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:02

Echwel schreef:
Bedenken jullie wel dat deze kinderen later voor jullie AOW gaan zorgen dus een beetje compassie is wel op zijn plaats

Aaaah! :wow: Daar zijn ze dus voor die kinderen! En ik maar denken dat het nutteloze schepsels waren :+
Ik heb een iets andere instelling :') Ik werk me te pletter om te zorgen dat ik later voldoende geld op de bank heb staan om niet afhankelijk te hoeven zijn van welke uitkering dan ook.
Er is namelijk nooit een garantie dat het blijft...

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:04

Jes schreef:
Kinderwagen in de spits in het openbaar vervoer, misschien was moeders ook gewoon aan het werk, heeft haar kind aan het einde van de dag opgehaald en gaat nu ook naar huis (net zo moe als ieder ander alleen kan zij zich niet met een wijntje op de bank storten).

Het is niet alleen vervelend voor de andere reizigers, maar ook voor de moeder/vader zelf. Ik stond laatst op iemand te wachten op het metro station en de moeder die moest zeker 3 metro's laten voorbij gaan, omdat ze er echt niet inpaste. Dat was voor haar ook geen pretje lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:06

ierusju schreef:
Jes schreef:

Het is niet alleen vervelend voor de andere reizigers, maar ook voor de moeder/vader zelf. Ik stond laatst op iemand te wachten op het metro station en de moeder die moest zeker 3 metro's laten voorbij gaan, omdat ze er echt niet inpaste. Dat was voor haar ook geen pretje lijkt me.

Zal geen pretje zijn, maar als je geen auto hebt, moet je toch iets? Wat moet ze dan doen, lopen? :+ kind moet toch naar KDV/huis want moeders moet toch werken.. het is helaas niet meer vanzelfsprekend dat je als moeder thuis kan zitten om voor het kroost te zorgen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:08

Brainless schreef:
Saskia9 schreef:
Ik droeg mijn dochtertje gewoon in de drager of doek. In het begin op de buik en daarna op mn rug. Ideaal,kon zelfs de kruidvat in zo :D
Maar zelfs dan heb je mensen die zich daar weer mee willen bemoeien.. die mensen heb je overal denk ik dan maar.

Zolang je er maar 1 hebt gaat dat prima, maar met meerdere heb je wel een probleem.

Mijn oudste liep toen gewoon mee. Maar wanneer het leeftijdsverschil wat kleiner is kun je gaan dubbeldragen,meteen een work out :p
Nee maar dan pak je sneller een kinderwagen inderdaad. Overigens had ik die ook gewoon hoor ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:40

Saskia9 schreef:
Mijn oudste liep toen gewoon mee. Maar wanneer het leeftijdsverschil wat kleiner is kun je gaan dubbeldragen,meteen een work out :p
Nee maar dan pak je sneller een kinderwagen inderdaad. Overigens had ik die ook gewoon hoor ;)

:+ work out *proest* had ik in die tijd niet nodig hoor :)
Had er 3 binnen 4 jaar; dat was al een work out op zich :')

Als manlief mee ging (bv een rondje braderie/optocht bekijken/ enz) dan gingen de jongste 2 op onze rug.
Ik de kleinste en mijn man de zwaardere }:0
De oudste liep gewoon mee.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-03-17 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:40

c_alsemgeest schreef:
Echwel schreef:
Bedenken jullie wel dat deze kinderen later voor jullie AOW gaan zorgen dus een beetje compassie is wel op zijn plaats

Aaaah! :wow: Daar zijn ze dus voor die kinderen! En ik maar denken dat het nutteloze schepsels waren :+
Ik heb een iets andere instelling :') Ik werk me te pletter om te zorgen dat ik later voldoende geld op de bank heb staan om niet afhankelijk te hoeven zijn van welke uitkering dan ook.
Er is namelijk nooit een garantie dat het blijft...

:D

Dan hoop ik niet dat je afhankelijk wordt van een verpleegster, die je dan mogelijk wel privé betalen kan, maar toch echt 1 van de kinderen van nu is ;-)

En mijn wagen zomaar het zebrapad opduwen of de weg over steken zou ik echt nooit doen.. het leven van mijn kind in gevaar brengen.. nooit.

c_alsemgeest

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:48

ik verwacht dat er tegen die tijd robots zijn die mij gaan verzorgen :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:52

IMJ schreef:
Dan hoop ik niet dat je afhankelijk wordt van een verpleegster, die je dan mogelijk wel privé betalen kan, maar toch echt 1 van de kinderen van nu is ;-)

Huh? :?
Als iemand op latere leeftijd prima te pruimen is, wil dat toch niet ineens zeggen dat diegene als kind niet gewoon vreselijk irritant geweest is?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:53

c_alsemgeest schreef:
ik verwacht dat er tegen die tijd robots zijn die mij gaan verzorgen :+

Dat hoop ik ook :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:08

Ik begrijp dat mensen elkaar in de weg lopen, maar wat sommige mensen ervan maken. Zat laatst in de bus. Was al een rolstoel en een kinderwagen. Moeder wilde mee met kinderwagen 2, maar dat paste gewoon niet.

Chauffeur gaf toen heel netjes aan dat hij het vervelend vond voor haar, maar ze moest de volgende bus maar afwachten. Ik begrijp dat je dit niet wilt horen als moeder, maar de scheldpartij die er vervolgens uit kwam. Dat het helemaal niet goed was voor haar kind om buiten te moeten wachten en dat hij een tweede rangs burger leek, dat was weer niet goed voor zijn zelfbeeld. Tja, schelden lijkt mij ook niet echt goed voor een kind.

Naja ze had de oplossing. Kind had er niet voor gekozen om in een kinderwagen te zitten, dus de persoon in de rolstoel moest gewoon even uitstappen zodat zij mee kon. :+