schoonfamilie zucht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:51

Dat zul je dus aan haar moeten zeggen. Face to face en kijken wat ze wil. Dan pas kom je erachter of ze dit wil/kan. Maar je hebt wel kans, dat zij alles anders ziet als jij. En dat is dan waarschijnlijk iets waar je niet mee kunt dealen. Je hebt echt grote kans, dat ze dit niet wil. Dan kun je nog proberen om gewoon opnieuw te beginnen en alles van vroeger laten voor wat het is. Maar dat wordt denk ik moeilijk voor je. Je zult )dus echt eerst de comfrontatie met haar moeten aangaan. Zou dit echt niet telefonisch doen.

meggiemeg

Re: schoonfamilie zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-17 20:57

Dat ben ik met je eens, face to face, kan je ook direct reactie peilen. Zij heeft recht op haar mening, en inderdaad zij kan anders tegen dingen aan kijken. 2 mensen 2 menigen.
Ik heb al te veel en te vaak moeten slikken en ben van mening dat ik daar nu niet meer aan mee doe. Ik heb hun altijd in hun meningen en manier van doen en laten gerespecteerd (bijvoorbeeld geloof) maar dat is nooit mijn kant op gekomen. Zonder respect naar elkaar toe zal je denk ik niet ver komen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:08

Nee en daarom denk ik ook, dat dit niet weer goed komt. Dan gaat het weer net als voorheen en dat wil je niet. Praten is de enigste manier om daar achter te komen en als er niets is verandert, heb jij je best gedaan. Meer kun je niet doen toch? Hopelijk staat je man er ook zo in en kun je in ieder geval daarmee alles bespreken. Of hij dan wel contact wil blijven houden zie je dan wel weer..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 08:53

Hoe gaat het TS? Is er ondertussen al contact geweest met je schoonmoeder?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 07:51

Hoi Zammie, er is nog steeds geen contact geweest. Wel een heel goed en duidelijk gesprek gehad met mijn man over dit alles en we weten nu beide van elkaar wat we wel en niet willen. Ook als de uitkomst van een gesprek niet positief is. Als het goed is 2e paasdag gaan we praten.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 11:16

Nou het gesprek is geweest gisteren geweest. Jammer genoeg is het vrijwel zo gelopen als ik had verwacht. Ze is niet van plan om überhaupt antwoorden te geven. Maakt niet uit of het nu over iets gaat van 6 weken geleden of van langer daarvoor. Dat zijn oude koeien uit de sloot halen en dat kost energie en dat wil ze niet. Dat ze dingen fout heeft gedaan is ze zich heel bewust van, dat ze me 19 jaar lang heeft genegeerd ook. Zij verwacht nu van mij dat ik mijn kop maar in het zand ga steken en gewoon schijnheilig mee ga doen. Dat is iets wat ik niet kan en ook niet wil. Als er iets tussen mij en een ander in staat en je wilt het graag weer goed hebben praat ik dat liever uit dan dat ik het er tussen in blijft staan en maar wordt dood gezwegen. Dat maakt de sfeer er niet beter op zeg maar.
Het moet gaan zoals zij wil en anders niet. Ze gaf ook aan dat als ze had geweten dat mijn man en ik met haar wilden gaan praten dat ze niet was gekomen.
Eerlijk iets zeggen kan dus niet. Dat vind ik erg jammer.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:15

Hoe staat je maner nu in?
Ik neem aan dat jij nog steeds geen contact wil O:)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 13:38

Hij had eerst zo iets van ze heeft toch excuses aangeboden? Nou nee die heb ik niet gehoord, alleen van ik ben me heus wel bewust dat we je niet netjes hebben behandeld en genegeerd enzovoorts. Maar een echte sorry of het spijt me of iets in die trend heb ik niet gehoord.
Toen we er nog even over na hadden gepraat had hij zo iets van ja inderdaad ze wil niet praten en was dus ook liever niet gekomen met die intentie. Hij heeft ook zoiets van we wachten haar goede daden en bedoelingen maar af, komt het wel dan zien we dan wel weer verder en blijft het uit dan veranderd er inderdaad weinig tot niets.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:44

Maar wat wil je precies van haar horen dan? Ze heeft gezegd dat ze zich ervan bewust is dat ze fouten heeft gemaakt. Wil je dat ze precies benoemt wat ze heeft gedaan en hoe erg dat eigenlijk was? Wat wil je precies van haar horen?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:49

Diablo, iets benoemen betekent nog niet dat je er spijt van hebt of dat je ermee erkend dat je een ander ermee gekwetst hebt. Schoonma had (mijns inziens) toch op zijn minst kunnen aangeven dat ze ervan bewust is, dat ze niet de intentie had te kwetsen en daarvoor (danwel voor het feit dat ze TS plus man gekwetst heeft, dan wel voor het feit dat ze uberhaupt niet netjes waren naar TS toe haar excuses aanbieden.

Jammer Meggiemeg! je hoopt natuurlijk nog op iets anders.

Kun je het naast je neerleggen? En zitten jij en je man nu op 1 lijn?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 13:52

Ik wil horen van haar wat er nu daadwerkelijk veranderd is dat ze mij nu in eens wel kan accepteren en de 19 jaar ervoor niet. Daar krijg ik ook geen antwoord op. (op geen enkele vraag van zowel mijn man als van mij komt geen antwoord)
Ik wil niet op elk ding een antwoord, besef me heel goed dat dat onbegonnen werk is, maar een aantal punten zijn toch wel degelijk belangrijk voor mij. Iets beseffen en er spijt van hebben zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen.
Als je iets beseft en je weet ook dat je er geen spijt van hebt betekend in mijn ogen dat je er dan net zo makkelijk mee door kunt gaan. Als je spijt hebt heb je er in mijn ogen meer mee gedaan dan als je het wel prima zo vind.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 13:55

Rocamor schreef:
Jammer Meggiemeg! je hoopt natuurlijk nog op iets anders.
Kun je het naast je neerleggen? En zitten jij en je man nu op 1 lijn?

Ja daarom ga je dit "gesprek"aan. Je wilt duidelijkheid, helderheid waarom. Dan kan je wellicht een ander ook beter begrijpen.
Voor mij was dit de allerlaatste van de vele pogingen die ik heb gedaan. Van mij zal het niet meer af komen. Mijn man wacht nog af wat ze nu gaat doen met haar woorden: dan zal het nu van de daden af moeten gaan hangen. Die daden zullen dan wel bij haar vandaan moeten gaan komen.
Ik ga er geen energie meer insteken om iets te bedenken of te doen. Steek de energie liever in iets/iemand die dat wel waardeert zeg maar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 15:33

Hoe kijken jullie er tegen aan als iemand zegt overnieuw beginnen?
Wordt er dan gepraat of wordt simpelweg alles van tafel geveegd en dan verder gegaan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:46

meggiemeg schreef:
Hoe kijken jullie er tegen aan als iemand zegt overnieuw beginnen?
Wordt er dan gepraat of wordt simpelweg alles van tafel geveegd en dan verder gegaan?

Daarom vroeg ik het ook, was geen waardeoordeel. Ik denk dat je van sommige mensen gewoon niet meer moet verwachten. Dan is het aan jou of je het naast je meer kunt leggen en 'met een schone lei ' wilt en kunt beginnen.
Ik heb het wel gedaan, jaren geleden. En we hebben het daarna nog best wel gezellig gehad.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:56

TS, ik weet niet waar je schoonmoeder vandaan komt, maar ik herken het niet praten over zaken wel.

Mijn schoonouders komen uit het noorden van het land, en zij zijn niet opgegroeid met dingen uitpraten.
Mijn vriend en ik hebben een jaar geen contact gehad met ze, omdat iets uitpraten gewoonweg te moeilijk voor ze was. Wat de reden was voor de contactbreuk weet ik geeneens meer, volgens mij was het iets met onze housewarming en dat zij om 10.00 uur al op de stoep stonden en voor het feest begon weer weg waren zonder enige aankondiging.

Uiteindelijk hebben ze gebeld en ons uitgenodigd om te komen praten, hebben uitgelegd hoe ze zijn opgevoed en opgegroeid (geen communicatie, kop in het zand dan is het er niet).
Sindsdien gaat het contact goed, al herken ik ook dat er vaak over koetjes en kalfjes wordt gepraat (wat is er in de aanbieding van de AH).

Helaas heeft mijn zwager nu al 5 jaar geen contact met zijn ouders, ze weigeren allebei de reikende hand uit te steken.

Ik denk daarom dat de erkenning dat jouw schoonmoeder fout heeft gehandeld wel een toenadering is naar jou toe. Ze erkent dat ze dingen fout heeft gedaan...En dat kan voor haar al een hele hoge berg zijn...
Laatst bijgewerkt door eekhoornerik op 18-04-17 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 15:56

Diablo sommige dingen die gezegd en gedaan zijn zijn voor mij (en mijn man ook) te kwetsend geweest om zomaar aan voorbij te gaan. Een eerlijk antwoord is dan in mijn ogen niet te veel gevraagd. Dat een eerlijk antwoord niet altijd een leuk antwoord is besef ik me heel goed. Maar daar kan je tenminste wat mee. Dan weet je waar iets vandaan komt.
Kleine dingen kan ik heel makkelijk achter me laten, maar sommige dingen echt niet zomaar.
Daarom mijn vraag hoe een ander dat ziet. In mijn ogen kan je na een gesprek ook prima opnieuw beginnen. Zeker als de inzet er van beide kanten is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 16:01

laetitea daar kan je gelijk in hebben, alleen is ze echt niet dom. Ze weet precies wat ze moet zeggen om mijn man (haar zoon) weer zover te krijgen als dat zij wil. Ze weet ook heel goed dat dat bij mij absoluut niet werkt. Ik heb ook aan haar gevraagd waarom het voor de zoveelste keer overnieuw beginnen dit keer een andere is dan alle vorige andere. Wat nu wel het verschil gaat maken. Dan zucht ze, kijkt de andere kant op en dan vervolgens krijg je te horen dat dat oude koeien zijn.
Tja als ik al zo vaak op dezelfde manier mijn neus heb gestoten door elke keer weer er voor te gaan en elke keer weer loopt het stuk op hetzelfe dan ga je er vanzelf wel aan twijfelen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:24

Ik snap je heel goed TS, ik zou het ook niet zo aan de kant schuiven.

Ik heb het de laatste 7 jaar ook meegemaakt, niet met me schoonmoeder want dat is een schat maar met een nichtje van mijn man.Ik zal het even in het kort uitleggen. Mijn vriendin kreeg verkering met een neef van mij man. Ze raakte zwanger maar na dat ze zwanger was ging het echt niet goed tussen die 2. Dus een punt achter de relatie gezet.Ik krijg dus van de zus van hem de schuld dat de ex van haar broer zwanger was. Ze heeft dus 7 jaar niet tegen me gepraat. En nu begint ze weer te praten en uitnodigingen te sturen voor feestjes. Ja das erg jammer, want nu zijn wij er klaar mee. Er is met ons nergens over gepraat of over gepraat. Al die tijd niet.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 16:27

Ja dat is lekker makkelijk, alsof jullie wat aan die zwangerschap of het niet lekker lopen van de relatie kunnen doen.
Ik zei tegen mijn man dat veel mensen tegenwoordig alles zo makkelijk afschuiven ipv de hand in eigen boezem te steken. Stel je voor dat je er achter komt dat je niet zo goed bent als je altijd hebt gedacht zeg ik dan maar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:32

Als er al meerder keren zijn geweest dat er opnieuw is begonnen en het loopt steeds fout, dan zou ik er eigenlijk ook wel klaar mee zijn TS.

Laat je man voorlopig maar het contact onderhouden met zijn moeder, pas als jij denkt "het voelt wel weer goed" dan zou ik er pas weer aan gaan denken.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:51

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:53

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:57

Ben ik de enige die z'n eigen profiel in beeld krijgt. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 20:58

Chiave schreef:

:j

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 21:02

lieveli schreef:
Chiave schreef:

:j

Jou vertrouw ik sowieso niet. :')