Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) en een kennis om ook niemand hier.
, ligt denk ik een beetje aan waar in friesland je woont.. ) maar zou hier voor geen goud weg willen.Rebecca schreef:Kimmes mijn zus is vanuit Friesland ook naar Lochem verhuisd, herken wel wat van je verhaal . De liefde achterna, kind gekregen en relatie over . Die is ook vrij alleen al heeft ze na 4 jaar al wat contacten
Wendy schreef:[naam] schreef:Kimmes mijn zus is vanuit Friesland ook naar Lochem verhuisd, herken wel wat van je verhaal . De liefde achterna, kind gekregen en relatie over . Die is ook vrij alleen al heeft ze na 4 jaar al wat contacten
Goh, bijzonder. Lochem is hier niet ver vandaan (iets meer dan 10 km) en ik heb altijd begrepen dat het daar juist makkelijk gaat met het leggen van contacten, omdat het van oudsher veel 'import' en veel kak kent. Ook heb je er een aantal feesten, veel verenigingen, een schouwburg en wordt er regelmatig wat georganiseerd. Je zou zeggen dat dat allemaal wel helpt...
, natuur dichtbij het is dat ik niet zonder mijn dorpje kan . Luchtballonnen heb je ook genoeg (ook een dingetje voor mij
)
Mijn plan was om eerst eens rustig naar een baan te kijken, dat het binnen maand zou zijn had ik niet verwacht. Nu is Deventer zelf een toffe stad, maar mijn sociale netwerk zit voornamelijk in Almelo en daar zou ik dan ook graag gaan wonen. Als het Almelo zelf wordt, dan het liefst in het centrum. Al weet ik dat daar wel grote verschillen zijn tussen leuk en minder leuk wonen. Ook de bloemenbuurt spreekt mij aan, en de wijk met de Mennistenhoek is tof!

idd, daar stonden laatst 2 woningen te huur maar zijn al vergeven.
lor1_1984 schreef:Ik sta bij beide, gelukkig, al een goed jaar ingeschreven. Kwam die glazen bol van mijn, inmiddels ex, toch nog van pasinschrijven op http://www.woonburoalmelo.nl (wachttijd is gemiddeld 1,5-2 jaar), http://www.123wonen.nl en funda nauwlettend in de gaten houden.
Mennistenhoek isidd, daar stonden laatst 2 woningen te huur maar zijn al vergeven.
Klara Zetkinstraat (boven de AH binnenstad) en Hagenborg (ij de Action/parkeergarage/theaterhotel) staan ook geregeld appartementen, de laatsten staan ook op funda.
Verder staan er woningen door heel Almelo van diverse groottes aangeboden van klein appartementje tot grote eengezinswoning.

lor1_1984 schreef:Geen idee, ik zat niet op te letten. Ik zei eind vorig jaar tegen een vriend dat er wel een toffe sfeer hing, heb dat wel vaker, vreemde eigenschapJe bedoelt de Kringloop aan de Frederick van Eedenlaan/straat?
Die buurt kun je ook leuk wonen idd, al verschilt het per straat een beetje of je tussen tuig komt of in een normalere buurt.
Nieuwbouw in het centrum heb ik nog niet zo meegkregen, weet wel dat ze hier en daar bezig zijn maar wat ze overal precies doen heb ik geen flauw idee van.
Ik woon zelf net buiten het centrum, langs het kanaal, leuke buurt maar ik wil er weg omdat het voor mij te druk is.

Ailill schreef:lor1_1984 schreef:Ik sta bij beide, gelukkig, al een goed jaar ingeschreven. Kwam die glazen bol van mijn, inmiddels ex, toch nog van pasinschrijven op http://www.woonburoalmelo.nl (wachttijd is gemiddeld 1,5-2 jaar), http://www.123wonen.nl en funda nauwlettend in de gaten houden.
Mennistenhoek isidd, daar stonden laatst 2 woningen te huur maar zijn al vergeven.
Klara Zetkinstraat (boven de AH binnenstad) en Hagenborg (ij de Action/parkeergarage/theaterhotel) staan ook geregeld appartementen, de laatsten staan ook op funda.
Verder staan er woningen door heel Almelo van diverse groottes aangeboden van klein appartementje tot grote eengezinswoning.
Mennistenhoek is echt tof, geen enkel huis is hetzelfde en je hebt echt veel ruimte voor je geld. Ook de locatie is leuk. Vreemd genoeg trekt de plek rondom de kringloop mij ook erg, al betwijl ik of dit vanwege de juiste redenen is
Ze zijn toch ook met allemaal nieuwe appartementen in het centrum bezig, in een soort oude stijl? Tegenover dat super toffe oude pand met beneden een kledingwinkel (ik kom even niet op de naam). Bovenin dit oude pand schijnen ook appartementen te komen.
Een goede vriendin van mij is stedenbouwkundige en landschapsarchitect binnen de gemeente Almelo, zij wist mij dit te vertellen.
lor1_1984 schreef:Klopt, zo doe ik het ook. Al ben ik ook wel een gevoelsmens, het moet goed voelen.Om eerlijk te zijn weet ik van het merendeel vd wijken en straten niet waar ze precies zitten.
Als ik een woning zie op woonburoalmelo.nl dan voer ik het adres in google maps in en kijk dan waar het ligt, wat er in de buurt zit etc, daarna ga ik naar streetview om de buurt te bekijken.
Joolien schreef:Dat zou goed kunnen, rond de kerst zaten er net de eerste mensen in, het zal wel hard gaan. Het pand aan de overkant is echt super gaaf, al gaat dat nog wel even duren qua bouwerkzaamheden.Ailill schreef:Ik sta bij beide, gelukkig, al een goed jaar ingeschreven. Kwam die glazen bol van mijn, inmiddels ex, toch nog van pas
Mennistenhoek is echt tof, geen enkel huis is hetzelfde en je hebt echt veel ruimte voor je geld. Ook de locatie is leuk. Vreemd genoeg trekt de plek rondom de kringloop mij ook erg, al betwijl ik of dit vanwege de juiste redenen is
Ze zijn toch ook met allemaal nieuwe appartementen in het centrum bezig, in een soort oude stijl? Tegenover dat super toffe oude pand met beneden een kledingwinkel (ik kom even niet op de naam). Bovenin dit oude pand schijnen ook appartementen te komen.
Een goede vriendin van mij is stedenbouwkundige en landschapsarchitect binnen de gemeente Almelo, zij wist mij dit te vertellen.
Ja klopt, die zijn volgens mij zo goed als klaar. Weet niet hoe je daarvoor in aanmerking komt. Wellicht zijn ze inmiddels al verhuurd.
Er is nog best veel direct t huur. Tenminste, als ik deze site mag geloven. http://www.woonburoalmelo.nl/