Van west naar oost

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:06

Leuk Joolien! Misschien moet ik maar eens wat verder kijken op bokt dan de tabbladen waar ik normaal altijd kom, haha. Wij zijn hier samen komen wonen terwijl wij beiden niemand kennen. Het heeft zijn voor- en nadelen :P

lor1_1984

Re: Van west naar oost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

Ik kende buiten m'n stiefmoeder (die ik zelden zie :+) en een kennis om ook niemand hier.
Heeft me niet tegengehouden, als ik meer sociale contacten wil dan ga ik wel op een hobbyclubje of een sport ofzo en zolang ik geen behoefte heb aan meer is het ook prima. :)
Ik weet iig zeker dat ik niet meer terug wil naar m'n oude regio, bevalt me veel te goed hier en ben eindelijk echt gelukkig. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:18

Lente schreef:
En tóch hebben wij nog nooit gemeet?? :roll:

Ja dat staat nog steeds op mn lijstje :D :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:23

Joolien schreef:
Lente schreef:
En tóch hebben wij nog nooit gemeet?? :roll:

Ja dat staat nog steeds op mn lijstje :D :P

Komt gauw als ik het wat rustiger heb :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:28

Kimmes mijn zus is vanuit Friesland ook naar Lochem verhuisd, herken wel wat van je verhaal . De liefde achterna, kind gekregen en relatie over . Die is ook vrij alleen al heeft ze na 4 jaar al wat contacten :)

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:33

Ik kan me best voorstellen dat je uit de randstad naar het platteland wilt. Als ik een paar dagen in de randstad ben geweest ben ik altijd weer blij richting huis te kunnen, naar de rust en ruimte.
Ik woon dan wel in Friesland (waar ze heus niet allemaal errug stug zijn :'), ligt denk ik een beetje aan waar in friesland je woont.. ) maar zou hier voor geen goud weg willen.
Woon op loopafstand van alle voorzieningen die je nodig hebt, een kilometer bij de paardjes vandaan en die staan aan de rand van het bos. Heerlijk!

Pensionstalling kost hier gemiddeld 180-220 euro geloof ik. Als je geluk hebt kun je een paard kwijt bij een veehouder en ben je misschien wel goedkoper uit (waarbij je dan ook meer zelf moet doen waarschijnlijk).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:55

Rebecca schreef:
Kimmes mijn zus is vanuit Friesland ook naar Lochem verhuisd, herken wel wat van je verhaal . De liefde achterna, kind gekregen en relatie over . Die is ook vrij alleen al heeft ze na 4 jaar al wat contacten :)

Goh, bijzonder. Lochem is hier niet ver vandaan (iets meer dan 10 km) en ik heb altijd begrepen dat het daar juist makkelijk gaat met het leggen van contacten, omdat het van oudsher veel 'import' en veel kak kent. Ook heb je er een aantal feesten, veel verenigingen, een schouwburg en wordt er regelmatig wat georganiseerd. Je zou zeggen dat dat allemaal wel helpt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:09

Wendy schreef:
[naam] schreef:

Goh, bijzonder. Lochem is hier niet ver vandaan (iets meer dan 10 km) en ik heb altijd begrepen dat het daar juist makkelijk gaat met het leggen van contacten, omdat het van oudsher veel 'import' en veel kak kent. Ook heb je er een aantal feesten, veel verenigingen, een schouwburg en wordt er regelmatig wat georganiseerd. Je zou zeggen dat dat allemaal wel helpt...

Ze zit met de kleine die heeft zo zijn gebruiksaanwijzing , verder is ze vrij opzichzelf . Ik vind Lochem best leuk en je hebt opzich nog vrij veel :) , natuur dichtbij het is dat ik niet zonder mijn dorpje kan . Luchtballonnen heb je ook genoeg (ook een dingetje voor mij :+ )

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:29

Ik volg dit topic al even en wilde graag reageren. Had alleen weinig aanleiding, enkel dat ook ik graag richting Twente verkas. Born and raised in de Betuwe maar door puur toeval zijn er diverse vrienden richting Twente verhuisd, voornamelijk naar Almelo en Enschede. Veel paardenmensen, dus ik ken aardig wat boeren met stallen in Albergen/Tubbergen/Zenderen/Hermte/Borne, geweldige dorpjes!

Nu heb ik door stom toeval een baan aangeboden gekregen in Deventer, bizar :D Mijn plan was om eerst eens rustig naar een baan te kijken, dat het binnen maand zou zijn had ik niet verwacht. Nu is Deventer zelf een toffe stad, maar mijn sociale netwerk zit voornamelijk in Almelo en daar zou ik dan ook graag gaan wonen. Als het Almelo zelf wordt, dan het liefst in het centrum. Al weet ik dat daar wel grote verschillen zijn tussen leuk en minder leuk wonen. Ook de bloemenbuurt spreekt mij aan, en de wijk met de Mennistenhoek is tof!

Of, en komt de twijfel, veel meer afgelegen ergens rond Almelo (zeg max. 15 km.) en voor nu het liefst huur. Dan denk ik aan een klein huisje/boerderij met wat grond. Qua budget zit ik nu op €800,- kaal en daar kan max. €100,- bij.

Wie heeft er tips O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:47

Leuk dat je hierheen wilt komen! Deventer-Almelo is goed te doen, dat is 30 min rijden.
Voor €800.- kun je denk leuk huren in Almelo hoor. Check marktplaats maar.
Buitenaf wordt al wat lastiger. Ik kende wel een plekje, vlakbij de Windmolenbroek, maar dat is inmiddels verhuurd.
Wat nog als tussenweg geldt, is een chalet, die staan ook veel te huur in Enter. (zie marktplaats)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:54

inschrijven op http://www.woonburoalmelo.nl (wachttijd is gemiddeld 1,5-2 jaar), http://www.123wonen.nl en funda nauwlettend in de gaten houden. :)
Mennistenhoek is <3 idd, daar stonden laatst 2 woningen te huur maar zijn al vergeven.
Klara Zetkinstraat (boven de AH binnenstad) en Hagenborg (ij de Action/parkeergarage/theaterhotel) staan ook geregeld appartementen, de laatsten staan ook op funda.
Verder staan er woningen door heel Almelo van diverse groottes aangeboden van klein appartementje tot grote eengezinswoning.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:57

:D

Klopt, de verbinding is prima, ook met OV. Ik zou in principe wel meer huur kunnen betalen, zeker voor een woninig buitenaf. Dan denk ik wel wat verder vooruit in de toekomst en ga dan uit van plaats voor 3 paarden. Qua grond ken ik, denk ik, wel wat mensen en ook wat vrienden die 'in pension' zouden willen.

Ook kan ik, indien nodig, voor 6/9 maanden bij vrienden crashen, best een fijne positie om vanuit daar de stap te maken.

MP houd ik al een tijdje in de gaten, een chalet zie ik niet zitten en is ook niet nodig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:00

Ik zag van de week een deel van een woonboerderij te huur staan in Markelo. Geen idee wat ie kost hoor, zal ff kijken of ik de link kan vinden

[EDIT] is al verhuurd
Laatst bijgewerkt door Liselot op 16-03-17 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:01

lor1_1984 schreef:
inschrijven op http://www.woonburoalmelo.nl (wachttijd is gemiddeld 1,5-2 jaar), http://www.123wonen.nl en funda nauwlettend in de gaten houden. :)
Mennistenhoek is <3 idd, daar stonden laatst 2 woningen te huur maar zijn al vergeven.
Klara Zetkinstraat (boven de AH binnenstad) en Hagenborg (ij de Action/parkeergarage/theaterhotel) staan ook geregeld appartementen, de laatsten staan ook op funda.
Verder staan er woningen door heel Almelo van diverse groottes aangeboden van klein appartementje tot grote eengezinswoning.
Ik sta bij beide, gelukkig, al een goed jaar ingeschreven. Kwam die glazen bol van mijn, inmiddels ex, toch nog van pas :Y)

Mennistenhoek is echt tof, geen enkel huis is hetzelfde en je hebt echt veel ruimte voor je geld. Ook de locatie is leuk. Vreemd genoeg trekt de plek rondom de kringloop mij ook erg, al betwijl ik of dit vanwege de juiste redenen is :P

Ze zijn toch ook met allemaal nieuwe appartementen in het centrum bezig, in een soort oude stijl? Tegenover dat super toffe oude pand met beneden een kledingwinkel (ik kom even niet op de naam). Bovenin dit oude pand schijnen ook appartementen te komen.

Een goede vriendin van mij is stedenbouwkundige en landschapsarchitect binnen de gemeente Almelo, zij wist mij dit te vertellen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:14

Je bedoelt de Kringloop aan de Frederick van Eedenlaan/straat?
Die buurt kun je ook leuk wonen idd, al verschilt het per straat een beetje of je tussen tuig komt of in een normalere buurt. :)
Nieuwbouw in het centrum heb ik nog niet zo meegkregen, weet wel dat ze hier en daar bezig zijn maar wat ze overal precies doen heb ik geen flauw idee van.
Ik woon zelf net buiten het centrum, langs het kanaal, leuke buurt maar ik wil er weg omdat het voor mij te druk is. :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:18

lor1_1984 schreef:
Je bedoelt de Kringloop aan de Frederick van Eedenlaan/straat?
Die buurt kun je ook leuk wonen idd, al verschilt het per straat een beetje of je tussen tuig komt of in een normalere buurt. :)
Nieuwbouw in het centrum heb ik nog niet zo meegkregen, weet wel dat ze hier en daar bezig zijn maar wat ze overal precies doen heb ik geen flauw idee van.
Ik woon zelf net buiten het centrum, langs het kanaal, leuke buurt maar ik wil er weg omdat het voor mij te druk is. :)
Geen idee, ik zat niet op te letten. Ik zei eind vorig jaar tegen een vriend dat er wel een toffe sfeer hing, heb dat wel vaker, vreemde eigenschap :P

Wat betreft Almelo zelf ken ik voornamelijk het centrum, de bloemenbuurt (richting de AH/Action) en dan de Mennistenhoek, al ligt dat redelijk dicht bij elkaar, of vergis ik me dan? Daar ligt dan ook de focus. Al besef ik me dat het centrum van Almelo nogal groot is, of eigenlijk bedoel ik erg lang (t.o.v. dit 'dorp').

Al ken ik mijzelf goed genoeg om te weten dat ik na 2/3 jaar alsnog richting 1 van de kleine dorpjes zou gaan, dus die optie gelijk toepassen hou ik dan ook open.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:07

Om eerlijk te zijn weet ik van het merendeel vd wijken en straten niet waar ze precies zitten. :+
Als ik een woning zie op woonburoalmelo.nl dan voer ik het adres in google maps in en kijk dan waar het ligt, wat er in de buurt zit etc, daarna ga ik naar streetview om de buurt te bekijken.

Ik heb overigens m'n zinnen gezet op een appartement aan de Gerard Doustraat of de Johanna van Burenlaan, de eerste is goedkoop en ruim maar in een mindere buurt, de ander is ietsje duurder en iets minder ruim maar in een betere buurt.
Maar ik reageer ook op andere woningen die me aanspreken, zolang er 2-3 slaapkamers zijn en een tuin of balkon en in een rustigere buurt ben ik al heel blij.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:24

Johanna v burenlaan zijn ruime flats hoor, ken meerdere mensen die daar gewoond hebben. Buurt is echt heul veel beter dan de gerard doustraat

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 14:52

Ik zei ook niet dat de appartementen aan de Johanna van Burenlaan niet ruim zijn, alleen wat minder ruim dan die aan de Gerard Doustraat. :)
Of iets een goede buurt is of niet maakt voor mij niet heel veel uit, zolang ik er maar kan wonen zonder veel geluidsoverlast. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:07

Ailill schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik sta bij beide, gelukkig, al een goed jaar ingeschreven. Kwam die glazen bol van mijn, inmiddels ex, toch nog van pas :Y)

Mennistenhoek is echt tof, geen enkel huis is hetzelfde en je hebt echt veel ruimte voor je geld. Ook de locatie is leuk. Vreemd genoeg trekt de plek rondom de kringloop mij ook erg, al betwijl ik of dit vanwege de juiste redenen is :P

Ze zijn toch ook met allemaal nieuwe appartementen in het centrum bezig, in een soort oude stijl? Tegenover dat super toffe oude pand met beneden een kledingwinkel (ik kom even niet op de naam). Bovenin dit oude pand schijnen ook appartementen te komen.

Een goede vriendin van mij is stedenbouwkundige en landschapsarchitect binnen de gemeente Almelo, zij wist mij dit te vertellen.

Ja klopt, die zijn volgens mij zo goed als klaar. Weet niet hoe je daarvoor in aanmerking komt. Wellicht zijn ze inmiddels al verhuurd.
Er is nog best veel direct t huur. Tenminste, als ik deze site mag geloven. http://www.woonburoalmelo.nl/

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:12

lor1_1984 schreef:
Om eerlijk te zijn weet ik van het merendeel vd wijken en straten niet waar ze precies zitten. :+
Als ik een woning zie op woonburoalmelo.nl dan voer ik het adres in google maps in en kijk dan waar het ligt, wat er in de buurt zit etc, daarna ga ik naar streetview om de buurt te bekijken.
Klopt, zo doe ik het ook. Al ben ik ook wel een gevoelsmens, het moet goed voelen.

Joolien schreef:
Ailill schreef:

Ja klopt, die zijn volgens mij zo goed als klaar. Weet niet hoe je daarvoor in aanmerking komt. Wellicht zijn ze inmiddels al verhuurd.
Er is nog best veel direct t huur. Tenminste, als ik deze site mag geloven. http://www.woonburoalmelo.nl/
Dat zou goed kunnen, rond de kerst zaten er net de eerste mensen in, het zal wel hard gaan. Het pand aan de overkant is echt super gaaf, al gaat dat nog wel even duren qua bouwerkzaamheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:13

Ja dat duurt nog even, maar wellicht kun je je daar op inschrijven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:16

Da's waar.

Ik zat stiekem meer te hopen op leuke boerderijtjes in de regio, al zullen er meer mensen in dit topic zoiets zoeken O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:23

Misschien een oproep plaatsen op marktplaats?

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:37

En marktplaats echt dagelijks in de gaten houden :j Daar kwamen wij onze helft van een woonboerderij met vrij uitzicht tegen. Na 1 dag op mp stonden er al 7 bezichtigingen gepland.

Uiteindelijk zijn wij gekozen en wonen we nu heerlijk vrij, net buiten het dorp en met een groot bos in de achtertuin <3