Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salora

Re: Aangifte doen huiselijk geweld.. Hoe gaat dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 19:49

Helaas kan ik hem niet schrappen..

Ik ben verplicht gesteld eens in de week op vaste dag en tijd een bericht te doen over hoe het met kind gaat. En eens in de maand verplicht een foto.

Ik heb verzoek gedaan aan de rechter dit te minderen. Maar meneer ging er uiteraard heel zielig doen en dat hij het zo fijn vond enz..

Ook nog een leugen dat ik het maar eens per maand deed en aldoor lelijk deed.
Terwijl ik wekelijks een net bericht maak..
Ook dit wil ik in de smaad meenemen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:51

Indestal schreef:
Weg verhuizen scheelt al en zelf geen tegen reaktie ook.

ook hier kunnen ze je gewoon weer opzoeken hoor al zal het even duren, werk aan je eigen nieuwe leven.

want dat mag je niet hebben en het doet hun pijn om dat te zien dat het jou wel heel goed afgaat zonder hun....hier zelfs na 10 jaar komt hij nog steeds jennen, maar dat maakt hem ook steeds zwakker bij Politie/justie ( en vrienden,familie). :D

Maar met een kind heb je levenslang een band, daar kom je nooit onderuit al kan dat ook snel veranderen als de interesse veranderd van mr x.
Maar he houd de eer aan jezelf en doe je maandelijkse verpl gewoon, 15 min werk en een hele maand vrij van gezeur!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:26

Nikass schreef:
Hoe is dat met je spullen gegaan?
Heeft hij die meegenomen toen jullie uit elkaar gingen of hoe moet ik dat zien?

Ik quote mezelf even: kun je dit nog toelichten ts?

Salora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 21:05

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Hoe is dat met je spullen gegaan?
Heeft hij die meegenomen toen jullie uit elkaar gingen of hoe moet ik dat zien?

Ik quote mezelf even: kun je dit nog toelichten ts?

Sorry had je reactie gezien eerer vandaag. Maar toen ik reageerde even vergeten!

Het huis waar we woonde had hij gekocht.

Toen ik hem leerde kennen had hij al een koophuis. Later zijn we verhuist naar een ander koophuis. Toen hadden we onze dochter al (was toen 2) en waren een jaar of 5 samen.

Ik moest wel papieren tekenen bij notaris. Dat mocht er iets met financiering zijn ze mij eruit konden zetten ofzo.

Maar huis was van hem. Stond op zijn naam.

Toen ik aangaf te willen scheiden heeft hij me savonds met kind en al op straat gezet..

Spullen kon ik dus gewoonweg noet meer bij..
Politie hielp enkel met kleren en luiers. Rest was civiel. En moest via advocaat e.d.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:29

Salora schreef:
Mijn dochter is doodsbang van deze man. En niemand luistert naar haar! Ik wil dat hij volledig van omgang word afgezet. Dat hij enkel recht op haar heeft wanneer zij zelf wilt. En niet anders.

Op de manier nu. Deze rechtzaak en hoe mijn advocaat erin staat. Is dat onmogelijk..

Er is eerder een kort geding geweest. Daarin is besloten tot begeleide omgang. Hier stond ik voor nog geen 1% achter. Maar omdat ik dichtklap tijdens dit soort dingen heeft mijn advocaat dit gedaan.
Dat was beter zei ze. Maar de reden waarom dat beter was weet ik niet meer..

Ik heb niet het idee dat zij zich voor 100% inzet..
Een voorbeeld van dit zijn bijv mijm bezittingen. Na haast 2 jaar tijd heb ik nog steeds haast niks terug. Spullen van mijn dochter. Haar speelgoed. Haar kleren. Al haar papieren en dingen.
Al mijn papieren boekhouding diplomas. Mijn bezittingen meubels en oa erfenis. Zelfs dieren!

Wat mijn advocaat hierop zei? Misschien moet je nagaan wat het voor jou waard is. En de dingen je echt wilt hebben een prijs voor bieden om het over te nemen.

Dat is toch van de zotte?

Ik ben nu een dik jaar bezig met de zaak omtrent allimentatie (verplichting van de gemeente. Ik leef liever zonder ook maar 1 rooie cent van hem!!) En omgang.

Voor mijn bezittingen zeur ik al die hele tijd. Wat er al aan gedaan is? Niks..

Nu ben ik met haar op een punt dat er enkel en alleen gebeurt wat IK wil. En gaan we hier binnenkort een zaak van maken..

Wat ont-zet-tend sneu dat de advocaat het er zo bij laat zitten!

En begeleiding voor jezelf mbt het psychische deel is ook geen luxe.
Hij speelt blufpoker - en omdat jij dichtklapt "kan hij die ruimte innemen".

Als jij een stevige advocaat naast je hebt en goed in staat raakt je eigen verhaal te doen (hetzij bij de rechter, hetzij waar het maar uitkomt) krijgt hij nul ruimte cadeau.
(Wordt hij daar boos van en wordt dat dreigen: zorg dat je alle gesprekken op je telefoon opneemt en doe van alle dreigementen aangifte.)

Goed voor jezelf zorgen!!
(Het is erg triest dat noch je ex, noch je advocaat dit doen/deden: maar het is echt nodig!!)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:04

Weet niet hoe het precies zit met je spullen, maar wat hij doet mag niet. Als je uit elkaar gaat moet je samen de spullen verdelen. Als er niks op papier staat zijn de spullen van degene die ze ingebracht heeft. De spullen die gezamenlijk zijn gekocht moeten in overleg verdeeld.
Je zou even bij de politie kunnen informeren of het onder diefstal valt wat hij doet.

In mijn geval was het mijn huis en moest mijn ex eruit.
De politie stelde voor dat ik een paar nachten ergens anders ging slapen om mijn ex rustig de tijd te geven om zijn spullen te pakken en te verhuizen. In de hectiek van het moment heb ik daar stom genoeg mee ingestemd.
Toen ik weer thuis kwam en mijn ex weg was, was mijn huis gestript. -O-

Wat n ontzettende hork trouwens, dat hij je zo met je kind op straat zet -:(-

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:02

En die moet weten hoe het met het kindje gaat, dat is treiteren %) (maar de slechteriken hebben meer rechten dan slachtoffers,dat is bekend)
nou hier werd mijn huis ook gestript, maar ik moet je zeggen alles wat hij liet staan is toch vervangen,ookomdat het onklaar gemaakt was.
En dat gaf toch een beter gevoel zelfs het servies, kreeg er geen hap van door mijn keel! :x