Met een knuffel slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Slaap jij met een knuffel

Ja
327 (65%)
Nee
169 (34%)

Totaal aantal stemmen: 496

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:23

Ik doe het niet, ook als kind eigenlijk niet. Ik had wel pluchen beesten en die zaten soms in mijn bed, maar ik knuffelde ze niet. Het waren dingen, geen vriendjes.

Bij mijn broertje lag dat anders. Die had een pluchen aap die hij werkelijk overal mee naartoe nam. En niet alleen op zijn vierde, maar ook als schoolkind. Stel je voor: wij gingen naar een bruiloft of een verjaardag, nam hij die aap weer mee. Ik schaamde me plaatsvervangend dood (toen hij acht was, was ik vijftien). En dat beest was in zijn fantasie ook echt een mens. Het was zijn kind, maar toch was hij zestien, want de aap moest natuurlijk ouder zijn dan die vervelende broer van hem. En huilen en drammen als hij een keer zoek was. Mijn zusje en ik konden hem ook heel gemakkelijk pesten door die knuffel te slaan. Zelf probeerde ik hem vooral met ratio te genezen: "Het is je kind niet, het is een stuk stof!" Werd-'ie ook weer kwaad van.

Op zijn negende of tiende, geloof ik, is hij die aap definitief kwijtgeraakt. Tranen met tuiten natuurlijk, maar wij dachten allemaal: misschien maar beter zo, anders moet dat beest straks als hij volwassen is nog mee naar kantoor!

Ik denk niet dat één van jullie het nog zo bont maakt, maar het schijnt wel dat een derde van de Britse volwassenen nog steeds met een knuffel slaapt. Heel gek is dat dus niet. De poll hierboven is misschien wat minder betrouwbaar, omdat dit topic vooral zal worden aangeklikt door mensen die wel met knuffels slapen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 14:27

Ik denk dat ik win met mn 42 en een knuffel :j

Het is een hond die ik al heb vanaf mn geboorte... dus het is niet zozeer 'slapen met een knuffel' maar meer dat ie er altijd geweest is en ik zou het niet over mn hart kunnen verkrijgen als ik m kwijt zou raken. Hij gaat nu ook meer nergens mee naartoe. Vroeger wel, naar de peuterzaal, naar de tandarts, uit logeren... altijd ging ie mee :j

Nu is het vnl ook een stuk herkenning, als ik een baby foto zie met deze hond erbij, dan ben ik het dus :P
Maar bij mij is het meer omdat ie al zo oud is, dan dat ik perse met een knuffel moet slapen :D een echt stukje van het verleden :j

Ladybird

Re: Met een knuffel slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:35

Ik slaap ook met beer en ik ben 23.

Mijn ouders hebben op mijn 12e mijn beer afgepakt met: je moet nu leren zonder beer te slapen, want hij kan niet altijd mee. heb hem op mn 14e weer gekregen en ik ben net zo hard verder gegaan waar ik 2 jaar daarvoor gestopt was.

Ik heb een tijd gehad dat ik mij er voor schaamde dus op schoolkamp en naar vriendinnen nam ik hem nooit mee en sliep ik eigenlijk minder goed. Nu boeit het me geen klap en gaat ie lekker overal mee heen. De reden dat het mij niks meer uit maakt is eigenlijk omdat de psycholoog een x zei: het is goed voor een mens om met een knuffel te slapen. Dat geeft geborgenheid, veiligheid en rust. Hoe het daarna precies ging weet ik niet meer, maar het was in een periode waarin ik rouwverwerking had.

Het is ook echt mijn beer. Vriendjelief mag hem op zijn hoogst verschuiven. maar voor de rest moet ie er afblijven. Niet mee knuffelen. MIJN :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:03

Ladybird schreef:
Ik slaap ook met beer en ik ben 23.

Mijn ouders hebben op mijn 12e mijn beer afgepakt met: je moet nu leren zonder beer te slapen, want hij kan niet altijd mee. heb hem op mn 14e weer gekregen en ik ben net zo hard verder gegaan waar ik 2 jaar daarvoor gestopt was.

Ik heb een tijd gehad dat ik mij er voor schaamde dus op schoolkamp en naar vriendinnen nam ik hem nooit mee en sliep ik eigenlijk minder goed. Nu boeit het me geen klap en gaat ie lekker overal mee heen. De reden dat het mij niks meer uit maakt is eigenlijk omdat de psycholoog een x zei: het is goed voor een mens om met een knuffel te slapen. Dat geeft geborgenheid, veiligheid en rust. Hoe het daarna precies ging weet ik niet meer, maar het was in een periode waarin ik rouwverwerking had.

Het is ook echt mijn beer. Vriendjelief mag hem op zijn hoogst verschuiven. maar voor de rest moet ie er afblijven. Niet mee knuffelen. MIJN :')

Ja en vooral geen grapjes mee maken. :D
Van mijn beer moeten ze ook afblijven. Alleen mijn dochter mag er aan zitten maar ook geen wilde dingen mee doen. :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:05

Ja hier ook! Ik gebruik hem als kussen. Veel beter dan kussens zelfs. :))

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:50

Ik heb een Knorretje die 'verkleed' is als Teigetje en die heb ik jaren terug van m'n moeder gekregen. Toen mijn moeder overleed en ik een paar jaar later op mezelf ging wonen is Knorrie als enige knuffel ook meegegaan. Als vriendlief niet blijft slapen dan heb ik Knorrie om vast te houden.

Zelfs bij m'n beste vriendin heb ik een eigen knuffel gekregen haha. Dus meestal na het stappen dan duik ik het bed in, pak het konijnen knuffeldier en val dan zo in slaap.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:21

Jaaa ik ben ook schuldig. 1 deel van mijn bed staat vol met knuffels :') . Vooral als ik snachts wakker word van een enge droom is het fijn, anders durf ik niet meer te slapen :+

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:41

Van me vriendin kreeg ik een hele grote beer met een t-shirt aan waar een foto van ons op stond. Die gaf ze me voor ze op haar buitenlandse stage ging. De nachten dat ze niet hier is slaap ik er nog steeds mee :+

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:43

24 jaar en ook schuldig..

Ik slaap standaard met mijn Ijoor, zonder kan ik slecht in slaap komen.. :+

Daarnaast staan er nog wat knuffels voor de sier op de kast.

Mijn verloofde heeft zich hier gelukkig snel in berust en is nu degene die Ijoor in de wasmachine stopt en er dan voor zorgt dat ik voor die nacht een ander knuffelbeest klaar heb liggen. <3

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:57

Ik had vannacht zo'n enge droom dat ik stiekem toch weer mijn oude beer had gepakt. En daarna ook nog meerdere andere nachtmerrie's onthouden van bizar tot levensecht eng. Ik hoop dat ik vannacht beter slaap :n

Maar dan ben ik maar wat blij dat mijn baby-beer dicht staat <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:01

Wat fijn dat k niet de enige ben :))
Ik slaap ook met een knuffel. Behalve als mn vriend naast me licht, maar als ik alleen slaap is de knuffel erbij haha. Ben 25 jaar

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:10

Balou_k schreef:
24 jaar en ook schuldig..

Ik slaap standaard met mijn Ijoor, zonder kan ik slecht in slaap komen.. :+

Daarnaast staan er nog wat knuffels voor de sier op de kast.

Mijn verloofde heeft zich hier gelukkig snel in berust en is nu degene die Ijoor in de wasmachine stopt en er dan voor zorgt dat ik voor die nacht een ander knuffelbeest klaar heb liggen. <3

Ik ben ook een trotse 24 jarige bezitter van een eeyore knuffel *\o/*

Vet lief dat je vriend een knuffel voor je klaarlegt, die van mij zou daar never nooit niet aan denken :Y)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:23

Ik ben zwaar stoer en slaap nog steeds met knuffel :o
En als ik bij vriend slaap gebruik ik hem als knuffel :D

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:30

Ik ben 28 en slaap ook nog steeds met een knuffel. Vind het gewoon lekker liggen en om iets tegen me aan te hebben.
Vriendlief is ook fijn om tegenaan te liggen maar niet de hele nacht haha :') ben nogal onrustig wanneer ik in slaap probeer te komen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 01:35

ik slaap er niet mee, maar ik heb de mascotte van een band gehaakt- die gaat overal mee. Het enige dat ik er niet mee doe, is slapen :')

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 02:07

Ik heb geen knuffel, wel een sjaal die gepromoveerd is tot ding wat ik vast moet houden :=

Ben ook wel eens per ongelijk in slaap gevallen met mijn egel op schoot. Ging prima tot ik me omdraaide #)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 03:10

Mijn couche, is een varken en die heb ik sinds mijn geboorte, die is intussen behoorlijk fragiel geworden dus die staat op mijn kamer. Wél heb ik sinds vijf jaar wortel, en daar slaap ik mee. Ik kan ook zonder slapen maar als ik in eigen bed lig heb ik hem altijd vast, ook als mijn vriend erbij lag.
Schaam me er niet voor hoor, ik vind het gewoon prettig knuffelen met mijn knuffels :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 07:51

Toen ik net geboren was hebben mijn ouders de fout gemaakt mij een knuffel te geven die verder nooit meer ergens te krijgen was :+ Ze hebben die jaren erna overal nog gezocht voor een 'backup' maar nergens meer te vinden. Konijn ligt nu nog steeds hier bovenaan het bed, al slaap ik er niet echt meer mee :+ Wel doe ik 'm voor geen goud weg. Ik verkoop nog liever m'n camera als dat ik Konijn weg moet doen, haha. M'n vriend heb ik er nooit over gehoord, het is mij met Konijn of helemaal niet, geen tussenweg :Y)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:48

Jazeker! Ben 26 en slaap met 2 pinguins en met mijn geboorte "tut". De pinguins hebben ook veel ontmoetingen met de knuffels van m'n beste vriendin :o, zij heeft schildpadden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:57

Telt mijn vriend ook als knuffel? :+

Nee grapje haha, ik heb dan geen knuffel, maar een zwart fleecedekentje waar ik echt niet zonder slapen kan :o

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:00

Courses schreef:
Toen ik net geboren was hebben mijn ouders de fout gemaakt mij een knuffel te geven die verder nooit meer ergens te krijgen was :+ Ze hebben die jaren erna overal nog gezocht voor een 'backup' maar nergens meer te vinden. Konijn ligt nu nog steeds hier bovenaan het bed, al slaap ik er niet echt meer mee :+ Wel doe ik 'm voor geen goud weg. Ik verkoop nog liever m'n camera als dat ik Konijn weg moet doen, haha. M'n vriend heb ik er nooit over gehoord, het is mij met Konijn of helemaal niet, geen tussenweg :Y)

Herkenbaar :')
Ik had Beertje... een zalmroze beer gekocht bij de bijenkorf toen ik 1 jaar was...
En een beertje zoals deze was daarna nooit meer te vinden. Helaas... want Beertje ging overal mee naar toe en dat was te zien :D
Ik heb die beer nog, slaap er vanaf een jaar of 13 niet meer mee... maar hij verhuist altijd mee.
Beertje heeft op een gegeven moment ook Staar ontwikkeld :+ Glazen oogjes in combinatie met het ruitje van de wasmachine bleken niet goed voor een ouder wordende beer. :(:)
Nog verder ter informatie... beertje is niet naakt... ze draagt een nachtjaponnetje van Belle en het Beest :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:17

Zo heb ik Leeuwtje.
Een leeuwenknuffel die ik kreeg toen ik 4 jaar was.
Nu ben ik 29 en mag mijn dochter met leeuwtje slapen. Ze mocht hem niet hebben,dus hebben we afgesproken dat ze hem mag verzorgen tot ze niet meer met een knuffel wil slapen, dan komt hij weer bij mij in bed wonen.
Er zijn ook 'regels' aan verbonden :o
Zo mag hij alleen maar op haar kamer blijven (niet meeslepen naar de woonkamer of naar buiten dus := )
En ze mag er niet wild mee doen.
Het beestje is inmiddels 60% van zijn manen kwijt.
Mijn dochter heeft me als troost dan wel 1 van haar knuffeltjes gegeven,die staat op ons hoofdeind te wachten tot hij weer van plek mag ruilen met mijn eigen vertrouwde leeuwtje.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:08

Ahhhh Tivoli, wat lief <3

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:58

Ik slaap op m'n studentenkamer met een eland (uit Zweden) en thuisthuis met een beer :D Ik moet gewoon iets vasthouden als ik ga slapen. Mijn vriendin vindt het trouwens totaal niet erg, die vindt het juist wel schattig :')

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:00

Ik heb een broccoli, niet omdat ik wil knuffelen maar omdat mijn oor dan precies
goed ligt zodat m'n piercing niet drukt/pijn doet :')