Joanieke schreef:Hebben jullie wel eens met dieren gewerkt in de zin van dierproeven?
Nope
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MacavityL schreef:Astrid_Brann schreef:Daar wil ik wel wat meer informatie over, mag ik je een pb sturen?
Dat mag altijd![]()
Er is regelmatig ruimte voor MBO/HBO/WO, afhankelijk van project en werkzaamheden..
Joanieke schreef:Hebben jullie wel eens met dieren gewerkt in de zin van dierproeven?
En ik werk met muizenstaartpuntjes, maar die zijn er voor mij al af geknipt..badeendje schreef:Ah dat kan ik me voorstellen. Het moet je wel echt liggen! Mijn ding is het ook niet, ik ben er niet tegen ofzo, maar als een ander het wil doen: graag.
Bij ons hebben we net weer nieuwe projectgroepen gevormd. Ik wou als thema eigenlijk graag van die speciale benzine vergelijken met goedkope benzine, maar helaas vond mijn groepje dat niet zo leuk. Toen hadden we als thema het synthetiseren van vanilline, maar dat is niet te doen omdat we daarvoor chloroform nodig hadden wat we niet mogen gebruiken. Nu dus op zoek naar een thema met esters (uit fruit). Zit zelf te denken aan het maken van een ester en dan kijken of je het ook uit fruit kunt halen, maar ben er nog niet over uit hoe en wat.
badeendje schreef:Ah dat kan ik me voorstellen. Het moet je wel echt liggen! Mijn ding is het ook niet, ik ben er niet tegen ofzo, maar als een ander het wil doen: graag.
Bij ons hebben we net weer nieuwe projectgroepen gevormd. Ik wou als thema eigenlijk graag van die speciale benzine vergelijken met goedkope benzine, maar helaas vond mijn groepje dat niet zo leuk. Toen hadden we als thema het synthetiseren van vanilline, maar dat is niet te doen omdat we daarvoor chloroform nodig hadden wat we niet mogen gebruiken. Nu dus op zoek naar een thema met esters (uit fruit). Zit zelf te denken aan het maken van een ester en dan kijken of je het ook uit fruit kunt halen, maar ben er nog niet over uit hoe en wat.

Weet nog steeds niet hoe, maar die lucht vergeet ik nooit weer.
Ik heb een buisje met opgeloste sodium azide/Natriumazide dat weg gegooid moet worden, maar ik kom er niet uit in welke afvalstroom het moet, en de rest weet het ook niet
Gezien mijn dramatische chemie-kennis, weet één van jullie het?

moeder kreeg meteen een hartverzakking
RianneH schreef:Oh! Ik heb ook een vraag voor de chemie-ers onder de labrattenIk heb een buisje met opgeloste sodium azide/Natriumazide dat weg gegooid moet worden, maar ik kom er niet uit in welke afvalstroom het moet, en de rest weet het ook niet
Gezien mijn dramatische chemie-kennis, weet één van jullie het?
) Joanieke schreef:GFP word nog steeds ontzettend veel gebruikt, vooral om te kijken waar bijvoorbeeld een enzym zich gaan nestelen na een injectie.
GFP in Animal geeft ook zeer bijzondere foto's als je daarop zoekt in Google
(beetje klein zo jammer genoeg)Joanieke schreef:Hebben jullie wel eens met dieren gewerkt in de zin van dierproeven?